Όσο η ζήτηση για SUV αμαξώματα μεγαλώνει, άλλο τόσο θα αυξάνεται και η λίστα με τα διαθέσιμα μοντέλα. Όμως η αγορά των SUV εμφανίζει ένα ακόμα χαρακτηριστικό που τείνει να γίνει κανόνας: Τα μικρά SUV (B–SUV) το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αρχίσει να… πλησιάζουν επικίνδυνα τη μεγαλύτερη κατηγορία (C–SUV), μιας και οι διαστάσεις τους έχουν αρχίσει να παίρνουν την ανιούσα.
Δείτε ακόμα: Θα αγοράζατε νέο Nissan Sunny ή Qashqai;
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το νέο Peugeot 2008 το οποίο μεγάλωσε αρκετά, θυμίζοντας πλέον ένα μικρότερο 3008, με το μήκος του να αγγίζει τα 4.300 χλστ.! Για να έχετε μια τάξη μεγέθους για το πόσο κοντά έρχεται το μοντέλο στη μικρομεσαία SUV κατηγορία, το best seller Nissan Qashqai έχει μήκος 4.394 χλστ. Παράλληλα έχουν εκδόσεις πολύ κοντά σε ισχύ και σε τιμές. Και κάπως έτσι μας ήρθε η ιδέα για το συγκριτικό που θα διαβάσετε παρακάτω, μιας κι όπως λέει η λαϊκή ρήση: «Ο νέος είναι ωραίος, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς»! Οπότε Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS με 21.900 ευρώ ή Nissan Qashqai 1.3 DIG–T 140 PS με 20.490 ευρώ;
Εξοπλιστικό προβάδισμα για το Peugeot
Στις εκδόσεις που εξετάζουμε, το μικρότερο, αλλά ακριβότερο Peugeot στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Active περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής πορείας, cruise control, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α. Το Nissan Qashqai από την άλλη στην βασική έκδοση Energy διαθέτει ικανοποιητικό εξοπλισμό, αλλά δεν έχει αυτόνομο φρενάρισμα και οθόνη αφής για το infotainment. Το δεύτερο εξοπλιστικό στοιχείο δίνεται στην επόμενη έκδοση Acenta, την οποία και θα επιλέγαμε, με τιμή απόκτησης από 22.370 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS Vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS
Εσωτερικό: Εκμοντερνισμένο το 2008, πιο συμβατικό το Qashqai
Αναμφίβολα ο σχεδιασμός του εσωτερικού και στα δυο μοντέλα διαθέτει μια διαφορετική προσέγγιση, αλλά ποιοτικά οι δυο κατασκευές πείθουν. Βέβαια αυτό που έχει καταφέρει το Peugeot 2008 είναι πως διαθέτει μια premium εικόνα, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο για την κατηγορία που ανήκει. Αίσθηση που ενισχύεται από την ενσωμάτωση της νέας γενιάς Peugeot i-Cockpit ταμπλό, το οποίο χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Το πάνω μέρος του αποτελείται από παχύ μαλακό υλικό, όπως και το μεσαίο με όψη που θυμίζει ανθρακόνημα. Συνολικά η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών (10 ιντσών στις πιο ακριβές εκδόσεις), ενώ πιο κάτω είναι τοποθετημένοι οι διακόπτες αεροπορικού τύπου και πίσω από αυτούς χειριστήρια αφής για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, κλιματισμός, πλοήγηση, ρυθμίσεις κ.α.).
Εξίσου θετικές εντυπώσεις αφήνει και το εσωτερικό του Qashqai, όπου αποτελείται από ποιοτικά υλικά. Η συναρμογή και το φινίρισμα σε κάθε εκατοστό της καμπίνας είναι προσεγμένα, αλλά εντύπωση προκαλεί το νέο σύστημα infotainment NissanConnect (διαθέσιμο στο μοντέλο της δοκιμής μας), το οποίο συνοδεύεται από οθόνη αφής 7 ιντσών. Τα γραφικά του είναι καινούργια και πλέον υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών, αλλά και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης. Σε επίπεδο εργονομίας, το Qashqai κερδίζει μερικούς πόντους παραπάνω, μιας και η ύπαρξη φυσικών διακοπτών και, κυρίως, η μη ενσωμάτωση του συστήματος κλιματισμού σε αυτό, κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη. Επίσης, ο οδηγός βλέπει όλες τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, εν αντιθέσει με του Peugeot που κρύβονται από την στεφάνη του τιμονιού.
Και πάμε τώρα στους χώρους που είναι ένα σημαντικό σημείο διερεύνησης. Ξεκινώντας με το νέο παίχτη, η σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του 2008 έχει λειτουργήσει ευεργετικά στην καμπίνα σε κάθε επίπεδο. Οι χώροι είναι άνετοι για τους επιβάτες, όπου τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Ίσως να γκρινιάξουν για τα πίσω μικρά παράθυρα. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, βρίσκεται στα 405 λίτρα (434 με κιτ επισκευής) και διαθέτει τετραγωνισμένο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα. Αναμενόμενο το Qashqai να κερδίσει σε αυτό τον τομέα, αλλά μην φανταστείτε ότι οι διαφορές είναι χαοτικές. Το μεγαλύτερο πλάτος του, θα επιτρέψει σε έναν πέμπτο επιβάτη να βολευτεί πιο άνετα, με το χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 430 λίτρα!
Δείτε ακόμα: Peugeot 208 1.2 100 PS Vs Renault Clio 1.0 100 PS
Παρόμοια φιλοσοφία κινητήρων!
Και τα δυο εντυπωσιακά SUV μοντέλα που εξετάζουμε κινούνται από turbo κινητήρες μικρού κυβισμού, οι οποίοι προσφέρουν αρκετή δύναμη και πολύ καλές, παραπλήσιες επιδόσεις. Το Peugeot 2008 κινείται από τον PureTech κινητήρα των 1.2 λτ. με τους 130 ίππους και τα 230 Nm ροπής. Διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών και δυνατό τράβηγμα από χαμηλά, χάρη στην αρκετή ροπή του. Ίδιο μοτίβο λειτουργίας εμφανίζει κι ο 1.300άρης κινητήρας των 140 ίππων και 240 Nm ροπής του Qashqai. Τραβάει δυνατά από χαμηλά χωρίς να έχει κενά ισχύος και υστέρηση στην απόκριση, με χαμηλό θόρυβο, ανεβάζοντας με άνεση στροφές μέχρι και τον κόφτη. Ο 4κύλινδρος του Nissan κερδίζει σε ποιότητα λειτουργίας, έναν του 3κύλινδρου του 2008, όπου οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι αλλά υπαρκτοί.
Σε ότι αφορά τις επιδόσεις τώρα, είναι παραπλήσιες, με το 2008 να «πετάει κεφάλι», κάτι που αποδίδεται στο λιγότερο βάρος που έχουν να κινήσουν οι 130 ίπποι (1.194 κιλά το 2008, έναντι 1.300 κιλών του Qashqai). Έτσι, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δλ., με το ιαπωνικό SUV να χρειάζεται 10,5 δλ. Η τελική ταχύτητα κυμαίνεται στα 202 και 193 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Όσον αφορά την κατανάλωση, το Peugeot 2008 τις μέρες της δοκιμής μας «έκαψε» 7,7 λτ./100 χλμ., έναντι 7,6 λτ./100 χλμ του Qashqai.
Κοινός τόπος οι άνετες διαδρομές!
Κάθε μοντέλο στο δρόμο έχει τη δική του προσωπικότητα, αλλά αμφότερα διακρίνονται για την άνεση που προσφέρουν στις μετακινήσεις, χωρίς να αφήνουν τον οδηγό αμέτοχο στα οδηγικά δρώμενα. Σαφώς και δεν μιλάμε για σπορ κατασκευές, αλλά είναι συμμετοχικά, σε αυτό που προσφέρουν κατά την κίνηση. Το Nissan Qashqai διαθέτει μια overall οδική συμπεριφορά που θα εκτιμήσει ο υποψήφιος αγοραστής. Η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά μιας και κατορθώνει να αφήνει εκτός καμπίνας τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, παρέχοντας παράλληλα αρκετή πρόσφυση, με περιορισμένες κλίσεις, παρά τον SUV χαρακτήρα του. Το δε 2008 κατορθώνει να συνδυάζει άνεση και σταθερότητα, όπου συνδυαστικά με το ενδιαφέρον και άμεσο τιμόνι, κάνει κοινωνό τον οδηγό στα τεκταινόμενα του δρόμου. Η ανάρτηση χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα κύλισης, προσφέρει σταθερότητα και πρόσφυση. Σε κάθε περίπτωση και τα δύο είναι ευθύβολα, σταθερά και με καλά σε αίσθηση φρένα.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line
Ποιο από τα δύο τελικά;
Αμφότερα τα SUV προσφέρουν όσα ζητάει ο μέσος, αλλά κι απαιτητικός χρήστης, απλά με διαφορετικό περίβλημα. Το Peugeot 2008 με το πιο φρέσκο παρουσιαστικό θα προσεγγίσει νεανική μερίδα κοινού, που θέλει ένα άνετο, τεχνολογικά προηγμένο και πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο. Βέβαια η τιμή του για την κατηγορία είναι ελαφρώς αλμυρή. Από την άλλη το Nissan Qashqai είναι πιο συντηρητικό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι αδιάφορο σχεδιαστικά, παραμένοντας μια σταθερή αξία στη κατηγορία, χάρη στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του. Όντας και το best seller της κατηγορίας του, έχει ένα ακόμα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: αυτό της μεταπωλητικής αξίας!
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS
+ Επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, τεχνολογία, χώροι, ποιότητα κατασκευής
– Αίσθηση τιμονιού
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS
+ Σχεδίαση, χώροι επιβατών – αποσκευών, σχεδίαση εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κύλισης
– Κραδασμοί κινητήρα σε χαμηλές στροφές, εργονομία i-Cockpit, τιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Qashqai 1.3 140 PS | 2008 1.2 130 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.332 | 1.199 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 140/5.000 | 130/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 240/1.600 | 230/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,5 | 9,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 193 | 202 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,3 | 5,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 121 | 126 |
Βάρος (κιλά) | 1.300 | 1.194 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | Qashqai 1.3 140 PS | 2008 1.2 130 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.394 | 4.300 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.806 | 1.770 |
Ύψος (χλστ.) | 1.590 | 1.530 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.646 | 2.605 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 430 | 405 |
Κατανάλωση – κόστη | Qashqai 1.3 140 PS | 2008 1.2 130 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,6 | 7,7 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 1.197€ | 1.212€ |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 121 | 126 |
Τέλη κυκλοφορίας | 145,2€ | 151,2€ |
Εξοπλισμός – τιμή | Qashqai 1.3 140 PS | 2008 1.2 130 PS |
Αυτόνομη πέδηση | ο | • |
Διατήρηση λωρίδας | ο | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | – |
Ηλ. κλιματισμός | ο | • |
Σύστημα πολυμέσων | ο | Οθόνη 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | ο | ο |
Ζάντες αλουμινίου | 16 ιντσών | 16 ιντσών |
Τιμή από (ευρώ) | 20.490 | 21.900 |
*: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,312€/λτ.