Το επί σειρά ετών δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Renault, δεν είναι άλλο από το Clio. Στην υπάρχουσα 5η γενιά του διατίθεται με μεγάλη γκάμα κινητήρων, όπως είναι ο ατμοσφαιρικός 1.0 SCe 65 hp, οι turbo 1.0 TCe 90 hp και 100 hp LPG, ο πετρελαίου 1.5 Blue dCi 100 hp και το υβριδικό 1.6 Ε-Tech 140 hp. Μεταξύ αυτών, περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον λόγω κυρίως τιμής και καυσίμου παρουσιάζουν τα 1.000άρια TCe των 90 ίππων και των 100 ίππων με το υγραέριο.
Χαμηλότερη τιμή χωρίς το LPG έως 1.700 ευρώ
Το πρώτο στοιχείο που θα εξετάσει κανείς μεταξύ των δύο αυτών εκδόσεων του Clio, είναι η τιμή. To 1.0 TCe 90 hp στη βασική έκδοση Equilibre κοστίζει από 19.720 ευρώ, ενώ με το υγραέριο βασική έκδοση είναι η Equilibre Plus με τιμή από 21.420 ευρώ. Οπότε υπάρχει μια διαφορά της τάξεως των 1.700 ευρώ. Ωστόσο, αν επιλεχθεί το TCe 90 hp Equilibre Plus, το οποίο εκκινεί από 20.720 ευρώ, η ψαλίδα με το LPG μειώνεται στα 700 ευρώ. Αναφορικά με τον εξοπλισμό, το Equilibre Plus περιλαμβάνει επιπλέον αυτόματη εναλλαγή μεγάλης/μικρής σκάλας φώτων, αυτόματο κλιματισμό, κάρτα Renault Handsfree, ηλεκτρικά πίσω παράθυρα και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Σαφής υπεροχή του LPG σε επιδόσεις και κατανάλωση
Τα δύο αυτά μηχανικά σύνολα του Renault Clio είναι turbo, 3κύλινδρα, με έμμεσο ψεκασμό και έχουν χωρητικότητα 999 κ.εκ. Η βασική τους διαφορά είναι ότι το ένα φέρει από το εργοστάσιο κιτ LPG, το οποίο αυξάνει την απόδοση, προσφέρει καλύτερες επιδόσεις (βλ. παρακάτω πίνακα) και μεγαλύτερη οικονομία λόγω της μισής τιμής του καυσίμου σε σχέση με τη βενζίνη. Χωρίς το υγραέριο η απόδοση φτάνει τους 91 ίππους και τα 160 Nm ροπής, ενώ με το LPG αυξάνεται στους 100 ίππους και στα 170 Nm ροπής. Σε κάθε περίπτωση το τράβηγμα είναι πολύ καλό από τις χαμηλές στροφές και το μοτέρ έχει την απαιτούμενη δύναμη, όχι μόνο για τις αστικές μετακινήσεις, αλλά και για ταξίδια. Ο παραγόμενος θόρυβος δεν θα ενοχλήσει σε καμία περίπτωση και μόνο ένας πολύ παρατηρητικός οδηγός θα μπορέσει να αντιληφθεί την ελαφρώς πιο τονισμένη τραχύτητα του μοτέρ αλλά και την καλύτερη απόδοση, όταν χρησιμοποιεί το υγραέριο. Επίσης, στο Clio LPG το δεύτερο ρεζερβουάρ των 32 λίτρων για το υγραέριο αυξάνει σημαντικά την αυτονομία.
Αυτό όμως που εν τέλει θα μετρήσει περισσότερο, είναι το κόστος σε καύσιμο. Το Renault Clio 1.0 TCe 90 hp με πραγματική κατανάλωση δοκιμής στα 6,5 λτ./100 χλμ. στοιχίζει στα 1.000 χιλιόμετρα 131 ευρώ**. Με το φθηνότερο LPG καίει 9,0 λτ./100 χλμ. και πέφτει στα μόλις 89 ευρώ**, οπότε υπάρχει ένα άμεσο όφελος της τάξεως των 42 ευρώ. Θεωρητικά, για να γίνει η απόσβεση των 1.700 ευρώ ή 700 ευρώ της υψηλότερης τιμή του Clio LPG, θα πρέπει να διανυθούν σχεδόν 40.500 χλμ. ή 16.700 χλμ. αντίστοιχα.
Ισορροπημένο στο δρόμο σε κάθε διαδρομή
Με ή χωρίς το κιτ LPG, το Renault Clio σε κάθε περίπτωση είναι πάρα πολύ ισορροπημένο στο δρόμο, όπου και αν κινηθεί. Οι αναρτήσεις του συνδυάζουν κατάλληλα την άνεση και την ποιότητα κύλισης, με αμεσότητα και κράτημα. Το Clio φιλτράρει αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες του οδοστρώματος και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου. Η σταθερότητα του αμαξώματος του σε γρήγορες ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει και να διατηρήσει εύκολα στους αυτοκινητόδρομους, βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα. Αντίστοιχα και σε πιεσμένους ρυθμούς σε στροφές, το Clio δεν θα ενοχλήσει ποτέ τον οδηγό του. Επίσης, το τιμόνι του είναι σωστά ζυγισμένο και ακριβές στις εντολές του οδηγού, ενώ τα φρένα με την πολύ καλή αίσθηση στέκουν δίχως πρόβλημα στο ύψος των περιστάσεων.
Πολύ καλή ποιότητα και αρκετοί χώροι
Στο εσωτερικό των δύο εκδόσεων του Renault Clio οι διαφορές είναι ελάχιστες και αφορούν τον στρογγυλό διακόπτη για την επιλογή του καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη), που είναι τοποθετημένος αριστερά από το τιμόνι. Επίσης, στο LPG υπάρχουν πρόσθετες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων για την κατανάλωση, το δείκτη καυσίμου και την αυτονομία. Η καμπίνα του διακρίνεται για τον κομψό σχεδιασμό και την ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Σε αυτό συμβάλλουν τα μαλακά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών. Πρόσθετα, το εσωτερικό του Clio είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητά του είναι στα 391 λίτρα, με ή χωρίς LPG, γιατί η δεξαμενή του υγραερίου βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στη θέση της ρεζέρβας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | 1.0 TCe 90 hp | 1.0 TCe LPG 100 hp |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη/LPG |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.500-5.000 | 91/4.800-5.000 (Β) 100/4.600-5.000 (LPG) |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.000-3.750 | 160/2.100-3.750 (B) 170/2.0003.500 (LPG) |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,2 | 12,5 (B) 11,8 (LPG) |
80-120 χλμ./ώρα (4η/5η/6η) | 9,6/13,2/18,7 | 10,3/13,8/19,4 (Β) 9,3/12,8/17,8 (LPG) |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 180 (Β) 188 (LPG) |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,1 | 5,3 (B) 6,9 (LPG) |
Βάρος (κιλά) | 1.082 | 1.144 |
Κατανάλωση – κόστη | 1.0 TCe 90 hp | 1.0 TCe LPG 100 hp |
Κατανάλωση δοκιμής (λτ./100 χλμ.) | 6,5 | 7,0 (Β) 9,0 (LPG) |
Κόστος στα 1.000 χλμ.** | 131 € | 141€ (Β) 89€ (LPG) |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 116 | 121 (Β) 107 (LPG) |
Τέλη κυκλοφορίας | 0 € | 0 € |
Εξοπλισμός – τιμή | 1.0 TCe 90 hp | 1.0 TCe LPG 100 hp |
Έκδοση | Equilibre Plus | Equilibre Plus |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αυτόματα φώτα/υαλοκαθαριστήρες | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Αυτόματος κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 7 ιντσών | Οθόνη 7 ιντσών |
Προβολείς ομίχλης | • | • |
Κάμερα οπισθοπορείας | o | o |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 20.720 | 21.420 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης 2,018 €/λτ., LPG 0,992 €/λτ. |