Η πολυαναμενόμενη επιστροφή της Mazda στην ελληνική αγορά, έπειτα από 5 έτη απουσίας, πραγματοποιήθηκε. Μια επανείσοδο στην αγορά που το ελληνικό κοινό επιθυμούσε καιρό, φέροντας μια ολοκαίνουργια γκάμα μοντέλων.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Corolla 1.2T 116 PS
Ένα εξ’ αυτών το Mazda3, που τοποθετείται στη μικρομεσαία κατηγορία και έχει δυνατούς αντιπάλους απέναντι του, όπως το Ford Focus, το VW Golf και τo Toyota Corolla, με το οποίο το συγκρίνουμε. Τα δύο ιαπωνικά χάτσμπακ μοντέλα έχουν την ίδια ιπποδύναμη (122 PS) και είναι πολύ κοντά σε τιμή στις εκδόσεις με παραπλήσιο εξοπλισμό, ωστόσο οι διαφορές τους είναι πολλές, όπως αναλύουμε στη μεταξύ τους σύγκριση παρακάτω.
Ξεκινώντας με το Mazda3 προσφέρεται σε πλήθος εκδόσεων, ενώ ο 2.0 λτ. κινητήρας βενζίνης Skyactiv-G διατίθεται με απόδοση 122 και 150 ίππων. Στην κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας είναι ο Skyactiv-X των 180 ίππων. Το μοντέλο της δοκιμής αφορά την έκδοση Skyactiv-G122 και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Η τιμή του ξεκινάει από τις 23.845 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας. Όμως μεγάλος ανασταλτικός παράγοντας αγοράς είναι ο κυβισμός των 2.0 λίτρων, που «γονατίζει» φορολογικά τον υποψήφιο αγοραστή.
Δείτε ακόμα: Πόσα εκατομμύρια υβριδικά Toyota έχουν πωληθεί;
Από την άλλη πλευρά, το υβριδικό Toyota Corolla στην έκδοση με τον 1.8 λίτρων κινητήρα βενζίνης προσφέρει συνδυαστική ισχύ 122 ίππων, με τη τιμή που ξεκινά από τα 20.370 ευρώ. Στην αντίστοιχη εξοπλιστική έκδοση με το Mazda3, Active Plus κοστίζει από 22.470 ευρώ.
Αμφότερες αιχμηρές παρουσίες
Ανέκαθεν τα σύγχρονα μοντέλα της Mazda διακρίνονταν για το δυναμικό σχεδιασμό τους, χαρακτηριστικό που συνεχίζεται και στα νέα μοντέλα. Ωστόσο, αυτό που εκπλήσσει, είναι το Corolla, το οποίο έκανε ένα τρομερά μεγάλο άλμα, όντας το πιο δυναμικό από όλες του τις γενιές. Το Mazda3 αρχικά, με τη σχεδιαστική γλώσσα «Kodo», διαθέτει ένα εμφατικό παρουσιαστικό, προβάλλοντας έντονα δυναμικό χαρακτήρα με τις αιχμηρές γραμμές, το μακρύ καπό του και τα λεπτά φωτιστικά σώματα, που δημιουργούν ένα αιχμηρό εμπρός μέρος. Στο πλάι η γραμμή των παραθύρων ανεβαίνει προς τα πίσω, συναντώντας την καμπύλη της οροφής και συνθέτοντας ένα προφίλ που παραπέμπει σε κουπέ. Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα αρκετά πάνω και το μικρό πίσω παρμπρίζ, ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους (1.797 χλστ.) και ολοκληρώνουν το δυναμικό στιλ του Mazda3.
Διαβάστε επίσης: Πισωκίνητο και εξακύλινδρο 350 ίππων το νέο Mazda6
Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Toyota Corolla, που η εμφάνιση του μοντέλου είναι αντικείμενο -καλής- συζήτησης. Ειδικά στην hatchback έκδοσή του παρουσιάζει έντονο αισθητικά ενδιαφέρον, μιας και ξεχωρίζει με τον αρμονικό συνδυασμό των αιχμηρών γραμμών και των καμπύλων επιφανειών του αμαξώματος. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις των αμαξωμάτων, το Mazda3 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος από το Corolla (4.460 & 1.795 χλστ. αντίστοιχα, έναντι 4.370 και 1.790 χλστ.), με το ύψος να είναι παρόμοιο (1.435 χλστ). Η μεγαλύτερη διαφορά υπάρχει στο μεταξόνιο όπου του Mazda αγγίζει τα 2.725 χλστ., έναντι των 2.640 χλστ. του Corolla, διαφορά που μεταφράζεται σε ελαφρώς μεγαλύτερους χώρους επιβατών.
Εσωτερικό: Οδηγοκεντρικό του Mazda, high-tech του Corolla
Στο εσωτερικό των δυο μικρομεσαίων που συγκρίνουμε, η εικόνα είναι ευχάριστη και διαμορφώνεται αρχικά από την ποιοτική επιλογή των υλικών και τη χρήση τους, αλλά και τον διάκοσμο που στο σύνολό του χαρακτηρίζεται σύγχρονος και φυσικά μέσα στο πνεύμα της εποχής. Από την πρώτη επαφή με το Mazda3 εντύπωση αρχικά προκαλούν οι ελάχιστοι διακόπτες και ο οδηγοκεντρικός σχεδιασμός του, ακολουθώντας το «Jinba Ittai», τη σχέση δηλαδή αναβάτη και αλόγου που έχει εμπνεύσει τη φίρμα. Πιστό στο τεχνολογικό πνεύμα της εποχής, στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας φιλοξενείται η οθόνης αφής των 8,8 ιντσών για το infotainment. Πιο κάτω βρίσκεται η μικρότερη οθόνη για τον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού, με μόλις 8 κουμπιά -συμπεριλαμβανομένου των αλάρμ- ενώ και στο τιμόνι υπάρχουν άλλα 4.
Δείτε ακόμα: Νέο μικρό SUV Toyota Yaris Cross
Αντίστοιχα high tech χαρακτήρα διαθέτει και το εσωτερικό του Toyota Corolla, ενώ υπάρχει σαφής αναβάθμιση (συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά) στην ποιότητα και στο φινίρισμα, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται να είναι πολύ προσεγμένα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ToyotaTouch, όπου έχουν συγκεντρωθεί πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των χειριστηρίων. Επίσης, στον πίνακα οργάνων έχει προστεθεί οθόνη TFT 7 ιντσών (4,2 ιντσών στις εκδόσεις Live και Eco) με επιπλέον ενδείξεις, ενώ εκατέρωθεν αυτής υπάρχουν αναλογικά όργανα.
Σε ότι αφορά τους προσφερόμενους χώρους τώρα, αυτοί είναι παρόμοιοι, με το Mazda3 να κερδίζει ελαφρώς στο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αξιοποιώντας έτσι το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Βέβαια, οι πίσω θα νιώσουν λίγο κλειστοφοβικά, κάτι που οφείλεται στη χαμηλή κλίση της οροφής, σε συνδυασμό με την ψηλή γραμμή των παραθύρων. Στο Toyota Corolla από την άλλη, στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι περιορισμένος και θυμίζει μικρότερο αυτοκίνητο και όχι ένα μήκους 4,4 μ. Αμφότερα τα μοντέλα τα πάνε καλά στον τομέα της πρακτικότητας, μιας και διαθέτουν θήκες για μικροαντικείμενα, με το Corolla να διαθέτει ελαφρώς αυξημένο χώρο αποσκευών (361 λτ., έναντι 351 λτ. του Mazda).
Κινητήρες ήπιας απόδοσης
Μηχανολογικά και οι δυο εταιρείες ενσωματώνουν διαφορετικές τεχνολογίες με στόχο να προσφέρουν καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Τo Mazda3 κάνει «χρήση» της Skyactiv τεχνολογίας που έχει αναπτύξει η Mazda, με τον 2λιτρο κινητήρα να συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα και να αποδίδει 122 ίππους και 213 Nm ροπής. Σε μια εποχή που τα μικρά turbo μοτέρ έχουν τον πρώτο λόγο, η Mazda αποφασίζει να ξεχωρίσει με το 2λιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο.
Με υψηλή συμπίεση που παραπέμπει σε πετρελαιοκινητήρα (13:1), άμεσο ψεκασμό καυσίμου πολλαπλών σταδίων, σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων και τη συμβολή ενός ήπιου υβριδικού συνόλου, ο τετρακύλινδρος Skyactiv-G των 2.0 λίτρων θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία του. Ως προτερήματα προτάσσει την πολιτισμένη λειτουργία και τη γραμμική απόδοση, συνδυαστικά με το «ηλεκτρικό» boost το οποίο προσφέρει όταν απαιτηθεί ο 24βολτος εναλλάκτης. Τα 10,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 197 χλμ./ώρα τελικής, απλώς πιστοποιούν την ευκολία με την οποία γεμίζει το φάσμα του στροφομέτρου μέχρι τον κόφτη. Βέβαια σε αυτό το φάσμα στροφών, ο κινητήρας δεν βρίσκεται στο ωφέλιμο εύρος του κι ο θόρυβος είναι έντονος. H κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 9,1 λτ./100 χλμ., τιμή ικανοποιητική για τα ατμοσφαιρικά δεδομένα του μοτέρ, αλλά πολύ υψηλότερη από του υβριδικού Corolla.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mazda3 SkyActiv-G122 2.0 Αuto
Το Toyota Corolla ήταν το πρώτο μικρομεσαίο που ενσωμάτωσε την υβριδική τεχνολογία, ενώ στη νέα του γενιά προσφέρεται με 2 υβριδικές εκδόσεις, 122 και 180 ίππων. Το υβριδικό σύνολο του μοντέλου της δοκιμής μας, αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 50 ίππων και 163 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων). Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Toyota, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,9 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 3,3-3,6 λτ./100 χλμ. (5,3 λτ./100 χλμ. η μέση κατανάλωση δοκιμής) και οι εκπομπές CO2 είναι 76-83 γρ./χλμ. Αυτό που ενοχλεί είναι ο θόρυβος (έχει μειωθεί αισθητά συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά) του κινητήρα κατά την πλήρη επιτάχυνση ή για να διατηρήσει τους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο.
Το Mazda3 «μιλάει» στον οδηγό!
Αμφότερα τα μοντέλα διακρίνονται για την ασφαλή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά τους. Όμως το Mazda3 κερδίζει με το καλημέρα οδηγικά, όντας πιο εστιασμένο και πιο σπορ τόσο σε αίσθηση όσο και συμπεριφορά. Οι μηχανικοί της Mazda έχουν δουλέψει αρκετά πάνω στο μοντέλο για να συνδυάσουν το σπορ με το premium και φαίνεται πως βρήκαν τη χρυσή τομή. Στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ σταθερό, όμως η ευχαρίστηση έρχεται όταν ο δρόμος στενέψει και οι ευθείες δώσουν τη θέση τους στις φιδίσιες διαδρομές. Εκεί το πλαίσιο φανερώνει αμέσως πόσο στιβαρό είναι (διαχειρίζεται εύκολα την διπλάσια δύναμη), ενώ η ανάρτηση μειώνει τις κλίσεις στις στροφές χωρίς να το κάνει… κούτσουρο. Το άμεσο τιμόνι, προέκταση των χεριών του χειριστή, θα βάλει μέσα το εμπρός μέρος στην είσοδο που θα κάνει ο οδηγός, ενώ δεν θα αρνηθεί πιο θεαματικά περάσματα, με την ουρά υπό γωνία με μια απλή μεταφορά βάρους.
Στον αντίποδα το Toyota Corolla, είναι επικοινωνιακό με το οδηγό του, αλλά όχι τόσο σπορ όσο το Mazda3, θέτοντας ως προτεραιότητα τις άνετες μετακινήσεις. Η νέα πλατφόρμα TNGA (στην οποία βασίζεται και το C-HR) και οι κατάλληλα ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις, συνδυάζουν άριστα το κράτημα με την άνεση, ενώ αναβάθμισαν και την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός. Σε ανοιχτούς δρόμους, το νέο Corolla παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό, όπως και σε διαδρομές με στροφές, ταξιδεύοντας με ασφάλεια. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, όμως το υβριδικό σύνολο δεν αρέσκεται σε πιεσμένους ρυθμούς.
Διαφορετική φιλοσοφία!
Δυο μοντέλα προσεγγίζουν τον καταναλωτή από διαφορετικές μεριές, με μια κοινή συνισταμένη: αυτή της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Τομέας όμως που στη πράξη ξεχωρίζει με μεγάλη διαφορά το Toyota Corolla χάρη στην υβριδική τεχνολογία. Βλέπετε ο 2λιτρος κινητήρας βενζίνης του Mazda3 πέρα από το φορολογικό «μείον», όσο και να προσπαθεί με το ήπιο υβριδικό σύστημα και την απενεργοποίηση των κυλίνδρων, δεν τα καταφέρνει τόσο καλά. Αλλά σε αυτή τη περίπτωση (κι ειδικά αν τον πιέσετε σε στριφτερή διαδρομή) θα σας το ανταποδώσει με χαμόγελα. Η επιλογή έγκειται καθαρά στα θέλω, αλλά και στο οδηγικό προφίλ του τελικού αγοραστή!
Mazda3 SkyActiv-G122 2.0 Αuto
+ Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, άνεση, ποιότητα εσωτερικού, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
– Υψηλός φορολογικός συντελεστής κινητήρα, πρακτικότητα πορτμπαγκάζ, χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών
Toyota Corolla HB Hybrid 1.8 λτ. 122 PS
+ Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, άνεση στην οδήγηση
– Χώροι στο πίσω κάθισμα, οδηγική αίσθηση, θόρυβος κινητήρα στην επιτάχυνση
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Mazda3 SkyActiv-G122 | Toyota Corolla HB Hybrid |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.998 | 1.798 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | e-CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 122/6.000 | 98/5.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 213/4.000 | 142/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | – | 50 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | – | 163 |
Συνδυαστική ισχύς (PS/σ.α.λ.) | – | 122 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 197 | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,5 | 3,3-3,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 126 | 76-83 |
Βάρος (κιλά) | 1.375 | 1.285 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | Mazda3 SkyActiv-G122 | Toyota Corolla HB Hybrid |
Μήκος (χλστ.) | 4.460 | 4.370 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.795 | 1.790 |
Ύψος (χλστ.) | 1.435 | 1.435 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.725 | 2.640 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 351 | 361 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Mazda3 SkyActiv-G122 | Toyota Corolla HB Hybrid |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | • | • |
Αερόσακοι | 8 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 8,8 ιντσών | Οθόνη 8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 23.845 | 22.470 |
*: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |