Δύο παγκόσμιοι δυνατοί παίχτες στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της Nissan, το Qashqai και το best seller της Kia, το Sportage, δεν βρίσκονται τυχαία ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Αμφότερα προσφέρουν ότι αναζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο μικρομεσαίο SUV, σε απόλυτα λογικές τιμές.
Δείτε ακόμα: Μικρά ντίζελ SUV με μεγάλες ανέσεις
Οι εκδόσεις που προσφέρονται είναι πολλές και ικανές να καλύψουν τόσο εκείνους που αναζητούν ένα 2κίνητο μοντέλο, όσο και ένα 4κίνητο, έτσι ώστε να τους δίνεται η δυνατότητα κίνησης και εκτός δρόμου ή για να έχουν ακόμα περισσότερη ασφάλεια και στην άσφαλτο. Το Kia Sportage 1.6D 136 PS 4WD και το Nissan Qashqai 1.7D 150 PS 4WD, αποτελούν δύο πληρέστατες προτάσεις, για το κοινό που θέλει ακόμα περισσότερα και δεν κάνει συμβιβασμούς σε κανένα τομέα.
Κοινό τους στοιχείο είναι η τιμή, καθώς το Sportage 1.6D 136 PS 4WD πωλείται από 28.000 ευρώ στην πρώτη έκδοση Upgrade, ενώ το Qashqai 1.7D 150 PS 4WD στη δεύτερη έκδοση Acenta κοστίζει από 28.290 ευρώ (το βασικό Energy είναι στις 27.990 ευρώ). Ο εξοπλισμός τους είναι πολύ καλός, όμως τα πλέον απαραίτητα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, περιλαμβάνονται στις πιο ακριβές εκδόσεις τους.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές διαφορές, οι οποίες ξεκινούν από τον σχεδιασμό και τις εξωτερικές διαστάσεις. Εδώ, το Sportage «γεμίζει» περισσότερο το μάτι, χάρη στην πιο πληθωρική του παρουσία και το δυναμισμό που εκπέμπει, έναντι του πιο μικρού, αλλά ελκυστικού Qashqai.
Δείτε ακόμα: Ποιο Nissan Qashqai να αγοράσω; Βενζίνη ή diesel;
Ας δούμε λοιπόν παρακάτω στη μεταξύ τους σύγκριση σε ποια σημεία υπερέχει το κάθε μοντέλο και αναλυτικά όλα τα χαρακτηριστικά τους σε κάθε τομέα.
Εσωτερικό: Πιο σύγχρονο το Qashqai και ευρύχωρο το Sportage
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο μικρομεσαίων SUV, τις εντυπώσεις αρχικά κλέβει περισσότερο το Qashqai, όσον αφορά τον σχεδιασμό και την πρώτη εικόνα που εισπράττει κανείς. Προσεγμένη συναρμογή και μαλακά υλικά στο πάνω και στο κάτω μέρος του ταμπλό μέχρι την κονσόλα, πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, αναπαυτικά καθίσματα Monoform και μια σύγχρονη, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών.
Στην καμπίνα του Sportage οι ευθείες γραμμές και το επίπεδο μοτίβο χαρακτηρίζουν το ταμπλό, όπως και τα μαλακά πλαστικά – αλλά μόνο στο πάνω μέρος του. Από το μέσο και κάτω τα σκληρά υλικά αναλαμβάνουν, δίχως να συνθέτουν το παραμικρό παράπονο από άποψης συναρμογής ή ποιότητας. Η κονσόλα είναι στραμμένη ελαφρά προς τον οδηγό, προσφέροντας αυξημένη ευκρίνεια στην κεντρική οθόνη και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Θα θέλαμε, όμως, τα γραφικά να είναι έγχρωμα.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS
Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, το μεγαλύτερο σε διαστάσεις Sportage, έχει το πάνω χέρι. Όχι ότι το Qashqai δεν είναι ευρύχωρο, αλλά το Kia είναι πιο άνετο και αυτό φαίνεται αμέσως, τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος της καμπίνας. Εκεί 5 επιβάτες, ακόμα και με ύψος περί τα 1,90 μ., δεν θα δυσκολευτούν να βρουν τη βολή τους στα καθίσματα του Sportage. Για τις αποσκευές το πορτμπαγκάζ προσφέρει 467 λίτρα, ενώ πολύ κοντά είναι το Qashqai με 430 λίτρα.
Καλύτερες επιδόσεις το Qashqai και κατανάλωση το Sportage
Τα μηχανικά σύνολα πετρελαίου των 1.6 λτ. του Kia και των 1.7 λτ. του Nissan, έχουν αρκετή δύναμη και συνδυάζουν τις σβέλτες επιδόσεις με τις λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Η υπεροχή του Qashqai σε δύναμη και επιδόσεις είναι ξεκάθαρη, αν και στο Sportage ο οδηγός δεν θα νιώσει σε καμία περίπτωση ότι του λείπει δύναμη.
Ο 1.7D αποδίδει 150 ίππους και 340 Nm ροπής, κινώντας με περισσή άνεση τα 1.533 κιλά του αμαξώματος. Κάτω από τις 1.600 σ.α.λ. δεν διακρίνεται για το νεύρο του, όμως μόλις μπει στο φάσμα της ροπής ωθεί το Qashqai στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ. To εύρος απόδοσης είναι σχετικά περιορισμένο, καθώς από τις 3.800-4.000 σ.α.λ. Το 6άρι χειροκίνητο συνδράμει με την σωστή κλιμάκωση, περιορίζοντας την συναναστροφή με τον χαλαρό επιλογέα και κρατώντας τα επίπεδα θορύβου χαμηλά. Ούτως ή άλλως, ο κινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία και την ελάχιστη παρουσία κραδασμών, ακόμα και στο ρελαντί. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με μέση δοκιμής στα 8 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;
Στο Sportage ο 1.600άρης CRDi των 136 ίππων και με τα 320 Nm της ροπής κερδίζει τις εντυπώσεις με το που θα πάρει μπρος, λόγω απουσίας κραδασμών. Η ελαστικότητά του είναι τέτοια που από τις 1.500 σ.α.λ. ήδη ο οδηγός μπορεί να αποφεύγει τη χρήση του σαφούς και με μικρές διαδρομές επιλογέα. Στις χαμηλές σχέσεις και επίπεδο οδόστρωμα, αρκεί να πατάς το δεξί πόδι όταν το στροφόμετρο σημαδεύει 1.300-1.500 σ.α.λ. Αναμενόμενα με μεγαλύτερη ταχύτητα, ή όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, απαιτείται κατέβασμα. Μοναδική παραφωνία η μακριά 6η, που σε ανηφορικό αυτοκινητόδρομο προϋποθέτει «γέμισμα» της 5ης ώστε να μην «κρεμάσει». Όμως σε γενικές γραμμές, ο νέος πετρελαιοκινητήρας καλύπτει με χαρακτηριστική άνεση τις ανάγκες μετακίνησης μιας μέσης οικογένειας, προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ. και μεικτή πραγματική κατανάλωση στα 7,1 λτ./100 χλμ.
Άνεση και ασφάλεια εντός και εκτός δρόμου
Οι κινητήρες πετρελαίου με την πλούσια ροπή, σε συνδυασμό με τα συστήματα τετρακίνησης, τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και την αρκετή απόσταση από το έδαφος, χαρίζουν διττό χαρακτήρα στα δύο SUV. Είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν ξεκούραστα και με ασφάλεια μακρινές αποστάσεις σε ταξίδια, αλλά και να κινηθούν εκτός ασφάλτου.
Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI
Στο Sportage οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω συνδράμουν τα μάλα στην ισορροπία του πίσω μέρους, ωφελώντας αναλόγως τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης κατά το πέρασμα από ανωμαλίες. Κραδασμοί και θόρυβοι διατηρούνται εκτός εσωτερικού, έχοντας και την πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ ως σύμμαχο. Οι κλίσεις είναι μικρές, τηρουμένων των αναλογιών, και η αίσθηση που αποκομίζεις από το τιμόνι σου δίνει με σαφήνεια την θέση των εμπρός τροχών. Το σύστημα τετρακίνησης στέλνει ισχύ στο πίσω διαφορικό εφόσον ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στον εμπρός άξονα, εξαλείφοντας την υποστροφή και δίνοντας την αίσθηση στον οδηγό ότι κινείται με ένα πιο ψηλό χάτσμπακ. Εκτός δρόμου, τα 172 χλστ. απόστασης από το έδαφος βοηθούν, όμως τα ελαστικά 225/60 R17 είναι αμιγώς ασφάλτινα. Κατά συνέπεια, εδάφη με πολλές πέτρες -ειδικά φυτευτές- και βαθιά λούκια, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με την δέουσα προσοχή. Για αυτά, αλλά και τις ολισθηρές επιφάνειες, υπάρχει η δυνατότητα Lock, που κλειδώνει την κατανομή της ροπής στο 50:50 και σε βγάζει «ασπροπρόσωπο».
Πολύ καλή συμπεριφορά εμφανίζει και το Qashqai, χάρη και στο συνδυασμό του δυνατού κινητήρα και την πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων. Η σταθερότητα του ιαπωνικού SUV είναι εξαιρετική, διατηρώντας ακλόνητα την πορεία που χαράζει ο οδηγός ακόμα και όταν συναντήσει ανωμαλία εντός στροφής. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, όπως και η άνεση. Όταν η άσφαλτος τελειώσει, το σύστημα τετρακίνησης -με δυνατότητα κλειδώματος 50:50– και η απόσταση των 185 χλστ. από το έδαφος, φροντίζουν ώστε το Qashqai να σταθεί στο ύψος του εκδρομικού χαρακτήρα. Όταν επιλέξεις το 4WD, το μικρομεσαίο Nissan μπορεί να κινηθεί άνετα σε εδάφη επιπέδου λασπωμένου, αλλά πάντα βατού, χωματόδρομου. Οι ζάντες και τα ελαστικά θέλουν προσοχή, ωστόσο στο χώμα μπορείς να απολαύσεις στιγμές διασκέδασης – τουλάχιστον μέχρι το μη απενεργοποιούμενο ESP να επέμβει αυστηρά, ώστε να σε επαναφέρει στην τάξη.
Συμπέρασμα:
Με τα ίδια χρήματα μπορεί να επιλέξει ο αγοραστής ανάμεσα σε δύο πολύ αξιόλογα SUV, με κινητήρες πετρελαίου και τετρακίνηση. Το Sportage θα ικανοποιήσει περισσότερο με την ευρυχωρία που προσφέρει, ενώ το Qashqai κερδίζει στον τομέα των επιδόσεων, αλλά με υψηλότερη κατανάλωση. Εξωτερικά το Kia διαθέτει μια πιο επιβλητική και σπορτίφ εμφάνιση, όμως στο εσωτερικό ο σχεδιασμός του Nissan είναι πιο μοντέρνος. Ουσιαστικά έχουμε μια ισοπαλία, αφού εν τέλει η ζυγαριά έρχεται σε μια ισορροπία.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.5D ή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4;
Kia Sportage 1.6D 136PS AWD
+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, σύστημα τετρακίνησης, ποιότητα κύλισης, χώροι, φρένα, κινητήρας, 7ετής εγγύηση, κατανάλωση
– Ρηχός χώρος αποσκευών, μακριά 6η σχέση
Nissan Qashqai 1.7 diesel 150PS 4×4
+ Δύναμη κινητήρα, ποιότητα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ποιότητα κύλισης, χώροι, πρακτικότητα
– Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, παρεμβατικότητα ESP, σχετικά μικρό ωφέλιμο φάσμα απόδοσης κινητήρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Sportage 1.6D 4WD | Qashqai 1.7D 4×4 |
Καύσιμο | Πετρέλαιο | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 | 1.749 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 136/4.000 | 150/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 320/2.000-2.250 | 340/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 | 9,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 192 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,4 | 5,9 |
Βάρος (κιλά) | 1.652 | 1.533 |
Διαστάσεις | Sportage 1.6D 4WD | Qashqai 1.7D 4×4 |
Μήκος (χλστ.) | 4.485 | 4.394 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.855 | 1.806 |
Ύψος (χλστ.) | 1.645 | 1.595 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.670 | 2.646 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 467 | 430 |
Κατανάλωση – κόστη | Sportage 1.6D 4WD | Qashqai 1.7D 4×4 |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,1 | 8,0 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 979 € | 1.103 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 167 | 155 |
Τέλη κυκλοφορίας | 409,15 € | 286,75 € |
Τεκμήριο | 6.400 € | 7.600 € |
Εξοπλισμός – τιμή | Sportage 1.6D 4WD | Qashqai 1.7D 4×4 |
Έκδοση | Upgrade | Acenta |
Αυτόνομη πέδηση | ο | ο |
Διατήρηση λωρίδας | ο | ο |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αισθητήρες φωτός και βροχής | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 7 ιντσών | Οθόνη 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 28.000 | 28.290 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή πετρελαίου στα 1,149 €/λτ. |