Δυο hi-tech SUV μοντέλα που συνεπαίρνουν το αγοραστικό κοινό με τις δυνατότητές τους, αλλά και με τη δυναμική τους εμφάνιση! Κοινά τους στοιχεία η υβριδική τεχνολογία και οι παραπλήσιες τιμές στις αρχικές τους εκδόσεις, όμως από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές διαφορές, ξεκινώντας από την κατηγορία: Το Kona είναι B-SUV (μήκος 4.165 χλστ.) και το C-HR είναι C-SUV (4.390 χλστ.).
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla 1.8 Hybrid Vs VW Golf 1.5 TSI
Αμφότερα ενσωματώνουν υβριδική τεχνολογία, ώστε να μειώνουν αισθητά τόσο την κατανάλωση καυσίμου, όσο και τις εκπομπές ρύπων. Βέβαια η Toyota, έχει τρομερά μεγάλη εμπειρία στην εν λόγω τεχνολογία, αφού είναι η πρώτη εταιρεία που σύστησε την υβριδική τεχνολογία. Στον αντίποδα, η Hyundai μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων ευρείας παραγωγής, αρχικά με το καινοτόμο Ioniq (ηλεκτρικό, υβριδικό και plug-in hybrid), κατόπιν με το ήπιο υβριδικό Tucson και πιο πρόσφατα με το υβριδικό νέο Sonata και τα ήπια υβριδικά νέα i20 και i30. Όμως το Kona Ηybrid είναι full hybrid και βρίσκεται στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
Παραπλήσιες τιμές και εξοπλισμός
Συγκρίνοντας τα δύο μοντέλα στις αρχικές τους εκδόσεις, βλέπουμε ότι είναι πολύ κοντά σε τιμή και σε εξοπλισμό. Συγκεκριμένα το Kona Hybrid πωλείται από 24.490 ευρώ, ενώ το C-HR Hybrid κοστίζει από 23.570 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά (έναντι 24.070 ευρώ αρχικής). Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, συν συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, συστήματα πολυμέσων, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.
Με δυναμικό και ευφάνταστο σχεδιασμό
Και τα δυο SUV κεντρίζουν το ενδιαφέρον του παρατηρητή, μιας και η εμφάνισή τους είναι από τις πιο τολμηρές που μπορεί να βρει κανείς στην εν λόγω κατηγορία.
Ξεκινώντας με το Kona Hybrid, όλοι θα σταθούν στο δυναμικό εμπρόσθιο μέρος του, όπου τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα θα αιχμαλωτίσουν το βλέμμα, συνδυαστικά με τη μεγάλη μάσκα. Ιδιαίτερα σπορτίφ είναι και ο σχεδιασμός του Toyota C-HR. Κι αυτό γιατί κατορθώνει να συνδυάσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις τονισμένες ακμές του αμαξώματος, με τις θελκτικές καμπύλες του. Βέβαια, υπάρχει και το κοινό που αρέσκεται σε πιο συντηρητικά πρότυπα και ίσως κάποιοι τα βρουν υπερβολικά.
Πιο πρακτικό το εσωτερικό του Kona και ποιοτικό του C-HR
Από την πρώτη επαφή με τις δυο καμπίνες των υβριδικών SUV μοντέλων, γίνεται αντιληπτό, ότι οι κατασκευαστές έχουν δώσει μεγάλη σημασία στην ποιότητα κατασκευής. Βέβαια, το C-HR έχει ένα μικρό προβάδισμα μιας και χρησιμοποιεί σε μεγαλύτερη έκταση μαλακά πλαστικά, έναντι των σκληρών αλλά πιο γερά συναρμολογημένων του Kona. Στο Hyundai Kona Hybrid, συγκριτικά με τις λοιπές εκδόσεις του μοντέλου δεν εντοπίζονται σημαντικές διαφορές. Η οθόνη στον πίνακα οργάνων απεικονίζει τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος και η μεγάλη, των 10,25 ιντσών (στάνταρ 7 ιντσών) στο κέντρο του ταμπλό εμφανίζει γραφικά με την κατανάλωση τόσο της βενζίνης, όσο και του ρεύματος. Από εκεί και πέρα, η εικόνα είναι γνώριμη. Στην πλειοψηφία υπάρχουν σκληρά πλαστικά, με τη συναρμογή να πείθει για την αντοχή της σε βάθος χρόνου, ενώ θα εκτιμηθούν δεόντως οι άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα. Σε επίπεδο χώρων τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν με άνεση, ενώ το ρηχό πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 361 λτ.
Διαβάστε επίσης: Ford Focus ή Puma 1.0 EcoBoost με τα ίδια λεφτά;
Περνώντας στο C-HR τώρα, το επίπεδο κατασκευής του είναι προσεγμένο, τόσο σε ότι αφορά τα υλικά που το απαρτίζουν, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Μαλακά πλαστικά συναντώνται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, όπου στο πάνω μέρος η επένδυση τύπου δέρματος με τις ραφές το κάνει να δείχνει πιο πολυτελές σε συνδυασμό με τα διακοσμητικά ματ χρωμίου και λάκας πιάνου. Το ταμπλό μοιάζει σαν να έχει μια ρευστή μορφή, ενώ κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών. Εκεί που χάνει το C-HR είναι στο κλειστοφοβικό συναίσθημα που ίσως δημιουργήσει στους πίσω επιβάτες λόγω των πολύ μικρών παραθύρων (μαζί με τον περιορισμένο χώρο για τα κεφάλια), αλλά είναι πιο άνετο από το Kona σε ότι αφορά τα πόδια των πίσω επιβατών. Τέλος, ο χώρος αποσκευών του Toyota C-HR ικανοποιεί, μιας και υπάρχουν 377 διαθέσιμα λίτρα.
Κινητήρες: Κοινός τόπος η υβριδική τεχνολογία & η μειωμένη κατανάλωση!
Κάτω από το καπό τους, τα δυο SUV μοντέλα του συγκριτικού μας ενστερνίζονται την υβριδική τεχνολογία, συνδυάζοντας ηλεκτρικά μοτέρ με κινητήρες βενζίνης. Στο Hyundai Kona η χωρητικότητα του αγγίζει τα 1.6 λίτρα, ενώ το Toyota C-HR διαθέτει έναν μεγαλύτερου κυβισμού 1.8 λτ. Όμως το Kona Hybrid είναι πιο δυνατό, αφού η συνδυαστική ισχύς του φτάνει τους 141 ίππους και η ροπή τα 265 Nm. Η δύναμη καταλήγει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός πολύ καλού σε λειτουργία αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το οποίο έχει σαφέστατο προβάδισμα σε λειτουργία έναντι του e-CVT στο C-HR.
Δείτε ακόμα: VW T-Cross 1.0 TSI ή Polo 1.0 TGI στα ίδια λεφτά;
Το Toyota C-HR αν και διαθέτει μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα, η συνδυαστική ισχύς, συγκριτικά με το Kona, είναι λιγότερη, αγγίζοντας τους 122 ίππους. Σε κάθε περίπτωση βέβαια και τα δύο μοντέλα έχουν αρκετά καλές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 11,2 δλ. για το Kona Hybrid, με το Toyota C-HR να εμφανίζεται λίγο πιο γρήγορο, μιας και απαιτεί 11 δλ. για να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Όμως κατά την επιτάχυνση, ο κινητήρας του C-HR ακούγεται περισσότερο και αυτό ενδέχεται να ενοχλήσει. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η κατανάλωση, (5,4 λτ./100 χλμ. το Kona, 4,9 λτ./100 χλμ. το C-HR) όπου εντός πόλης πέφτει ακόμα περισσότερο, μιας και για λίγα χιλιόμετρα έχουν τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας.
Άνετα και ασφαλή σε κάθε διαδρομή
Ένα ακόμα από τα ατού των δυο υβριδικών μοντέλων είναι ότι διαθέτουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε είδους διαδρομή. Όπως σε όλα τα Kona, έτσι και στην υβριδική έκδοσή του, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή. Χαρακτηριστικό που επιτρέπει στο αμάξωμα να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, ενώ η εφαρμογή των πολλαπλών συνδέσμων πίσω συμβάλλει θετικά στα δυναμικά του χαρακτηριστικά και στην ποιοτική κύλιση. Το τιμόνι δεν θα ενθουσιάσει τους πιο μυημένους στο άθλημα κι αυτό λόγω της αίσθησης που δίνει στο χειριστή του, αλλά τουλάχιστον είναι ακριβές. Κι αν θέλετε να εκμεταλλευτείτε τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου, να ξέρετε ότι μπορείτε να το κάνετε, μιας και η απόσταση των 171 χλστ. από το έδαφος και οι κοντοί πρόβολοι, το καθιστούν πρόθυμο εκτός δρόμου, έως εκεί που θέτει πάντα τα όρια η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Το C-HR επιστρέφει καλύτερη πληροφορία από το τιμόνι, το οποίο σε συνάρτηση με τη στιβαρότητα του πλαισίου κάνουν τα 122 άλογα της υβριδικής έκδοσης να φαίνονται λίγα. Η ανεξάρτητη και εδώ ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης κι απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα στο αμάξωμα στις ευθείες και στις στροφές. Μόνο το πεντάλ των φρένων χρειάζεται εξοικείωση στο πάτημα, αφού δεν είναι ιδιαίτερα προοδευτικό. Ειδικά στην πόλη το C-HR είναι πολύ άνετο και ξεκούραστο, χάρη και στο e-CVT κιβώτιο, αλλά κατά την πλήρη επιτάχυνση το βουητό του κινητήρα γίνεται αισθητό στο εσωτερικό και μπορεί να σας ενοχλήσει.
Διαβάστε επίσης: Toyota Corolla 1.2T 116 PS ή 1.8 Hybrid 122 PS;
Στο δια ταύτα!
Είναι από τις λίγες περιπτώσεις σε συγκριτικό που πραγματικά όποιο μοντέλο κι αν επιλέξει ο τελικός αγοραστής, κερδισμένος θα είναι. Και τα δυο αυτοκίνητα είναι τεχνολογικά προηγμένα, προσφέροντας οικονομία κίνησης, χωρίς να υπολείπονται σε επιδόσεις. Την έκπληξη κάνει περισσότερο το υβριδικό σύστημα του Kona, το οποίο λόγω κυρίως του αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου του δίνει ένα προβάδισμα έναντι του e-CVT στο C-HR.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Kona 1.6 Hybrid | C-HR 1.8 Hybrid |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.580 | 1.798 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | DCT 6 | e CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 105/5.700 | 98/5.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 147/4.000 | 142/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | 43,5 | 72 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 170 | 163 |
Συνδυαστική ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 141/- | 122/5.200 |
Μέγιστη ροπή (Nm) | 256 | – |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 | 11,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 160 | 170 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,0 | 4,8 |
Βάρος (κιλά) | 1.376 | 1.420 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | Kona 1.6 Hybrid | C-HR 1.8 Hybrid |
Μήκος (χλστ.) | 4.165 | 4.390 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.800 | 1.795 |
Ύψος (χλστ.) | 1.565 | 1.555 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.600 | 2.640 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 171 | – |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 361 | 377 |
Κατανάλωση – κόστη | Kona 1.6 Hybrid | C-HR 1.8 Hybrid |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 5,4 | 4,9 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 927 € | 840 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 114 | 110 |
Τέλη κυκλοφορίας | 111,72 € | 107,8 € |
Εξοπλισμός – τιμή | Kona 1.6 Hybrid | C-HR 1.8 Hybrid |
Έκδοση | Premium | C-Enter |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αερόσακοι | 6 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | 7 ιντσών | 8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | 16 ιντσών | 17 ιντσών |
Τιμή από (ευρώ) | 24.490 | 23.570 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,430€/λτ. |