Την αυτοκινητιστική καθημερινότητα μονοπωλεί η ηλεκτροκίνηση και η ολοένα αυξανόμενη κυριαρχία των SUV, όμως παρόλα αυτά τα μικρά αυτοκίνητα συνεχίζουν να έχουν ισχυρή θέση στην καρδιά και στην τελική επιλογή του κοινού. Γεγονός που αποδεικνύεται από τις ταξινομήσεις, καθώς το B-Segment έχει κατακτήσει το πρώτο 9μηνο του 2021 στην Ελλάδα το 27,94% του μεριδίου της αγοράς, με τα B-SUV να ακολουθούν με 21,41%.
Η τόσο μεγάλη προτίμηση έχει να κάνει με το γεγονός πως τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας έχουν ανέβει πολλά σκαλοπάτια σε όλους τους τομείς σε σχέση με το παρελθόν, σε σημείο που είναι σε θέση να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες ακόμα και μιας μικρής οικογένειας. Συν του ότι είναι ιδανικά για τις καθημερινές, αστικές ως επί το πλείστον μετακινήσεις, δίχως παράλληλα να γίνονται παραχωρήσεις στον εξοπλισμό τους. Ανάμεσα στο πλήθος των μικρών μοντέλων, δύο προτάσεις που παρουσιάζουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν στην κατηγορία -το καθένα με τις δικές του αρετές, είναι το Hyundai i20 και το Peugeot 208, τα οποία συγκρίνουμε στις εκδόσεις με τους 3κύλινδρους turbo κινητήρες των 100 ίππων, τον 1.0 T-GDi και 1.2 PureTech αντίστοιχα.
Με διαφορά πιο οικονομικό σε τιμή το i20
Αρχικά θα ξεκινήσουμε με τις τιμές τους, μιας διαμορφώνουν σημαντικά την τελική απόφαση. Εδώ κερδίζει με μεγάλη διαφορά το i20, μιας και στην αρχική έκδοση Fresh κοστίζει από 14.890 ευρώ. Το σημαντικό είναι πως σε αυτά τα λεφτά παρέχει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού τόσο άνεσης, όσο κι ασφάλειας. Αναλυτικότερα:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης
- Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας & υποβοήθησης διατήρησής της
- Σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος
- Σύστημα αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων
- Σύστημα έξυπνης αναγνώρισης και προσαρμογής στα όρια ταχύτητας
- Σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα
- Air Condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Συναγερμό και αναδιπλούμενο κλειδί με τηλεχειρισμό
- Αυτόματα φώτα
- Δερμάτινη επένδυση τιμονιού & επιλογέα ταχυτήτων
- Cruise Control
- Μονόχρωμη οθόνη 3,5 ιντσών
Με μόλις 800 ευρώ ακόμα (από 15.690 ευρώ, τιμή και πάλι πολύ χαμηλότερη από του 208) μπορείτε να αποκτήσετε την έκδοση Exclusive, που ενσωματώνει τα παραπάνω και επιπλέον: Κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, εργοστασιακούς πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος με μπουτόν απενεργοποίησης, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών.
Το Peugeot 208 από την άλλη πλευρά κοστίζει από 18.500 ευρώ στην αρχική έκδοση Active Plus. Στα χρήματα αυτά περιλαμβάνει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών
- Σύστημα διόρθωσης λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης & ειδοποίησης υπέρβασης ορίου ταχύτητας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω με οπτική και ηχητική ειδοποίηση
- Cruise Control & Speed Limiter
- Air Condition
- Τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και ενσωματωμένα χειριστήρια
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Εξίσου δυναμικά και τα δυο!
Σε ότι αφορά τα οπτικά διαπιστευτήρια των δυο μοντέλων, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι αμφότερα είναι δυναμικά και αποπνέουν σπορτίφ χαρακτήρα. Το Peugeot 208 διαθέτει ένα επιθετικό εμπρόσθιο άκρο, με τα κάθετα λεπτά φώτα ημέρας LED να θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού. Συνδυαστικά με τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και τις νίκελ λεπτομέρειες, τα έντονα νεύρα στο καμπύλο καπό και τα φουσκωμένα φτερά, συνθέτουν μια πολύ μυώδη όψη. Πίσω υιοθετήθηκε η μαύρη οριζόντια λωρίδα που ενώνει μεταξύ τους τα φώτα και αυξάνει την οπτική αίσθηση του πλάτους. Στον αντίποδα το Hyundai i20 κατορθώνει κι αυτό με τη σειρά του να έχει ένα μυώδες παρουσιαστικό, χάρη στη σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness». Ειδικότερα θα εστιάσετε στη μεγάλη εξάγωνη μάσκα, όπου σε συνδυασμό με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα τραβάνε τα βλέμματα.
Οι διαστάσεις τους είναι παραπλήσιες και τα τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας, αφού ξεπερνούν τα 4 μέτρα. Αναλυτικότερα το i20 έχει μήκος 4.040 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ. και ύψος 1.450 χλστ., έναντι 4.055, 1.745 και 1.430 χλστ. αντίστοιχα το 208. Προβάδισμα έχει το i20 και στο μεταξόνιο των 2.580 χλστ. έναντι 2.540 χλστ. το 208, χαρακτηριστικό που με τη σειρά του λειτουργεί υπέρ του Hyundai στους στους χώρους, όπως αναλύουμε παρακάτω.
Πιο ευρύχωρο και πρακτικό το i20, πιο στιλάτο και πολυτελές το 208
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, γίνεται άμεσα σαφές ότι οι κατασκευαστές έχουν ακολουθήσει διαφορετική φιλοσοφία και προσέγγιση προς το κοινό. Το μεν i20 εστιάζει στην πρακτικότητα και το δε 208 στον εντυπωσιασμό. Η σχεδίαση του εσωτερικού του Peugeot είναι πιο ευφάνταστη με το μικρής διαμέτρου 2άκτινο τιμόνι, τα πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα και τον (προαιρετικό) τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Όσον αφορά την κατασκευή του, το αφρώδες υλικό στο άνω μέρος του ταμπλό και η μαλακή επένδυση με όψη ανθρακονήματος στο μεσαίο τμήμα, ενισχύουν την απτή και ορατή ποιότητα. Το Hyundai διαθέτει σκληρά πλαστικά, αλλά με ιδιαίτερα στιβαρή συναρμογή και με σχεδιασμό που επικεντρώνεται στην εργονομία, όπου είναι καλύτερο. Αρνητικό γνώρισμα στο γαλλικό αυτοκίνητο αποτελεί το γεγονός ότι η στεφάνη του τιμονιού κρύβει ένα μέρος από τον πίνακα οργάνων.
Εκτός των παραπάνω, από τους πλέον σημαντικούς τομείς που εξετάζει όποιος βολιδοσκοπεί μοντέλο της μικρής κατηγορίας, είναι και αυτός της ευρυχωρίας. Εδώ το Hyundai i20 κερδίζει τη μάχη με διαφορά, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές. Τέσσερις φιλοξενούμενοι βολεύονται χωρίς παραχωρήσεις απολαμβάνοντας μπόλικο αέρα για πόδια, ώμους και κεφάλι. Στο 208 οι ανέσεις στο πίσω κάθισμα είναι πιο περιορισμένες, ενώ μειονέκτημα αποτελεί το μικρότερο άνοιγμα των θυρών, με αποτέλεσμα να κάνει πιο δύσκολη την επιβίβαση και αποβίβαση από το όχημα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών του i20 είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας με 352 λίτρα, έναντι των 265 λτ. ή 309 λτ. με κιτ επισκευής ελαστικού στο 208.
Ικανοποιούν και με το παραπάνω οι 3κυλινδροι turbo των 100 ίππων
Στη μικρή κατηγορία η επικράτηση των 3κύλινδρων turbo downsized κινητήρων είναι καθολική και τα δυο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας δεν ξεφεύγουν από αυτόν τον κανόνα. Ξεκινώντας με το μοτέρ του Hyundai i20, ο 1.0 T-GDi αποδίδει 100 ίππους και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Για την επίτευξη των πολύ καλών επιδόσεων υπάρχει αγαστή συνεργασία με το ορθής κλιμάκωσης 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Έχουμε και λέμε λοιπόν: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., τελική 188 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 7,2 λτ./100 χλμ. Επίσης, το τουρμπάτο i20 διακρίνεται για το τράβηγμα ακόμα και κάτω από τις στροφές της ροπής, όπως και για την πολιτισμένη του λειτουργία.
Λίγο καλύτερες επιδόσεις θα απολαύσει ο οδηγός του Peugeot 208 με τον 1.200άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων και με ροπή 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Εδώ, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,9 δλ., και το κοντέρ σταματάει στα 188 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Η ελαστικότητά του είναι κάτι που θα εκτιμηθεί από την πλειοψηφία των οδηγών, με το 6άρι κιβώτιο να υποβοηθά σημαντικά στο να διατηρηθεί η κατανάλωση σε λογικά επίπεδα, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.
Πιο οδηγοκεντρικό το 208 και ουδέτερο το i20
Είναι γεγονός πως ανέκαθεν τα γαλλικά αυτοκίνητα «μιλούσαν» λίγο παραπάνω στο μυημένο οδηγό, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και στην περίπτωση του 208. Το «λιονταράκι» είναι ευχάριστο, άνετο και ασφαλές σε κάθε διαδρομή, καθώς κι ευέλικτο. Η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο και στο «στήσιμο» των αναρτήσεων φαίνεται και εκτός πόλεως. Στις ευθείες των εθνικών οδών κινείται ευθύβολα, δίχως να δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας, ακόμα και σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Απολαυστικό είναι και σε διαδρομές με στροφές, όπου ακολουθεί ευλαβικά τις εντολές του οδηγού. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης πολύ αυξημένα, ενώ στρίβει σε εσάκια και φουρκέτες με χαρακτηριστική ευκολία, δίχως να παρεκκλίνει από την προεπιλεγμένη τροχιά.
Σημαντική, έως εντυπωσιακή είναι η πρόοδος που έχει σημειώσει το νέο i20 και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η σωστά σεταρισμένη ανάρτηση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ακουμπάνε επίπεδα μικρομεσαίου. Χωρίς να είναι πολύ σφιχτή, περνάει με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, δίχως χτυπήματα και κραδασμούς να εισχωρούν στο εσωτερικό. Στις στροφές εμφανίζει μικρές κλίσεις και μπόλικη πρόσφυση, ενώ το μπροστινό «ακούει» με χαρακτηριστική προθυμία, περνώντας πληροφόρηση και σωστό βάρος στα χέρια του οδηγού. Συνολικά σε αίσθηση είναι πιο ουδέτερο από το 208, δεν παύει όμως να συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με το κράτημα.
Hyundai i20 ή Peugeot 208 λοιπόν;
Οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων σε κάποιους τομείς είναι μικρές, όμως σε άλλους η απόσταση που τα χωρίζει είναι μεγάλη. Αμφότερα διαθέτουν ζωντανούς κινητήρες με παραπλήσια κατανάλωση καυσίμου και με λίγο καλύτερες επιδόσεις το πιο σπορτίφ στην οδήγηση 208. Το γαλλικό μοντέλο παραδοσιακά κεντρίζει περισσότερο στο συναίσθημα, ενώ το i20 εστιάζει στη λογική. Όταν ειδικά τεθούν σε προτεραιότητα η τιμή και οι χώροι, τότε το Hyundai έχει ξεκάθαρο προβάδισμα και αποτελεί συνολικά μια ολοκληρωμένη και εξαιρετικά συμφέρουσα πρόταση αγοράς.
Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS
(+) Εμφάνιση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, φρένα, τιμή, πλούσιος εξοπλισμός
(-) Λειτουργία ημιάκαμπτου σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS
(+) Σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, κινητήρας, εξοπλισμός
(–) Χώροι πίσω επιβατών, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, θέση πίνακα οργάνων, τιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | i20 1.0 T-GDi 100 PS | 208 1.2 PureTech 100 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 1.199 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500 | 100/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 | 205/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 | 9,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 | 188 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,4 | 5,3 |
Βάρος (κιλά) | 1.065 | 1.165 |
Διαστάσεις | i20 1.0 T-GDi 100 PS | 208 1.2 PureTech 100 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.040 | 4.055 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.775 | 1.745 |
Ύψος (χλστ.) | 1.450 | 1.430 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.580 | 2.540 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 352 | 309 |
Κατανάλωση – κόστη | i20 1.0 T-GDi 100 PS | 208 1.2 PureTech 100 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,2 | 7,3 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.534 € | 1.555 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 118 | 118 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 0 | 0 |
Euro NCAP | i20 1.0 T-GDi 100 PS | 208 1.2 PureTech 100 PS |
Αστέρια | – | 4 |
Ενήλικοι επιβάτες | – | 91% |
Παιδιά | – | 86% |
Πεζοί | – | 56% |
Συστήματα ασφαλείας | – | 71% |
Εξοπλισμός – τιμή | i20 1.0 T-GDi 100 PS | 208 1.2 PureTech 100 PS |
Έκδοση | Fresh | Active Plus |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | o | o |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | o | o |
Σύστημα πολυμέσων | o | Οθόνη 7 ιντσών |
Ζάντες αλουμινίου | o | • |
Τιμή από (ευρώ) | 14.890 | 18.500 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,775€/λτ.