Το πρώτο σε πωλήσεις μίνι αυτοκίνητο στην Ελλάδα για το 2022, το Hyundai i10, αποτελεί δικαίως χρόνια τώρα μια πολύ δημοφιλή επιλογή. Ειδικά το υπάρχον, τρίτης γενιάς είναι καλύτερο από ποτέ άλλοτε σε όλα τα επίπεδα, σε σημείο που πλησίασε ή και μπορεί να συγκριθεί σε κάποιους τομείς με μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.
Παρόλη την πρόοδο και τον «ενισχυμένο» εξοπλισμό, το Hyundai i10 διατήρησε τις προσιτές του τιμές και αποτελεί το πιο οικονομικό σε κόστος αγοράς μοντέλο του A-Segment. Το αρχικό 1.0 λτ. 67 PS Fresh στοιχίζει από 14.090 ευρώ (όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται με έκπτωση 500 ευρώ), ενώ με τον κινητήρα 1.2 λτ. 84 PS ξεκινά από 14.640 ευρώ. Εύλογα λοιπόν ο ενδιαφερόμενος θα μπει στο δίλημμα, δεδομένου ότι οι διαφορές σε τιμές μεταξύ του 1.0 λτ. και 1.2 λτ. σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού, είναι μόλις 550 ευρώ.
Οι τιμές του Hyundai i10 διαμορφώνονται ως εξής:
Έκδοση | 1.0 λτ. 67 PS | 1.2 λτ. 84 PS |
Fresh | 14.090 € | 14.640 € |
Style | 14.890 € | 15.440 € |
Premium | 15.690 € | 16.240 € |
Distinctive | 16.690 € | 17.240 € |
Φουλ εξοπλισμένο από τις πρώτες εκδόσεις
Σχετικά με τον εξοπλισμό, από το αρχικό Hyundai i10 Fresh ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition και ηχοσύστημα. Στο αμέσως επόμενο Style περιλαμβάνονται ακόμα σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες και κεντρικό υποβραχιόνιο μπροστά.
Η τρίτη έκδοση Premium ενσωματώνει πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, εμπρός προβολείς ομίχλης και πίσω δισκόφρενα. Στην πιο πλούσια έκδοση Distinctive τοποθετούνται ακόμη keyless entry, διαφορετικά διακοσμητικά, φώτα ημέρας LED, σκούρα πίσω παράθυρα, ζάντες 16 ιντσών κ.λπ.
Χαμηλότερη κατανάλωση ή γρηγορότερες επιδόσεις;
Όσον αφορά τους κινητήρες, ο 1.000άρης 3κύλινδρος των 67 ίππων και 96 Nm ροπής, εστιάζει στην οικονομία καυσίμου, όμως έχει το απαιτούμενο νεύρο. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα μόλις 5,9 λτ./100 χλμ. (χωρίς κανένα υβριδικό βοήθημα), ενώ τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 15,0 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 156 χλμ./ώρα. Επίσης, οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 114-126 γρ./χλμ. (0-81 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Ο 4κύλινδρος 1.2000άρης φτάνει τους 84 ίππους και τα 118 Nm ροπής, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 12,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 171 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 117-132 γρ./χλμ. (0-84 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Ανεξαρτήτως μοντέλου, το νέο Hyundai i10 με το νεανικό του στιλ εξωτερικά και το μοντέρνο και καλοφτιαγμένο του εσωτερικό, θα εξυπηρετήσει πάρα πολύ όσους κινούνται καθημερινά στην πόλη. Είναι πάρα πολύ εύκολο στην οδήγηση και στο παρκάρισμα (ειδικά με την κάμερα οπισθοπορείας), ενώ παράλληλα κινείται με ασφάλεια και σε ρυθμούς ταξιδιού. Συν του ότι χωράει άνετα τέσσερα άτομα και διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας (254 λίτρα).