Δυο μοντέλα που έχουν ταυτιστεί με τη μικρομεσαία κατηγορία εδώ και πολλά χρόνια, το Honda Civic και το Toyota Corolla, αποτελούν παγκόσμια best sellers. Πλέον αμφότερα έχουν εκσυγχρονιστεί, έχουν «αγριέψει» σε εμφάνιση (ειδικά το Corolla συγκριτικά με το παρελθόν του) και ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας πάνω τους.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Honda Civic 1.5 λτ. VTEC Turbo 182 PS CVT
Στις συγκεκριμένες εκδόσεις μάλιστα διαθέτουν κινητήρες με παραπλήσιες ιπποδυνάμεις, αλλά με διαφορετική προσέγγιση για την επίτευξή της. Το Honda Civic έχει τον 1.5 i-VTEC turbo κινητήρα των 182 ίππων, ενώ το Toyota Corolla κινείται από το νέο δίλιτρο σύνολο της ιαπωνικής εταιρείας, φυσικά υβριδικής τεχνολογίας, συνδυαστικής ισχύος 180 ίππων. Σε ότι αφορά τις τιμές των δυο μοντέλων, αυτές βρίσκονται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, αλλά μην ξεχνάμε πως μιλάμε για τις κορυφαίες εκφάνσεις καθενός!
Ξεκινώντας με το Honda Civic, στην έκδοση με τον 1.5 i-VTEC προσφέρεται μόνο στην πλούσια έκδοση Sport Plus Navi, διαθέσιμη τόσο με χειροκίνητο, όσο και με CVT κιβώτιο, όπως αυτό που είχαμε στη διάθεσή μας, το οποίο κοστίζει 29.740 ευρώ. Το 2.0 λτ. Hybrid Corolla ξεκινά από τις 27.070 ευρώ για την έκδοση Style και από τις 30.280 ευρώ για την κορυφαία Sport της δοκιμής μας, που δεν έχει την παραμικρή έλλειψη (βλ. παρακάτω πίνακα με τον εξοπλισμό).
Παραμένει δυναμικό το Civic, αλλαγή χαρακτήρα για το Corolla!
Το Toyota Corolla αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη της κατηγορίας, μιας κι οι σχεδιαστές αποφάσισαν να του δώσουν ένα δυναμικό παρουσιαστικό, που ουδεμία σχέση έχει με το παρελθόν του μοντέλου. Από άκρη σε άκρη, είναι εξαιρετικά δυναμικό, βγάζοντας μια άκρατη επιθετικότητα, ακόμα κι όταν κάποιος παρατηρεί τα πίσω φωτιστικά σώματα. Ειδικά στην έκδοση Sport, το άκρως επιθετικό μούτρο (με τα μεγάλα κι αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τη μεγάλη γρίλια), συμπληρώνεται κατάλληλα από τη διχρωμία του αμαξώματος, αλλά και τις όμορφες 18άρες ζάντες. Το πίσω μέρος είναι λίγο πιο ήπιο, αλλά εμάς προσωπικά μας ενθουσίασαν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τα οποία αγκαλιάζουν υπέροχα τα πίσω φτερά!
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Το Honda Civic από την άλλη (το οποίο ανανεώθηκε πρόσφατα) διατηρεί το αθλητικό και μυώδες παρουσιαστικό του. Οι προφυλακτήρες επανασχεδιάστηκαν κι έχουν προστεθεί νέοι αεραγωγοί με λεπίδες, παίρνοντας τη θέση των διακοσμητικών με τις κυψέλες. Επιπλέον, προστέθηκαν full LED φωτιστικά σώματα εμπρός μαζί με νέα φώτα ημέρας, νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 16 και 17 ιντσών και μια νέα μπλε απόχρωση αμαξώματος «Obsidian Blue».
Σύγχρονα εσωτερικά, αισθητά πιο ευρύχωρο το Civic
Και οι δυο καμπίνες των ιαπωνικών μικρομεσαίων μοντέλων ακολουθούν σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα, ενώ κυριαρχούν και οι ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment.
Σε ότι αφορά την καμπίνα του Corolla, τα υλικά που την απαρτίζουν είναι ποιοτικά, με πολύ καλή συναρμογή, ενώ στην έκδοση Sport του μοντέλου του συγκριτικού μας, ξεχώριζαν τα sport καθίσματα με τις κόκκινες ραφές. Αυτά προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, κάτι που θα το εκτιμήσετε δεόντως όταν θα ξεκινήσετε να πιέζετε στις στροφές. Ανάλογη θέση οδήγησης διαθέτει και το Civic, με την άρτια πλευρική στήριξη. Και οι δυο οδηγοί λαμβάνουν εξαιρετική πληροφόρηση από τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, ενώ όσοι είχαν τύχει να έχουν εμπειρία από το προ ανανέωσης Civic, θα εκτιμήσουν την παρουσία φυσικών κουμπιών στην αριστερή πλευρά του infotainment.
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla ή VW Golf στα ίδια λεφτά;
Το Honda Civic διατηρεί ένα σημαντικό προβάδισμα για τους χώρους των πίσω επιβατών, οι οποίοι απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, συγκριτικά με το Corolla. Παράλληλα, μεγάλο προβάδισμα έχει το Civic και στο χώρο αποσκευών των 420 λίτρων, έναντι 313 του Corolla. Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε πως η 2λιτρη έκδοση του υβριδικού Toyota, έχει μειωμένο χώρο αποσκευών κατά 50 λίτρα, συγκριτικά με το 1.8 Hybrid λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας.
Δυνατά κι εκρηκτικά μηχανικά σύνολα!
Κάθε κινητήρας αποδίδει με διαφορετικό μηχανολογικό τρόπο την απαιτούμενη, για ένα σπορ μοντέλο, εκρηκτικότητα που αποζητά ο χειριστής του. Από τη μια έχουμε το μοτέρ του Honda Civic που η τουρμπίνα «φουσκώνει» μανιασμένα σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, ενώ από την άλλη το Toyota Corolla επιταχύνει συνεχόμενα και γραμμικά χάρη και στη συνδρομή του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα του. Ας αναλύσουμε όμως περισσότερο τους δυο κινητήρες.
Ο 1.5 λτ. VTEC Turbo που βρίσκεται κάτω από το καπό του Civic αποδίδει 182 ίππους και 220 Nm ροπής (240 Nm με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) εντυπωσιάζει με τα άριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, ενώ συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Το τελευταίο κάνει πιο άνετη την οδήγηση σε κάθε διαδρομή, ενώ διαθέτει 7 προσομοιωμένες ταχύτητες που αλλάζουν μέσω των πλήκτρων +/- πίσω από το τιμόνι. Μαζί και με το πρόγραμμα Sport που επιλέγεται μέσω του εύχρηστου λεβιέ, δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να εναλλάσσει ταχύτητες και να εκμεταλλεύεται καλύτερα τον ισχυρό κινητήρα, όπως σε ένα «κλασικό» αυτόματο κιβώτιο. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή Eco, όπου μειώνεται η ισχύς του κινητήρα, για μείωση της κατανάλωσης. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα τα δείτε στο κοντέρ σε 8,5 δλ., αλλά το σημαντικότερο είναι πως στην καμπίνα δεν μεταφέρεται έντονος θόρυβος ούτε από το μοτέρ, ούτε από το κιβώτιο (το κλασικό βουητό που παράγουν τα CVT κιβώτια ταχυτήτων).
Διαβάστε επίσης: Σύγκριση: Hyundai i20 Ν ή VW Polo GTI;
Η Toyota ως πρωτεργάτρια εταιρεία στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας, έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικό υβριδικό σύνολο. Η μπαταρία είναι πρωτεύουσας σημασίας για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, που αποδίδει 109 ίππους και 202 Nm. Σε συνδυασμό με τα 152 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 190 Nm στις 4.400-5.200 σ.α.λ. του βενζινοκινητήρα των 1.987 κ.εκ., με την πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης 14:1, φτάνουν στους εμπρός τροχούς συνολικά 180 ίπποι μέσω του κιβωτίου E-CVT. Σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού οδηγός κι επιβάτες νιώθουν την έντονη και συνεχόμενη επιτάχυνση, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8 δλ.
Τόσο το θερμικό, όσο και το ηλεκτρικό μοτέρ συνεργάζονται ιδανικά, όπου σε ταχύτητες πόλης, κινείσαι ως επί το πλείστον με το ηλεκτρικό μοτέρ. Όταν χρειαστεί το θερμικό, η μονάδα ελέγχου φροντίζει να κρατά τις στροφές χαμηλά, αφήνοντας στο ρεύμα τον πρώτο λόγο και δίνοντάς σου την αίσθηση ενός πολύ γεμάτου συνόλου. Κι όλα αυτά με μια μέση κατανάλωση η οποία δεν ξεπέρασε κατά τη δοκιμή μας τα 6,1 λτ./100 χλμ., έναντι των 8,3 λτ./100 χλμ. που απαίτησε το Civic.
Ξυράφι στο δρόμο το Civic, γρήγορο αλλά όχι sport το Corolla
Στο πεδίο δράσης τώρα, στο δρόμο, το Honda Civic προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς και άνεσης. Αυτό όμως που θα ενθουσιάσει τους πιο… σκληροπυρηνικούς οδηγούς, είναι πως το στήσιμο είναι τέτοιο, που δεν αφήνει τον οδηγό αμέτοχο με τα τεκταινόμενα του δρόμου. Από την άλλη το Toyota Corolla ενθουσιάζει με την ακαριαία του επιτάχυνση λόγω του ηλεκτροκινητήρα, αλλά οδηγικά είναι πιο ουδέτερο. Ενώ σου επιτρέπει να το πιέσεις στις στροφές, εν τούτοις μόλις βγείτε από την καμπή θα νιώσετε ότι ήταν μια απλή διαδικασία με καμία σπορτίφ αίσθηση να παρέχεται στον οδηγό. Βέβαια πρόσφυση θα απολαύσετε άφθονη, όπως και μικρές κλίσεις στις στροφές.
Στον αντίποδα το Honda Civic επιτρέπει την τοποθέτηση πριν την στροφή με όποιο τρόπο θέλετε, με το πίσω μέρος να συμμετέχει στο παιχνίδι. Κι αν πατήσετε και το κουμπί Adaptive Performance Damper που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων, η ανάρτηση θα σφίξει κι άλλο, με αντίκτυπο βέβαια στην άνεση των επιβατών. Τα φρένα και των δυο μοντέλων μας ενθουσίασαν, τόσο με την αντοχή τους, όσο και με την αίσθηση που αποκομίσαμε. Ειδικά στο Corolla, παρά την ανάκτηση ενέργειας, δεν έχεις να κάνεις με σπογγώδες ή «τεχνητό» πάτημα.
Δείτε ακόμα: Ford Kuga ή Skoda Octavia diesel στα ίδια λεφτά;
Και τώρα τι επιλέγω;
Ίσως αυτή να ήταν η ερώτησή σας, φτάνοντας το συγκριτικό μας στο τέλος του. Ομολογουμένως η απάντηση είναι αρκετά δύσκολη να δοθεί, υποδεικνύοντας ένα εκ των δυο ιαπωνικών μοντέλων. Το Honda Civic διατηρεί τον σπορτίφ χαρακτήρα, ο οποίος στην έκδοση των 182 ίππων είναι αρκετά τονισμένος, με το στήσιμο του αυτοκινήτου να είναι αυτό που θέλει ένας πιο ζωηρός οδηγός, συνδυάζοντας κράτημα με μικρή έκπτωση στην άνεση. Επίσης, είναι σημαντικά πιο ευρύχωρο από το μικρομεσαίο Toyota, αλλά και πιο ακριβό. Από την άλλη το Corolla, με τη ρηξικέλευθη εμφάνιση του, σου βροντοφωνάζει ότι δεν έχει σχέση με το μοντέλο του παρελθόντος και πλέον μπορεί να αγαπηθεί κι από ένα πιο νεανικό κοινό. Γρήγορο, οικονομικό και φουλ της τεχνολογίας, ιδανική επιλογή για όσους θέλουν τη σβελτάδα, αλλά όχι αυτή την τσαχπινιά στην οδήγηση, όταν θα ξεκινήσουν οι καμπές.
Honda Civic 1.5 CVT 182 PS
(+) Δυναμική σχεδίαση, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, χώροι, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, λειτουργία CVT
(-) Ορατότητα προς τα πίσω, τιμή
Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180 PS
(+) Εμφάνιση, υβριδικό σύνολο, επιδόσεις, απόκριση γκαζιού, κατανάλωση
(-) Χειροκίνητη λειτουργία E-CVT, κατανάλωση και θόρυβος κινητήρα υπό πίεση, χώρος αποσκευών, χώροι στο πίσω κάθισμα
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Civic 1.5 CVT 182 PS | Corolla 2.0 Hybrid 180 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.498 | 1.987 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | CVT | E-CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 182/6.000 | 152/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 220/1.700-5.500 | 190/4.400-5.200 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | – | 109 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | – | 202 |
Συνδυαστική ισχύς (PS) | – | 180 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,5 | 8,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,7 | 3,9 |
Βάρος (κιλά) | 1.341 | 1.415 |
Διαστάσεις | Civic 1.5 CVT 182 PS | Corolla 2.0 Hybrid 180 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.518 | 4.370 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.799 | 1.790 |
Ύψος (χλστ.) | 1.434 | 1.435 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.697 | 2.640 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 420 | 313 |
Κατανάλωση – κόστη | Civic 1.5 CVT 182 PS | Corolla 2.0 Hybrid 180 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 8,3 | 6,1 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.428 € | 1.050 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 152 | 89 |
Τέλη κυκλοφορίας | 281,20 € | 0,00 € |
Euro NCAP | Civic 1.5 CVT 182 PS | Corolla 2.0 Hybrid 180 PS |
Αστέρια | 5 | 5 |
Ενήλικοι επιβάτες | 92% | 95% |
Παιδιά | 75% | 84% |
Πεζοί | 75% | 86% |
Συστήματα ασφαλείας | 88% | 77% |
Εξοπλισμός – τιμή | Civic 1.5 CVT 182 PS | Corolla 2.0 Hybrid 180 PS |
Έκδοση | Sport Plus Nav | Sport |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 29.470 | 27.080 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
*Εργοστασιακές μετρήσεις
** Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,434 €/λτ.