Ο υποψήφιος αγοραστής που διαθέτει ένα σεβαστό προϋπολογισμό για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, έχει πολλές επιλογές ακόμα και από την ίδια εταιρεία. Μοντέλα που μπορεί να μην ανήκουν στην ίδια κατηγορία, αλλά έχουν τόσα προτερήματα που δημιουργούν μια ευχάριστη σπαζοκεφαλιά, ειδικά όταν είναι και πολύ κοντά σε τιμές.
Δείτε ακόμα: Νέο και υπερσύγχρονο Ford F-150 (+video)
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η περίπτωση του Ford Focus και του Ford Puma. Δυο αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών, αλλά με κοινά μεταξύ τους, τα οποία υπερ-καλύπτουν τις αγοραστικές ανάγκες. Και μην σας φαίνεται παράδοξη αυτή η ετερόκλητη σύγκριση (SUV με hatchback), μιας κι οι περισσότεροι αγοραστές αγοράζουν ένα SUV απλά και μόνο για λόγους αισθητικής και χρηστικότητας.
Εμείς, για το εν λόγω αγοραστικό θα χρησιμοποιήσουμε ως βάση την έκδοση με τον 1.0 EcoBoost κινητήρα των 125 ίππων. Κι επειδή όπως λένε οι Αμερικάνοι, «Το χρήμα μιλάει», το Ford Focus προσφέρεται πιο πλήρες από ποτέ, όπου στην έκδοση Business ξεκινάει από τα 20.681 ευρώ, με το φρέσκο Ford Puma στην έκδοση Titanium να προσφέρεται από 20.991 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε ότι η χρηματική διαφορά είναι εξαιρετικά μικρή και το δίλημμα μεγάλο.
Εμφάνιση: Πιο δυναμικό και σύγχρονο το Ford Puma
Το νέο Puma με το παλιό ουδεμία σχέση έχουν μεταξύ τους, παρά μόνο μικρές σχεδιαστικές ομοιότητες, που φρόντισε να κρατήσει ο υπεύθυνος σχεδιασμού του μοντέλου Γιώργος Σαριδάκης. Όπως για παράδειγμα ο σχεδιασμός των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, οι έντονες καμπύλες του αμαξώματος, αλλά και το τύπου κουπέ προφίλ.
Όμως και το Focus διαθέτει έναν έντονο δυναμισμό που το κάνει να ξεχωρίζει στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback. Μερικά από τα κύρια στοιχεία του σχεδιασμού είναι τα αιχμηρά εμπρός φωτιστικά, ο τονισμένος εμπρός προφυλακτήρας με τη χαρακτηριστική μάσκα, αλλά και τα έντονα νεύρα στο καπό. Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, σαφώς και το Puma είναι αρκετά πιο compact (βασίζεται στο Fiesta) με το μήκος του να αγγίζει τα 4.186 χλστ., έναντι 4.378 χλστ. το Focus. Η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στο μεταξόνιο, μιας κι αυτό είναι που επηρεάζει σημαντικά τους χώρους επιβατών. Έχουμε και λέμε λοιπόν: Puma 2.588 χλστ., Focus 2.700 χλστ.
Άνετη η καμπίνα του Focus, ωδή στην τεχνολογία του Puma
Στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων η εικόνα που εισπράττει κανείς είναι αμέσως θετική, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε ποιότητα και τεχνολογία. O ψηφιακός πίνακας οργάνων του Puma (προαιρετικός εξοπλισμός ή μέρος του εξοπλισμού για ανώτερες εκδόσεις) δίνει έξτρα πόντους κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Κοινά σημεία και στα δυο μοντέλα, η ευμεγέθης οθόνη αφής των 8 ιντσών και τα ποιοτικά μαλακά υλικά στο ταμπλό (πιο παχιά στο Focus) με το προσεγμένο φινίρισμα.
Το Focus κερδίζει στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες, αφού προσφέρει περισσότερο πλάτος και αέρα για τα πόδια πίσω. Από την άλλη πλευρά το Puma κατορθώνει να επικρατήσει στη «μάχη» του χώρου αποσκευών χάρη στα 456 λίτρα του, έναντι των 375 λίτρων του Focus. Κερασάκι στην τούρτα, η αυξημένη πρακτικότητα χάρη στο Megabox. Αυτό είναι μια βαθιά, αδιάβροχη και με τάπα αποστράγγισης θήκη, με χωρητικότητα 80 λτ.
Διαβάστε επίσης: Ford Puma 1.0 125 PS Vs Nissan Juke 1.0 117 PS
Αποδοτικός ο 1.000άρης EcoBoost
Αμφότερα τα μοντέλα του συγκριτικού κινούνται από τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.0 λτ. EcoBoost κινητήρα στην εκδοχή των 125 ίππων και των 170 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός διακρίνεται από την ραφιναρισμένη λειτουργία του, αλλά και την ευρωστία του σε όλο το φάσμα στροφών. «Φορτώνει» καλά από χαμηλά, κάτι που ισχύει και στα δυο μοντέλα, με μια σημαντική διαφορά για τη περίπτωση του Puma: ο EcoBoost συνεργάζεται με ένα κύκλωμα 48V, το οποίο του δίνει μέχρι και 50 Nm έξτρα ροπής στις χαμηλές στροφές κατά την επιτάχυνση, ωφελώντας τις επιδόσεις από στάση του εντυπωσιακού compact SUV (9,8 δλ. το Puma, 10 δλ. το Focus). Να σημειωθεί ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα προστέθηκε πρόσφατα και στο Focus και οι τιμές του ξεκινούν από 20.793 ευρώ στην έκδοση Connected.
Πιο εστιασμένο στην απόλαυση το Focus
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων δεν εννοούμε ότι το Puma υστερεί στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το οποίο ειδικά για την κατηγορία του, είναι από τα πλέον fun to drive B-SUV. Ωστόσο το Focus είναι εστιασμένο στον οδηγό που θέλει να απολαμβάνει κάθε μέτρο της διαδρομής του. Και για να είμαστε πιο ακριβείς στα λεγόμενα μας, το Focus είναι σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρομεσαίων εδώ και πολλά χρόνια. Κοφτερό τιμόνι, στιβαρό πλαίσιο κι ακριβές ζύγισμα που κάνει το Focus ένα ευχάριστο σύνολο που συναρπάζει τους μυημένους. Βέβαια η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης συνδράμει με τη σειρά της στην οδική συμπεριφορά, αλλά θα ενοχλήσει ελαφρώς όσους θέτουν προτεραιότητα την άνεση.
Από την άλλη το Puma σαφώς και δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την οδηγοκεντρική φιλοσοφία της Ford, που σημαίνει ότι είναι πολύ καλά στημένο στο δρόμο και ευχάριστο, χωρίς όμως να θυσιάζεται ιδιαίτερα η άνεση. Βράχος σε κάθε λογής διαδρομή, το Puma είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως τις ορέξεις των πιο «σβέλτων» οδηγών. Με γεμάτο γκάζι στις στροφές, το Puma πατάει πολύ καλά, γέρνει λίγο, με την πρόσφυση όμως να είναι άφθονη. Η συμπεριφορά του είναι σε κάθε περίπτωση ελεγχόμενη και ουδέτερη, με τον οδηγό να έχει σύμμαχούς του τον σαφή επιλογέα των ταχυτήτων και το ακριβές τιμόνι, αν και ίσως κάποιοι θα το ήθελαν λίγο πιο βαρύ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Kuga 1.5 λτ. EcoBlue diesel 120 PS
Συμπέρασμα:
Τα δυο μοντέλα της Ford διαθέτουν όλα τα εχέγγυα για να ξεχωρίζουν στην κατηγορία που εντάσσονται. Προσεγμένη και δυναμική εμφάνιση, ποιότητα κι άνεση χώρων, κινητήρες διαμάντια και οδική συμπεριφορά ποίημα, είναι μερικά μόνο από τα προτερήματα που διαθέτουν. Αυτό που διαπιστώσαμε τις ημέρες που είχαμε στη διάθεσή μας τα δυο μοντέλα της μάρκας, είναι πως αμφότερα θα καλύψουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου οδηγού. Η τελική επιλογή έχει να κάνει περισσότερο με το τι τύπο αμαξώματος θέλει κανείς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS | Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS mHEV |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 125/6.000 | 125/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 170/1.400 | 170/1.400 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10 | 9,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 | 191 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.*) | 5,0 | 4,3 |
Βάρος (κιλά) | 1.247 | 1.205 |
*WLTP | ||
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS | Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS mHEV |
Μήκος (χλστ.) | 4.378 | 4.186 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.825 | 1.805 |
Ύψος (χλστ.) | 1.452 | 1.537 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.700 | 2.588 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 375 | 456 |
Κατανάλωση – Κόστη | Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS | Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS mHEV |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,0 | 6,5 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 1.201 € | 1.115 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 114 | 99 |
Τέλη κυκλοφορίας | 111,72 € | 89,10 € |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS | Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS mHEV |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 8 ιντσών | Οθόνη 8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 20.681 | 20.991 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,430 €/λτ. |