Όταν η DS παρουσίασε το DS 3 Crossback, η εμπορική στόχευση ήταν ξεκάθαρη: Να κοντράρει τον ανταγωνισμό της κατηγορίας των premium compact SUV. Μια κατηγορία στην οποία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο το MINI Countryman.
Δείτε ακόμα: Ήρθε το ακριβότερο και ισχυρότερο MINI
Έτσι λοιπόν και για να δούμε πόσο καλά τα καταφέρνει το μοντέλο της DS απέναντι στο MINI, διενεργούμε το συγκεκριμένο συγκριτικό, βάζοντας στη ζυγαριά τις βασικές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους.
Το νέο DS 3 Crossback, να θυμίσουμε πως είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 1.2 και 1.5 λίτρων αντίστοιχα. Σε ότι αφορά τον κινητήρα βενζίνης, ο 1.2 PureTech έχει τρεις αποδόσεις 100, 130 και 155 ίππων αντίστοιχα, όπου οι δυο τελευταίοι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (για το βασικό κινητήρα των 100 ίππων υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων). Η τιμή απόκτησης για την έκδοση των 100 ίππων και με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα 21.800 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη με τους 155 ίππους και το 8άρι αυτόματο στοιχίζει 33.500 ευρώ. Ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 BlueHDi είναι διαθέσιμος με 100 και 130 ίππους, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αυτόματο 8 σχέσεων, αντίστοιχα. Η βασική έκδοση Chic με τους 100 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο πωλείται από 25.900 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση So Chic με 8άρι κιβώτιο κι 130 ίππους, τιμολογείται από 33.400 ευρώ.
Το MINI Countryman έχει περάσει πλέον στη 2η γενιά του, προσφέροντας όλα όσα πρεσβεύει η μάρκα, συνδυαστικά με crossover χαρακτηριστικά. Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με τη βασική έκδοση βενζίνης να ξεκινάει από τα 26.510 ευρώ. Η αρχική έκδοση πετρελαίου One D με τον 1.5 λτ. κινητήρα των 116 ίππων, ξεκινάει από τα 27.910 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων (από 31.992 το αυτόματο 7άρι) όντας παράλληλα και πλούσια εξοπλισμένο.
Το DS 3 Crossback κλέβει τις εντυπώσεις
Μπορεί το DS 3 Crossback να είναι το πιο φρέσκο μοντέλο, αλλά το σημαντικότερο στην διαπίστωση που κάναμε παραπάνω, είναι ο σχεδιασμός του καθ’ αυτός! Διαθέτει μια μοναδική δυναμική που υπάρχει σε κάθε ακμή και καμπύλη του αμαξώματος, κερδίζοντας το θεατή με τον πολυτελή, εκλεπτυσμένο και μοναδικό του χαρακτήρα. Τις εντυπώσεις στο εμπρόσθιο τμήμα κλέβει η μεγάλη και ξεχωριστή, εξαγωνική «πλεχτή» μάσκα, αλλά και τα ιδιαίτερα LED φωτιστικά σώματα. Αφήνοντας τώρα το βλέμμα προς το οπίσθιο τμήμα, θα εστιάσετε στο «πτερύγιο του καρχαρία» της μεσαίας κολόνας, αλλά και στις «pop-up» χειρολαβές των θυρών. Εντυπωσιακές είναι όμως κι οι 18άρες ζάντες, οι οποίες συνδυαστικά με την απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ. δημιουργούν ένα εξαιρετικά δυναμικό πακέτο.
Το MINI Countryman μπορεί να έρχεται «δεύτερο» στο τομέα της εμφάνισης, μιας και το μάτι μας το έχει συνηθίσει, όμως εμφανίζει μοντέρνα σχεδίαση που κερδίζει τον καταναλωτή, όντας και πιο πληθωρικό συγκριτικά με τη προηγούμενη γενιά του. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, το ΜΙΝΙ κερδίζει παντού, μιας και διαθέτει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος, αλλά το σημαντικότερο, μακρύτερο μεταξόνιο. Τα 2.670 χλστ. του, προσφέρουν καλύτερους χώρους στο εσωτερικό, έναντι των 2.558 χλστ. του DS 3 Crossback
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 PS
Εσωτερικό: Μοντέρνα και τα δυο, κερδίζει σε ποιότητα το ΜΙΝΙ
Με τη πρώτη επαφή κι ο πλέον αμύητος αντιλαμβάνεται ότι τα δυο μοντέλα ξεφεύγουν από τη σχεδιαστική πεπατημένη της κατηγορίας, προσφέροντας το κάτι παραπάνω. Υψηλό επίπεδο συναρμογής και μοναδικός σχεδιασμός, όπου κάθε μοντέλο έχει διαφορετική προσέγγιση ως προς το τελικό αποτέλεσμα.
Το εσωτερικό του DS 3 Crossback, ενστερνίζεται το μοτίβο του ρόμβου, ενώ το MINI συνεχίζει στη ρετρό λογική που διακρίνει τα μοντέλα της μάρκας. Επίσης, συγκριτικά με το πολύ προσεγμένο σε κατασκευή DS 3 Crossback έχει ένα μικρό προβάδισμα στον τομέα της ποιότητας. Από την άλλη το γαλλικό αυτοκίνητο θα απαιτήσει λίγο παραπάνω την προσοχή σας σε ότι αφορά την εξοικείωση με τα τεκταινόμενα της καμπίνας. Κι αυτό γιατί υπάρχουν πολλά κουμπιά, τόσο στη κεντρική κονσόλα, όσο και περιμετρικά του επιλογέα. Αμφότερα διαθέτουν οθόνες αφής, μέσω των οποίων ελέγχονται, πέρα από το infotainment, και διάφορες παράμετροι των αυτοκινήτων.
Περνώντας τώρα στους χώρους επιβατών, το MINI έχει την ξεκάθαρη υπεροχή, όπου πέντε ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, ενώ άκρως ικανοποιητικός είναι κι ο χώρος αποσκευών που αγγίζει τα 450 λίτρα. Στο ντιζαϊνάτο DS 3 Crossback, τα πράγματα είναι ελαφρώς πιο «στριμωγμένα», μιας και τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν και ίσως νιώσουν ελαφρώς κλειστοφοβικά λόγω των μικρών πίσω παραθύρων. Μεγάλη διαφορά συγκριτικά με το MINI όμως υπάρχει και στο χώρο αποσκευών, όπου υπάρχουν διαθέσιμα 350 λίτρα.
Περισσότερο νεύρο το μοτέρ του ΜΙΝΙ, πιο οικονομικό το DS 3 Crossback
Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις και των δυο μοντέλων διακρίνονται για την ικανοποιητική τους απόδοση, σε συνδυασμό με λογική, για το χαρακτήρα των αυτοκίνητων, κατανάλωση καυσίμου. Ξεκινώντας με το πιο φρέσκο μοντέλο, το DS 3 Crossback κινείται από τον BlueHDi κινητήρα, χωρητικότητας 1.499 κ.εκ. με ισχύ 100 ίππων και 250 Nm ροπής. Συνεργάζεται με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, συνδυασμό που τον έχουμε δει σε διάφορα μοντέλα του ομίλου PSA. Σε επίπεδο λειτουργίας ικανοποιεί, όντας ήσυχος και χωρίς ιδιαίτερα ενοχλητικούς κραδασμούς. Η ροπή των 250 Nm που δηλώνει παρούσα από τις 1.750 σ.α.λ. επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί και με μια σχέση πάνω, χωρίς να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων με τις μακριές διαδρομές του επιλογέα. Επίσης, με 6η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα, το στροφόμετρο δείχνει περίπου 2.100 σ.α.λ. Από πλευράς επιδόσεων, η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,4 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Σε καθημερινή χρήση είναι ευχάριστο στην οδήγηση, μιας κι ο κινητήρας επιτρέπει σβέλτες μετακινήσεις, χωρίς να απαιτεί μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Κατά τις μέρες του συγκριτικού μας, η μέση κατανάλωση βρέθηκε τα 6,1 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή MINI Cooper S E Countryman ALL4
Το ΜΙΝΙ Countryman, κινείται από ένα μοτέρ παρόμοιου κυβισμού, χωρητικότητας 1.5 λίτρων, με ισχύ 116 ίππων και 270 Nm ροπής. Το μοντέλο του συγκριτικού μας ήταν εξοπλισμένο με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων, το οποίο φροντίζει να διατηρεί τον κινητήρα στο ωφέλιμο φάσμα στροφών, βοηθώντας παράλληλα η κατανάλωση να διατηρείται σε λογικά επίπεδα. Αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6,8 λτ./100 χλμ., χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις. Για την ακρίβεια, το Countryman One D με το 7αρι αυτόματο κιβώτιο, για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 188 χλμ./ώρα. Η 3κύλινδρη υπόσταση του κινητήρα δεν αποκαλύπτεται, μιας και δεν ακούγονται ενοχλητικοί θόρυβοι, ενώ και ο ήχος κατά την πλήρη επιτάχυνση δεν ενοχλεί χάρη στην προσεγμένη ηχομόνωση.
Fun to drive το Countryman, έμφαση στην άνεση το DS 3 Crossback
Κοινό χαρακτηριστικό και των δυο μοντέλων στο δρόμο είναι η υψηλή ποιότητα κύλισης και η άνεση που παρέχουν σε οδηγό και επιβάτες. Όμως το ΜΙΝΙ, όπως κι όλα τα μοντέλα της εταιρείας, διακρίνεται για την σπορ οδική συμπεριφορά του. Ξεκινώντας με το DS 3 Crossback, αυτό αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις στο δρόμο, μιας και προσφέρει άνετο «περπάτημα», με την ανάρτηση να λειαίνει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες, ενώ μέσα στην καμπίνα εισέρχεται ελάχιστος θόρυβος. Στην εντός πόλης κίνηση, οι μαζεμένες του διαστάσεις είναι σημαντική βοήθεια, ενώ εκτός των τειχών τα πάει εξαιρετικά, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Τα καλά νέα έχουν όμως και συνέχεια, όπου σε δρόμο με στροφές, το πλαίσιο αντιστέκεται στην κλίση παρά το ύψος των 170 χλστ., με την ανάρτηση παράλληλα να προσφέρει άφθονη πρόσφυση. Το τιμόνι μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση, είναι αρκετά άμεσο και έχει το κατάλληλο βάρος για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Tο Countryman είναι το πιο σπορτίφ συγκριτικά με το DS 3 χωρίς να υπολείπεται στους τομείς της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Το πιο σφιχτό set up της ανάρτησης έχει ένα μικρό αντίκτυπο, μιας κι οι ανωμαλίες του δρόμου περνάνε περισσότερο από το DS 3 στη καμπίνα. Όμως αποζημιώνει τον οδηγό με το γρανιτένιο πλαίσιο και το τιμόνι διαβήτη. Το ΜΙΝΙ Countryman παρά το SUV παρουσιαστικό του θα σας γεμίσει χαρά σε δρόμο με στροφές, δίνοντάς σας την ευχέρεια να το πάτε όπως μπορούν τα χέρια σας. Και λέμε τα χέρια σας, μιας και τα περιθώρια πρόσφυσης του είναι εξαιρετικά υψηλά, την ίδια ώρα που και στην εθνική οδό η ευθυβολία και η ταχύτητα είναι εξαιρετική.
Διαβάστε επίσης: Τι το μοναδικό έχουν τα φώτα του DS 3 Crossback;
Αν προτεραιότητα για σας είναι το avant garde στιλ κι το εντελώς ξεχωριστό παρουσιαστικό, τότε το DS 3 Crossback είναι το μοντέλο που αναζητάτε. Αν τώρα θέλετε την άνεση και την ευρυχωρία ενός SUV μοντέλου, με σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά, τότε η επιλογή ακούει στο όνομα MINI Countryman.
DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης, λειτουργία κινητήρα, εξοπλισμός βασικής έκδοσης
(-) Μικρά πίσω παράθυρα, ορατότητα προς τα πίσω, εργονομία, τιμή
ΜΙΝΙ Countryman One D 116 PS
(+) Οδική συμπεριφορά, ποιότητα, χώροι, εμφάνιση, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση
(-) Λειτουργία start/stop, άνεση από τα run flat ελαστικά
Τεχνικά χαρακτηριστικά | DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100 | Countryman One D 116 PS |
Καύσιμο | Πετρέλαιο | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 | 1.496 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 7 auto |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/3.500 | 116/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.750 | 270/1.750-2.250 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 | 11,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 188 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,6 | 4,5 |
Βάρος (κιλά) | 1.205 | 1.455 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100 | Countryman One D 116 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.118 | 4.299 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.791 | 1.822 |
Ύψος (χλστ.) | 1.534 | 1.557 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.558 | 2.670 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 350 | 450 |
Κατανάλωση – Κόστη | DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100 | Countryman One D 116 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 6,1 | 6,8 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 799 € | 891 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 120 | 119 |
Τέλη κυκλοφορίας | 117,60 € | 116,62 € |
Εξοπλισμός – τιμή | DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100 | Countryman One D 116 PS |
Αυτόνομη πέδηση | o | o |
Διατήρηση λωρίδας | o | o |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | o | o |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | o | o |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 5 ιντσών | Οθόνη 6,5 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | o |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 25.900 | 27.910 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή πετρελαίου στα 1,092€/λτ. |