Όπως αποδεικνύουν και τα στοιχεία των πωλήσεων τα SUV διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στην προτίμηση των αγοραστών. Ένα κοινό που πλέον έχει στη διάθεσή του πληθώρα μοντέλων, με διαφορετικές μηχανολογικές προτάσεις που προσφέρουν δύναμη, αλλά το κυριότερο για την εποχή μας και οικονομία κίνησης!
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5D 116 PS
Σε αυτό το συγκριτικό βάζουμε αντιμέτωπα δυο από τα αγαπημένα μοντέλα των μικρομεσαίων SUV. Για την ακρίβεια συγκρίνουμε το απόλυτο best seller της κατηγορίας, το Nissan Qashqai με το δημοφιλές και φουτουριστικό Toyota C-HR. Το πρώτο με τον πασπαρτού κινητήρα πετρελαίου 1.5 dCi, που αποδίδει 116 ίππους, ενώ το C-HR, προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό. Εμείς θα το συγκρίνουμε με των 1.8 λίτρων κινητήρα με 122 ίππους, το οποίο προσφέρεται από 22.720 ευρώ (με το τρέχον προωθητικό πρόγραμμα). Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχει και ισχυρότερη έκδοση με το 2λιτρο μηχανικό σύνολο και τη συνδυαστική ισχύ των 184 ίππων. Το κόστος αγοράς ξεκινάει από τα 26.350 ευρώ με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.
Από την άλλη το Nissan Qashqai διαθέτει μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων συγκριτικά με το C-HR, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου. Το μοντέλο του συγκριτικού μας με τον 1.5 dCi με τους 116 ίππους στην έκδοση Acenta θα σας στοιχίσει από 22.372 ευρώ.
Σχεδίαση: Το Toyota C-HR κερδίζει τις εντυπώσεις!
Ο τομέας εμφάνιση είναι σίγουρα κάτι το αντικειμενικό. To Qashqai παρουσιάζει ένα ευρέως αποδεκτό σχεδιασμό, ωστόσο το Toyota C-HR θα κεντρίσει πιο πολύ το ενδιαφέρον εκείνων που αναζητούν ένα πιο ευφάνταστο και δυναμικό ντιζάιν. Οι ανάγλυφες γραμμές του αμαξώματος και η έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω ενισχύουν το μυώδες και σπορτίφ παρουσιαστικό, ενώ αντίστοιχα η εμφάνιση του Qashqai εκφράζει πιο άμεσα τον SUV χαρακτήρα του. Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις, αυτές είναι παραπλήσιες μιας και το μήκος του Qashqai ανέρχεται στα 4.394 χλστ., έναντι των 4.390 χλστ. του C-HR. Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο ύψος του αμαξώματος (1.590 χλστ. το Qashqai έναντι 1.565 χλστ. το C-HR), κάτι που βοηθάει στο Nissan να δείχνει ελαφρώς μεγαλύτερο.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS
Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο το C-HR και ευρύχωρο το Qashqai
Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό, ακολουθείται τελείως διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία. Όσο μοντέρνο είναι το αμάξωμα του C-HR, εξίσου εκμοντερνισμένη είναι κι η καμπίνα του, ενώ του Qashqai είναι ελαφρώς πιο συμβατική, έχοντας φυσικά τις απαραίτητες τεχνολογικές πινελιές. Αναλυτικότερα, το ταμπλό του Nissan Qashqai αποτελείται από ποιοτικά υλικά με πολύ καλή συναρμογή και στο κέντρο ξεχωρίζει η οθόνη αφής του infotainment, διάστασης 7 ιντσών. Εξίσου ποιοτικό, με μοντέρνα αλλά πιο minimal σχεδίαση, συγκριτικά με του Nissan Qashqai, μας συστήνεται το εσωτερικό του C-HR, όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Και στα δυο SUV ο οδηγός θα βολευτεί με άνεση, με τον οδηγό του Nissan Qashqai να κάθεται ελαφρώς πιο ψηλά, συγκριτικά με του Toyota C-HR, που θα νιώθει ότι «χώνεται» στο κάθισμα, αίσθηση που ενισχύει το σπορ χαρακτήρα που προμοτάρει η Toyota για το μοντέλο της.
Όμως στο ευρύχωρο εσωτερικό του Nissan Qashqai έως και πέντε επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε ότι ισχύει για το C-HR. Οι επιβάτες στο Qashqai έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, καθώς και 430 λτ. για τις αποσκευές. Στο Toyota C-HR τα πράγματα όμως είναι ελαφρώς περιορισμένα, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Αυτοί θα νιώσουν λίγο κλειστοφοβικά, τόσο λόγω της ελαφριάς κλίσης της οροφής, όσο και των μικρών πίσω παραθύρων. Για τις αποσκευές τους, υπάρχουν διαθέσιμα 377 λίτρα, τα οποία είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Δείτε ακόμα: Fiat Panda 1.0 Hybrid Vs Hyundai i10 1.0
Κινητήρες: Με έμφαση στην οικονομία
Κύριο μέλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών του σήμερα, είναι η μέγιστη δυνατή οικονομία κίνησης και κάθε μια έχει βρει το δικό της τρόπο για την επίτευξη αυτού του στόχου. Στη δική μας περίπτωση, από τη μια έχουμε το Nissan Qashqai, με τον κινητήρα – τα κάνω όλα και συμφέρω – πετρελαίου των 116 ίππων, κι από την άλλη το Toyota C-HR, αποκλειστικά υβριδικό με τους 122 ίππους (βλέπετε η Toyota έχει αποτάξει τους πετρελαιοκινητήρες). Επομένως, ένα ακόμα από τα πλεονεκτήματα του SUV της Nissan είναι κι η μεγαλύτερη κινητήρια γκάμα, η οποία μπορεί να καλύψει όλα τα γούστα των υποψήφιων αγοραστών.
Από τα πρώτα που θα καλύψει κάποιος με τα δυο SUV μοντέλα αντιλαμβάνεται τη διαφορετική φιλοσοφία λειτουργίας τους. Με το diesel Qashqai, το τράβηγμα ειδικά από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω είναι έντονο, ενώ με το C-HR για να νιώσει ο οδηγός την επιτάχυνση θα πρέπει να βυθίσει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, κάτι που έχει έναν αντίκτυπο στην παραγωγή θορύβου που καταλήγει στην καμπίνα. Ας δούμε λίγο μεμονωμένα όμως τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δυο κινητήρων για να μπορέσουμε να τα κατανοήσουμε καλύτερα.
Ο 1.5 dCi κινητήρας που υπάρχει κάτω από το καπό του Qashqai είναι μια γνώριμη ποσότητα που την έχουμε δει τοποθετημένη σε πολλά σύγχρονα μοντέλα της αγοράς. Έχει βελτιωθεί και πλέον προσφέρει αυξημένη απόδοση, 116 ίππων και 260 Nm ροπής, με την κίνηση να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με το καλό κούμπωμα, αλλά και τη λαστιχένια του αίσθηση. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις τώρα, τα 12,3 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τα 181 χλμ./ώρα της τελικής, είναι νούμερα που τοποθετούν το ιαπωνικό best seller στο μέσο όρο της κατηγορίας. Από πλευράς κατανάλωσης, ωστόσο, δεν έχουμε κανένα παράπονο. Τουναντίον, τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. είναι εξαιρετική τιμή για ένα SUV 1.385 κιλών.
Δείτε ακόμα: Hyundai i20 1.2 84 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Όπως έχετε διαβάσει ξανά η Toyota είναι η εταιρεία εκείνη που έχει δώσει τρομερή βαρύτητα στην εξέλιξη των υβριδικών μηχανικών συνόλων. Έτσι λοιπόν, το C-HR κινείται από ένα γνώριμο υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής, μαζί με ηλεκτρικό μοτέρ 50 ίππων και 163 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων). Τη μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζει το e-CVT, το οποίο εμφανίζει μια υστέρηση στα εικονικά κατεβάσματα, με τον οδηγό να πρέπει να πατήσει βαθιά το γκάζι για να επιταχύνει με αξιοπρέπεια. Βέβαια στόχος είναι η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, που με κανονική οδήγηση βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. Στις αστικές μετακινήσεις, το μεγαλύτερο σκέλος καλύπτεται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Το C-HR είναι πιο ξεκούραστο στην πόλη λόγω αυτόματου κιβωτίου και ηλεκτροκινητήρα, όμως στο ταξίδι είναι πιο άνετο το Qashqai, λόγω λιγότερου θορύβου, έναντι του έντονου βουητού που παράγει ο κινητήρας του C-HR, όταν επιταχύνει.
Άνεση και στιβαρότητα!
Ο μεσότιτλος περιγράφει ότι ακριβώς προσφέρουν στο δρόμο και τα δυο μοντέλα του συγκριτικού μας. Τόσο το Nissan Qashqai, όσο και το Toyota C–HR εμπνέουν εμπιστοσύνη στον οδηγό τους, όντας στιβαρά στο δρόμο, ανεξάρτητα από τη διαδρομή που έχουν να καλύψουν. Αναλύοντας περαιτέρω τις λεπτομέρειες της συμπεριφοράς τους στο δρόμο, θα διαπιστώσετε πως το Toyota C–HR προσφέρει μια ελαφρώς δυναμική οδική συμπεριφορά, με το Qashqai να είναι πιο άνετο. Αυτό παρά το γεγονός πως η αναθεωρημένη ανάρτηση διαθέτει ένα πιο σφιχτό set up, απορροφά αποτελεσματικά τις έντονες ανωμαλίες και περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Συγκρίνοντας με το C-HR προδιαθέτει λιγότερο τον οδηγό να πιέσει στις στροφές, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ικανό για αυτό.
Το SUV της Toyota στον αντίποδα έχει την ικανότητα να προσφέρει μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση χωρίς εκπτώσεις στην άνεση και την ποιότητα κύλισης, αποσβένοντας με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τέλος και σε ότι αφορά το σύστημα διεύθυνσης, του Toyota C-HR παρέχει περισσότερη πληροφόρηση, ένα ακόμα χαρακτηριστικό που θα εκτιμήσει ο πιο ανήσυχος οδηγός. Όμως το Qashqai θα πάρει το αίμα του πίσω, μιας κι υπερτερεί στις εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές, από τις δικίνητες κιόλας εκδόσεις του, λόγω της πιο καλής απόσβεσης των αναρτήσεών του και της μεγαλύτερης απόστασής του από το έδαφος (185 χλστ. έναντι 142 χλστ. του C-HR).
Διαβάστε επίσης: Toyota Corolla ή VW Golf στα ίδια λεφτά;
Δύσκολη υπόθεση η πρωτιά!
Η κορυφή στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV είναι εδώ και πολλά χρόνια υπόθεση του Nissan Qashqai. Το best seller της κατηγορίας προσφέρει όλα όσα θέλει ο αγοραστής του σε ένα πακέτο. Πλούσια γκάμα κινητήρων, ευρυχωρία και οδική συμπεριφορά που καλύπτει τους πάντες, το Nissan Qashqai δεν είναι εύκολος αντίπαλος για να κατέβει στο 2o σκαλί του βάθρου. Κάτι που η Toyota το γνωρίζει και προσπαθεί με το φουτουριστικό C–HR να πάρει μερίδιο αγοράς, με αιχμή του δόρατος την κατανάλωση κι εν συνεχεία με την εμφάνιση. Που σε πραγματικές συνθήκες το Qashqai κερδίζει από τη χαμηλότερη τιμή του καυσίμου και το C-HR από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και τον πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό.
Nissan Qashqai 1.5 dCi 116 PS
(+) Πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, χώροι, ποιότητα εσωτερικού, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση
(–) Έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές, αίσθηση τιμονιού
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS
(+) Κατανάλωση, εμφάνιση, λειτουργία υβριδικού συστήματος, εργονομία, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
(-) Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, απόκριση γκαζιού και κιβωτίου, θόρυβος κινητήρα στην επιτάχυνση, πολύ μικρά πίσω παράθυρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Qashqai 1.5 dCi 116 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Καύσιμο | Πετρέλαιο | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 | 1.798 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/8 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | E-CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 116/3.750 | 98/5.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/2.000 | 142/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | – | 50 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | – | 163 |
Συνδυαστική ισχύς (PS) | – | 122 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,3 | 11,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 181 | 170 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,8 | 3,8 |
Βάρος (κιλά) | 1.385 | 1.470 |
Διαστάσεις | Qashqai 1.5 dCi 116 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.394 | 4.390 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.806 | 1.795 |
Ύψος (χλστ.) | 1.590 | 1.565 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.646 | 2.640 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 430 | 377 |
Κατανάλωση – κόστη | Qashqai 1.5 dCi 116 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 5,7 | 5,5 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 803 € | 948 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 100 | 85 |
Τέλη κυκλοφορίας | 90,00 € | 0,00 € |
Euro NCAP | Qashqai 1.5 dCi 116 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Αστέρια | 5 | 5 |
Ενήλικοι επιβάτες | 88% | 95% |
Παιδιά | 83% | 77% |
Πεζοί | 69% | 76% |
Συστήματα ασφαλείας | 79% | 78% |
Εξοπλισμός – τιμή | Qashqai 1.5 dCi 116 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Έκδοση | Acenta | C-Enter |
Αυτόνομη πέδηση | o | • |
Διατήρηση λωρίδας | o | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | o | o |
Αερόσακοι | 6 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 7 ιντσών | Οθόνη 8 ιντσών |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 22.370 | 22.720 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
* Εργοστασιακές μετρήσεις
** Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,437 €/λτ. και πετρελαίου στα 1,175 €/λτ.