Το μεγαλύτερο μοντέλο της Citroen, το C5 Aircross, είναι ένα αυτοκίνητο με επιβλητική παρουσία, το οποίο προσφέρει ότι αναζητήσει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV. Ταυτόχρονα προσφέρει την πρακτικότητα ενός πολυχρηστικού συν δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου.
Δείτε ακόμα: Γιατί το Citroen XM είχε το 13ο παράθυρο;
Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βενζίνης τοποθετούνται οι 1.2 PureTech 130 και 1.5 BlueHDi 130. Ποιες είναι οι διαφορές τους και τελικά ποιο συμφέρει περισσότερο ως αγορά; Όλες οι απαντήσεις ακολουθούν στην εφ’ όλης της ύλης σύγκριση που ακολουθεί.
Από 2.580 ευρώ φθηνότερο με τη βενζίνη
Στην αρχική έκδοση Live, το C5 Aircorss με τον κινητήρα βενζίνης είναι φθηνότερο κατά 2.580 ευρώ από το ντίζελ (22.420 ευρώ έναντι 25.000 ευρώ). Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, οθόνη αφής 8 ιντσών, διζωνικός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, τρία πίσω ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ.
Η δεύτερη έκδοση Inspire είναι προτεινόμενη για αγορά, καθώς η ψαλίδα τιμής μειώνεται στα 1.900 ευρώ (25.000 ευρώ το 1.2 έναντι 26.900 ευρώ το 1.5). Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται επιπλέον το πολύ χρήσιμο Grip Control, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, οι δίχρωμες μπάρες οροφής, το κάθισμα οδηγού με ρύθμιση μέσης και οι προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering.
Πολύ ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Ένα από τα βασικά ζητούμενα που θα εξετάσει αυτός που ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα SUV, είναι οι χώροι και η πρακτικότητα στο εσωτερικό του και εδώ το C5 Aircross παίρνει άριστα. Ανεξαρτήτως επιλογής κινητήρα, το εσωτερικό είναι ίδιο. Σχεδιαστικά, οι ευθείες γραμμές, οι επίπεδες επιφάνειες και τα γεωμετρικά σχήματα κυριαρχούν. Παράλληλα η ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων με τα διαφορετικά στυλ γραφικών και εκείνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενισχύουν την σύγχρονη εικόνα του ταμπλό, το οποίο θα το προτιμούσαμε να είναι επενδυμένο με μαλακό υλικό αντί του σκληρού πλαστικού.
Δείτε ακόμα: Το ψηφιακό ταμπλό του Citroen C5 Aircross
Όπως αναφέραμε, στα πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα της καμπίνας του C5 Aircross ανήκουν οι πολύ άνετοι χώροι για 5 επιβάτες, το μεγάλο πορτ μπαγκάζ, καθώς και τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα. Οι εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν με περίσσιες ανέσεις, όπως και οι πίσω, χάρη στο μεγάλο πλάτος και τα τρία ανεξάρτητα, συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα ισομεγέθη καθίσματα. Για τις αποσκευές υπάρχει πολύς χώρος 580 – 720 λτ. (ανάλογα τη θέση των πίσω καθισμάτων), ο οποίος φτάνει μέχρι τα 1.630 λτ. με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Κορυφαίες ανέσεις και στο δρόμο
Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες του C5 Aircross θα εκτιμήσουν κάθε στιγμή τις ανέσεις που προσφέρει το αυτοκίνητο, όχι μόνο στο εσωτερικό του, αλλά και στο δρόμο. Όλες οι εκδόσεις του διαθέτουν την καινοτόμο ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, η οποία καταφέρνει και φιλτράρει μοναδικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες και κραδασμούς από το οδόστρωμα. Οι κάθετες ταλαντώσεις ελαχιστοποιούνται και το γαλλικό SUV δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα.
Αναμενόμενα θα περίμενε κανείς ότι το αυτοκίνητο γέρνει πολύ στις στροφές και «πλέει». Όμως, δεν συμβαίνει τίποτα τέτοιο και το Citroen C5 Aicross σηκώνει ακόμα και τον πίσω εσωτερικό τροχό στις στροφές, υπό έντονη πίεση, δίχως ο οδηγός να το αντιληφθεί ή να έρθει αντιμέτωπος με απότομες αντιδράσεις. Αντιθέτως, τα όρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι κλίσεις λογικές και το τιμόνι είναι άμεσο, αλλά αρκετά ελαφρύ. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων καταπίνει με χαρακτηριστική ευκολία χιλιόμετρα και είναι ο κατάλληλος ταξιδιώτης. Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ του C5 βενζίνης και ντίζελ, είναι ότι το 1.2 PureTech είναι πιο ευέλικτο λόγω του μικρότερου βάρους στον εμπρός άξονα, ενώ ο κινητήρας έχει μεγαλύτερο εύρος στροφών και κάνει το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο στην οδήγηση.
Δείτε ακόμα: Το πολυτάλαντο μικρό SUV Citroen C3 Aircross (+video)
Το Grip Control διευρύνει τις δυνατότητες κίνησης του C5 Aircross και σε ολισθηρές επιφάνειες, εκεί που ένα κλασικό προσθιοκίνητο θα κολλήσει. Το εν λόγω σύστημα δεν αφήνει τον ένα από τους δύο τροχούς να σπινάρουν, καθώς μεταφέρει την ισχύ στον άλλο τροχό που πατάει καλύτερα. Έτσι βοηθάει το αυτοκίνητο στο να ξεκολλήσει από χώμα, χιόνι κ.ο.κ. Ο οδηγός, μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται μπροστά από το λεβιέ των ταχυτήτων, έχει στη διάθεσή του τις επιλογές Κανονική λειτουργία, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και ESP Off.
Πιο ευχάριστο το βενζίνης και οικονομικό το ντίζελ
Η βασικότερη διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων του C5 Aircross βρίσκεται κάτω από το καπό. Κοινό τους στοιχείο είναι η ίδια ακριβώς απόδοση των 131 ίππων (σε διαφορετικές όμως στροφές), ενώ ο ντίζελ έχει 60 Nm περισσότερη ροπή (300 Nm έναντι 240 Nm). Ο 3κύλινδρος turbo βενζίνης παρουσιάζεται ελαστικός από τις χαμηλές στροφές και τραβάει μέχρι τις πιο υψηλές, τις οποίες φτάνει χωρίς να ζορίζεται. Ταυτόχρονα, ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τον χαμηλό θόρυβο και την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, δίχως κραδασμούς και δονήσεις.
Δείτε ακόμα: Στο Μαίναλο και στη Βυτίνα με το Citroen C5 Aircross
Αρκετά πολιτισμένος είναι και ο πετρελαίου, όμως το ωφέλιμο φάσμα των στροφών λειτουργίας του είναι μικρότερο, αφού εκεί που πέφτει η δύναμή του, ο βενζίνης έχει ακόμα αποθέματα μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Αναμενόμενα ο ντίζελ είναι πιο ολιγαρκής σε καύσιμο και συμφέρει όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα, αφού σε πραγματικές μεικτές συνθήκες «καίει» 6,7 λτ./100 χλμ., αντί 8,5 λτ./100 χλμ. ο βενζίνης.
Βενζίνη ή ντίζελ τελικά;
Η τελική επιλογή έχει να κάνει περισσότερο με τα κόστη. Το C5 Aircross 1.2 PureTech είναι φθηνότερο σχεδόν 2.000 ευρώ (στην προτεινόμενη έκδοση Inspire) από το 1.5 BlueHDi. Από την άλλη πλευρά, το ντίζελ, με 12.000 χλμ. ετησίως κοστίζει περίπου 450 ευρώ λιγότερα σε καύσιμο, ενώ η διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας είναι αμελητέα. Οπότε, εξαρτάται ξεκάθαρα με το αν ο αγοραστής θέλει να δαπανήσει λιγότερα λεφτά στην απόκτηση του αυτοκινήτου ή κατά τη χρήση σε καύσιμο.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 ΕΑΤ8
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Μοντέλο | 1.2 PureTech 130 | 1.2 BlueHDi 130 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.499 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 131/5.500 | 131/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 | 300/1.740 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,5 | 10,4 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,2 | 4,1 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 195 | 189 |
Βάρος (κιλά) | 1.404 | 1.430 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 580-720 | 580-720 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
Κατανάλωση – κόστη | ||
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 8,5 | 6,7 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. | 1.393 € | 936 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 119 | 106 |
Τέλη κυκλοφορίας | 142,8 | 127,2 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | 1.2 PureTech 130 | 1.2 BlueHDi 130 |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αναγνώριση πινακίδων | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Grip Control | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | • | • |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 25.000 | 26.900 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
Το κόστος είναι υπολογισμένο με τιμή βενζίνης 1,366 €/λτ. και πετρελαίου 1,164 €/λτ.