Το Citroen C3 Aircross είναι ένα από τα ελάχιστα πλέον μικρά SUV που προσφέρεται και με κινητήρα πετρελαίου, τον αποδοτικό και με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο, 1.5 BlueHDi. Από την άλλη όμως πλευρά με την ίδια ισχύ των 110 ίππων υπάρχει και ο turbo βενζίνης 1.2 PureTech. Οι ομοιότητες σταματούν εκεί, αφού από εκεί και πέρα οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτών μηχανικών συνόλων είναι σημαντικές, συν του ότι αλλάζουν και οι τιμές των αυτοκινήτων. Όλα αυτά και πολλά ακόμα τα αναλύουμε – συγκρίνουμε παρακάτω.
Φθηνότερο το 1.2 PureTech κατά 2.250 ευρώ
Το πρώτο στοιχείο που θα εξετάσει ο εν δυνάμει αγοραστής είναι η τιμή. Το βενζίνης C3 Aircross 1.2 PureTech 110 κοστίζει από 22.250 ευρώ, ενώ το ντίζελ 1.5 BlueHDi 110 ξεκινά από τις 24.800 ευρώ. Ποσά που αφορούν τη βασική έκδοση Feel Pack με τον εξής εξοπλισμό:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας
- Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
- Οθόνη αφής 9 ιντσών
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Φώτα LED
- Πλοήγηση
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Grip Control με Hill Descent Assist
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Προβολείς ομίχλης
- Air condition
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
Η δεύτερη εξοπλιστική έκδοση C-Series είναι αυτή που συμφέρει περισσότερο, γιατί με λίγα λεφτά παραπάνω (από 23.400 ευρώ το 1.2 και από 25.700 το 1.5) διαθέτει ακόμα περισσότερα, όπως: αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, διχρωμία εξωτερικά, διακοσμητικά μπρονζέ και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Ευρυχωρία στο εσωτερικό
Όπως το αμάξωμα με τις κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 4.160 χλστ.) και το εμφαντικό εμπρός τμήμα, έτσι και το εσωτερικό είναι ίδιο μεταξύ του C3 Aircross με τον κινητήρα βενζίνης και τον πετρελαίου. Σχεδιαστικά είναι μοντέρνο και κατασκευασμένο από σκληρά συμπαγή πλαστικά. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η κεντρική οθόνη αφής των 9 ιντσών, από όπου ελέγχονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μεταξύ αυτών και την επιλογή που ενεργοποιεί/απενεργοποιεί το σύστημα start/stop (καλύτερα να είχε φυσικό διακόπτη). Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες του C3 Aircross απολαμβάνουν ευρυχωρία, πρακτικότητα και ορατότητα. Παράλληλα το σχεδόν ενιαίο πίσω κάθισμα καθιστά πιο εύκολη τη φιλοξενία ενός επιβάτη στη μέση, ενώ όλα τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά. Στα συν και ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 410 λίτρων με το τετραγωνισμένο σχήμα.
Η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του ντίζελ
Όπως αναφέραμε παραπάνω, τα δύο αυτά μηχανικά σύνολα έχουν ίδια ισχύ 110 ίππων, η οποία όπως είναι λογικό στο 1.2 PureTech αποδίδεται σε υψηλότερες στροφές. Αυτό σημαίνει ότι ο πετρελαιοκινητήρας δεν χρειάζεται να πιέζεται, αφού ούτως ή άλλως είναι ανώφελο. Ειδικά σε ρυθμούς ταξιδιού διατηρεί ταχύτητες της τάξεως των 120-130 χλμ./ώρα «χαλαρά», κρατώντας παράλληλα την κατανάλωση λίγο πιο πάνω από τα 4 λτ./100 χλμ. Ακόμα και σε μεικτές συνθήκες ο ντίζελ είναι ολιγαρκής, με 5,6 λτ./100 χλμ. Ταυτόχρονα ο 1.5 BlueHDi εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις, τόσο από στάση, όσο κυρίως εν κινήσει που είναι το βασικό ζητούμενο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Μειονέκτημα (όπως και στο βενζίνης) αποτελούν οι μεγάλες διαδρομές του επιλογέα των ταχυτήτων.
Ο 3κύλινδρος 1.200άρης turbo παρουσιάζει και αυτός γεμάτο φάσμα απόδοσης και δεν υπάρχει κανένας λόγος να «στροφάρει» ψηλά, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων έχει απόδοση στην περιοχή των 2.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι ελάχιστα πιο γρήγορες (για δέκατα) από τον ντίζελ, όμως η κατανάλωση είναι εμφανώς υψηλότερη. Σε νορμάλ συνθήκες η μέση τιμή βρίσκεται στα 7,5 λτ./100 χλμ., διαφορά που ισοδυναμεί με περίπου 50 ευρώ επιπλέον στα 1.000 χιλιόμετρα (βλ. παρακάτω πίνακα). Θεωρητικά λοιπόν συγκρίνοντας τα κόστη στα καύσιμα, η απόσβεση των 2.250 ευρώ που κοστίζει ακριβότερα το ντίζελ, θα γίνει κοντά στα 50.000 χιλιόμετρα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Κινητήρας | 1.2 PureTech | 1.5 BlueHDi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.499 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/5.500 | 110/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 205/1.750 | 250/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,1 | 10,7 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 182 | 178 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 7,5 | 5,6 |
Κόστος στα 1.000 χλμ.** | 143 € | 96 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 133 | 127 |
Τέλη κυκλοφορίας | 85 € | 81 € |
Βάρος (κιλά) | 1.234 | 1.280 |
Τιμή βενζίνης 1,901€/λτ. και πετρελαίου 1,711€/λτ. |
Η άνεση σε πρώτο πλάνο
Τι θέλει κανείς από ένα μικρό -οικογενειακό κατά βάση- αυτοκίνητο, όπως είναι το Citroen C3 Aircross; Η απάντηση είναι «άνεση». Ο συνδυασμός των μαλακών καθισμάτων με την απορροφητική ανάρτηση εκτιμώνται δεόντως αμέσως, τόσο στις πόλεις όπου οι δρόμοι είναι γεμάτοι ανωμαλίες, όσο και στην εθνική οδό. Το C3 Aircross δεν θα αρνηθεί να στρίψει υπό πίεση, όμως δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του. Η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, η απόσταση από το έδαφος των 178 χιλιοστών και το πιο ψηλό κέντρο βάρους επιφέρουν κλίσεις. Όχι σε υπερβολικό βαθμό, αλλά τόσο ώστε να επαναφέρουν τον οδηγό στην τάξη και να του θυμίσουν ότι οδηγεί ένα άνετο SUV.
Citroen C3 Aircross βενζίνη ή ντίζελ;
Η απάντηση εξαρτάται τελικά από το κόστος αγοράς ή των καυσίμων. Όποιος θέλει να δώσει λιγότερα χρήματα στην απόκτησή του, θα προσανατολιστεί στο 1.2 PureTech 110. Αν τα δρομολόγια είναι πολλά και γίνονται πολλά χιλιόμετρα καθημερινά ή σε ετήσια βάση και όχι πολύ κοντινές αποστάσεις, τότε συμφέρει το 1.5 BlueHDi 110.