Η μάχη των σπορ σεντάν! Μια μάχη που θέτει αντιπάλους δυο εξαιρετικά αυτοκίνητα, τα οποία αντικατοπτρίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εν λόγω κατηγορία. Έτσι λοιπόν έχουμε Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 εναντίον BMW 330i. Ποιο ξεχωρίζει και που;
Δείτε ακόμα: Νέα και σαγηνευτική Alfa Romeo Giulia QV
Ξεκινώντας με την Ιταλίδα, η Alfa Romeo Giulia διαθέτει ένα παρουσιαστικό δυναμίτη (μας έχει συνηθίσει άλλωστε η ιταλική μάρκα σε εξαιρετικές δημιουργίες), που «προκαλεί» το οπτικό νεύρο ακόμα και στη βασική της έκδοση. Πόσο δε μάλλον στην έκδοση Veloce, που από τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα βγάζει 280 ίππους και συνεργάζεται και με σύστημα τετρακίνησης Q4. Όσον αφορά στην τιμή της, αυτή ξεκινά από τα 56.000 ευρώ και συνοδεύεται από υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας.
Αντίστοιχα το βαυαρικό μοντέλο, έχει περάσει αισίως στην 7η γενιά του, η οποία όπως δείχνουν τα δεδομένα είναι η καλύτερη που μας προσφέρει η BMW. Η έκδοση 330i που θέτουμε αντιμέτωπη με την Giulia Veloce Q4 εξοπλίζεται με τον κινητήρα των 2.0 λίτρων και απόδοσης 258 ίππων, με τιμή απόκτησης που ξεκινάει από τα 49.550 ευρώ.
Συγκλονιστικές εμφανίσεις και από τα δυο!
Τα δυο υπό σύγκριση μοντέλα αποδεικνύουν περίτρανα πως όταν τα σχεδιαστικά τμήματα των εταιρειών θέλουν, μπορούν να προσφέρουν εξαιρετικές δημιουργίες που διεγείρουν τις αισθήσεις. Τόσο η BMW, όσο κι η Alfa Romeo είναι από τα ομορφότερα και σπορ σεντάν μοντέλα που μπορεί να αγοράσει κανείς σε αυτή τη κατηγορία, αλλά και στην αγορά γενικότερα.
Η BMW διατηρεί τη βασική στιλιστική αρχή της γερμανικής εταιρείας, διαθέτοντας αρκετά κοινά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Ο πιο σπορ χαρακτήρας της 330i, τονίζεται από τους νέους και σαφώς πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, αλλά και από τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Το πίσω μέρος της Σειράς 3, είναι εξίσου όμορφο, όπου και ενσωματώνονται τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, τα οποία «κουμπώνουν» εξαιρετικά με την ελαφρώς ανασηκωμένη (για αεροδυναμικούς λόγους) πόρτα του χώρου αποσκευών.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή BMW 320d xDrive 190 PS
Στην αντίπερα όχθη, η Giulia μπορεί να βρίσκεται σχεδόν μία τετραετία στην αγορά, αλλά δεν έχει χάσει σε κανένα σημείο τη φρεσκάδα που τη διακρίνει. Με το μεγάλο θυρεό στο εμπρός μέρος, το φαρδύ αμάξωμα και την ξεχωριστή σχεδιαστική της προσέγγιση, εξακολουθεί να μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά της, προκαλώντας θαυμασμό. Μάλιστα η έκδοση Veloce διαθέτει μερικά ξεχωριστά χαρακτηριστικά, συγκριτικά με τις λοιπές εκδόσεις, όπως τα σήματα Veloce στα εμπρός φτερά, ο μεγάλος αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος συνοδεύεται από σπόιλερ και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης.
Ξεχειλίζει η πολυτέλεια, αλλά πιο ποιοτική και άνετη η BMW
Όταν ανοίξεις τη πόρτα του οδηγού για να εισέλθεις στο πιλοτήριο και των δυο μοντέλων, το σαγόνι θα… κρεμάσει λίγο. Αμφότερα διακρίνονται για την πολυτελή και ποιοτική κατασκευή της καμπίνας τους (η BMW είναι καλύτερα φτιαγμένη), πασπαλισμένη με πολλές δόσεις τεχνολογικών εφαρμογών. Εισερχόμενοι στο εσωτερικό της Giulia, η πρώτη κίνηση που θα κάνετε είναι να χαϊδέψετε το σπορ και flat bottom τιμόνι και να σταθείτε στο α λα Ferrari μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα. Ο σχεδιασμός του ταμπλό διακρίνεται από τις «καθαρές» και λιτές γραμμές του, ενώ τα υλικά που το απαρτίζουν είναι ποιοτικά στη πλειοψηφία τους. Επόμενη κίνηση θα είναι να περιστρέψετε το χειριστήριο για το σύστημα D.N.A. με τα τρία προγράμματα οδήγησης. Η θέση οδήγησης είναι αυτή που αρμόζει σε ένα μοντέλο της κατηγορίας, με τον οδηγό να κάθεται όσο χαμηλά πρέπει.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Alfa Romeo Stelvio 2.0 λτ. 280 PS AT8 AWD
Στο ίδιο μοτίβο κινείται όμως κι η καμπίνα της BMW 330i, η οποία είναι μοντέρνα, τεχνολογικά προηγμένη κι ευρύχωρη. Ανέκαθεν τα μοντέλα της BMW διακρίνονται για την πιο επιθετική θέση οδήγησης και η νέα 3άρα δεν ξεφεύγει από αυτή την πεπατημένη. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται ποικιλοτρόπως, (κάθε σωματότυπος θα βρει τη βολή του) και κατεβαίνει όσο απαιτεί ο πιο επιθετικός οδηγός, ώστε τα μαλακά του μόρια να ξέρουν που πάει η ουρά του αυτοκινήτου όταν αρχίσει το παιχνίδι. Συνδυαστικά με το υπέροχο τριάκτινο και με χοντρή στεφάνη τιμόνι, ο οδηγός γίνεται ένα με το αυτοκίνητο!
Περνώντας στο τομέα των χώρων, τώρα τόσο στην «3άρα» όσο και στην Giulia, οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι ικανοποιητικοί, με την BMW να έχει μια ελαφριά υπεροχή. Επίσης, και στα δύο, το ψηλό τούνελ μετάδοσης δεν διευκολύνει το μεσαίο επιβάτη. Ίδια χωρητικότητα συναντάμε στο χώρο αποσκευών, ο οποίος αγγίζει και στις δύο περιπτώσεις τα 480 λίτρα, αριθμοί που δεν υστερούν σε σχέση με το μέσο όρο της κατηγορίας.
2λιτρα μοτέρ, αλλά πιο δυνατό της Giulia
Κάτω από τα μυώδη καπό υπάρχουν 2λιτροι ισχυροί τούρμπο κινητήρες. Ο δυνατότερος είναι αυτός της Giulia Veloce με τους 280 ίππους και τα 400 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο και την 4κίνηση προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις στο θελκτικό αμάξωμα. Με το πρόγραμμα Dynamic επιλεγμένο στο DNA, η Giulia χρειάζεται 5,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωσή της να αγγίζει τα 9,5 λτ./10 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Το TwinPower Turbo μοτέρ της BMW, συγκριτικά με την Giulia Veloce είναι ελαφρώς πιο αδύναμο, μιας κι η δύναμή του αγγίζει τους 258 ίππους, με τη ροπή να βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με την Ιταλίδα καλλονή, στα 400 Nm. Συνδυαστικά με το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic (πιο γρήγορο και ομαλό από την Giulia), οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές (0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ.) με την λειτουργία του κινητήρα να είναι βελούδινη και η δύναμή του να απλώνεται από το χαμηλό φάσμα στροφών έως και τον κόφτη! Βέβαια για να απολαύσετε ακόμα καλύτερα τις αρετές του κινητήρα, καλό θα ήταν να έχετε επιλέξει την ένδειξη Sport από τα προσφερόμενα προγράμματα οδήγησης, ώστε να χαρείτε άμεση απόκριση από το γκάζι, αλλά και μια πιο σπορτίφ χροιά από το μοτέρ. Στο δια ταύτα τώρα κι εννοώντας τον τομέα της κατανάλωσης, εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε στο trip computer 10,2 λτ./100 χλμ., σε μικτές συνθήκες οδήγησης.
Διαβάστε επίσης: Τιμές και παροχές για τη νέα BMW X1 xDrive25e
Μηχανές παραγωγής αδρεναλίνης
Είναι εύκολα αντιληπτό, πως και τα δυο σπορ σεντάν μοντέλα του συγκριτικού μας, έχουν κατασκευαστεί για να προσφέρουν συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι τους. Αν πείτε ότι θα τα… «πάτε γρήγορα» να ξέρετε ότι το τελείωμα της διαδρομής θα σας βρει με μια πίκρα στο στόμα από την αδρεναλίνη και με πόδια ελαφρά τρεμάμενα. Συναισθήματα κι αντιδράσεις απόλυτα λογικές, μιας έχουμε να κάνουμε με εξαιρετικές σπορ κατασκευές έως και την τελευταία τους βίδα.
Η Giulia Veloce από τα πρώτα χιλιόμετρα θα σε μαγέψει με το πόσο πειθήνια είναι στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η επιτάχυνση είναι άμεση, με τη πλάτη να κολλάει στο κάθισμα. Τα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, όπως και στη περίπτωση της BMW, είναι απλά διεκπεραιωτικές διαδικασίες, με το ταλέντο τους να ξεδιπλώνεται σε φιδίσιες ορεινές διαδρομές. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση της Giulia Veloce, με το σφικτό set up της, φιλτράρει και με το παραπάνω τις ανωμαλίες του δρόμου, με το στήσιμο της να είναι εξαιρετικό. Μένει «βιδωμένη» στη τροχιά της, ανεξάρτητα από τη ταχύτητα εισόδου στη στροφή, χωρίς κλίσεις κι απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το πλαίσιο είναι υπέροχο, ενώ η τετρακίνηση φροντίζει για τη παροχή πρόσφυσης κάθε ώρα και στιγμή. Σε ότι αφορά τη λειτουργία της 4κίνησης στη Giulia, αυτή υπό κανονικές μεταδίδει το σύνολο της ροπής στο πίσω διαφορικό, αλλά όταν το σύστημα θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη μπορεί να στείλει ως και 60% της ροπής στον εμπρός άξονα. Το τιμόνι είναι ξυράφι, επιτρέποντας στον οδηγό να ξέρει που κοιτούν οι εμπρός τροχοί σε κάθε στιγμή της οδηγικής έξαψης, ενώ σημαντική βοήθεια έχει ο οδηγός κι από το αυτόματο 8αρι κιβώτιο, το οποίο εξασφαλίζει ακαριαίες αλλαγές. Το μη απενεργοποιούμενο ESP, θα την «χαλάσει» στους «κατέχοντες» το άθλημα, μιας και θα επέμβει για επιβάλλει την τάξη. Διακριτικά μεν, που σχεδόν δεν θα το καταλάβετε, αλλά θα κόψει τη χαρά. Αλλά στο σύνολο το αυτοκίνητο θα σου βγάλει στην επιφάνεια τα αγωνιστικά σου ένστικτα και χωρίς να το καταλάβεις μπορεί να βρεθείς να ανεβοκατεβαίνεις στο Μπράλο!
Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά της BMW 330i ας ξεκινήσουμε με τη βασική διαφορά με την Alfa Romeo Giulia Veloce. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απενεργοποιούνται πλήρως κι αυτό την κάνει αυτομάτως πιο fun to drive. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σαφώς και η BMW 330i είναι μια υπερ-ταχεία η οποία μεταφέρει οδηγό κι επιβάτες με άνεση και πολυτέλεια από το σημείο Α στο σημείο Β. Αλλά όπως και στη περίπτωση της Alfa Romeo Giulia Veloce, τις αρετές της θα τις εκτιμήσετε στην μεγαλύτερη και πιο φιδίσια διαδρομή που θα επιλέξετε. Η ανάρτηση με τα τμήματα αλουμινίου κάνει φοβερή δουλειά (αποτελείται από διπλούς συνδέσμους εμπρός, πενταπλούς συνδέσμους πίσω), όπου συνδυαστικά με την Adaptive M Suspension που εφοδιαζόταν το μοντέλο της δοκιμής μας, η 330i διέθετε ένα μοναδικό πάτημα. Σε μερικές μόνο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ήταν λίγο πιο ξερή η αντίδραση, αλλά το αποδίδουμε και στα χαμηλού προφίλ run flat ελαστικά. Το βαυαρικό σεντάν μπορείς να το οδηγήσεις όπως ακριβώς θες. Είτε με γραμμές, είτε πιο διασκεδαστικά όταν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά όπως αναφέραμε και παραπάνω. Το θεϊκό πλαίσιο, αλλά και το εξαιρετικά επικοινωνιακό τιμόνι, θα σας επιτρέψουν να διαγράψετε διασκεδαστικές γωνίες σε κάθε στροφή.
Αντί συμπεράσματος!
Σπορ κατασκευές μέχρι το μεδούλι. Δεν υπάρχει κάτι άλλο για να περιγράψει τα συγκεκριμένα δημιουργήματα αυτών των δυο μεγάλων κατασκευαστών. Συνδυάζουν μοναδικά την πολυτέλεια και την άνεση, με το σπορ DNA που τους έχουν μπολιάσει, κατορθώνοντας να ξεχωρίσουν από τις τάσεις της αγοράς του σήμερα. Κατασκευές που δεν δημιουργήθηκαν για όσους θέλουν να μετράνε τη βενζίνη με το σταγονόμετρο, αλλά για όσους θέλουν τα χιλιόμετρα που κάνουν, να τα κάνουν με τρόπο που θα τους μένει χαραγμένος στο σκληρό δίσκο του εγκεφάλου τους.
Σε ποιο από τα δυο αξίζει να επενδύσετε τον πακτωλό χρημάτων που απαιτούνται για την αγορά τους, δεν θα το διαβάσετε παρακάτω. Κι αυτό γιατί τέτοιου είδους αυτοκίνητα μιλάνε στη καρδιά του χειριστή τους από τα πρώτα μέτρα, αποκαλύπτοντας το ταυτόσημο ή μη του θέματος. Αν είστε σε φάση αγοράς – επένδυσης ενός εκ των δύο μοντέλων, κάντε το απαραίτητο test drive και περάστε λίγο χρόνο μαζί τους κι αφουγκραστείτε τα σε κάθε τους χιλιόμετρο που θα διανύσετε παρέα!
Όποιο σας ανατριχιάσει περισσότερο, αυτό είναι για σας!
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Giulia Veloce Q4 280 PS | BMW 330i 258 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.995 | 1.998 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 8 | 8 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 280/5.250 | 258/5.000 – 6.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 400/2.250 | 400/1.550 – 4.400 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,2 | 5,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 240 | 250 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,9 | 5,8 |
Βάρος (κιλά) | 1.605 | 1.480 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | Giulia Veloce Q4 280 PS | BMW 330i 258 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.643 | 4.709 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.860 | 1.827 |
Ύψος (χλστ.) | 1.450 | 1.442 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.820 | 2.851 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 480 | 480 |
Κατανάλωση – Κόστη | Giulia Veloce Q4 280 PS | BMW 330i 258 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 9,5 | 10,2 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 1.500€ | 1.658€ |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 156 | 132 |
Τέλη κυκλοφορίας | 288,6€ | 158,4€ |
Εξοπλισμός – τιμή | Giulia Veloce Q4 280 PS | BMW 330i 258 PS |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 8,8 ιντσών | Οθόνη 8,8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 56.000 | 49.550 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,316 €/λτ. |