Το εντελώς νέο Hyundai Kona πάτησε τους τροχούς του στην Ελλάδα και τοποθετείται απευθείας στην κορυφή των μικρών SUV, καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο μοντέλο της κατηγορίας. Συν του ότι είναι πλήρως αναβαθμισμένο και συνδυάζει στοιχεία τόσο από τα μικρά SUV, όσο και από τα μικρομεσαία SUV, καλύπτοντας έτσι με ιδανικό τρόπο το κενό μεταξύ του μικρότερου Bayon και του μεγαλύτερου Tucson, όπως και αντίστοιχων SUV άλλων εταιρειών. Μια πρώτη εικόνα για το νέο Hyundai Kona πήραμε στα πλαίσια της παρουσίασής του που πραγματοποιήθηκε πρώτα στη χώρα μας από όλη την Ευρώπη, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και η αναλυτική του δοκιμή.
Μεγαλύτερο και με «ηλεκτρική» εμφάνιση
Το ολοκαίνουργιο Kona ξεκίνησε να σχεδιάζεται πρώτα με βάση το ηλεκτρικό Kona και αυτό είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό, από το φουτουριστικό του αμάξωμα. Ακόμα και οι εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης και το υβριδικό, δίνουν αμέσως την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επόμενης γενιάς. Επίσης με πολύ χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, το νέο Kona υπερέχει στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στιλ με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp. Παράλληλα είναι διαθέσιμες και οι πιο σπορ εκδόσεις N Line με μαύρους καθρέπτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.
Μεγάλη διαφορά συγκριτικά με το πρώτο Kona υπάρχουν και σε διαστάσεις. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4.355 χιλιοστά (4.385 χλστ. στο N Line), δηλαδή είναι 175 χλστ. μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του που παρουσιάστηκε το 2017. Ουσιαστικά βρίσκεται μια ανάσα σε μήκος από προηγούμενες γενιές, αλλά και από υπάρχοντα μικρομεσαία SUV (π.χ. 4.390 χλστ. το Toyota C-HR). Αυξημένο είναι ακόμα το μεταξόνιο κατά 60 χλστ. (2.660 χλστ.), το πλάτος κατά 25 χλστ. (1.825 χλστ.) και το ύψος κατά 20 χλστ. (1.575 χλστ.).
High-tech και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό
Εντελώς διαφορετικό και σημαντικά αναβαθμισμένο παρουσιάζεται και το εσωτερικό του νέου Hyundai Kona. Στο ταμπλό με τις πολλές ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες κυριαρχεί το αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment (περιλαμβάνει και ενημερώσεις λογισμικού Over-the-Air), που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου Kona. Νέος είναι και ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire που έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα. Παρόλη την «ψηφιακότητα», η Hyundai διατήρησε και τα φυσικά χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα προς όφελος της εργονομίας.
Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ συμπαγή και εξαιρετικά γεροδεμένα με πολύ προσεγμένες ενώσεις και αντίστοιχου επιπέδου φινίρισμα. Άλμα έχει κάνει το νέο Hyundai και σε χώρους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Όλοι οι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για κεφάλια, πόδια και ώμους, ενώ κορυφαίο είναι το πορτ μπαγκάζ των 466 λίτρων, συν επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδο. Ουσιαστικά μόνο για μικρό SUV δεν μοιάζει και στο εσωτερικό του, αφού είναι σε θέση να εξυπηρετήσει άνετα τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.
Αίσθηση μικρομεσαίου SUV και στο δρόμο
Το γεγονός ότι το νέο Hyundai Kona έχει «ξεφύγει» από την κατηγορία των μικρών SUV και έχει προσεγγίσει τα μικρομεσαία SUV, γίνεται αντιληπτό και στο δρόμο. Αμέσως ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τη στιβαρότητα που αποπνέει, τη σταθερότητά του και τη γενικότερη αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ένα ακόμα στοιχείο που εκτιμήσαμε οδηγώντας το Kona Hybrid είναι και ο πολύ χαμηλός θόρυβος από τον κινητήρα βενζίνης ακόμα και υπό πίεση, χάρις στην πολύ καλή ηχομόνωση και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6DCT.
Η γκάμα των κινητήρων του νέου Hyundai Kona περιλαμβάνει πολλές επιλογές, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αγοραστών. Στη βάση βρίσκεται ο 1.000άρης turbo με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid και απόδοση 120 ίππων, με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή το 7DCT. Όσοι αναζητούν περισσότερη δύναμη τότε θα προσανατολιστούν απευθείας στο 1.6 T-GDi των 198 ίππων (6MT ή 7DCT), το οποίο προσφέρεται και με τετρακίνηση. Το φουλ υβριδικό Kona 1.6 Hybrid 141 PS συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα είναι διαθέσιμο και το Kona Electric σε δύο εκδόσεις: Την Standard Range με μπαταρία 48,4 kWh και ισχύ 156 ίππων και την Long Range με την μπαταρία 65,4 kWh με ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και αυτονομία έως 514 χιλιόμετρα.