Τα pickup οχήματα είναι συνυφασμένα με τις αγροτικές και κτηνοτροφικές εργασίες και άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες, αφού για πολλούς αποτελούν εργαλεία δουλειάς. Στην περίπτωση όμως του κορυφαίου pickup, νέου Ranger Raptor, ο οδηγός με το που θα το… καβαλήσει (καθότι και πολύ ψηλό), θα αρχίσει να ψάχνει τις πιο δύσβατες εκτός δρόμου διαδρομές. Εμείς, λίγους μήνες μετά την παρουσίασή του στην ύπαιθρο της Ισπανίας, το απολαύσαμε αυτή τη φορά επί ελληνικού εδάφους στην Αττική, οδηγώντας το σε διαδρομές εντός και εκτός δρόμου, στα πλαίσια της παρουσίασής του.
Aδύνατο να περάσει απαρατήρητο
Το νέο Ford Ranger ακολουθεί πλέον τα σχεδιαστικά μονοπάτια του Ford F150, γεγονός που του χαρίζει ένα πιο μυώδες και επιβλητικό παρουσιαστικό. Αυτό είναι ακόμα πιο τονισμένο στην περίπτωση του Ranger Raptor, το οποίο κυριαρχεί στο δρόμο, ξεχωρίζοντας με την πληθωρικότητα και το δυναμισμό του. Σε αυτό συμβάλλουν και οι μεγάλες του διαστάσεις με μήκος 5.360 χλστ., πλάτος 2.028 χλστ., ύψος 1.926 χλστ., μεταξόνιο 3.270 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 265 χλστ. Κοιτώντας το από μπροστά, το βλέμμα εστιάζει στη φαρδιά επιγραφή «Ford» που κυριαρχεί στη μεγάλη μάσκα, μαζί με τα σχήματος «C» φώτα LED ημέρας και τις ποδιές στον προφυλακτήρα. Οι αεραγωγοί στο καπό, τα φουσκωμένα φτερά, τα προστατευτικά τμήματα, τα σκαλοπάτια και τα μεγάλα τρακτερωτά λάστιχα διαστάσεων 285/70 R17 συμπληρώνουν τη μυώδη εικόνα του.
Πολυτέλεια και ανέσεις επιβατικού αυτοκινήτου
Τα «αγροτικά» αυτοκίνητα έχουν και αυτά εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι σε ανέσεις, εξοπλισμό και τεχνολογίες από τα αμιγώς επιβατικά. Κάτι που είναι έκδηλο και στο Ford Ranger Raptor, όπου κυρίαρχο στοιχείο στο ταμπλό του αποτελεί η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής των 12 ιντσών, στην οποία αναγράφονται πάρα πολλές πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Ευτυχώς όμως υπάρχουν και τα απαραίτητα φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού, των προφίλ οδήγησης και για τις επιλογές της τετρακίνησης. Μοντέρνος και πληρέστατος σε πληροφορίες είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,4 ιντσών με τα γραφικά που αλλάζουν, ανάλογα με το drive mode που έχει επιλεχθεί. Στοιχεία που παραπέμπουν σε σπορ κατασκευές είναι τα paddles από μαγνήσιο, οι κόκκινες ραφές και οι προσθήκες σουέτ. Στην καμπίνα του Ranger Raptor θα βολευτούν εύκολα μέχρι πέντε άτομα. Όσο για την καρότσα, έχει μήκος 1.564 χλστ., μέγιστο πλάτος 1.225 χλστ. και βάθος 529 χλστ., ενώ το ωφέλιμο φορτίο είναι 652 κιλά (μεικτό βάρος 3.130 κιλά – καθαρό 2.454 κιλά).
Φτιαγμένο για σκληρό off roading
To Ford Ranger Raptor δεν είναι μόνο σκληροτράχηλο σε εμφάνιση, αλλά και σε ουσία. Διαθέτει πολλές αλλαγές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του και επιπλέον ενισχύσεις στο πλαίσιο, ενώ εξοπλίζεται με πολλά συστήματα που βοηθούν στο πολύ απαιτητικό off roading. Εδαφικές ανωμαλίες και διάφορα εμπόδια που φαίνονται με το μάτι απροσπέλαστα, για το Ranger Raptor αποτελούν μια εύκολη διαδικασία, χωρίς να ζορίζεται, να γλιστράει και να σπινάρει άσκοπα, ακόμα και όταν οι τροχοί του βρίσκονται στον αέρα.
Οι μηχανικοί της Ford επανασχεδίασαν τις αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές, τους νέους ανθεκτικούς αλουμινένιους βραχίονες των εμπρός διπλών ψαλιδιών και τον αναβαθμισμένο σύνδεσμο Watt πίσω. Το νέο Ranger Raptor εξοπλίζεται με ειδικά αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass, για πρώτη φορά διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης με αυτόματη τετρακίνηση, όπως και ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), μαζί με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά.
Σημαντική βοήθεια παρέχουν και τα 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Slippery, Rock crawl, Sand και Mud/Ruts). Το Baja ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα. Εξοπλίζεται και με το σύστημα Trail Control, όπου ο οδηγός επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32 χλμ./ώρα με το όχημα να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Πρόσθετα, για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, φροντίζει το σύστημα FOX Bottom-Out Control, προσφέροντας μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ και σκληραίνοντας τα πίσω αμορτισέρ.
Με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου
Τα μηχανικά σύνολα που συνοδεύουν τον «Ράπτορα» είναι το 2.0 λτ. EcoBlue Bi-turbo των 210 ίππων και 500 Nm ροπής και ο βενζίνης 3.0 λτ. V6 EcoBoost Twin Turbo των 292 ίππων και 491 Nm ροπής, με αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων αμφότερα. Στα πλαίσια της παρουσίασης που έγινε στην Αττική, τα αυτοκίνητα που ήταν διαθέσιμα εφοδιάζονταν με τον πανίσχυρο, αλλά -αναμενόμενα- λαίμαργο σε κατανάλωση βενζινοκινητήρα. Το θηριώδες pickup επιταχύνει σαν σπορ αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα) και ακούγεται σαν σπορ μοντέλο μέσω της σχετικής επιλογής που υπάρχει πατώντας το διακόπτη (στο τιμόνι) Exhaust Mode (Quiet, Normal, Sport και Βaja). H Ford ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 13,8 λτ./100 χλμ. (στην πράξη to trip computer δείχνει και διπλό νούμερο), με εκπομπές CO2 315 γρ./χλμ. Άλλωστε ένα τέτοιο «αγροτικό» δεν απευθύνεται σε… τσιγκούνηδες, αφού στοιχίζει από 72.336 ευρώ (54.800 ευρώ χωρίς φόρους), ενώ μικρή είναι η διαφορά από το προφανώς πιο οικονομικό σε κατανάλωση ντίζελ των 68.970 ευρώ (52.250 ευρώ χωρίς φόρους).
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Έκδοση | 3.0 V6 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.956 |
Ταχύτητες | 10 auto |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 292/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 491/2.300 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,9 |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 13,8 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 315 |
Βάρος (κιλά) | 2.454 |