H Suzuki παρουσίασε σήμερα στην Ελλάδα το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής, το e Vitara, το οποίο θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας τον ερχόμενο Μάρτιο, ενώ οι τιμές του αναμένεται να ανακοινωθούν στις αρχές του 2026, παράλληλα με την έναρξη των παραγγελιών. Εμείς πήραμε μια μικρή «γεύση» από τα πρώτα αυτοκίνητα προ-παραγωγής που ήρθαν ειδικά για τη δημοσιογραφική παρουσίαση και οδηγήσαμε σε πίστα για λίγα λεπτά.
Compact και στιβαρό

Το θέμα σχεδίασης του νέου e Vitara είναι «High-Tech & Adventure». Ενσωματώνει την προηγμένη αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας περιπέτεια. Το αμάξωμά του τοποθετείται σε διαστάσεις στην καρδιά των B-SUV και έχει μήκος 4.275 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και αναλογικά μακρύ μεταξόνιο 2.700 χλστ. Ενδεικτικά, το υπάρχον Vitara μετρά 4.185, 1.775, 1.600 και 2.500 χλστ. αντίστοιχα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 180 χιλιοστά, δηλαδή 5 χιλιοστά περισσότερη από του Vitara. Εξωτερικά υιοθετεί μια εντελώς νέα αισθητική με μυώδη χαρακτηριστικά και «φουσκώματα» από όλες τις πλευρές του.
Πρωτόγνωρο για Vitara και Suzuki γενικότερα είναι το εσωτερικό του νέου e Vitara. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Suzuki τοποθετείται ένα ενιαίο πάνελ όπου ενσωματώνονται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η οθόνη του infotainment των 10,1 ιντσών. Η κατασκευή του φαίνεται γεροδεμένη (αν και προ-παραγωγής όπως αναφέραμε), με τα σκληρά πλαστικά να κυριαρχούν. Οι χώροι των πίσω επιβατών είναι αισθητά περισσότεροι από του Vitara ως προς τον αέρα για τα πόδια πίσω, λόγω του μακρύτερου μεταξονίου κατά 20 εκατοστά. Επίσης, την πρακτικότητα αυξάνει σημαντικά το συρόμενο πίσω κάθισμα. Ωστόσο το πορτ μπαγκάζ των 310 λίτρων είναι ρηχό και μικρό για B-SUV (362 λίτρων στο Vitara), αν και επεκτείνεται αν τραβηχτούν μπροστά τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα.
Δύο επίπεδα εξοπλισμού

Το νέο Suzuki e Vitara θα διατίθεται σε εκδόσεις GL και GLX, με επιλογές μπαταρίας 49 kWh και 61 kWh, καθώς και με σύστημα κίνησης 2WD ή 4WD. Η έκδοση GL περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό όπως High Beam Assist, κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργία one-pedal drive, σύστημα πλοήγησης, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης έκτακτης πέδησης, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και θύρες USB εμπρός/πίσω. Η έκδοση GLX προσθέτει προηγμένες λειτουργίες όπως Adaptive High Beam Assist, κάμερα 360 μοιρών, γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, επαγωγική φόρτιση και κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση 10 κατευθύνσεων. Επιπρόσθετα, η Suzuki ανέπτυξε νέες λειτουργίες για το Suzuki Connect, όπως είναι πληροφορίες μπαταρίας, διαχείριση φόρτισης, απομακρυσμένος έλεγχος κλιματισμού, εντοπισμός οχήματος, προγραμματισμός διαδρομής, προσαρμογή Wallpaper οθόνης κ.λπ.
Πολλαπλές επιλογές κινητήρων, μπαταριών, κίνησης

Το νέο Suzuki e Vitara βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Heartect-e ειδικά για BEV, με ελαφριά κατασκευή και προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης. Το σύστημα BEV αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Το e Vitara διαθέτει 3 τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Το 2WD e Vitara εξοπλίζεται με κινητήρα ισχύος 144 ή 174 ίππων και με ροπή 193 Nm σε αμφότερα. Το 4WD αποδίδει συνδυαστικά 184 PS και 307 Nm (174 PS εμπρός + 65 πίσω και 193/114 Nm). Οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι: 344 χλμ. για την έκδοση 49 kWh 2WD, 426 χλμ. για την 61 kWh 2WD, και 395 χλμ. για την 61 kWh 4WD. Η κατανάλωση αντίστοιχα είναι 14,9/15,1/16,6 kWh/100 χλμ. Επιπλέον, η αυτονομία έχει βελτιστοποιηθεί με την τοποθέτηση αντλίας θερμότητας.
Δείτε και το βίντεο του νέου Suzuki e Vitara
Το βάρος του ξεκινά από τα 1.700 κιλά και το μέγιστο φτάνει τα 1.899 κιλά. Το βασικό μοντέλο επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., το πιο δυνατό 2WD σε 8,7 δλ. και το 4WD σε 7,4 δλ., με την τελική να περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης Allgrip-e διαθέτει δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Επιπρόσθετα, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD). Τέλος, το e Vitara πατάει σε αναρτήσεις αποτελούμενες από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς.












































































