Η Volvo ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στα 95 χρόνια από την ίδρυσή της (το 1927), με το λανσάρισμα του C40 Recharge, του πρώτου μοντέλου στην ιστορία της που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό. Άλλωστε η σουηδική φίρμα σκοπεύει έως το 2025 το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μέχρι το 2030 προβλέπει κάθε αυτοκίνητο που διαθέτει στην αγορά να είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Παράλληλα, η Volvo εμπλουτίζει την υπάρχουσα γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών της μοντέλων με την προσθήκη του XC40 Recharge P6 231 hp με ένα ηλεκτροκινητήρα και κίνηση μπροστά, έκδοση που θα είναι διαθέσιμη τον ερχόμενο Ιούλιο και στο C40 Recharge P6. Στο κοντινό μέλλον θα ακολουθήσει ένα νέο μικρό ηλεκτρικό SUV, το XC30 και αργότερα το επόμενης γενιάς αμιγώς ηλεκτρικό XC90.
Γεμάτο δυναμισμό και πολυτέλεια
Το C40 Recharge βασίζεται στα δομικά στοιχεία του XC40 Recharge με το οποίο μοιάζει κυρίως στο ανανεωμένο εμπρός άκρο. Όμως από εκεί και πίσω διαφέρει σημαντικά και ειδικά στο τελείωμα του πίσω μέρους του. Μπροστά κυριαρχεί το χαρακτηριστικό «Σφυρί του Θωρ» στην κλειστού τύπου μάσκα, μαζί με τα νέας τεχνολογίας pixel LED φωτιστικά σώματα και το μυώδες καπό. Η γραμμή της οροφής έχει έντονη κλίση από το εμπρός παρμπρίζ και καταλήγει σε ένα έντονα σφηνοειδές, τύπου κουπέ πίσω άκρο. Εκεί τα κάθετα φώτα έχουν τμηματική διάταξη και αποτελούν μια σύγχρονη εκδοχή του κλασικού σχεδίου της Volvo. Πρόσθετα, οι ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών ενισχύουν την σπορτίφ εμφάνισή του, όπως και η διπλή πίσω αεροτομή, που είναι ειδικά σχεδιασμένη για να αυξάνει και την αυτονομία. Από πλευράς διαστάσεων, το C40 Recharge έχει μήκος 4.440 χλστ., πλάτος 1.873 χλστ., ύψος 1.591 χλστ. (1.647 χλστ. το XC40) και μεταξόνιο 2.702 χλστ.
Premium και high-tech εσωτερικό
Στο θάλαμο των επιβατών του C40 Recharge η εικόνα είναι γνώριμη, καθώς προέρχεται από το XC40. Παραδοσιακά για Volvo, έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην κατασκευή, τόσο μέσω της χρήσης μαλακών υλικών στα περισσότερα τμήματα της καμπίνας, όσο και χάρη στη στιβαρή συναρμογή και ενώσεις μεταξύ των επιμέρους τμημάτων. Επίσης, με αρχή το νέο C40 Recharge, σε όλα τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Volvo δεν θα χρησιμοποιείται καθόλου δέρμα, αλλά υψηλής ποιότητας υλικά, που δεν διαφέρουν καθόλου σε όψη και υφή με το πραγματικό δέρμα (π.χ. η επένδυση του τιμονιού και το ύφασμα Nubuck / Microtech).
Ο οδηγός κάθεται ψηλά (όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες), θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα νιώσει αναπαυτικά στο κάθισμα. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα αποτελούν ακόμα οι δύο αναβαθμισμένες ψηφιακές οθόνες, αυτή των 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και των 9 ιντσών του infotainment. Εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google, βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Android. Προσφέρει στους καταναλωτές εφαρμογές Google και ενσωματωμένες υπηρεσίες όπως το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play Store, ενώ θα λαμβάνει ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 413 λίτρων, συν τα 31 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό (για την αποθήκευση π.χ. των καλωδίων).
Ταχύτατο αλλά και εύκολο στην οδήγηση
Στο άκουσμα και μόνο των 408 ίππων και της επιτάχυνσης στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δλ., εύλογα θα νομίζει κανείς ότι το C40 Recharge P8 AWD είναι ένα αυτοκίνητο «ειδικών» χειρισμών. Στην πραγματικότητα όμως δεν ισχύει ποτέ κάτι τέτοιο, αφού είναι εύκολο στην καθημερινή οδήγηση και σίγουρα πιο άνετο από ένα βενζίνης ή ντίζελ, γιατί δεν υπάρχουν θόρυβοι και κραδασμοί από τον κινητήρα. Με ήπιο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού επιταχύνει σαν ένα «συμβατικό» SUV, ενώ ο οδηγός έχει ανά πάσα ώρα και στιγμή διαθέσιμα τα 408 άλογα και τα 660 Nm ροπής από τους δύο ηλεκτροκινητήρες (2×204 hp και 2×330 Nm).
Η αστραπιαία «εκτόξευση» έως τη μέγιστη ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα γίνεται με βίαιο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, όπου εκεί το πανίσχυρο SUV κολλάει στην κυριολεξία τους επιβάτες στο κάθισμα. Παρόλη την πολύ και αστείρευτη δύναμη και το συνολικό βάρος των 2.185 κιλών, το κορυφαίο ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV είναι και «στριφτερό», εκμεταλλευόμενο το πολύ στιβαρό πλαίσιο και τη σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Όσον αφορά την κατανάλωση, η Volvo ανακοινώνει μέση τιμή 20,7-22,3 kWh/100 χλμ. με αυτονομία 415-444 χλμ. (541-578 χλμ. στην πόλη). Για τη φόρτιση της μπαταρίας των 78 kWh σε 3φασικό AC 16Α απαιτούνται 8 ώρες, 68 λεπτά σε DC 50 kW ή μόλις 37 λεπτά σε 150 kW.
Διαθέσιμο και το XC40 Recharge P6 231 hp
Στη χώρα μας βρίσκεται η νέα και πιο προσιτή έκδοση XC40 Recharge P6 με τον ένα ηλεκτροκινητήρα και κίνηση μπροστά, σε τιμές που ξεκινούν από 46.252 ευρώ (37.300 ευρώ προ φόρων). Το εν λόγω μοντέλο με τους 231 ίππους και τα 330 Nm ροπής επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ., φτάνει τα 160 χλμ./ώρα τελικής και συνδυάζεται με μπαταρία 69 kWh. Η μέση κατανάλωση είναι 18,7-19,7 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία από 400-423 χλμ. (571-597 χλμ. στην πόλη). Στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε με το αυτοκίνητο μείναμε πολύ ικανοποιημένοι με την ισχύ και την οδική συμπεριφορά, όπως και με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του (ποιότητα, σχεδιασμός, χώροι), που δεν αλλάζουν σε σχέση με το P8 των 408 ίππων. Περισσότερα στοιχεία και ανάλυση για αμφότερα τα νέα ηλεκτρικά Volvo, στις δοκιμές που θα γίνουν προσεχώς.