Το εντελώς νέο και πλήρως εκσυγχρονισμένο τρίτης γενιάς Volkswagen Tiguan ξεκίνησε τη διάθεση του στην Ελλάδα, πανέτοιμο και με όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Ένα μοντέλο με βαριά κληρονομιά που μετρά 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2007 που πρωτοεμφανίστηκε και έφερε νέα δεδομένα με τους 1.4 TSI κινητήρες, όταν κυριαρχούσαν τα 2λιτρα μηχανικά σύνολα.
Οι αλλαγές που διαθέτει σε σχέση με το προγενέστερο Tiguan είναι πολλές και σε όλους τους τομείς, σε σημείο που να παραπέμπει σε SUV ανώτερης κατηγορίας, τόσο σε μέγεθος, όσο σε εξοπλισμό, χώρους και τεχνολογία. Άλλωστε από την εισαγωγική κιόλας έκδοση Tiguan ανήκουν στοιχεία όπως όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, Digital Cockpit Pro, οθόνη 12,9 ιντσών για το infotainment, το Driving Experience Control, τον πρόσθετο κεντρικό εμπρός αερόσακο και τους πλευρικούς αερόσακους πίσω, αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και πάρα πολλά ακόμα. Οπότε η τιμή εκκίνησης των 34.300 ευρώ για το 1.5 eTSI 130 PS DSG (μόνο με DSG όλα τα νέα Tiguan) μαζί με τα υπόλοιπα πλουσιοπάροχα χαρακτηριστικά του είναι λογική. Όσο για το 1.5 eTSI 150 PS DSG Life (με ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό) εκκινεί από τις 37.900 ευρώ. Από εκεί και πάνω υπάρχουν αρκετές ακόμα εκδόσεις τόσο σε επίπεδα εξοπλισμού όσο και κινητήρων βενζίνης, hybrid και πετρελαίου για να καλύψουν κάθε απαίτηση.
Άλλαξε τελείως και στρογγύλεψε
Αν βάλει κανείς το νέο Tiguan με το προγενέστερο δίπλα – δίπλα, θα δει αμέσως ότι μεταξύ τους οι δύο γενιές δεν εμφανίζουν καμία σχεδιαστική ομοιότητα. Στο νέο οι γωνίες στρογγύλεψαν από άκρη σε άκρη, θυμίζοντας εν μέρει στοιχεία από το ID.4. Ένα ιδιαίτερο γνώρισμά του είναι το πιο ψηλό και εμφατικό οπτικά εμπρός μέρος, όπου έχουν ενσωματωθεί οι νέοι, πιο επίπεδοι προβολείς LED. Ανάμεσά τους υπάρχει μια οριζόντια μπάρα με γυάλινη επικάλυψη και προαιρετικά με ενσωματωμένη φωτεινή λωρίδα LED που αντικαθιστά την παραδοσιακή μάσκα. Οι είσοδοι αέρα της μάσκας είναι ενσωματωμένοι στον προφυλακτήρα, ο οποίος ειδικά στο R-Line είναι πολύ πιο δυναμικός, όπως επίσης ο πίσω προφυλακτήρας και οι στάνταρ 19άρες ζάντες. Τόνους δυναμισμού προσθέτουν τα τονισμένα φτερά, ενώ πίσω κυριαρχεί η νέα οριζόντια λωρίδα LED.
Κάτι που δεν γίνεται ορατό αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από το 0,33 στο 0,28. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Tiguan μεγάλωσε ελάχιστα, παρόλα αυτά δίνει την αίσθηση ότι είναι αρκετά μεγαλύτερο από πριν. Συγκεκριμένα είναι κατά 30 χλστ. πιο μακρύ (4.539 χλστ.) από τον προκάτοχό του και το ύψος έχει αυξηθεί ελάχιστα κατά μόνο 4 χλστ. (1.639 χλστ.). Το πλάτος των 1.842 χλστ. και το μεταξόνιο των 2.680 χλστ. παρέμειναν τα ίδια.
Τεχνολογία, ποιότητα και χώροι ανώτερου επιπέδου
Εντελώς αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Volkswagen Tiguan, όπου το ενδιαφέρον συγκεντρώνουν αμέσως οι δύο ψηφιακές οθόνες και ειδικά αυτή του infotainment στο κέντρο του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4). Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό. Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν το νέο καντράν Digital Cockpit Pro των 10 ιντσών με αντι-ανακλαστική επίστρωση, μια μεγάλη οθόνη infotainment με διαγώνιο 12,9 ίντσες ή προαιρετικά 15,0 ίντσες με εντελώς νέα δομή μενού και γραφικών. Νέο στοιχείο αποτελεί ο και ο κεντρικός περιστροφικός διακόπτης Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD, που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. O ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA είναι επίσης νέος, επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας, συν του ότι απαντά σε ερωτήσεις μέσω του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT. Σίγουρα όλα αυτά θέλουν μια εξοικείωση, αφού το μόνο φυσικό χειριστήριο στο ταμπλό είναι ο διακόπτης των «αλάρμ». Επίσης, ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μεταφερθεί στην κολώνα του τιμονιού, όπως στα μοντέλα ID., προς βελτίωση των χώρων και της πρακτικότητας.
Στον τομέα της ποιότητας η Volkswagen έχει δείξει και πάλι ιδιαίτερη φροντίδα τόσο σε υλικά (μαλακές επιφάνειες με ραφές), όσο και με τη στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα. Στοιχεία πολυτελείας υπάρχουν αρκετά, όπως τα νέα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus με πνευματική οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων σημείων και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων. Ανεξαρτήτως έκδοσης, όλοι οι επιβάτες του νέου Tiguan απολαμβάνουν άνεση χώρων, σε όποια θέση και να κάτσουν. Το πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 37 λίτρα στα 652 λίτρα (όταν είναι φορτωμένο μέχρι το ύψος των στηρίξεων των πίσω καθισμάτων). Ιδιαίτερα πρακτικό και χρήσιμο είναι το συρόμενο σε δύο μέρη πίσω κάθισμα με τη ρυθμιζόμενη γωνία της πλάτης.
Ό,τι πρέπει ο κινητήρας 1.5 eTSI 150 PS DSG
Η Volkswagen προσφέρει το νέο Tiguan στην αρχικές του εκδόσεις με δύο νέα ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα 48V, τα 1.5 eTSI που αποδίδουν 130 PS και 150 PS με στάνταρ το 7τάχυτο DSG. Εν συντομία να αναφέρουμε ότι μια ηλεκτρογεννήτρια 18 ίππων φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το σύστημα πέδησης, ενώ ενσωματώνουν και ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Management – ACT). Στα πλαίσια της Πανελλαδικής παρουσίασης του νέου Tiguan που έγινε στην ορεινή Αρκαδία, είχαμε στη διάθεσή μας τον ισχυρότερο κινητήρα στις εκδόσεις Life και R-Line, με τις οποίες διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα σε εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής που αποδίδει στις 1.500-3.500 σ.α.λ. κινούν με άνεση το αμάξωμα των 1.616 κιλών, γεγονός που αποτυπώνεται και στη γρήγορη επιτάχυνση των 9,1 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα. Η γερμανική φίρμα ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 141 γρ./χλμ. (99 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Το εν λόγω μοτέρ διακρίνεται αμέσως για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και το χαμηλό θόρυβο ακόμα και όταν αυξάνονται οι στροφές, χάρη και στην ενισχυμένη ηχομόνωσης. Παράλληλα ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής συμβάλλει δραστικά στη μείωση των θορύβων που προκαλούνται από τους στροβιλισμούς του αέρα στο αμάξωμα. Η συνεργασία του με το 7άρι DSG είναι σε κάθε περίπτωση ισορροπημένη, μιας και οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά. Θα ήταν ακόμα καλύτερα αν στο kickdown αντιδρούσε πιο άμεσα, αφού παρατηρήσαμε μια υστέρηση σε γρήγορα προσπεράσματα. Βούτυρο στο ψωμί του είναι οι αυτοκινητόδρομοι, γιατί διατηρεί εύκολα γρήγορους ρυθμούς, ενώ οι στροφές του κινητήρα κρατιούνται χαμηλά με τη μακριά έβδομη σχέση.
Στιβαρό και άνετο στο δρόμο
Από ένα Volkswagen περιμένει κανείς να λαμβάνει στιβαρή αίσθηση, συνδυασμένη με πολύ καλά επίπεδα ανέσεων. Στο Tiguan 1.5 eTSI 150 PS Life που οδηγήσαμε αρχικά, εκτιμήσαμε αμέσως την άνεση που παρέχει στο ταξίδι, όπως και στο αυξημένο αίσθημα της ασφάλειας που μεταφέρει σε οδηγό και επιβάτες. Το νέο γερμανικό SUV με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης διανύει εκατοντάδες χιλιόμετρα μεταφέροντας ξεκούραστους τους φιλοξενούμενούς του, όχι μόνο στις ευθείες των εθνικών οδών, αλλά και σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Μόνο όταν δει ο οδηγός το ψηφιακό ταχύμετρο θα αντιληφθεί ότι πηγαίνει με αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα από όσα νομίζει, γιατί το νέο Tiguan είναι ευθύβολο, με μικρές κλίσεις και πολύ καλό πάτημα. Το τιμόνι του είναι άμεσο στην εντολές και μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση, ωστόσο κάποιοι μπορεί να θελήσουν περισσότερο σφίξιμο με την επιλογή Sport.
To R-Line την πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τετραπλών συνδέσμων πίσω σε κάθε έκδοση) εξασφαλίζει ακόμα πιο μικρές, έως αμελητέες κλίσεις στις στροφές. Από την άλλη πλευρά και λόγω των ζαντών 19 ιντσών με το 45άρι προφίλ και το 255άρι πέλμα (προαιρετικά 20 ιντσών), οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων γίνονται περισσότερο αισθητές στους επιβάτες. Στα εξτρά μπορεί να προστεθεί η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC με αμορτισέρ εξοπλισμένα με δύο βαλβίδες για την επαναφορά και συμπίεση. Επιλογές υπάρχουν αρκετές και σε εξτρά στοιχεία για να καλύψουν κάθε απαίτηση, ωστόσο κοινός παρονομαστής είναι το πολύ καλό κράτημα ανά πάσα στιγμή.
Δείτε το νέο VW Tiguan R-Line και στο παρακάτω βίντεο, με φόντο τα Μαγούλιανα, το ψηλότερο χωριό της Αρκαδίας, σε υψόμετρο 1.365 μέτρα: