H MG επανέρχεται στην Ελλάδα μετά από μια μακρόχρονη απουσία δύο δεκαετιών, πλήρως αναγεννημένη και με νέα μοντέλα. Πληροφοριακά από το 2007 ανήκει στην SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), η οποία είναι η 6η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ενώ έγινε ο πρώτος Όμιλος Εταιριών αυτοκινήτου στην Κίνα. Στην Ελλάδα η MG αντιπροσωπεύεται από τον Όμιλο Συγγελίδη μέσω ενός διευρυμένου δικτύου, που θα επεκταθεί και άλλο το 2024.
Στην καρδιά του ενδιαφέροντος το MG ZS
Από τα πιο ενδιαφέροντα MG είναι το ZS, που τοποθετείται στη πολύ δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV (25,5% μερίδιο αγοράς φέτος στην Ελλάδα). Προσφέρει πολύ ανταγωνιστική σχέση τιμής – συνολικής αξίας, αφού πρόκειται για ένα από τα φθηνότερα και μεγαλύτερα B-SUV, σε συνδυασμό με αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται το ZS Exclusive 1.5 λτ. 106 PS (ατμοσφαιρικός κινητήρας) στην πολύ χαμηλή τιμή των μόλις 18.950 ευρώ. Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Luxury στοιχίζει από 20.550 ευρώ, ενώ το 1.000άρι turbo των 111 ίππων στο ανώτερο επίπεδο Luxury Plus με στάνταρ το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο ξεκινά από 25.150 ευρώ. Υπάρχουν και τα αμιγώς ηλεκτρικά ZS 51,1 kWh με 177 PS και 72,6 kWh με 156 PS, σε τιμές από 35.950 ευρώ και 40.650 ευρώ αντίστοιχα (27.950 και 32.650 ευρώ με την κρατική επιδότηση).
Στον στάνταρ εξοπλισμό του ZS 1.0 T-GDI 111 hp Luxury Plus auto που οδηγήσαμε ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι • Επόπτευση τυφλού σημείου • Αισθητήρες βροχής • Πανοραμική κάμερα 360 μοιρών • Προβολείς Full LED • Εμπρός φώτα ομίχλης • Οθόνη αφής 10,1 ιντσών • Δορυφορική πλοήγηση • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών • Adaptive Cruise Control • Air condition • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Καθίσματα eco leather • Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού • Πρόσβαση και εκκίνηση χωρίς κλειδί • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Το μόνο στοιχείο που λείπει είναι το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Να σημειωθεί ακόμα ότι όλα τα MG, καλύπτονται από την εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών ή 150.000 χιλιόμετρα.
Όμορφο, με προσεγμένη ποιότητα και ευρύχωρο
Το MG ZS κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον ελκυστικό του σχεδιασμό, παρουσιάζοντας διακριτικό δυναμισμό από άκρη σε άκρη. Κυρίαρχα γνωρίσματά του αποτελούν η μεγάλη εξαγωνική μάσκα με το μεγάλο σήμα MG, τα αιχμηρά εμπρός φώτα και τα νεύρα που διατρέχουν το καπό και τις πλευρικές επιφάνειες. Με μήκος 4.323 χιλιοστά τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρών SUV, αφού είναι μεγαλύτερο από τα περισσότερα μοντέλα. Επίσης, το MG ZS έχει πλάτος 1.809 χιλιοστά, ύψος 1.653 χιλιοστά, μεταξόνιο 2.580 χιλιοστά και απόσταση από το έδαφος 165 χιλιοστά.
Σύγχρονη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, την οποία ενισχύουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών και η οθόνη των 10,1 ιντσών του infotainment. Κάτω από αυτή υπάρχουν επτά πλήκτρα για την επιλογή «Home» της οθόνης, για τον έλεγχο της έντασης του ραδιοφώνου και για το air condition. Όσον αφορά τη θέση οδήγησης, μειονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και όχι σε μήκος. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό συνοδευόμενο με ραφές. Αυτές συναντώνται σε κόκκινο χρώμα στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων, στα καθίσματα και στις πόρτες. Συνολικά είναι προσεγμένο και σε επίπεδο συναρμογής και φινιρίσματος. Στα πλεονεκτήματα του MG ZS ανήκουν και οι αρκετοί χώροι. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα, όπως αντίστοιχα και οι πίσω, γιατί έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια. Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το βαθύ πορτ μπαγκάζ των 448 λίτρων.
Άνετο στην οδήγηση και με αποδοτικό κινητήρα
Από την πρώτη επαφή με το MG ZS στο δρόμο, τα στοιχεία που γίνονται αμέσως αντιληπτά είναι η ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα και η άνεση στην οδήγηση. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο 1.0 T-GDI των 111 ίππων και 160 Nm ροπής δεν περνάει στο θάλαμο των επιβατών ανεπιθύμητες δονήσεις ή έντονο θόρυβο ακόμα και όταν λειτουργεί σε υψηλές στροφές. Παράλληλα, το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων παρέχει ομαλές και γρήγορες αλλαγές, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη μέσω του λεβιέ. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι αρκετά καλές και συνολικά ταιριάζει στο αμάξωμα των 1.264 κιλών του MG ZS.
Το γεγονός ότι το μικρότερο SUV της MG είναι εστιασμένο στο να παρέχει άνεση στον οδηγό του, γίνεται αμέσως αντιληπτό από την ελαφριά αίσθηση του τιμονιού. Εξυπηρετεί πολύ στους ελιγμούς και στις αστικές διαδρομές, όμως σε πιο γρήγορους ρυθμούς και περισσότερο σε στροφές, κάποιοι μπορεί να θελήσουν περισσότερο βάρος. Παράλληλα οι αναρτήσεις του έχουν μαλακή ρύθμιση και περνούν από διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες. Άλλωστε πρόκειται για ένα SUV που εστιάζει στο να είναι πρακτικό και ξεκούραστο για όλους τους φιλοξενούμενούς του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ταχύτητες | 6 auto |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 111/5.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/1.800-4.700 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 7,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 163 |
Βάρος (κιλά) | 1.264 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |