H Mazda με τη μακρόχρονη παράδοση και ιστορία στη μεσαία κατηγορία με το Mazda6 και παλαιότερα με το 626, εισέρχεται στα αμιγώς ηλεκτρικά οικογενειακά αυτοκίνητα πολυτελείας με το νέο Mazda6e. Ένα αυτοκίνητο με ανώτερη ποιότητα και τεχνολογία, το οποίο διακρίνεται αμέσως για τον εντυπωσιακό εξωτερικό του σχεδιασμό, που το κάνει αμέσως να ξεχωρίζει από πολλά άλλα αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα μόλις έφτασε και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά και να κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, στα πλαίσια της Πανελλαδικής του δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Καθηλωτικός σχεδιασμός

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα της Mazda διαθέτουν πολύ καλλίγραμμο σχεδιασμό με δυναμικά χαρακτηριστικά που συνδυάζουν παράλληλα κομψότητα και πολυτέλεια. Το νέο Mazda6e καθηλώνει τον παρατηρητή με τον ιδιαίτερα κομψό εξωτερικό του ντιζάιν, από όποια πλευρά και να το κοιτάξει. Το αμάξωμά του με το έντονα σφηνοειδές προφίλ ακολουθεί την τεχνοτροπία «Soul of Motion» (ψυχή της κίνησης) και χαρακτηρίζεται από τις αιχμηρές γραμμές, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και την ευμεγέθη μάσκα με το φωτιζόμενο περίγραμμα και το σήμα της Mazda. Επίσης, στο τελείωμα του πίσω μέρους η πτυσσόμενη αεροτομή εκτός από το ότι βελτιώνει την αεροδυναμική, χαρίζει έξτρα δυναμισμό στο πληθωρικό μεσαίο 5θυρο χάτσμπακ με κουπέ χαρακτηριστικά. Το Mazda6e έχει μήκος 4.921 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ., ύψος 1.485 χλστ. και μεταξόνιο 2.900 χλστ., διαστάσεις που το τοποθετούν στο άνω άκρο του D-Segment. Συγκριτικά το παλαιότερο Mazda6 Sedan με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει μήκος 4.865 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ., ύψος 1.450 χλστ. και μεταξόνιο 2.830 χλστ.
Πολυτέλεια και υψηλές ανέσεις εντός

Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του νέου Mazda6e, όπου κυριαρχούν η πολυτέλεια, η υψηλή τεχνολογία και ο αρμονικός σχεδιασμός. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η μεγάλη οθόνη αφής των 14,6 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, στην οποία συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, αφού πέρα από τους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν υπάρχουν άλλα φυσικά χειριστήρια. Όπως έχουμε δει και σε άλλα σύγχρονα αυτοκίνητα, μέχρι και για τη ρύθμιση των καθρεπτών θα πρέπει ο οδηγός να ανατρέξει στο infotainment. Πίσω από το τιμόνι είναι τοποθετημένο ένα ψηφιακό καντράν 10,2 ιντσών, ενώ στο παρμπρίζ προβάλλονται με σαφήνεια διάφορες ενδείξεις μέσω του Head-up display. Η προσοχή στην πολυτέλεια και στη λεπτομέρεια είναι έκδηλη σε κάθε σπιθαμή της καμπίνας, χωρίς όμως να δημιουργείται μια «βαριά» ατμόσφαιρα. Πολλές επιφάνειες του ταμπλό, των θυρών και της κονσόλας καλύπτονται από μαλακά υλικά, ενώ οι επενδύσεις σουέτ σε καφέ απόχρωση του ταιριάζουν ιδανικά. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αναμενόμενα άνετοι, αφού και στο πίσω κάθισμα οι πιο ψηλοί έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια. Το πορτ μπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα έχει χωρητικότητα 466 λίτρα (μαζί με το αποθηκευτικό τμήμα κάτω από το δάπεδο), συν του ότι το μεγάλο άνοιγμα της 5ης πόρτας διευκολύνει πολύ. Κάτω από το εμπρός καπό υπάρχουν άλλα 72 λίτρα του frunk.
Άνετο, στιβαρό και με δυο επιλογές κινητήρων

Η Mazda έχει ισχυρή παράδοση και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της οδηγικής αίσθησης που προσφέρουν τα μοντέλα της. Από τον κανόνα δεν θα μπορούσε να ξεφύγει και το νέο Mazda6e, το οποίο από τα πρώτα κιόλας μέτρα κάνει αισθητό ότι πρόκειται για ένα πολύ άνετο και στιβαρό αυτοκίνητο. Παρά τον αυξημένο εξωτερικό του όγκο και το βάρος των σχεδόν 2 τόνων (1.962 κιλά), δεν δίνει την αίσθηση ότι είναι νωθρό και αδιάφορο. Το αντίθετο μάλλον θα λέγαμε, αφού οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν πολύ θετικές και σε συνθήκες έντονης πίεσης σε στροφές. Ακόμα και όταν αρχίσουν να «σκούζουν» τα λάστιχα, το πισωκίνητο Mazda6e δεν προκαλεί κανένα λόγο ανησυχίας, αφού αντιδρά προοδευτικά, προβλέψιμα και πάντα ελεγχόμενα.
Όσον αφορά το συνδυασμό κινητήρων μπαταριών, υπάρχουν δύο επιλογές με αρχιτεκτονική 400V. Το εισαγωγικό Mazda6e περιλαμβάνει μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) χωρητικότητας 68,8 kWh και κινητήρα 258 ίππων και 320 Nm ροπής. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και η τελική σταματά στα 175 χλμ./ώρα. Καταναλώνει 16,6 kWh/100 χλμ. σε μεικτό κύκλο ή 12,6 kWh/100 χλμ. στην πόλη, εξασφαλίζοντας μέγιστη αυτονομία 479 χλμ. και 605 χλμ. αντίστοιχα. Το Mazda6e Long Range ενσωματώνει μπαταρία λιθίου 80 kWh και μοτέρ 245 ίππων και 320 Nm ροπής. Σε μεικτή οδήγηση καταναλώνει 16,5 kWh/100 χλμ. ή 12,7 kWh/100 χλμ. στην πόλη και διανύει με μία πλήρη φόρτιση έως 552 χλμ. και 692 χλμ. αντίστοιχα. Φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 175 χλμ./ώρα.
Τιμές – εκδόσεις Mazda6e
- 68,8 kWh 258 hp Takumi: από 43.490 ευρώ
- 68,8 kWh 258 hp Takumi Plus: από 45.440 ευρώ
- 80 kWh 245 hp Long Range Takumi: από 45.090 ευρώ
- 80 kWh 245 hp Long Range Takumi Plus: από 47.040 ευρώ
Δείτε το Mazda6e και στο TikTok
Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλουσιότατος σε όλους τους τομείς. Μεταξύ άλλων το Mazda6e περιλαμβάνει 9 αερόσακους, όλα τα συστήματα ADAS, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, Head-Up-Display, ζάντες 19 ιντσών, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού, ηλεκτρικά ανοιγόμενη θύρα πορτ μπαγκάζ, σύστημα παρακολούθησης 360 μοιρών, και άλλα πολλά. Επίσης, ισχύει εγγύηση 6 ετών ή 150.000 χλμ., συν 8ετής εγγύηση για την μπαταρία υψηλής τάσης.
Σημείωση: Οι τιμές δεν περιλαμβάνουν την κρατική επιδότηση




























































