50 χρόνια και 11 γενιές συμπληρώνει φέτος το Honda Civic από το 1972 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, έχοντας μια βαριά κληρονομά 27,5 εκατομμυρίων οχημάτων σε 170 χώρες. Εύλογα το πολύ δημοφιλές ιαπωνικό αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο ως όνομα σε όλο τον κόσμο, ενώ τώρα το εντελώς νέο Civic φέρνει νέα δεδομένα, σύμφωνα πάντα με την εξελικτική προσέγγισης «Man-Maximum, Machine-Minimum» της Honda.
Για πρώτη φορά, το νέο Civic υιοθετεί για την Ευρώπη την εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV, με ένα νέο ισχυρό και πολύ οικονομικό σε κατανάλωση σύνολο. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά στην Πανευρωπαϊκή του παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη, λίγους μήνες πριν ξεκινήσει το λανσάρισμά του στην Ελλάδα, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Πιο κομψό σχεδιαστικά με διακριτικό δυναμισμό
Η Honda άλλαξε σημαντικά τον σχεδιασμό του νέου Civic, προσδίδοντάς του μια πιο κομψή και ραφιναρισμένη εμφάνιση συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο. Οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα ικανοποιούσε την επιθυμία των καταναλωτών για συναισθηματικό στυλ και δυναμική αίσθηση. Το 5θυρο χάτσμπακ υιοθετεί μία πιο καθαρή γραμμή οροφής και μία χαμηλωμένη μεσαία γραμμή που αυξάνει τις γυάλινες επιφάνειες, διαμορφώνοντας μία ευρύχωρη και ευάερη καμπίνα. Μπροστά κυριαρχούν το χαμηλό (αλουμινένιο) καπό, τα λεπτά παραλληλόγραμμα φώτα, η μάσκα με τα εξαγωνικά μοτίβα και ο μυώδης προφυλακτήρας με το μεγάλο κεντρικό αεραγωγό. Στα πλαϊνά ξεχωρίζει το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η σφηνοειδής του μορφή που τονίζεται από την ακμή στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών (κατασκευασμένη από ρητίνη και 20% ελαφρύτερη). Πίσω διακρίνονται τα σχήματος «C» φανάρια και ο διαχύτης στον προφυλακτήρα. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Civic μεγάλωσε λίγο ακόμα και έχει μήκος 4.551 χλστ., πλάτος 1.802 χλστ., ύψος 1.408 χλστ. και μεταξόνιο 2.734 χλστ. Συγκριτικά με το προγενέστερο εμφανίζει κατά 33 χλστ. μεγαλύτερο μήκος και 37 χλστ. μεταξόνιο.
Αρτιότητα στο εσωτερικό σε όλα τα επίπεδα
Εντελώς αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Civic, όπου υιοθετείται η ίδια απέριττη, σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία με το εξωτερικό. Οι ευθείες γραμμές, οι επίπεδες επιφάνειες με τις απαλές καμπύλες και το χαμηλό ταμπλό δημιουργούν μια ανάλαφρη ατμόσφαιρα, όπου λείπει κάθε τι περιττό. Το ίδιο ισχύει και για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2 ιντσών που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Civic (7 ιντσών στις βασικές εκδόσεις), όπως και για την κεντρική οθόνη του infotainment των 9 ιντσών. Ευχάριστη νότα αποτελεί και το οριζόντιο παραλληλόγραμμο τμήμα με το μοτίβο πλέγματος κυψελών, όπου ενσωματώνονται και οι αεραγωγοί, που επιτρέπουν μία ευρύτερη και λιγότερο ενοχλητική ροή αέρα σε όλη τη καμπίνα.
Ο οδηγός με το που θα κάτσει στο κάθισμα, θα νιώσει αμέσως άνετα και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τους διάφορους επιμέρους διακόπτες. Παράλληλα, αντιλαμβάνεται άμεσα την προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής, μέσω της χρήσης μαλακών υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες, της στιβαρής συναρμογής και του πολύ προσεγμένου φινιρίσματος. Εξίσου άνετα θα νιώσουν και οι υπόλοιποι επιβάτες, γιατί η καμπίνα προσφέρει ένα φωτεινό περιβάλλον, χάρη στις μεγαλύτερες και πολλές γυάλινες επιφάνειες. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει πολύς αέρας για τα πόδια και αρκετός για το κεφάλι, ενώ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ των 410 λίτρων, με τη συρόμενη προς το πλάι εταζέρα.
Το καλύτερο υβριδικό σύνολο της Honda
Η Honda έχει μακρόχρονη ιστορία στους υβριδικούς κινητήρες, ενώ το νέο Civic είναι το τελευταίο mainstream μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας που εξηλεκτρίζεται ακολουθώντας το CR-V, το Honda e, το Jazz, το Jazz Crosstar, και το HR-V. Το προηγμένο υβριδικό σύστημα e:HEV αποδίδει συνολική ισχύ 184 ίππων και ροπή 315 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 108 γρ./χλμ. Το e:HEV συνδυάζει μια υψηλής ενεργειακής πυκνότητας μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, με έναν πρόσφατα εξελιγμένο 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson.
Το νέο 2.0 λτ. μοτέρ των 143 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 186 Nm στις 4.500 σ.α.λ. επιτυγχάνει 41% θερμοδυναμική απόδοση – η καλύτερη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι ηλεκτροκινητήρες φτάνουν τους 184 ίππους και 315 Nm ροπής, ενώ το σύστημα e:HEV εναλλάσσεται μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine Drive χωρίς παρέμβαση από τον οδηγό. Σε αστικές συνθήκες το όχημα διανύει τα περισσότερα χιλιόμετρα σε EV Drive και αν ο οδηγός χρειαστεί ισχυρότερη επιτάχυνση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive. Όταν κινείται με σταθερά υψηλές ταχύτητες, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα θα αλλάξει σε Engine Drive, που τροφοδοτείται από τον βενζινοκινητήρα.
Σε ήπιους ρυθμούς το 2λιτρο μοτέρ δεν ακούγεται καθόλου του στο εσωτερικό και νομίζεις ότι οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο κατά την έντονη επιτάχυνση, όπου με την επιλογή του προφίλ οδήγησης Sport (υπάρχουν ακόμα τα Eco, Normal και Individual) το Active Sound Control (ASC) ενισχύει τη σπορ χροιά της μονάδας εσωτερικής καύσης. Πρόσθετα, στη νορμάλ οδήγηση, η έξυπνη χρήση του Active Noise Control (ANC) περιορίζει περαιτέρω τους όποιους θορύβους θα μπορούσαν να εισέλθουν στην καμπίνα. Ο έλεγχος γραμμικής αλλαγής ταχυτήτων συσχετίζει τον ήχο του κινητήρα με την ταχύτητά του, δίνοντας την αίσθηση ότι συνδυάζεται με ένα γρήγορο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και όχι με ένα μονής σχέσης e-CVT.
Εξαιρετικά ισορροπημένο στο δρόμο
Οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν να συνδυάσουν το πλαίσιο, με το σύστημα διεύθυνσης και τις ανεξάρτητες αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με τέτοιο τρόπο, ώστε το αυτοκίνητο να ταιριάζει με πολύ επιτυχημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα και την ευχάριστη αίσθηση. Όλα αυτά επιτεύχθηκαν χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο, το φαρδύτερο κατά 18 χλστ. πίσω μετατρόχιο, την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος κατά 19%, των αναθεωρημένων αμορτισέρ και των βελτιώσεων στο τιμόνι. Επιπλέον, μία αναβαθμισμένη έκδοση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας Agile Handling Assist (AHA) έχει ρυθμιστεί ειδικά για το μεγάλο εύρος οδικών επιφανειών και οδηγικών συνθηκών των ευρωπαϊκών δρόμων.
Το νέο Civic είναι ιδιαίτερα ραφιναρισμένο στο δρόμο, καθώς είναι άνετο στην οδήγηση και εύκολο στους χειρισμούς, γεγονός που το κάνει ξεκούραστο, ακόμα και μετά από πολύωρη διαδρομή. Όπως αυτή που κάναμε στο πρώτο σκέλος του test drive στους δρόμους της Ισπανίας, όπου μετά από σχεδόν 170 χλμ. μέσα από επαρχιακούς και αστικούς δρόμους, το trip computer έδειξε κατανάλωση μόλις 4,5 λτ./100 χλμ. Από την άλλη πλευρά, το νέο Civic μπορεί να ξεδιπλώσει και το σπορτίφ ταπεραμέντο του, όταν βρεθεί σε μια «φιδίσια» διαδρομή. Με την επιλογή Sport για να υπάρχει περισσότερη αμεσότητα στο γκάζι και στο τιμόνι, το αυτοκίνητο στρίβει με μικρές κλίσεις, μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και αντιδρά ως ένα ενιαίο σύνολο, δίνοντας την αίσθηση μιας σπορ κατασκευής, υπό το άκουσμα και του κινητήρα που φέρνει στις μνήμες ήχους από τους VTEC.