Η Toyota εισήλθε στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV το 2016 με το πρώτης γενιάς C-HR, το οποίο τάραξε τα νερά με το αντισυμβατικό του σχεδιασμό, τόσο για τα δεδομένα των C-SUV, όσο και για τα -κατά βάση- συντηρητικά πρότυπα της Toyota. Το καινοτόμο αυτό εγχείρημα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και συνέβαλε στην αλλαγή της αντίληψης του κοινού για την Toyota στην Ευρώπη. Η ανταπόκριση των πελατών ήταν έντονη, με τους περισσότερους από τους μισούς να αναφέρουν το στιλ του αυτοκινήτου ως τον κύριο λόγο για την αγορά του.
Σε τιμές από 29.300 ευρώ
Τώρα, με το νέο C-HR η Toyota κάνει και πάλι τη διαφορά από πλευράς σχεδιασμού, ενώ το αναβαθμίζει σε ποιότητα και τεχνολογίες. Παρόλo τον εκσυγχρονισμό που δέχτηκε και το γεγονός ότι προσφέρεται αποκλειστικά με φουλ υβριδικά σύνολα (τον Φεβρουάριο του 2024 θα διατεθεί και το Plug-in Hybrid), οι τιμές του κρατήθηκαν σε άκρως ανταγωνιστικά επίπεδα για τα δεδομένα των C-SUVs. Το αρχικό μοντέλο C-ULT 1.8 Hybrid 140 PS ξεκινά από τις 29.300 ευρώ και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλο το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων, μαζί με διάφορα ακόμα αξεσουάρ. Το 2.0 Hybrid 198 PS κοστίζει από 35.270 ευρώ στη δεύτερη έκδοση C-LUB (από 37.270 ευρώ το AWD-i) και το 2.0 PHEV 223 PS από 39.470 ευρώ (δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο).
Ένα φουτουριστικό SUV στους δρόμους
Το πρώτης γενιάς C-HR παρόλο που μετρά 7 χρόνια από τότε που έκανε ντεμπούτο, δείχνει μέχρι σήμερα ενδιαφέρον σχεδιαστικά. Το νέο C-HR διαφέρει σημαντικά εξωτερικά και μοιάζει λες και είναι ένα φουτουριστικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που βγήκε απευθείας στην παραγωγή. Άλλωστε υιοθέτησε σε μεγάλο βαθμό την αισθητική του concept C-HR Prologue, από το οποίο άλλαξε ελάχιστα. Η ιαπωνική φίρμα τόλμησε ξανά να ανατρέψει τα στερεότυπα στη σχεδίαση των SUV, με τις πολύ αιχμηρές του γραμμές να θυμίσουν κουπέ όχημα. Το εμπρός τμήμα του νέου C-HR υιοθετεί το νέο πρόσωπο που έχουμε δει σε άλλα καινούργια Toyota, όπως στο αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius. Η σχεδιαστική προσέγγιση των αλληλένδετων σχημάτων είναι εμφανής στις χαρακτηριστικές diamond-cut γραμμές κατά μήκος του πλευρικού τμήματος, όπου για πρώτη φορά σε Toyota, εμφανίζονται χωνευτές χειρολαβές των θυρών. Η δυναμική του εμφάνιση ενισχύεται περαιτέρω από τους κοντούς προβόλους και τους μεγάλους τροχούς, διαμέτρου έως και 20 ιντσών. Ιδιαίτερα ξεχωριστό είναι και το πίσω άκρο του, όπου κυριαρχούν τα πίσω φώτα με τις τρεις λεπτές λωρίδες LED ενιαίας διάταξης, που φιλοξενούν στο κέντρο τους τη φωτιζόμενη ονομασία του C-HR.
Σχετικά με τις διαστάσεις του, το νέο C-HR δεν μεγάλωσε όπως συνηθίζεται στις νέες γενιές των αυτοκινήτων γενικότερα, αλλά παρέμεινε από τα πιο κόμπακτ μικρομεσαία SUV. Με μήκος 4.360 χιλιοστά είναι κοντύτερο κατά 25 χιλιοστά από τον προκάτοχό του, το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.640 χιλιοστά, το πλάτος είναι λίγο μεγαλύτερο στα 1.830 χιλιοστά και το ύψος φτάνει τα 1.564 χιλιοστά. Πληροφοριακά, αυτό το μήκος έχουν φτάσει πλέον κάποια μικρά SUV (π.χ. 4.355 χιλιοστά το νέο Hyundai Kona), ενώ η πλειοψηφία των C-SUV βρίσκεται κοντά στα 4,5 μέτρα.
Πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό αλλά με μικρούς χώρους
Εντυπωσιακές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό του νέου Toyota C-HR, το οποίο παρουσιάζεται πιο κομψό, πολυτελές και με υψηλότερη τεχνολογία. Όλα τα στοιχεία ελέγχου είναι συγκεντρωμένα στον χώρο του οδηγού, ενώ η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και ο εσωτερικός σχεδιασμός δίνουν στους εμπρός επιβάτες την αίσθηση ότι η καμπίνα τους αγκαλιάζει. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο νέος, πλήρως προσαρμόσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με γραφικά υψηλής ανάλυσης και πληροφορίες ξεκάθαρα χωροθετημένες και ευανάγνωστες. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής των 8 ή 12,3 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), με ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Την όμορφη ατμόσφαιρα ενισχύει με τη σειρά του ο ατμοσφαιρικός φωτισμός έως 64 χρωμάτων, ενώ το σύστημα φωτισμού συμβάλλει και στη βελτίωση της ασφάλειας. Όταν για παράδειγμα ο οδηγός ανοίγει την πόρτα και υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα που ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω, τότε ο φωτισμός αλλάζει σε κόκκινο χρώμα για προειδοποίηση.
Για την κατασκευή του εσωτερικού, η Toyota έχει κάνει χρήση μαλακών υλικών σε διάφορες επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των θυρών. Σε επίπεδο χώρων το νέο C-HR βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα για τα δεδομένα των C-SUV, όπως άλλωστε συνέβαινε και με τον προκάτοχό του. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι επαρκεί για άτομα με ύψος γύρω στα 1,75 μέτρα, όμως οι πιο ψηλοί θα στριμωχτούν. Το ίδιο ισχύει και για το συνοδηγό, όπου το διαθέσιμο πλάτος στα πόδια περιορίζεται από την κεντρική κονσόλα. Μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών των 388 λίτρων (+11 λτ. από το προγενέστερο C-HR) ή 362 λτ. στο AWD-i, που είναι πιο λίγος και από πολλών B-SUV (397 λτ. το Yaris Cross). Άλλωστε όσοι θέλουν περισσότερους χώρους και λιγότερο σπορ σχεδιασμό, υπάρχει η εναλλακτική πρόταση από την Toyota, το πιο πρακτικό Corolla Cross.
Το 1.8 Hybrid 140 PS στην καρδιά του ενδιαφέροντος
Το νέο Toyota C-HR προσφέρεται με τέσσερις επιλογές εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων, όπως είναι τα 1.8 Hybrid 140 PS και 2.0 Hybrid 198 PS, καθώς και για πρώτη φορά σε C-HR το 2.0 Plug-in Hybrid 223 PS. Να σημειωθεί ότι το 2λιτρο υβριδικό διατίθεται και με την επιλογή της έξυπνης τετρακίνησης AWD-i, με πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ισχύoς 41 ίππων και 84 Nm ροπής. Όλα επωφελούνται από την πιο πρόσφατη hybrid electric τεχνολογία πέμπτης γενιάς της Toyota με την καλύτερη αποδοτικότητα. Αυτή επιτεύχθηκε μέσω ενός ολοκληρωμένου επανασχεδιασμού των βασικών εξαρτημάτων του hybrid electric συστήματος με στόχο τη μείωση του μεγέθους και του βάρους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου διαφορικού, μιας νέας μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) καθώς και μιας ισχυρότερης μπαταρίας υψηλής τάσης.
Το Hybrid 140 είναι αυτό που σχεδόν θα μονοπωλήσει σε ζήτηση και τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Corolla. Αποτελείται από τον 1.800άρη βενζινοκινητήρα των 98 ίππων (όσο και πριν), αλλά με δυνατότερο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 94 ίππων (72 PS πριν). Η διαφορά αυτή γίνεται αμέσως αισθητή στο τράβηγμα και στην επίτευξη ταχύτερων επιδόσεων, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ., από 11 δλ. στο πρώτο C-HR 1.8 122 PS. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται με το γνωστό e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων, κάτι που συνεπάγεται άνεση σε κανονικούς ρυθμούς και στο ρολάρισμα, αλλά και θόρυβο από το θερμικό κινητήρα με έντονο πάτημα του γκαζιού, πιο περιορισμένο όμως από το προγενέστερο C-HR. Χαρακτηριστικά που ισχύουν και για το 2.0 Hybrid των 197 ίππων με την αισθητά περισσότερη δύναμη και γρηγορότερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. (7,9 δλ. το AWD-i). Σε κάθε περίπτωση όμως, το βασικό πλεονέκτημα παραμένει η πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης που κυμαίνεται στα 5 λτ./100 χλμ., όπως και οι επίσης χαμηλές εκπομπές CO2 (βλ. παρακάτω πίνακες).
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Έκδοση | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.798 | 1.987 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (hp/σ.α.λ.) | 98/5.200 | 152/6.000 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 142/3.600 | 190/4.400 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (hp) | 94 | 111 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 185 | 206 |
Συνδυαστική ισχύς (hp) | 140 | 197 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,9 | 8,1 (7,9 AWD-i) |
Τελική (χλμ./ώρα) | 170 | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,7 | 4,8 (5,0 AWD-i) |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 105 | 108 (113 AWD-i) |
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Έκδοση | 2.0 PHEV |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.987 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (hp/σ.α.λ.) | 152/6.000 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 190/4.400 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (hp) | 163 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 208 |
Συνδυαστική ισχύς (hp/σ.α.λ.) | 223 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 0,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 19 |
Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο
Οι μηχανικοί της Toyota πραγματοποίησαν διάφορες βελτιώσεις και ως προς το στήσιμο του νέου C-HR στο δρόμο, προκειμένου να το κάνουν όσο το δυνατόν πιο ραφιναρισμένο και ισορροπημένο. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τα διπλά ψαλίδια πίσω, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης έχουν επανασχεδιαστεί και ρυθμιστεί ώστε να επιτυγχάνεται μία ιδανική ισορροπία μεταξύ της σταθερότητας του οχήματος, της οδηγικής άνεσης και της απόκρισης. Βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας GA-C και φέρει πολλές δομικές ενισχύεις που αυξάνουν την στρεπτική ακαμψία. Από τα πρώτα μέτρα που διανύει κανείς με το C-HR, αντιλαμβάνεται αμέσως την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεών του και τη στιβαρότητα που αποπνέει, χάρις στο γεροδεμένο του πλαίσιο.
Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ (πιο βαρύ στο GR Sport) αλλά άμεσο στις εντολές του οδηγού και τα φρένα ικανοποιούν σε αίσθηση. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς σε στροφές το αμάξωμά του εμφανίζει μικρές κλίσεις και ακολουθεί με ευλάβεια την πορεία που χαράσσει ο οδηγός, ενώ στην πολύ καλή ισπανική άσφαλτο το αυτοκίνητο «γάντζωνε». Πολύ καλά ανταποκρίνεται και το ισχυρότερο 2λιτρο, αν και σε κάθε περίπτωση δεν είναι ένα σπορ SUV, αφού πρωταρχικός του ρόλος στο δρόμο είναι να μεταφέρει άνετα τους επιβάτες του, οι οποίοι ειδικά σε πιο χαλαρούς ρυθμούς απολαμβάνουν την ησυχία της ηλεκτροκίνησης. Συν του ότι καίει πολύ λίγο καύσιμο και στην πράξη, αφού στο 1.8 Hybrid είδαμε στο trip computer 4,6 λτ./100 χλμ. και στο 2.0 Hybrid μόνο 5,1 λτ./100 χλμ.