Η νέα και ολοκληρωτικά αλλαγμένη Skoda Fabia 4ης γενιάς, βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στη χώρα μας και εμείς είχαμε την πρώτη ευκαιρία σήμερα να την οδηγήσουμε σε διάφορες διαδρομές της Αττικής. Ένα «Simply Clever» αυτοκίνητο που τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, τόσο από πλευράς διαστάσεων και χώρων, όσο και γενικότερων χαρακτηριστικών στους τομείς της ασφάλειας (5 αστέρια στο Euro NCAP) και τεχνολογίας.
Η αναβάθμιση που έχει δεχτεί γίνεται άμεσα ορατή, από τις σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Βασισμένη στην πλατφόρμα MQB-A0, η νέα Fabia έχει μήκος 4.108 χλστ., πλάτος 1.780 χλστ., ύψος 1.459 χλστ. και μεταξόνιο 2.564 χλστ. (έναντι 3.997×1.732×1.467 και 2.470 χλστ. αντίστοιχα η 3ης γενιάς). Σε συνδυασμό με τον πολύ όμορφο σχεδιασμό της που συνδυάζει κομψότητα με δυναμισμό σε σωστές αναλογίες, η νέα Fabia δεν είναι απλά μια εξέλιξη της προγενέστερης, αλλά ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Παράλληλα, διαθέτει και κορυφαίο αεροδυναμικό οπισθέλκουσας Cd: 0,28 – η προηγούμενη γενιά ήταν 0,32.
Από πλευράς τιμών, η νέα Fabia ξεκινά από τις 14.990 ευρώ στην πρώτη έκδοση Active με τον 1.0 MPI των 80 ίππων. Πιο ολοκληρωμένη επιλογή σε εξοπλισμό και απόδοση είναι η Ambition 1.0 TSI 110 PS (από 17.500 ευρώ), ενώ με αυτό το μοτέρ η κορυφαία Style κοστίζει από 18.990 ευρώ και περιλαμβάνει τα πάντα. Ενδεικτικά αναφέρουμε 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, Full LED φώτα εμπρός – πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και πολλά ακόμα (δείτε εδώ τους εξοπλισμούς).
Ευρύχωρο και μοντέρνο εσωτερικό
Ο «αέρας» της αλλαγής είναι εμφανής και στο εσωτερικό της νέας Fabia. Σε αυτό υιοθετείται η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας με τη μινιμάλ και σύγχρονη αισθητική, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Το ταμπλό κυριαρχείται από ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, ενώ στο μεσαίο τμήμα του ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί, το οριζόντιο διακοσμητικό και η υφασμάτινη επένδυση με τις ραφές (στην έκδοση Style). Στο κέντρο φιλοξενούνται οι οθόνες του συστήματος infotainment με διαγώνιο 6,5, 8,0 ή 9,2 ιντσών. Την ψηφιακότητα τονίζει και ο διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, με τις έως και πέντε βασικές διατάξεις. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι συμπαγή και με γεροδεμένη συναρμογή. Στα σημαντικά πλεονεκτήματα της νέας Fabia ανήκουν και οι μεγαλύτεροι χώροι για τους επιβάτες και για τις αποσκευές. Στο εσωτερικό της θα φιλοξενηθούν δίχως περιορισμούς τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 380 λίτρων. Ως εκ τούτου, είναι σε θέση να εξυπηρετήσει ακόμα και οικογένειες με 1 ή 2 παιδιά.
Η νέα πλατφόρμα κάνει τη διαφορά
Όπως αναφέρουμε παραπάνω, η Skoda υιοθέτησε την πλατφόρμα MQB A0 για να δημιουργήσει τη νέα Fabia, χρησιμοποιώντας σε καίρια σημεία του πλαισίου υψηλής αντοχής ατσάλινα εξαρτήματα, όπως είναι στις εμπρός και μεσαίες κολόνες και στο κεντρικό τούνελ. Μαζί με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις, το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά, αποπνέει στιβαρότητα και φιλτράρει με επιτυχία τις πολλές και διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων. Συνολικά έχει ανέβει πολλά επίπεδα από πριν και πλέον βρίσκεται πιο κοντά στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων.
Δύο κινητήρες 80 και 110 ίππων
Δείτε ακόμα: Skoda ENYAQ iV: Το πληθωρικό σε όλα μεσαίο SUV
Όσον αφορά τους κινητήρες, ο αρχικός 1.0 MPI των 80 ίππων και 93 Nm ροπής, απευθύνεται στο κοινό που θέλει ένα οικονομικό σε τιμή και κατανάλωση αυτοκίνητο για τις αστικές μετακινήσεις του (κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 15,1 δλ.). Με μικρές διαφορές σε τιμές (900 ευρώ στην έκδοση Ambition και 840 ευρώ στην Style), o 1.0 TSI των 110 ίππων και 200 Nm ροπής θα καλύψει άπαντες. Επιπλέον συνδυάζεται και με το 7άρι DSG μόνο στο Style και με τιμή από 20.650 ευρώ. Ο γνωστός 3κύλινδρος turbo επιταχύνει τη νέα Fabia στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., με μέση κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. (9,5 δλ. και 5,6 λτ./100 χλμ. με το DSG). Να σημειωθεί ότι όλα τα μηχανικά σύνολα εκπέμπουν έως 120 γρ./χλμ. CO2, που σημαίνει ότι απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνουν ελεύθερα στο δακτύλιο. Εξαίρεση αποτελεί το DSG με τα 128 γρ./χλμ. CO2. Να σημειωθεί ακόμα ότι ο 1.0 TSI 95 PS δεν θα διατεθεί, ενώ αργότερα να λανσαριστεί και ο 1.5 TSI 150 PS.