Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Opel Corsa

Το μικρό best seller μοντέλο της Opel με τις 14,6 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1982 που εμφανίστηκε, παρουσιάστηκε στην υπάρχουσα έκτη γενιά του τον Μάιο του 2019, αρχικά ως ηλεκτρικό και κατόπιν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τώρα το ανανεωμένο Corsa έρχεται πλήρως εκσυγχρονισμένο σε σχεδιασμό και αναβαθμισμένο σε πολλούς τομείς, συν ντου ότι αποκτά και πιο αποδοτικό ηλεκτρικό σύνολο με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, νέα μπαταρία και περισσότερη αυτονομία. Εξάλλου η Opel διαθέτει μια μεγάλη εξηλεκτρισμένη γκάμα, ενώ από το 2025 και μετά κάθε νέο Opel που θα λανσάρεται θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Εμείς, ταξιδέψαμε στο σπίτι της Opel, στο Ρουσελσχάιμ, όπου οδηγήσαμε το νέο Corsa Electric των 156 ίππων, είδαμε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Experimental και βρεθήκαμε στο δεξί μπακετ του αγωνιστικού ηλεκτρικού Corsa για μερικές γρήγορες βόλτες με το πλάι.

Το ανανεωμένο Corsa θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Opel προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας στις εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης, σε επαρκή διαθεσιμότητα και με αρκετά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα. Όσον αφορά το ηλεκτρικό Corsa, καθώς και το υβριδικό, εκτιμάται σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα ότι θα λανσαριστούν τον Δεκέμβριο και το 1ο τρίμηνο του 2024, αντίστοιχα. Όσο για τις τιμές θα κάνουμε λίγες μέρες υπομονή μέχρι να ανακοινωθούν.

Πιο μοντέρνο και ελκυστικό

Το ήδη νεανικό και με σπορτίφ σχεδιαστικές νότες Corsa, απέκτησε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα εικόνα εξωτερικά μετά την ανανέωση. Απαλλαγμένο από κάθε εξωτερικό διακοσμητικό χρωμίου, το ανανεωμένο Corsa υιοθέτησε το χαρακτηριστικό Opel Vizor για περισσότερο στιλ. Κοσμεί πλέον όλα τα σύγχρονα Opel και διακρίνεται από τη μαύρη μάσκα που καλύπτει το μπροστινό μέρος του Corsa και ενσωματώνει αρμονικά τη γρίλια, τα LED φωτιστικά σώματα και το κεντρικά τοποθετημένο Opel Blitz, σχηματίζοντας ένα ενιαίο σύνολο. Τώρα τα φώτα Intelli-Lux LED matrix είναι πιο εξελιγμένα και φέρουν 14 μεμονωμένα στοιχεία LED, που προσαρμόζουν τη δέσμη φωτός με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν.

Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, το λογότυπο της μάρκας, τόσο εμπρός όσο και πίσω, εμφανίζεται με μαύρα ή ματ σατινέ γράμματα (στο Corsa GS). Την πιο μυώδη εμπρός όψη του γερμανικού supermini ενισχύουν περεταίρω οι εμφανείς και πιο μεγάλες από πριν εισαγωγές αέρα χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα. Στο πίσω άκρο οι αλλαγές εστιάζονται στο έμβλημα ‘CORSA’ που είναι τοποθετημένο στο κέντρο της  πόρτας του χώρου αποσκευών. Νέο είναι και το εικονιζόμενο χρώμα λανσαρίσματος Grafik Grey, που διατίθεται για πρώτη φορά στο Corsa και του ταιριάζει ιδανικά.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό με νέες τεχνολογίες

Ο θάλαμος των επιβατών του ανανεωμένου Opel Corsa δέχτηκε και αυτός με τη σειρά του ορισμένες αλλαγές, αποκτώντας συνολικά μια πιο φρέσκια εικόνα. Νέο μοτίβο στις επενδύσεις των καθισμάτων και στο λεβιέ ταχυτήτων, νέας σχεδίασης το κεντρικό τμήμα στο τιμόνι, συμβάλουν στη δημιουργία αυτής της ατμόσφαιρας. Επίσης, ο λεβιές των ταχυτήτων (στα μη χειροκίνητα) αντικαταστάθηκε από το γνωστό διακόπτη. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη, ενώ οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές ικανοποιούν (309 λτ. τα βενζίνης και 267 λτ. το ηλεκτρικό). Από τα πιο εντυπωσιακά σημεία – τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά – είναι το νέο σύστημα infotainment. Η ενσωματωμένη πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies διαθέτει αναβαθμισμένα γραφικά, πολυμέσα και δυνατότητες απεικόνισης υπολογιστή. Η απεικόνιση στην έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών τόσο του συστήματος πλοήγησης όσο και του πίνακα οργάνων, έγινε ακόμα πιο ξεκάθαρη.

Οι υπηρεσίες OpelConnect και Connect Plus του συστήματος πλοήγησης, η διαδικτυακή αναζήτηση των σημείων ενδιαφέροντος (POI), η λειτουργία TomTom Online traffic, οι «over the air» ενημερώσεις χαρτών και η εντολή «Hey Opel» κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη. Επιπλέον το ανανεωμένο Corsa εφοδιάζεται με πολλά ακόμα υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, όπως το σύστημα πλευρικής προστασίας και η νέα πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ανάλυσης. Πολλά από αυτά ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και αναγνώριση πεζών, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, η αναγνώριση των πινακίδων οδικής σήμανσης, η αναγνώριση κόπωσης οδηγού και το park pilot πίσω.

Νέος ηλεκτροκινητήρας και Corsa Hybrid

Οι νέες προσθήκες στα συστήματα κίνησης του ανανεωμένου Corsa, αφορούν τον πιο αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα και το υβριδικό σύστημα κίνησης 48V. Το νέο ηλεκτρικό μοτέρ φτάνει τους 156 ίππους και τα 260 Nm ροπής, ενώ αντλεί ενέργεια από μια νέας γενιάς μπαταρία ιόντων λιθίου 51 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία έως και 405 χιλιόμετρα, με κατανάλωση 14,2 kWh/100 χλμ. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 8,1 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 150 χλμ./ώρα. Παράλληλα το ανανεωμένο Corsa Electric συνεχίζει να διατίθεται με τον προγενέστερο ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και 260 Nm ροπής, με μπαταρία 50 kWh. Η αυτονομία φτάνει τα 357 χλμ./ώρα (κατανάλωση 15,8 kWh/100 χλμ.) και η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,7 δλ.

Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός του Corsa Electric έχει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal και Sport, για πιο ήπια, κανονική ή άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Στη νέα έκδοση των 156 ίππων που οδηγήσαμε στη Γερμανία, το ηλεκτρικό μοτέρ διαθέτει ανά πάσα στιγμή αρκετή δύναμη (ειδικά με το πρόγραμμα Sport) για να επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα των 1.544 κιλών, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, χωρίς θορύβους, αλλαγές ταχυτήτων κ.λπ. Με το Eco η ισχύς μειώνεται στα 82 hp και 220 Nm, στο Normal ανεβαίνει στα 109 hp και 220 Nm και στο Sport έχει τη μέγιστη απόδοση. Το Corsa είναι αρκετά στιβαρό στο δρόμο, ευκολοδήγητο και οι αναρτήσεις του είναι όσο σφιχτές χρειάζονται για να κρατούν σταθερό το αμάξωμα, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. Στο ηλεκτρικό το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο και τα μετατρόχια πιο πλατιά. Όσον αφορά την μπαταρία του νέου Corsa Electric μπορεί να φορτίσει έως το 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC 100kW. Εκτός από τον ενσωματωμένο φορτιστή των 7,4kW, προαιρετικά διατίθεται και ένας τριφασικός φορτιστής, ισχύος 11kW.

Οι κινητήρες αμιγώς βενζίνης είναι οι γνωστοί των 1.2 λτ. με 75 ίππους (ατμοσφαιρικός) και οι 1.2 Turbo των 100 ίππων και 205 Nm ροπής, ή 130 ίππων και 230 Nm ροπής. Ο «100άρης» συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων η προαιρετικά με αυτόματο 8άρι, το οποίο είναι στάνταρ στην ισχυρότερη έκδοση. Ενδιαφέρον αναμένεται να έχει και το πρώτο υβριδικό Opel Corsa, που θα δούμε αργότερα. Χρησιμοποιεί τεχνολογία 48V Hybrid και περιλαμβάνει μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh και ένα νέο βενζινοκινητήρα κύκλου Miller 1.2 λτ. απόδοσης 100 hp ή 136 hp, συνδυασμένο με 6άρι ηλεκτρονικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων. Σε σύγκριση με αντίστοιχες εκδόσεις αμιγώς βενζίνης, το νέο Corsa Hybrid θα έχει περίπου 15% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ σε αστικές περιοχές, έως και το 50% του χρόνου οδήγησης θα μπορεί να καλυφθεί με τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας.

Get it on Google Play Download on the App Store