Το εντελώς νέο, δεύτερης γενιάς Kona ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του εδώ και λίγες μέρες στην Ελλάδα, φέρνοντας νέα δεδομένα στα πολύ δημοφιλή μικρά SUV. Καταρχήν, πρόκειται για το μεγαλύτερο σε μήκος μοντέλο της κατηγορίας, ενώ ο σχεδιασμός του ξεκίνησε από το ηλεκτρικό Kona. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο που δίνει την αίσθηση σε όσους το αντικρίζουν, μπαίνουν στο εσωτερικό του και το οδηγούν, ότι πρόκειται για ένα μικρομεσαίο SUV. Ειδικά με τον υβριδικό κινητήρα και στην κορυφαία έκδοση N Line, τοποθετείται απευθείας στην κορυφή των B-SUV.
Ανατρεπτικός σχεδιασμός
Το πρώτης γενιάς Hyundai Kona όταν παρουσιάστηκε το 2017, έκλεψε αμέσως τις εντυπώσεις με τον ιδιαίτερα ευφάνταστο σχεδιασμό του. Για το ολοκαίνουριο Kona, η Hyundai δεν ακολούθησε την συμβατική διαδικασία εξέλιξης που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ξεκίνησε από το αμιγώς ηλεκτρικό Kona. Γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό SUV αμάξωμα με στιβαρή και δυναμική εμφάνιση. Τα φωτιστικά σώματα με το παραμετρικό μοτίβο και τις λεπτές λωρίδες Pixelated Seamless Horizon Lamp, τα ανάγλυφα πλευρικά τμήματα και το σφηνοειδές προφίλ του, αποτελούν ορισμένα βασικά του εξωτερικά γνωρίσματα. Κάτι που δεν είναι ορατό αλλά είναι πολύ σημαντικό, είναι ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,27.
Το νέο Kona άλλαξε πολύ και σε διαστάσεις, αφού πλέον βρίσκεται μια ανάσα από μικρομεσαία SUV και πιο ψηλά από όλα τα μικρά SUV. Έχει μήκος 4.355 χιλιοστά (4.385 χλστ. στο N Line), είναι δηλαδή 175 χιλιοστά μακρύτερο από το προγενέστερο Kona. Αυξημένο είναι το μεταξόνιο κατά 60 χιλιοστά, (2.660), το πλάτος κατά 25 χιλιοστά (1.825) και το ύψος κατά 20 χιλιοστά (1.575 χλστ.). Το πιο σπορ στην γκάμα Kona N Line εντυπωσιάζει ακόμα πιο πολύ, μέσω των μοναδικών του στοιχείων. Συγκεκριμένα φέρει πιο δυναμικού σχεδιασμού προφυλακτήρες, μαύρους καθρέπτες και πίσω αεροτομή, περιμετρικά προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος, διπλές εξατμίσεις, διαφορετικού σχεδιασμού 18άρες ζάντες, τονισμένα σπόιλερ και προαιρετικά μαύρη οροφή.
Υπερ-εξοπλισμένο από τη βάση
Στη βάση της γκάμας του νέου Hyundai Kona τοποθετείται η έκδοση Premium με τους κινητήρες 1.0 T-GDi 120 PS 48V (από 26.290 ευρώ) και το υβριδικό 1.6 Hybrid 141 PS 6DCT (από 31.890 ευρώ). Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν όλα τα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και λοιπά αξεσουάρ. Ενδεικτικά διαθέτει: 7 αερόσακους • Αυτόματη έκτακτη πέδηση • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Κάμερα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού • Air condition (διζωνικό κλιματισμό το Hybrid) • Όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις • Πλήρη φώτα LED • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω • Κάμερα οπισθοπορείας • Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 12,3 ιντσών • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Όσοι θέλουν ακόμα πιο πολλά θα πάνε στη μεσαία έκδοση Distinctive και με τον κινητήρα 1.6 T-GDi 198 PS. Με όλα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζεται και το νέο Kona N Line. Το 1.0 T-GDi 120 PS 48V κοστίζει από 29.790 ευρώ, το 1.6 T-GDi 198 PS από 33.090 ευρώ και το εικονιζόμενο 1.6 Hybrid 141 PS 6DCT από 35.590 ευρώ (δείτε εδώ αναλυτικά τιμές και εξοπλισμούς).
Ευρύχωρο και στιβαρό εσωτερικό με φουλ τεχνολογία
Εντελώς αλλαγμένο από άκρη σε άκρη, είναι και το εσωτερικό του νέου Hyundai Kona. Στο ταμπλό κυριαρχούν οι ίσιες γραμμές, οι επίπεδες επιφάνειας και το αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment. Το Kona N Line διακρίνεται από τις διαφορετικές επενδύσεις των καθισμάτων με τα λογότυπα «N» και τις κόκκινες ραφές, το τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων (στα χειροκίνητα) με κόκκινα διακοσμητικά εξώραφα, τις κόκκινες διακοσμητικές λεπτομέρειες στο ταμπλό και στους αεραγωγούς και τα μεταλλικά πεντάλ.
Νέος στα Kona με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire, που βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού, αφήνοντας έτσι περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα. Εκεί η Hyundai διατήρησε και φυσικά χειριστήρια για καλύτερη εργονομία, αντί να βάλει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου στην οθόνη αφής. Το εσωτερικό του νέου Hyundai Kona είναι κατασκευασμένο από σκληρά, πολύ συμπαγή και εξαιρετικά γεροδεμένα πλαστικά, με πολύ προσεγμένες ενώσεις και αντίστοιχου επιπέδου φινίρισμα. Όσο για τους χώρους, μόνο για μικρό SUV δεν μοιάζει. Όλοι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια, κεφάλι και πλάτος στο ύψος των ώμων. Κορυφαία χωρητικότητα έχει και το πορτ μπαγκάζ των 466 λίτρων, συν πρόσθετο χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο.
Πολύ ισορροπημένος ο υβριδικός κινητήρας
Το υβριδικό σύνολο που κινεί το νέο Hyundai Kona Hybrid συνδυάζει καλή απόδοση, με χαμηλή κατανάλωση και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αντί της πεπατημένης των CVT. Η συνδυαστική του ισχύς φτάνει τους 141 ίππους και αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.6 λίτρων 105 ίππων στις 5.700 σ.α.λ. και 147 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ένα ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 43,5 PS και μέγιστης ροπής 170 Nm και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 1,32 kWh. Όλα αυτά τα συστήματα συνδυάζονται μεταξύ τους ιδεατά, χάρη και στην ύπαρξη του 6DCT με τις γρήγορες και ομαλές εναλλαγές ταχυτήτων και την αποφυγή ανεπιθύμητων βουητών. Σε χαμηλές ταχύτητες και με το που σηκώσει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι αναλαμβάνει την κίνηση το ηλεκτρικό μοτέρ, εξοικονομώντας έτσι πολύτιμη βενζίνη. Σε πραγματικές συνθήκες ο οδηγός βλέπει εύκολα στο trip computer κατανάλωση γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ., η οποία μπορεί να πέσει και άλλο με λίγη περισσότερη φειδώ στο πάτημα του γκαζιού. Οι επιδόσεις ικανοποιούν και στην πράξη ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή την απαιτούμενη δύναμη για να επιταχύνει γοργά το αμάξωμα των 1.485 κιλών. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 4,5-4,8 λτ./100 χλμ. και CO2 103-108 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο).
Αίσθηση μεγαλύτερου SUV και στο δρόμο
Η ολική αναβάθμιση που έχει δεχτεί το νέο Hyundai Kona και η αίσθηση μικρομεσαίου SUV, γίνεται αντιληπτή και στο δρόμο. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που εμπνέει αμέσως σιγουριά και εμπιστοσύνη, λόγω της στιβαρότητας του και της σταθερότητας που εμφανίζει, ανεξαρτήτως ρυθμού που θα επιλέξει ο οδηγός του. Εδώ να σημειωθεί ότι το N Line δεν έχει πιο σφιχτές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις του, αφού οι διαφορές από τις υπόλοιπες εκδόσεις αφορούν το αισθητικό κομμάτι. Επιπλέον, το Hybrid (όπως και το 1.6 T-GDi 198 PS 4WD) διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους στους πίσω τροχούς, αντί ημιάκαμπτου άξονα στα άλλα Kona.
Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες του νέου Hyundai Kona απολαμβάνουν ξεκούραστες διαδρομές, μέσω της πολύ καλής ηχομόνωσης και του χαμηλού θορύβου κύλισης. Ο κινητήρας βενζίνης θα ακουστεί μόνο όταν λειτουργήσει σε πολύ υψηλές στροφές, αφού σε κανονικές συνθήκες όλα εξελίσσονται ήρεμα και ομαλά. Οι αναρτήσεις από την πλευρά τους φιλτράρουν με αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, παρά τις 18άρες ζάντες και τα ελαστικά 215/55 που φοράει το Kona Ν Line. Η δε σταθερότητα του αυτοκινήτου είναι υποδειγματική, όχι μόνο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, αλλά και στις στροφές.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα οικογενειακό SUV με οικολογικό προφίλ, δεν θα «διαμαρτυρηθεί» στην έντονη πίεση σε μια ορεινή «φιδίσια» διαδρομή. Με την επιλογή Sport στο Drive Mode (υπάρχουν ακόμα οι Eco και Snow) και το ESP off, το νέο Kona στρίβει με μικρές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Ο οδηγός έχει τον έλεγχο, ακόμα και όταν το εμπρός μέρος αρχίσει να γλιστράει και τα λάστιχα σκούζουν, μιας και οι αντιδράσεις του εξελίσσονται ομαλά και προοδευτικά. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι άμεσο, αν και σχετικά ελαφρύ, καθότι δεν είναι ένα σπορ SUV, αλλά ένα αυτοκίνητο που στο τέλος της ημέρας σου αφήνει μια πολύ γλυκιά γεύση με τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα.