Σε μια εποχή όπου οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες κυριαρχούν, τα ατμοσφαιρικά μοτέρ έχουν φτάσει σε σημείο να αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Ειδικά στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, που συναντάμε σχεδόν καθολικά τρικύλινδρα 1.000άρια τούρμπο σύνολα. Το VW Polo με τον επίσης τρικύλινδρο, αλλά δίχως turbo, MPI EVO των 999 κ.εκ. και 80 ίππων θέλει να μας δείξει πως τα ατμοσφαιρικά παραδοσιακά έχουν ακόμα λόγο ύπαρξης στην αγορά.
Δείτε ακόμη: VW Polo με κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων
Βασικός λόγος για να το καταφέρει, είναι και η τιμή του. Στις 12.950 ευρώ έχει εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα: 6 αερόσακους, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών και υπολογιστή ταξιδιού PLUS, εμπρός προβολείς με αισθητήρα φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες κ.α.
Γεροδεμένο και ευρύχωρο εσωτερικό
Το εσωτερικό του βασικού Polo δε διαφέρει σχεδιαστικά από εκείνο των υπολοίπων εκδόσεων και διαθέτει σύγχρονη εμφάνιση με έμφαση στην πρακτικότητα. Το μαλακό πλαστικό που συναντάμε τις ακριβότερες εκδόσεις, απουσιάζει και συναντώνται σκληρά πλαστικά με πολύ καλή υφή και άρτια συναρμογή. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμα η εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων και η πολύ καλή θέση οδήγησης. Ξεχωρίζουν επίσης η μαλακή αίσθηση των πεντάλ και ο εύχρηστος επιλογέας των ταχυτήτων, που το καθιστούν ιδιαίτερα ευχάριστο στις αστικές μετακινήσεις.
Δείτε ακόμα: VW Polo με εγγυημένη τιμή επαναγοράς
Στον τομέα των χώρων το Polo διαπρέπει, απόρροια και του μεταξονίου των 2.564 χλστ. Τέσσερις επιβάτες θα φιλοξενηθούν δίχως ίχνος παραχώρησης, ενώ δυνητικά χωράει και πέμπτος. Το μήκος των 4.053 χλστ. εξασφαλίζει ένα από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ της κατηγορίας, με χωρητικότητα 355 λίτρων.
Ρωμαλέος και οικονομικός κινητήρας
Το κλου του αυτοκινήτου βρίσκεται κάτω από το καπό. Το ατμοσφαιρικό μοτέρ του 1.0 λίτρου αποδίδει 80 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 95 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ. Στο άκουσμα της ροπής, που δεν φτάνει καν τα 100 Nm, πολλοί θα πιστέψουν πως το Polo MPI είναι αργό. Το βάρος των 1.125 κιλών δεν είναι υψηλό με βάση τα υπερτροφοδοτούμενα στάνταρ, αλλά στα ατμοσφαιρικά 80 άλογα ενδέχεται να φανούν πολλά. Σωστά;
Εν μέρει, λάθος! Το πρώτο στοιχείο που εκτιμά ο οδηγός στην πόλη είναι η ελαστικότητα του 1.0 MPI, αφού τραβάει ακόμα και από τις 1.100 σ.α.λ. βοηθώντας τον να αποφεύγει τα πολλά κατεβάσματα. Ο αυτοκινητόδρομος δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς οι μηχανικοί της VW βρήκαν τη χρυσή τομή στην κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου. Είναι όσο κοντή χρειάζεται για να κρατάει το μοτέρ εντός ωφέλιμου φάσματος, αλλά και τόσο μακριά ώστε να κρατάει 130 χλμ./ώρα δίχως να λειτουργεί σε υψηλές στροφές και να μεταφέρει θόρυβο στην καμπίνα. Με κανονικούς ρυθμούς οδήγησης, μια μέση τιμή στα 6,9 λτ./100 χλμ. είναι απολύτως εφικτή. Οι επιδόσεις, βέβαια, δεν «πυρπολούν» το οδόστρωμα (0-100 χλμ./ώρα σε 15,4 δλ., τελική 171 χλμ./ώρα), όμως το αυτοκίνητο κινείται απροβλημάτιστα. Για όσους πάλι θέλουν περισσότερη δύναμη υπάρχουν τα Polo 1.0 TSI 95 και 115 PS και 1.5 TSI 150 PS.
Ζωηρό και άνετο
Ως γνήσιο Polo, η ανάρτηση δεν θα μπορούσε να μην είναι άνετη και ποιοτική κατά τα περάσματα από ανώμαλα σημεία της ασφάλτου. Στις αστικές μετακινήσεις είναι άνετο, όπως και σε ανοιχτούς δρόμους, όπου το αμάξωμά του εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα ανεξαρτήτως ταχύτητας.
Διαβάστε επίσης: VW Polo από 12.950 ευρώ και με δόση 143 ευρώ
Παρά τα 80 άλογα, το 1.000άρι MPI δεν αρνείται το ενθουσιώδες στυλ οδήγησης. Ο ημιάκαμπτος άξονας δίνει πνοή στο πίσω μέρος, το οποίο μετατοπίζεται κατ’ εντολή του οδηγού (βλέπε τιμονιά/τσίμπημα φρένου) – μέχρι σημείου εμπλοκής του ESP. Το τιμόνι είναι όσο βαρύ πρέπει και μεταφέρει επαρκή ποσότητα πληροφοριών, ενώ η αίσθηση -όπως και η απόδοση των φρένων- είναι εξαιρετική.
+ Οδική συμπεριφορά, ελαστικότητα κινητήρα, κλιμάκωση και επιλογέας κιβωτίου, άνεση ανάρτησης, χώροι, πορτμπαγκάζ
– Απουσία μαλακών πλαστικών στο εσωτερικό, ροπή σε σχέση με τους TSI