Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS

Αν υπάρχει ένας κατασκευαστής που θεωρείται συνώνυμο των υβριδικών αυτοκινήτων, αυτός είναι δίχως ίχνος αντίρρησης η Toyota. Οι Ιάπωνες σύστησαν στον κόσμο τη μίξη θερμικού-ηλεκτρικού κινητήρα, πίσω στο 1997, με την πρώτη γενιά Prius. Πλέον κάθε μοντέλο -πλην Aygo- διαθέτει υβριδική έκδοση, με την κορυφαία και ισχυρότερη όλων να ανήκει στο RAV4.

H plug-in hybrid εκδοχή του παγκοσμίου best seller αποτελεί το δεύτερο πιο ισχυρό Toyota που πωλείται στη χώρα μας, πίσω μόνο από την 3λιτρη Supra των 340 ίππων! Το RAV4 PHEV και τα 306 άλογά του ξεκινούν από τις 49.570 ευρώ για την έκδοση Active Plus, ανεβαίνει στις 51.220 ευρώ για τη Style και τις 55.200 ευρώ για τη Style Plus, την ώρα που η κορυφαία Black Edition της δοκιμής τιμάται στις 58.600 ευρώ. Από τη βασική κιόλας ο εξοπλισμός είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και ανέσεων, ενώ η Style Plus διαθέτει μέχρι πανοραμική ηλιοροφή.

Δυναμικές αναλογίες σχεδιαστικά

Η 5η γενιά RAV4 μπορεί να παρουσιάστηκε το 2018, όμως διατηρεί αναλλοίωτη τη φρεσκάδα και το δυναμισμό των γραμμών του. Το επιβλητικό εμπρός μέρος, με τη μεγάλη μάσκα και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, κερδίζει τις εντυπώσεις. Στο πίσω μέρος φροντίζει η γωνία της τρίτης κολώνας με την οροφή, που δημιουργεί μια ελαφριά υπόνοια κουπέ αισθητικής και οδηγεί το μάτι στα εξίσου δυναμικά φανάρια. Το μήκος των 4.600 χλστ., το πλάτος των 1.855 χλστ. και το ύψος των 1.690 χλστ. φροντίζουν για τη σύνθεση ενός σεβαστού παραστήματος, με το μεταξόνιο των 2.690 χλστ. να αναλαμβάνει την ευρυχωρία των επιβατών.

Οι διαφορές του PHEV από τα υπόλοιπα RAV4 εντοπίζονται στο σκουρόχρωμο φινίρισμα των φωτιστικών σωμάτων (εμπρός-πίσω), τις προσθήκες χρωμίου χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα και στην πίσω πόρτα (πάνω από την πινακίδα), τις διαφορετικής σχεδίασης 18άρες ζάντες και, φυσικά, τη δεύτερη τάπα πίσω δεξιά, που κρύβει το βύσμα για τη φόρτιση. Επίσης, τα λογότυπα Plug-in hybrid στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, μαρτυρούν την τεχνολογία που υπάρχει κάτω από το αμάξωμα του μεσαίου SUV.

Ευρύχωρο και πολύ προσεγμένο σε ποιότητα

Στο εσωτερικό υπάρχουν ακόμα λιγότερες διαφοροποιήσεις. Θα πρέπει να ψάξεις τα γραφήματα λειτουργίας στην οθόνη για να δεις πώς βρίσκεσαι στο plug-in αντί του απλού υβριδικού, αλλά οι στυλιστικές ομοιότητες μεταξύ τους δεν σε απασχολούν τόσο. Από τη στιγμή που οι χώροι για 5 επιβάτες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και δεν επηρεάζονται ούτε από τη διπλή, πανοραμική και ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, η ουσία δεν χάνεται. Θέλεις, όμως, και το διάκοσμο – ειδικά όταν μιλάμε για την κορυφαία και πιο τεχνολογικά προηγμένη έκδοση.

Τα γραφικά της οθόνης των 9 ιντσών δείχνουν (και είναι) ξεπερασμένα, στερώντας πολύτιμους βαθμούς ψηφιακότητας από το αυτοκίνητο. Κάτι που εντείνεται από το γεγονός πως εδώ δεν πρόκειται για κάποιο απλό μοντέλο, αλλά για ένα από τα πιο εξελιγμένα Toyota που κυκλοφορούν. Από εκεί και πέρα, δεν έχεις άλλες ενστάσεις. Τα υλικά είναι γεροδεμένα και με εξαιρετική συναρμογή, ενώ στην προκειμένη υπάρχουν δερμάτινες επενδύσεις στο μεγαλύτερο τμήμα των επενδύσεων. Η εργονομία επίσης στέκεται σύμμαχος οδηγού και επιβατών, ενώ πολύ καλός είναι ο χώρος αποσκευών παρά την παρουσία ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας πίσω. Αφού ανοίξει το μοτεράκι την πόρτα, έρχεσαι αντιμέτωπος με 520 ευκόλως αξιοποιήσιμων λίτρων – χωρητικότητα πολύ καλή, κι ας χάνει 60 λίτρα σε σχέση με το απλό υβριδικό. Μάλιστα από τα 520 αυτά λίτρα, τα 30 αντιστοιχούν στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο.

Εξαιρετικό το υβριδικό σύνολο, αρκεί να είναι φορτισμένο

Επίκεντρο κάθε plug-in υβριδικού δεν είναι άλλο από το κινητήριο σύνολο. Στο RAV4 PHEV έχουμε τον κλασικό 2.5άρη βενζινοκινητήρα κύκλου Attkinson, απόδοσης 185 ίππων και 227 Nm, να συνεργάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας παράγει 182 άλογα και 270 Nm, αποτελώντας στην ουσία τον πρωταγωνιστή του συστήματος. Το μοτέρ αυτό μπορεί να κινήσει μόνο του το αυτοκίνητο, για αποστάσεις έως 75 χλμ. και ταχύτητα μέχρι 135 χλμ./ώρα. Ο έτερος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 54 άλογα/121 Nm και είναι αυτός που τοποθετείται στον πίσω άξονα, αναλαμβάνοντας το ρόλο του διαφορικού στο σύστημα τετρακίνησης AWD-i.

Συνδυαστικά, έχεις κάτω από το δεξί σου πόδι 306 άλογα. Ισχύς που κάνει τα 1.885 κιλά του αμαξώματος (+260 συγκριτικά με το απλό υβριδικό) να φαίνονται λίγα! Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,0 δλ. και με μια αδιάκοπη αίσθηση επιτάχυνσης να σε ενσωματώνει στην πλάτη του καθίσματος, μέχρι τα 180 χλμ./ώρα της ηλεκτρονικά περιοριζόμενης τελικής. Για ευκολία ανάπτυξης ταχύτητας ταξιδιού δεν χρειάζεται καν να γίνει αναφορά, αφού 135 χλμ./ώρα μπορείς να δεις και αποκλειστικά από την ηλεκτρική ισχύ, μέσα σε ένα εκκωφαντικό πέπλο ησυχίας από τη μετάδοση.

Η απόκριση στο γκάζι ενθουσιάζει, παρέχοντας εντυπωσιακό τράβηγμα όποτε και όσο χρειαστείς. Τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (EV, HV, Auto HV και CRG) διαχωρίζουν την πηγή ενέργειας, με το πρώτο να αφορά την κίνηση με το ρεύμα, τα άλλα δύο την εναλλαγή μεταξύ βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα και το CRG (Charge) να χρησιμοποιεί τον 2.5άρη για τη φόρτιση της μπαταρίας των 18,1 kWh. Επιπλέον περιλαμβάνει τα προφίλ οδήγησης Normal, Eco και Sport, συν το Trail Mode. Με την ενεργοποίηση του τελευταίου εξασφαλίζεται αυτόματο κλείδωμα των τροχών (μόλις σπινάρει ένας τροχός δίνει ροπή σε εκείνον που έχει πρόσφυση), μέσω της έξυπνης ηλεκτρικής τετρακίνησης AWD-i. 

Όπως σε κάθε plug-in, όμως, όλα τα ανωτέρω ισχύουν με τη μπαταρία φορτισμένη. Αν κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά και χρησιμοποιείς το CRG συχνά, μπορείς να «βγάλεις» και παραπάνω από 75 χλμ. μέσα στην πόλη, σημειώνοντας μια μέση κατανάλωση 23,2 kWh/100 χλμ. Σε υβριδικό mode και κανονικό ρυθμό οδήγησης, σταματάς στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. και βλέπεις νούμερα αυτονομίας μέχρι 650 χλμ. Ωστόσο, αν η μπαταρία εξαντληθεί και δεν συνδεθείς στην πρίζα, μένεις μόνο με τον βενζινοκινητήρα και τον μικρό ηλεκτροκινητήρα, τον οποίο η κεντρική μονάδα φροντίζει να έχει πάντα επαρκώς φορτισμένο (μέσω του θερμικού), ώστε να λειτουργεί η τετρακίνηση. Δεν χρειάζονται πάνω από 2,5 ώρες σε οικιακή πρίζα για το 0-100% της φόρτισης, οπότε απλά χρειάζεται λίγη προνοητικότητα και ένας κάποιος προγραμματισμός.

Ακλόνητο, ήσυχο και άνετο

Αφού τα κάνεις όλα αυτά, αφήνεσαι στην πολύ καλή ηχομόνωση και το ιδεατό φιλτράρισμα της ανάρτησης. Το RAV4 PHEV είναι με διαφορά το καλύτερο Toyota για ταξίδι, καθώς η πλειονότητα κάθε φύσης θορύβου διατηρείται εκτός καμπίνας. Ακόμα κι όταν κινείσαι μόνο με το ρεύμα, όπου όλα ακούγονται περισσότερο, δεν θα ενοχληθείς ούτε από την τριβή των φαρδιών ελαστικών με το οδόστρωμα, ούτε από αεροδυναμικές οχλήσεις. Στο δυνατό πάτημα του γκαζιού θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους ντεσιμπέλ από το μηχανοστάσιο, όμως όχι σε έντονο βαθμό. Περισσότερο η μονότονη χροιά του e-CVT κιβωτίου θα φτάσει στο αυτί σου, παρά η λειτουργία του 2.5λτ. τετρακύλινδρου αυτή καθαυτή.

Από πλευράς σταθερότητας, επίσης ουδέν μεμπτό. Ακόμα και απότομη πλάγια ριπή αρκετών μποφόρ δεν αρκεί για να προβληματίσει την πορεία του αυτοκινήτου, με το τιμόνι να διατηρεί αρκετά καλά επαφή με τα χέρια σου στη θέση της ευθείας. Υπό γωνία χάνει κάπως σε feeling, αλλά παρέχει επαρκέστατη ακρίβεια και πληροφόρηση. Σε συνθήκες πίεσης στέκεται στο ύψος του, κρατώντας τις κλίσεις σε απολύτως λογικά επίπεδα δεδομένου και του μεγάλου βάρους. Τα ελαστικά θα χάσουν πρόσφυση εξαιτίας του ή με πολλή φόρα σε κλειστή στροφή, αλλά προοδευτικά και σχεδόν αποκλειστικά μέσω του εμπρός άξονα. Εκεί θα παρατηρήσεις μια ελαφριά υστέρηση της τετρακίνησης, μέχρι να βάλει περισσότερο στο παιχνίδι τον πίσω ηλεκτροκινητήρα το λογισμικό.

Εκτός δρόμου δεν θα πει «όχι», εμφανίζοντας τις ίδιες γωνίες (αναρρίχησης 18, διαφυγής 20, ράμπας 16,4) και δυνατότητες περάσματος από νερόλακκους (έως 500 χλστ.) με το απλό RAV4. Τα 190 χλστ. της απόστασης από το έδαφος παρέχουν επαρκή αέρα από τις πέτρες, ωστόσο το 235άρι πέλμα και οι 19άρες ζάντες απαιτούν την ανάλογη εγκράτεια μακριά από την άσφαλτο.

(+) Σχεδίαση, υβριδικό σύνολο, επιδόσεις, κατανάλωση, άνεση, ποιότητα κύλισης, χώροι, ποιότητα κατασκευής

(-) Ξεπερασμένα γραφικά στο σύστημα πολυμέσων

Καύσιμο
Βενζίνη-ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
2.487
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
185/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
227/3.200-3.700
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
182+54
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
270+121
Συνδυαστική ισχύς (PS)
306
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,0
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
16,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
22
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.600
Πλάτος (χλστ.)
1.855
Ύψος (χλστ.)
1.690
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.690
Βάρος (κιλά)
1.885
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
520
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
85%
Επικουρικά συστήματα
77%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
49.570 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store