Πέρασαν 17 χρόνια από το 2005 που η Toyota παρουσίασε το νέο μίνι μοντέλο της Aygo, μαζί με τα ομόσταυλα Citroen C1 και Peugeot 107. Μια συνεργασία που κράτησε και στις επόμενες γενιές τους, αλλά έκλεισε οριστικά με το εντελώς νέο και Crossover Aygo X. Πλέον η Toyota «παίζει» μόνη της, με ένα πλήρως αναβαθμισμένο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, εμφανώς μεγαλύτερο από πριν και βασισμένο στην πλατφόρμα του νέου Yaris.
Διχρωμία, φρεσκάδα και μοντέρνος σχεδιασμός
Η τολμηρή διχρωμία του Aygo X, έρχεται με μία νέα, ζωηρή χρωματική παλέτα εμπνευσμένη από μπαχαρικά! Είναι διαθέσιμο σε 4 «γεύσεις». Τσίλι κόκκινο, τζίντζερ μπεζ, κάρδαμο πράσινο και άρκευθος μπλε, όλα σε συνδυασμό με μαύρη οροφή. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας το φλογερό τσίλι κόκκινο για να γνωριστούμε καλύτερα μαζί του.
Βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής Toyota Global New Architecture (TNGA). Με μήκος 3.700 χλστ., το νέο Aygo X είναι 235 χλστ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, με το μεταξόνιο να είναι αυξημένο κατά 90 χλστ. Ο εμπρός πρόβολος είναι 72 χλστ. μικρότερος από του Yaris, ενώ η μέγιστη διάσταση των τροχών έχει αυξηθεί στις 18 ίντσες (στάνταρ 17άρες). Το «μεγάλωμα» φανερώνεται και από τους τροχούς που τώρα καταλαμβάνουν το 40% του συνολικού ύψους του αυτοκινήτου. Δηλαδή, μιλάμε για ένα ελαφρώς μικρότερο Yaris παρά για ένα λίγο μεγαλύτερο Aygo! Αυτό αντανακλάται και από την τιμή του που ξεκινά από τις 14.370 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι τις 21.860 ευρώ με πολλές επιλογές ως προς τον εξοπλισμό.
Αέρας ανανέωσης στο εσωτερικό με πληθώρα τεχνολογιών
Μπαίνοντας μέσα την παράσταση «κλέβει» η κεντρική οθόνη οθόνη αφής των 9 ιντσών (στάνταρ 7 ιντσών), που ελέγχει το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect με το MyT smartphone app. Μπορεί να δεχτεί ενημερώσεις over the air και είναι συμβατή με τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto. Προσφέρει επίσης πλοήγηση βασισμένη σε cloud για πληροφορίες διαδρομής σε πραγματικό χρόνο μέσω των διαρκώς συνδεδεμένων υπηρεσιών. Το μενού είναι πολύ εύκολο στη χρήση, με ευκρινή και όμορφα γραφικά, ενώ απουσιάζει και η ενοχλητική υστέρηση στην εναλλαγή των περιεχομένων. Ειδικά το Apple CarPlay που δοκιμάσαμε εκτεταμένα, λειτούργησε υποδειγματικά, παρέχοντας όλες τις ευκολίες του κινητού τηλεφώνου με μια ματιά.
Στο κέντρο και κάτω από την κεντρική κονσόλα μπορείτε να φορτίσετε ασύρματα (επαγωγικά), συμβατά με την τεχνολογία αυτή κινητά τηλέφωνα. Υπάρχει και διακόπτης on/off στην περίπτωση που δεν επιθυμείτε φόρτιση. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, το ηχοσύστημα της JBL αποτελείται από τέσσερα ηχεία σε συνδυασμό με έναν ενισχυτή 300W και ένα μεγάλο subwoofer 200 χλστ. που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών για να προσφέρει ισχυρό μπάσο ήχο και δυναμική απόκριση των ηχείων.
Τα υλικά στο γεμάτο καμπύλες ταμπλό είναι σκληρά μεν, αλλά η συναρμολόγηση είναι πολύ καλή με απουσία τριγμών και άλλων θορύβων. Και στην τρίτη γενιά του Aygo οι ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες στις πόρτες έμειναν, κάτι που σε άλλους αρέσει, ενώ κάποιους τους ξενίζει, γιατί οι επενδύσεις δείχνουν φτωχές. Οι αυξημένες διαστάσεις του νέου Aygo X έχουν ευεργετικές επιπτώσεις και στους χώρους. Οι δύο εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα, ενώ ισάριθμοι στο πίσω κάθισμα χωρούν πιο εύκολα, αλλά και πάλι οριακά ως προς τον αέρα για τα πόδια. Κύριο μειονέκτημα αποτελεί το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών, μαζί με τα παράθυρα που (πάλι) ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Κερδισμένο είναι και το πορτ μπαγκάζ που μεγάλωσε κατά 60 λίτρα, φτάνοντας τα 231 λίτρα. Έτσι δεν φορτώνετε μόνο τα απαραίτητα ψώνια του σούπερ μάρκετ, αλλά μπορείτε να πάτε και μια μικρή εκδρομή.
Υποδειγματικό στο δρόμο αλλά χωρίς «εκρηκτικές» επιδόσεις
Σχεδιασμένο για τους πιο στενούς δρόμους της πόλης, το Aygo X έχει εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής με ακτίνα μόλις 4,7 μέτρα, που αποτελεί έναν από τους μικρότερους στην κατηγορία. Οδηγώντας το καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για ένα πλήρως αναβαθμισμένο μοντέλο. Το πάτωμα GA-B είναι υπεύθυνο για το στιβαρό πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο, την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και τη συνολική άνεση που προσφέρει η ανάρτηση (παρά τις 18άρες ζάντες) σε συνδυασμό με τα στενά ελαστικά. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος διαχειρίζονται άριστα, ενώ η γενική αίσθηση που έχεις, είναι ότι οδηγείς ένα όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Ακόμα και υπό πίεση είναι προβλέψιμο και ευχάριστο στις στροφές, ενώ σε ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει άνετα με 130 χλμ./ώρα. με πολύ μεγάλη σταθερότητα. Η ηχομόνωση σε γενικές γραμμές είναι αρκετά καλή, ωστόσο ο θόρυβος που ακούγεται την καμπίνα όταν το πιέζεις ανεβάζοντας στροφές, είναι αισθητός.
Κάτω από το καπό συναντάμε το γνωστό 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 998 κ.εκ., προδιαγραφών Euro 6D, με τους 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Η μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται είναι είτε με 5άρι χειροκίνητο μηχανικό κιβώτιο, είτε με S-CVT αυτόματο, 7 προεπιλεγμένων σχέσεων και με χειριστήρια στο τιμόνι. Το χειροκίνητο κιβώτιο μας άφησε καλή «γεύση» καθώς μπορείς ανά πάσα στιγμή να βρίσκεσαι με τη σωστή σχέση στο κιβώτιο μιας και ο 1KR-FE κινητήρας απαιτεί συχνά ανεβοκατεβάσματα για να μην κρεμάει. Το γεγονός αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό αν φορτώσεις το μικρό crossover με επιπλέον επιβάτες και μπαγκάζια, έχοντας σε λειτουργία τον κλιματισμό και κινείσαι σε οδόστρωμα με κλίση. Στην περίπτωση αυτή το δεξί χέρι θα είναι απασχολημένο συχνά με το λεβιέ των ταχυτήτων. Η κλιμάκωση των σχέσεων είναι σωστά μελετημένη να βοηθάει το 1.000άρι μοτέρ, οι ταχύτητες κουμπώνουν με ακρίβεια και έχουν άριστη αίσθηση.
Από πλευράς κατανάλωσης τα πάει εξαιρετικά καλά, με τιμές που κυμαίνονται στην πράξη γύρω στα 6,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ μπορεί να «φλερτάρει» στα 7,0 λίτρα/100 χλμ. με πλήρες φορτίο και πιεστική οδήγηση. Η Toyota ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 14,9 δλ., τελική ταχύτητα 158 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 107 γρ./χλμ.
(+) Ποιότητα κύλισης, ευκολία οδήγησης, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, εμφάνιση, εξοπλισμός ασφαλείας
(-) Επιδόσεις, φινίρισμα, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, μικρά πίσω παράθυρα