H Suzuki μπορεί να έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού, που ζητά SUV αλλά όχι απαραίτητα σε συνδυασμό με τετρακίνηση. Τα δικίνητα SUVs δεν λείπουν πλέον ούτε από τη γκάμα ενός παραδοσιακού 4WD κατασκευαστή, όμως όταν ακούμε «Suzuki» το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό πολλών, είναι εκτός δρόμου διαδρομές και συστήματα τετρακίνησης. Το S-Cross φροντίζει να εκπληρώσει και τα δύο, σε full hybrid μορφή μάλιστα.
Το S-Cross Strong Hybrid 4WD είναι η κορυφαία εκδοχή του μικρομεσαίου SUV από το Χαμαμάτσου, εκκινώντας στη χώρα μας από τις 31.980 ευρώ (από 29.180 ευρώ το δικίνητο) και την έκδοση GL+. Η προσθήκη πανοραμικής ηλιοροφής ανεβάζει το λογαριασμό μόνο για 400 ευρώ, ενώ η έτερη διαθέσιμη έκδοση -που είναι και η πλουσιότερη της γκάμας- GLX προσθέτει στο πακέτο δίχρωμες 17άρες ζάντες και δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό, συν την ολοκληρωμένη παρουσία συστημάτων ασφαλείας και άνεσης της GL+, έναντι 35.180 ευρώ (35.680 ευρώ με ηλιοροφή).
«Τζιπάτη» εμφάνιση
Η σχεδίαση του S-Cross 2ης γενιάς αποποιείται τα γονίδια υπερυψωμένου χάτσμπακ για χάρη καθαρών γραμμών SUV, που δίνουν στο αυτοκίνητο το πιο επιβλητικό παράστημα μέχρι σήμερα. Παρότι φαίνεται μεγάλο, οι διαστάσεις παραμένουν στα συμπαγή επίπεδα του απερχόμενου. Το μήκος ανέρχεται σε 4.300 χλστ., το πλάτος στα 1.785 χλστ., το ύψος στα 1.580 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.600 χλστ., κρατώντας το μέγεθος του S-Cross σε ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και χώρων. Παράλληλα, η γενναία χρήση πλαστικών προστατευτικών και η αποφυγή υπερβολών στο μέγεθος των τροχών (17άρες, αντί για ακρότητες 18 ή 19 ιντσών) χαρίζουν στο B-SUV της Suzuki μια καθαρόαιμη off road χροιά, που τόση πέραση έχει στους αγοραστές.
Εσωτερικός κόσμος που σε κερδίζει
Ακόμα περισσότερη πέραση έχει το εσωτερικό του S-Cross, που διακρίνεται για το συνδυασμό ποιότητας και ευρυχωρίας. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την εύχρηστη οθόνη αφής 9 ιντσών και το μαλακό πλαστικό, ιδίως μπροστά από το συνοδηγό, που ανεβάζει επίπεδο το διάκοσμο. Η συναρμογή διατηρείται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως και η εργονομία. Μοναδικό μειονέκτημα η ανάγκη για περιττή περιήγηση σε μενού και υπομενού του infotainment, για λειτουργίες που θα μπορούσαν να ελέγχονται με δυο κουμπιά.
Από τους χώρους, αντίθετα, δεν υπάρχει το παραμικρό παράπονο. Για τους επιβάτες τουλάχιστον, καθώς 4 ενήλικες θα βολευτούν με όλη τους την άνεση και 5 με πολύ λίγες παραχωρήσεις. Στις αποσκευές, όμως, έχουμε -λογικές κι αναμενόμενες- απώλειες συγκριτικά με τις mild hybrid εκδόσεις. Η μεγαλύτερη μπαταρία κόβει 137 λίτρα από το πορτμπαγκάζ σε σχέση με το S-Cross 1.4 129 PS 4WD, μειώνοντας τη χωρητικότητα στα 293 λίτρα από τα 430. Η διαμόρφωση δεν ευνοεί ούτε το βάθος, αλλά η κανονικότητα του σχήματος και το μεγάλο άνοιγμα παραμένουν.
Ο λογαριασμός στα υβριδικά οφέλη
Το Strong Hybrid, λοιπόν, χάνει σε πορτμπαγκάζ και δύναμη από το απλό Hybrid. Πού κερδίζει; Σχεδόν σε κάθε άλλη πτυχή της καθημερινής χρήσης, με πρώτη και κυριότερη την κατανάλωση, όπως και με περισσότερη άνεση λόγω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το πλήρως υβριδικό S-Cross κινείται από έναν συνδυασμό βενζίνης – ηλεκτροκινητήρα, που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.5 λίτρων 102 ίππων/138 Nm και ηλεκτρικό μοτέρ 33 ίππων/60 Nm. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 116 άλογα, με τον ηλεκτροκινητήρα να κινεί κατά μόνας το αυτοκίνητο υπό ευνοϊκές συνθήκες μέχρι τα 60 χλμ./ώρα (πιο πολύ μέχρι τα 20-30 χλμ./ώρα) και να επιτρέπει το σβήσιμο του βενζινοκινητήρα σε λειτουργία coasting, σε ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα. Το υβριδικό σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί τον κινητήρα σε φάση επιβράδυνσης και ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα, μεγιστοποιώντας παράλληλα τη φόρτιση της μπαταρίας των 140V μέσω ανάκτησης ενέργειας.
Όλα αυτά τα τεχνολογικά εφαρμόζονται στην εντέλεια επί του πρακτέου, προσφέροντας καταπληκτικά νούμερα κατανάλωσης. Με απολύτως νορμάλ οδήγηση και χρήση κλιματισμού, βλέπεις άνετα ενδείξεις κάτω από 6,0 λίτρα/100 χλμ. Λίγο να προσπαθήσεις, με στοιχειώδη ρέγουλα στο δεξί πεντάλ και μεγιστοποίηση του ηλεκτροκινητήρα, φτάνεις να βλέπεις μέσες τιμές μέχρι 5,6-5,7 λίτρα/100 χλμ.! Το S-Cross Strong Hybrid είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που όχι μόνο «πιάνει» τα εργοστασιακά νούμερα κατανάλωσης, αλλά καταφέρνει να τα διαψεύσει προς το καλύτερο (5,8 λίτρα/100 χλμ. ανακοινώνει η Suzuki)!
Στις επιδόσεις η κατάσταση αντιστρέφεται, κάτι φυσιολογικό με 14 ίππους και τόση ροπή λιγότερη σε σχέση με τον 1.4 Boosterjet (235 Nm εκείνο, 138 Nm συν κάποια από τα 60 Nm του ηλεκτροκινητήρα εδώ, δίχως να αναφέρεται συνδυαστικό νούμερο), αλλά και κοντά 100 κιλά επιπλέον (1.360 αντί 1.285). Το S-Cross Strong Hybrid θέλει 13,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και δεν ξεπερνά τα 175 χλμ./ώρα τελικής (10,2 δλ. και 195 χλμ./ώρα το Boosterjet Hybrid AllGrip), ωστόσο στις ρεπρίζ η μονάδα MGU (motor generator unit) δίνει όση ώθηση χρειάζεται ο K15C. Συνολικά, η συνέργεια των δυο κινητήρων είναι εξαιρετική και οι εναλλαγές στη λειτουργία τους γίνονται ταχύτατα, αλλά και με αξιοσημείωτη ομαλότητα.
Το κιβώτιο δεν αποτελεί μέρος της, εν πολλοίς λόγω της ίδιας, της μηχανολογικής του φύσης. Το 6άρι ημιαυτόαμτο αυτόματο AGS δεν είναι διπλού συμπλέκτη ή κλασικό με μετατροπέα ροπής, αλλά μια απλοποιημένη εφαρμογή χειροκίνητου με ρομποτικές αλλαγές. Συνεπώς δεν είναι γρήγορο και πολύ ομαλό στις, όπως και άμεσο σε απόκριση στο kickdown. Η κατάσταση βελτιώνεται αν γυρίσεις σε χειροκίνητο mode και αφήνεις το γκάζι πριν ανεβάσεις, αλλά σπανίως θα θυμηθείς (ή θα ενοχληθείς τόσο από την αυτόματη λειτουργία) να το κάνεις.
Πολύ καλό εντός, «μάστορας» εκτός δρόμου
Τι λέγαμε στην αρχή; Suzuki, τετρακίνηση και οδήγηση εκτός δρόμου είναι τρίπτυχο αλληλένδετο και αυτονόητο. Ξεκινάμε ανάποδα, με τα off road προτερήματα του S-Cross πρώτα, καθότι φροντίζει να σου κάνει όλα τα χατίρια. Βγάζεις το ESP εκτός, επιλέγεις το Sport πρόγραμμα στο AllGrip και κάνεις με το αυτοκίνητο ό,τι θες -και όσο σου επιτρέπουν τα 116 άλογα- σε χώμα ή λάσπη: το πλασάρεις από πριν, πλαγιολισθαίνεις, βγαίνεις με τα τέσσερα από τη στροφή, γενικά απολαμβάνεις την κάθε στιγμή. Σε πιο… ουσιαστικές καταστάσεις, όπως την υπερκέραση εμποδίων ή την κίνηση με τροχό/τροχούς στον αέρα, η τετρακίνηση και πάλι δίνει παντού τη λύση. Το μοναδικό που ζητά την προσοχή σου είναι η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος, που δεν ξεπερνά τα 175 χλστ. και τα ασφάλτινα ελαστικά.
Επί της ασφάλτου τώρα, η απορροφητική ανάρτηση συνεργάζεται με επαρκέστατη ποσότητα ηχομονωτικού υλικού, κρατώντας εκτός καμπίνας τους περισσότερους παρασιτικούς θορύβους. Ο τρόπος που ταξιδεύει το ιαπωνικό SUV εντυπωσιάζει, καθώς τόσο τα ντεσιμπέλ των ελαστικών όσο και εκείνα από τον αέρα, διατηρούνται απρόσμενα χαμηλά. Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, «διαμαρτυρίες» θα ακουστούν/γίνουν αισθητές μόνο σε διαδοχικές ανωμαλίες διαρκείας από κατσαρό οδόστρωμα. Λακκούβες, σαμάρια, φρεάτια και λοιπά αξεσουάρ των ελληνικών δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς, προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του Suzuki.
Στις στροφές οι κλίσεις είναι απολύτως λογικές και η αίσθηση του τιμονιού καλή, αν και έχει την τάση να βαραίνει κάπως απότομα όταν ανέβουν οι ρυθμοί. Από πρόσφυση δεν υπάρχει περίπτωση να ξεμείνεις ποτέ, αφενός λόγω καλοστημένου setup και αφετέρου τετρακίνησης, την οποία η δύναμη του κινητήρα αποδεικνύεται πολύ λίγη για να προβληματίσει σε οδόστρωμα.
(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών, κατανάλωση, λειτουργία υβριδικού συστήματος, εκτός δρόμου δυνατότητες
(-) Λειτουργία κιβωτίου ταχυτήτων, μικρό πορτμπαγκάζ