Η Skoda διαθέτει πλέον μια πληρέστατη γκάμα στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, μετά και το λανσάρισμα του μικρότερου μοντέλου της Kamiq, που ήρθε να προστεθεί στα πολύ επιτυχημένα Karoq και Kodiaq.
Δείτε ακόμα: Οι επιδόσεις της νέας Skoda Octavia
Εμείς δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση, που εφοδιάζεται με τον 1.5 TSI των 150 ίππων και συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Οι τιμές ξεκινούν από 21.500 ευρώ για την έκδοση Ambition, με τη μόνη εναλλακτική να είναι η Style στις 21.970. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, τόσο από πλευράς άνεσης, όσο και από αυτή της ασφαλείας. Όλα τα επικουρικά συστήματα (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση τυφλού σημείου) είναι στάνταρ, όπως και οι 7 αερόσακοι, οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ο διζωνικός κλιματισμός, οι αισθητήρες βροχής και φώτων, το ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών και η κάμερα οπισθοπορείας κ.α.
Δυναμική σχεδίαση
Το Kamiq κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον σχεδιασμό του, ο οποίος υιοθετεί ορισμένα σχεδιαστικά γνωρίσματα από το Kodiaq και το Karoq, όπως είναι το καπό, ο εμπρός προφυλακτήρας και τα πλαϊνά νεύρα, όμως οι διαχωρισμένοι προβολείς, με τα φώτα ημέρας πάνω από το κύριο σώμα των προβολέων συναντώνται για πρώτη φορά.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS
Στο πίσω μέρος οι επιρροές από το Scala είναι παραπάνω από διακριτές, με τη διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων και το σχετικά απότομο κόψιμο της 5ης πόρτας, αλλά και το «Skoda» μεταξύ των φαναριών να προέρχονται από το μικρομεσαίο χάτσμπακ των Τσέχων.
Ποιοτική και ευρύχωρη καμπίνα
Εντός του πολύ θετικού περιβλήματος, κρύβονται εξίσου καλοί χώροι και ποιότητα κατασκευής. Τα 4.241 χλστ. του μήκους και τα 2.651 χλστ. του μεταξονίου εξασφαλίζουν «τόσο όσο» αμάξωμα, ώστε να συνδυάζεται η ευελιξία με την ευρυχωρία. Τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση, ενώ έχουν στη διάθεση τους συνολικά 26 λίτρα χώρων για μικροαντικείμενα, με αυτόν για τις αποσκευές να βρίσκεται στα 400 λίτρα και να χαρακτηρίζεται ως κορυφαίος.
Το ίδιο ισχύει για την ποιότητα κατασκευής, καθώς ολόκληρο το ταμπλό και ένα τμήμα των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακό πλαστικό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) των 10,25 ιντσών και η ιδιαίτερα εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών στο πάνω μέρος του ταμπλό, γεμίζουν high tech νότες το εσωτερικού του Kamiq και αναβαθμίζουν τη συνολική, εξαιρετική, εικόνα.
Στιβαρό και δραστήριο
Το σερί των θετικών εντυπώσεων συνεχίζεται στο δρόμο. Βασισμένο στη γνωστή και μη εξαιρετέα πλατφόρμα MQB, το μικρό τσεχικό SUV συμπεριφέρεται με τρόπο που μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας του δεν θυμίζει.
Όντας πιο σφιχτό από το Scala και με παχύτερη αντιστρεπτική δοκό μπροστά, το Kamiq δεν είναι υπερβολή να πούμε πως είναι πιο καλοστημένο από το χαμηλότερο αδερφάκι, φλερτάροντας με τον χαρακτηρισμό «σπορ». Παρά το αυξημένο ύψος και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το τιμόνι άμεσο -αν και περισσότερο ελαφρύ από το ιδανικό- και η πρόσφυση άπλετη. Ακόμα και οι αλλαγές κατεύθυνσης πραγματοποιούνται πιο ζωηρά, καταδεικνύοντας τη δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Skoda στο στήσιμο.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS
Από το οποίο δεν παρέλειψαν την ποιότητα κύλισης. Μπορεί να είναι γενικά σφιχτό για τα μέτρα των SUV, η ποιοτική λειτουργία των αμορτισέρ και η απορροφητικότητα του σασί όμως κρατούν κραδασμούς και λοιπές ενοχλήσεις εκτός. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου θα περάσει θόρυβος από τον αέρα, που προκαλείται από τους καθρέπτες, όμως ελαστικά και μοτέρ μένουν μονωμένα.
Για άλλη μια φορά, εξαιρετικός ο 1.5 TSI
Μιλώντας για μοτέρ, τα λόγια θα μπορούσαν να είναι περιττά. Ο 1.5 TSI έχει αποδείξει πολλάκις την αξία του, ερχόμενος στο Kamiq να τροφοδοτήσει την κορυφαία έκδοση. Και, φυσικά, τα αποτελέσματα είναι ανάλογα.
Δεν είναι οι 150 ίπποι στις 5.000- 6.000 σ.α.λ. και τα 250 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Ούτε τα 8,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με τα 212 χλμ./ώρα τελικής. Μήτε τα μόλις 7,3 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης. Είναι ο τρόπος που ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος συνδυάζει όλες τις αρετές.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Η επιτάχυνση έρχεται γραμμικά και αγόγγυστα. Το τράβηγμα από τις 1.300 σ.α.λ. εντυπωσιάζει και εγγυάται για την άμεση παροχή ισχύος. Άριστος συνεργάτης το DSG, που κατεβάζει γρήγορα μόλις αντιληφθεί πως ο οδηγός θέλει γκάζι. Σε τέρμα πάτημα του δεξιού πεντάλ, δε, μπορεί να κατεβάσει 2 ταχύτητες εν ριπή οφθαλμού. Ο θόρυβος δεν γίνεται ποτέ ενοχλητικός, ούτε κοντά στον κόφτη, ενώ με την ίδια άνεση ο TSI απενεργοποιεί τους 2 κυλίνδρους -ή απενεργοποιείται πλήρως- όταν δεν υπάρχει φόρτος εργασίας. Διαδικασίες που γίνονται αντιληπτές μόνο μέσω των ενδείξεων στο Virtual Cockpit.
+ Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εργονομία, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός
– Ελαφρύ τιμόνι