Η Peugeot έχει μακροχρόνια και πετυχημένη παρουσία στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, από το 1972 με την παρουσίαση του 104. Έκτοτε, η γαλλική μάρκα λανσάρισε πολλά και σημαντικά μοντέλα, όπως είναι το 205, το 106, το 206, το 207 και οι δύο γενιές του 208.
Δείτε ακόμη: Νέο Peugeot 2008 με τιμή από 19.900 ευρώ
Το νέο Peugeot 208 άλλαξε πλήρως σε σχέση με τον ομώνυμό προκάτοχό του από τα «θεμέλιά» του, καθώς βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του ομίλου PSA. Για πρώτη φορά μάλιστα προσφέρεται και σε έκδοση με ηλεκτροκινητήρα, ισχύος 136 ίππων. Φυσικά, η γκάμα του περιλαμβάνει και θερμικά μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Αυτά είναι τα 1.2 λτ. PureTech 75, 100 και 130 και ο πετρελαίου 1.5 λτ. BlueHDi 100.
Μεταξύ αυτών περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον συγκεντρώνει το 1.2 PureTech 100 της δοκιμής, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 16.200 ευρώ. Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας σε επίπεδο τιμής (δείτε εδώ αναλυτικά εκδόσεις και τιμές). Ενδεικτικά, το Renault Clio 1.0 TCe 100 πωλείται από 14.690 ευρώ, το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 από 14.866 ευρώ, το VW Polo 1.0 TSI 95 PS από 15.350 ευρώ και το Opel Corsa 1.2T 100 από 15.380 ευρώ.
Ξεχωριστός και δυναμικός σχεδιασμός
Αναμφίβολα, ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» του νέου Peugeot 208 είναι ο θελκτικός του σχεδιασμός με τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ειδικά το εμπρός άκρο του με τα κάθετα λεπτά φώτα ημέρας LED που θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού, εμφανίζει μια πολύ επιθετική όψη. Η μεγάλη μάσκα με τα νίκελ διακοσμητικά, τα έντονα νεύρα στο καμπύλο καπό και τα φουσκωμένα φτερά, τονίζουν περεταίρω την καλλίγραμμη σιλουέτα του γαλλικού supermini. Ανάγλυφες είναι με την σειρά τους και οι πλευρικές του επιφάνειες, ενώ πίσω ξεχωρίσουν τα λεπτά φωτιστικά με τα κάθετα τρισδιάστατα μοτίβα και η γυαλιστερή μαύρη φάσα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Peugeot 508 2.0 BlueHDI GT 180 PS
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Peugeot 208 έχει μεγαλώσει και έχει μήκος 4.055 χλστ. (+82 χλστ.), πλάτος 1.745 χλστ. (+6 χλστ.), ύψος 1.430 χλστ. (-30 χλστ.) και μεταξόνιο 2.540 χλστ. (+2 χλστ.). Ωστόσο, έχει επιτευχθεί μείωση βάρους, χάρη στην ελαφρύτερη κατά 30 κιλά, νέα πλατφόρμα.
High-tech εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα
Στο θάλαμο των επιβατών του 208, το νέας γενιάς Peugeot i-Cockpit εντυπωσιάζει με τον σχεδιασμό του και υιοθετεί τα αισθητικά πρότυπα που είδαμε αρχικά στο 3008. Το ταμπλό χωρίζεται σε τρία επίπεδα: Στο πάνω μέρος υπάρχει ο 3D πίνακας οργάνων των 10 ιντσών (στις εκδόσεις Allure και GT Line) και η οθόνη αφής των επίσης 10 ιντσών (ή 5 και 7 ιντσών ανάλογα την έκδοση).
Ο φουτουριστικός πίνακας οργάνων με το πλαίσιο που προεκτείνεται προς τα έξω και τα ανοίγματα στα πλαϊνά του παραμετροποιείται και προβάλλονται οι πληροφορίες που θέλει ο οδηγός. Όμως, οι ενδείξεις του κρύβονται από την στεφάνη του τιμονιού και για να γίνουν πλήρως ορατές, θα πρέπει ο οδηγός να τοποθετήσει ψηλά το κάθισμα και χαμηλά το τιμόνι. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται οι διακόπτες αεροπορικού τύπου και πίσω από αυτούς χειριστήρια αφής για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, κλιματισμός, πλοήγηση, ρυθμίσεις κ.α.). Στο κατώτερο τμήμα του ταμπλό υπάρχουν διάφορες πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, θύρες USB, βάση για ασύρματη φόρτιση και δύο ποτηροθήκες (μία ρηχή και μία βαθιά), ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα.
Ποιοτικά, το εσωτερικό του νέου 208 είναι πολύ προσεγμένο σε υλικά και φινίρισμα. Όλα τα πλαστικά τμήματα στο ταμπλό είναι μαλακά στην υφή, ενώ το κεντρικό τμήμα είναι διακοσμημένο με επένδυση τύπου ανθρακονήματος. Επιπλέον, τα διακοσμητικά μαύρης λάκας πιάνου και τα νίκελ φιλέτα, χαρίζουν στην καμπίνα μια πολυτελή νότα.
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές
Στον τομέα των χώρων, το νέο μικρό Peugeot, τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Οι εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, όμως πίσω ο αέρας για τα πόδια είναι οριακά επαρκής για άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μ. ή και λιγότερο. Επιπλέον, το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών δεν διευκολύνει την είσοδο και έξοδο των επιβατών. Για τις αποσκευές, υπάρχουν 265 λτ. ή 309 λτ. με κιτ επισκευής ελαστικού, τα οποία είναι λιγότερα έναντι ανταγωνιστών. Ωστόσο, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του πορτμπαγκάζ.
Ζωηρός ο 1.200άρης turbo κινητήρας
Την κίνηση του 208 PureTech 100 αναλαμβάνει το γνώριμο και αποδοτικό 3κύλινδρο, 1.200άρι turbo μηχανικό σύνολο με τους 100 ίππους και τα 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Ο εν λόγω κινητήρας ταιριάζει κατάλληλα στο νέο 208, αφού το κινεί άνετα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ.), είναι ελαστικός, πολιτισμένος και με λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο.
Οι τρεις κύλινδροι δεν ενοχλούν στο εσωτερικό με δονήσεις και θόρυβο, ενισχύοντας το πολιτισμένο προφίλ του αυτοκινήτου. Το μοτέρ εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ζωντάνια μέχρι τις πιο υψηλές. Ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει σχετικά μακριές διαδρομές, ενώ η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.800 σ.α.λ.) δεν «κρεμάει» τον κινητήρα, ακόμα και χωρίς πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 7,3 λτ./100 χλμ. Για όσους πάλι κυνηγούν την κατανάλωση, το Drive Mode, εκτός από την επιλογή Normal έχει και την Eco, αν και σε αυτή την περίπτωση η απόδοση μειώνεται αισθητά.
Εξαιρετικά ισορροπημένο στο δρόμο
Το πολύ δυνατό σημείο του νέου Peugeot 208, είναι η οδική του συμπεριφορά. Το αυτοκίνητο κερδίζει αμέσως τον οδηγό του από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει, αφού είναι ευχάριστο, άνετο και ασφαλές σε κάθε διαδρομή. Σε αστικές συνθήκες, το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο παρουσιάζεται ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, πράγμα που εκτιμάται ιδιαίτερα. Η ανάρτηση αμβλύνει αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς όμως να δίνει την αίσθηση χαλαρότητας. Παράλληλα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση συνδράμουν στην ποιοτική αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές Peugeot
Η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο και στο «στήσιμο» των αναρτήσεων φαίνεται και εκτός πόλεως. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται ευθύβολα, δίχως να δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας, ακόμα και σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Απολαυστικό είναι και σε διαδρομές με στροφές, όπου ακολουθεί ευλαβικά τις εντολές του οδηγού. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης πολύ αυξημένα. Το 208 στρίβει σε εσάκια και φουρκέτες με χαρακτηριστική ευκολία, δίχως να παρεκκλίνει από την προεπιλεγμένη τροχιά. Ο οδηγός το τοποθετεί εκεί που θέλει και το αυτοκίνητο ακολουθεί την χαραγμένη πορεία. Μόνο εφόσον το παρακάνει, μπαίνει το ESP και κόβει το ρυθμό. Σε ορισμένες συνθήκες εξαντλείται γρήγορα η ισχύς του κινητήρα, λόγω των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Παράλληλα, το τιμόνι είναι ακριβές, έχει καλή αμεσότητα και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι δυνατά και αντέχουν στην συνεχόμενη καταπόνηση.
+ Σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, κινητήρας, εξοπλισμός
– Χώροι πίσω επιβατών, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, τιμή, θέση πίνακα οργάνων