Δοκιμή Microlino Competizione 10,5 kWh 17 PS

Η ανάγκη για μετακίνηση εντός του αστικού ιστού με ελάχιστο κόστος χρήσης, ευελιξία -κυρίως στο παρκάρισμα-, μειωμένο όγκο και μηδενικούς ρύπους ολοένα και αυξάνεται. Αυτός είναι και ο λόγος που γύρω μας κυκλοφορούν πλέον πληθώρα ηλεκτρικών πατινιών, e-scooters και κάθε λογής ηλεκτρικά δίτροχα που εξυπηρετούν τις καθημερινές μετακινήσεις, προσφέροντας τεράστια ευκολία ειδικά στο κέντρο της πόλης. Τι γίνεται όμως όταν επιζητούμε να έχουμε τα παραπάνω πλεονεκτήματα και δεν θέλουμε να είμαστε εκτεθειμένοι στους κινδύνους του δρόμου και των στοιχείων της φύσης; Τη λύση έρχονται να δώσουν τα Microcars, ηλεκτρικά οχήματα δηλαδή, με λιλιπούτειες διαστάσεις, πολύ ικανοποιητική αυτονομία για το σκοπό που κατασκευάστηκαν και «μανιτζεβελιά» στη χρήση. Δοκιμάσαμε το νέο και στυλάτο που ακούει στο όνομα Microlino! Ελβετικού σχεδιασμού, κατασκευασμένο στο Τορίνο της Ιταλίας.

ΔΕΝ είναι αυτοκίνητο, ΕΙΝΑΙ Microlino!

Ο πρώτος και βασικότερος χαρακτηρισμός που πρέπει να δοθεί στο όχημα αυτό «μικροκινητικότητας» είναι ότι δεν είναι αυτοκίνητο και συνεπώς δεν μπορεί και δεν πρέπει να συγκριθεί με κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι ό,τι πιο κοντινό μπορεί να αγοράσει κάποιος σε αυτή την κατηγορία. Το Microlino των 2.519 χλστ. μήκους ανήκει στην κατηγορία L7e (άδεια οδήγησης κατηγορίας Β), έχει τελική ταχύτητα 90 χλμ./ώρα και δεν υπόκειται σε περιορισμούς κίνησης σε αυτοκινητόδρομο. Από πλευράς ανέσεων διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς. Έτσι, σε γενικές γραμμές θα προσπαθήσει να «κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί» στις ανωμαλίες του δρόμου, με τα αποτελέσματα να είναι θετικά στις περισσότερες των περιπτώσεων. Πρόκειται για το πρώτο όχημα στην κατηγορία του που είναι εφοδιασμένο με αυτοφερόμενο πλαίσιο (monocoque), προσφέροντάς του αυξημένα επίπεδα ασφαλείας και δυναμική οδήγηση. Στον τομέα της ασφάλειας, το ελαφρύ αμάξωμα αλουμινίου πλαισιώνεται περαιτέρω με πόρτα ενισχυμένη από χάλυβα.

Πόρτα. Το σήμα κατατεθέν του Microlino και «μαγνήτης βλεμμάτων»

Ο τρόπος ανοίγματος της μιας και μοναδικής πόρτας για το μπες-βγες στην «κάψουλα» παραπέμπει ευθέως στο μοντέλο της Isetta που παρουσιάστηκε το 1953 και πέρασε στη ΒΜW από το 1955 έως το 1962. Με το πάτημα ενός μικρού κουμπιού κάτω από το φωτιστικό σώμα/καθρέπτη του συνοδηγού, η πόρτα ανοίγει αυτόματα για να εισέλθουν οι 2 μοναδικοί επιβάτες. Από μέσα, με το τράβηγμα της αιωρούμενης δερμάτινης χειρολαβής, κλείνει. Μάλιστα διαθέτει μηχανισμό soft close χωρίς να χρειάζεται την παραμικρή προσπάθεια και δύναμη! Το άνοιγμα από μέσα γίνεται με ένα μπουτόν καλά κρυμμένο πίσω από τη μπάρα που φιλοξενεί τη μικρή οθόνη όπου ρυθμίζεις τον ανεμιστήρα/εσωτερικό φωτισμό/καλοριφέρ και άλλες λειτουργίες.

Σύσφιξη σχέσεων στο εσωτερικό με τα τελείως απαραίτητα

Το εσωτερικό μοιάζει με κόκπιτ «βαθυσκάφους», είναι απόλυτα λιτό στα φυσικά χειριστήρια, όπως ο επιλογέας R,N,D,Sport (κουμπί), κλασικό χειρόφρενο στα αριστερά, διακόπτη αλάρμ, φώτων και υαλοκαθαριστήρα εμπρός. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή και δεν νιώθεις κλειστοφοβικά. Μια ψηφιακή οθόνη πίνακα οργάνων πίσω από το «καρτίσιο» τιμόνι και άλλη μια μικρότερη στη μπάρα, ενημερώνουν για τα πολύ βασικά. Δεν υπάρχει ραδιόφωνο, πόσο δε μάλλον infotainment. Αντ’ αυτού τοποθετείς το κινητό σου στην βάση στήριξης για να πλοηγηθείς με χάρτη ή για να ακούσεις μουσική. Οι 4 usb θύρες φόρτισης συσκευών είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενες.

Το διθέσιο κάθισμα είναι ενιαίο και ρυθμίζεται μόνο προς τα εμπρός και πίσω. Οι 2 επιβάτες θα «συσφίξουν» τις σχέσεις τους αφού μόνιμα ακουμπά ο ένας στον άλλον από τη μέση και πάνω. Τα παράθυρα είναι συρόμενα και η ηλιοροφή –απαραίτητη ελλείψει κλιματισμού– (έκδοση Competizione/Dolce) επίσης. Πολύ θετική εντύπωση μας έκανε ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 230 λίτρα και χωράει άνετα όλα τα ψώνια της ημέρας.

Ευέλικτο, γρήγορο και τρομερά οικονομικό

Η μετακίνηση με το Microlino είναι άκρως ευχάριστη αφού χωράς παντού, παρκάρεις παντού, κάτι που για τα υπόλοιπα οχήματα μοιάζει Γολγοθάς. Επιταχύνει εντυπωσιακά αν μάλιστα πατήσεις και το κουμπί Sport που βρίσκεται στο κέντρο του περιστροφικού επιλογέα ταχύτητας. Το τιμόνι που δεν διαθέτει υποβοήθηση είναι βαρύ, δυσκολεύοντας λίγο τις μανούβρες κατά το παρκάρισμα. Στο δρόμο είναι σταθερό παρά τους μικρούς τροχούς των 13 ιντσών (145/70) οι οποίοι μάλιστα είναι ίδιας διάστασης εμπρός και πίσω. Λόγω του στενότερου μετατρόχιου πίσω περιστρέφεται με αρκετή άνεση, κάνοντας τις επιτόπιες στροφές παιχνιδάκι. Το σύστημα πέδησης (δισκόφρενα παντού) θέλει κάποια εξοικείωση, καθώς έχει «ξύλινη» αίσθηση και δεν περιλαμβάνει ABS. Διαθέτει όμως πολύ δυνατή ανάκτηση ενέργειας. Επίσης απουσιάζουν οι αερόσακοι και τα όποια συστήματα ασφαλείας γενικότερα. Κατά την επιλογή της όπισθενη έλλειψη φωτός είναι πρόβλημα για τον οδηγό του οχήματος που ακολουθεί, μη γνωρίζοντας τις προθέσεις σου. Κατά το παρκάρισμα, πρέπει να προνοήσεις και να αφήσεις μια λογική απόσταση από το μπροστινό όχημα μιας και η πόρτα χρειάζεται χώρο για να ανοίξει πλήρως κατά την αποβίβαση/επιβίβαση.

Το Microlino είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις. Urban, Dolce και Competizione. Η Competizione της δοκιμής με τη μεσαία σε χωρητικότητα μπαταρία των 10,5 kWh, έχει ονομαστική αυτονομία 177 χλμ. Στην πραγματικότητα είναι λίγο λιγότερο αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα, καθώς για μια πλήρη φόρτιση (0-100%) απαιτούνται μόλις 4 ώρες σε οικιακή πρίζα. Οι διαθέσιμες χωρητικότητες είναι 6 kWh, 10,5 kWh, 14 kWh, με ονομαστική αυτονομία 91 χλμ.177 χλμ. και 230 χλμ. αντίστοιχα.

Γεύση και επίγευση

Όπου και να περάσαμε, όπου και να σταθήκαμε, ο ενθουσιασμός των περαστικών και τα επιφωνήματα έκπληξης ήταν διάχυτα ειδικά όταν η πόρτα άνοιγε διάπλατα! Εκεί ήταν που ο κόσμος γύρω μας έστρεφε αστραπιαία το βλέμμα του για να καταλάβει τι είναι αυτό που βλέπει και από που βγαίνουν οι επιβάτες. Σχετικά τώρα με το ιδιαίτερα μοναδικό λουκ του Microlino και την εντύπωση που κάνει στο δρόμο θα πούμε μόνο το εξής. Δεν υπήρχε δρόμος που να μη μας έδιναν προτεραιότητα με απώτερο σκοπό οι επιβάτες των οχημάτων γύρω μας να έχουν το χρόνο να θαυμάσουν το λιλιπούτειο όχημα και να μας ρωτήσουν τι και πώς. Στο χρονικό διάστημα που το είχαμε στη κατοχή μας δεχτήκαμε τις περισσότερες ερωτήσεις «ever» από κάθε άλλο αυτοκίνητο δοκιμής. Δώσαμε τις απαντήσεις και εμπλακήκαμε σε ανάλογους διαλόγους σχεδόν σε κάθε ευκαιρία στάσης κάνοντας πολλούς χαμογελαστούς φίλους.

Η τιμή της έκδοσης που δοκιμάσαμε είναι στις 19.400 ευρώ (με επιδότηση) και μπορείτε να το παραγγείλετε μέσω του επίσημου site της Micro. Να σημειώσουμε ακόμα ότι οι παραδόσεις των Microlino και τα Test Drives πραγματοποιούνται μέσω του επίσημου δικτύου της Kosmoride.

(+) Ευελιξία, ευκολία στην οδήγηση, ιδιαίτερος σχεδιασμός, οικονομία
(-) Τιμή, έλλειψη ABS/αερόσακων/υποβοήθησης τιμονιού/ραδιοφώνου

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
17
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
89
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
90
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Ανεξάρτητη ανάρτηση
Πίσω ανάρτηση
Ανεξάρτητη ανάρτηση
Εμπρός φρένα
Δισκόφρενα
Πίσω φρένα
Δισκόφρενα
Μήκος (χλστ.)
2.519
Πλάτος (χλστ.)
1.473
Ύψος (χλστ.)
1.501
Βάρος (κιλά)
513
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
230
ESP
 
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.400 ευρώ (με επιδότηση)
Get it on Google Play Download on the App Store