Η Mercedes-Benz διαθέτει μια από τις πιο πλήρεις γκάμες ηλεκτρικών μοντέλων, που κορυφώνεται με την παντοδύναμη AMG ΕQS 53 των 658 ίππων. Στη βάση της τοποθετείται η ολοκληρωμένη EQA 250, η οποία γίνεται ακόμη καλύτερη στην έκδοση +. Αυτό το «συν» είναι που κάνει όλη τη διαφορά, καθώς υποδηλώνει την ύπαρξη μεγαλύτερης μπαταρίας και αυξημένης αυτονομίας.
Η EQA 250+ ξεκινά στη χώρα μας από τις 52.100 ευρώ, δηλαδή είναι 2.000 ακριβότερη από την EQA 250. Όσοι δεν ικανοποιούνται από τα 190 άλογα της EQA 250 ή θέλουν τετρακίνηση, μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των EQA 300 και 350 4Matic με τιμή εκκίνησης τις 53.500 και 56.100 ευρώ αντίστοιχα. Η πρώτη αποδίδει 228 ίππους και 390 Nm, ενώ η κορυφαία έκδοση φτάνει τους 292 ίππους και τα 520 Nm ροπής.
Αεροδυναμικές γραμμές και προσεγμένες βελτιώσεις
Εμφανισιακά, η EQA 250+ φαίνεται ίδια με την απλή 250. Μοναδική αλλαγή δείχνει να είναι το «+» στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, ωστόσο οι μηχανικοί της Mercedes έχουν φροντίσει ώστε να πλαισιώσουν τη μεγαλύτερη μπαταρία με στοχευμένες βελτιώσεις, προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την αύξηση της αυτονομίας. Το πακέτο Range Plus, που συνοδεύει την 250+, απομακρύνει τις ράγες οροφής, χαμηλώνει ελαφρώς την απόσταση από το έδαφος και ανασχεδιάζει το τρίπτυχο προφυλακτήρα-μάσκα-ζαντών, με σκοπό τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.
Οι αλλαγές συνεχίζονται και κάτω από το αμάξωμα, όπου συναντάμε νέο κάλυμμα για το δάπεδο. Μια εφαρμογή που βελτιώνει τη διαχείριση της ροής του αέρα κάτω και γύρω από την EQA, συμβάλλοντας περαιτέρω στην αεροδυναμική ενίσχυση του αυτοκινήτου.
Ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία εντός
Στο εσωτερικό η εικόνα παραμένει ως εξαιρετικά είχε. Η ενιαία διάταξη Widescreen των δυο οθονών 10,25 ιντσών (από 7 ίντσες η κάθε μια στη βασική έκδοση) μαγνητίζει τα βλέμματα, οι κυκλικοί αεραγωγοί σε στυλ τουρμπίνας δίνουν το δικό τους σχεδιαστικό ρυθμό, ενώ τα πολύ καλά ποιοτικά και εφαρμοσμένα υλικά αποπνέουν πολυτέλεια, ακόμα και χωρίς να τα ακουμπήσεις. Όσον αφορά το σύστημα πολυμέσων MBUX χρειάζεται εξοικείωση, αλλά από τη στιγμή που ο χρήστης μπαίνει στο κλίμα του, μπορεί να διαχειρίζεται πανεύκολα τις επιμέρους λειτουργίες, βοηθούμενος και από τους διακόπτες που βρίσκονται κάτω από τους τρεις αεραγωγούς.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, όπως ακριβώς περιμένει από ένα SUV, με τα καθίσματα να είναι άνετα και να προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη. Στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, ακόμα κι οι πιο ψηλοί, απολαμβάνοντας «άπλα» για το κεφάλι και τα πόδια τους. Οι αποσκευές δεν μπορούμε να πούμε πως κάνουν το ίδιο, καθώς με 340 λίτρα στη διάθεσή τους έχουν σημαντικά λιγότερο χώρο από ότι στην αδελφή GLA (435 λίτρα), την ώρα που περιορίζονται και από το βαλιτσάκι του φορτιστή. Στην καθημερινότητα δεν το κουβαλάς μαζί, αλλά σε ένα ταξίδι αναγκαστικά θα σου κλέψει χώρο.
Όλα στο «συν»
Η ουσία της Mercedes-Benz EQA 250+ είναι σε αυτό ακριβώς το «συν». Η μπαταρία εδώ φτάνει τις 70,5 kWh σε ωφέλιμη χωρητικότητα, ξεπερνώντας κατά 4,0 kWh την απλή EQA 250 (66,5 kWh). Αναβάθμιση που, βάσει εργοστασιακών ισχυρισμών, προσφέρει 100 χλμ. επιπλέον μεταξύ των φορτίσεων. Από τα 424-430 χλμ. της EQA 250 δηλαδή, η 250+ μπορεί να καλύψει έως 540 χλμ. με μια σύνδεση στην πρίζα. Στην πραγματικότητα τέτοια νούμερα δεν θα δεις, με καμιά από τις δυο, αλλά πράγματι οι υποσχέσεις της Mercedes περί αυξημένου βεληνεκούς επαληθεύονται στο ακέραιο.
Σε ρεαλιστικές μεικτές συνθήκες κίνησης, η EQA 250 μπορεί να ξεπεράσει τα 380-400 χλμ. και να εμφανίσει μέση τιμή κατανάλωσης γύρω στα 20-21 kWh/100 χλμ. (20,8 kWh/100 χλμ. είχε γράψει στη δοκιμή μας). Η βελτιωμένη της εκδοχή εξαργυρώνει το «+» και τις αεροδυναμικές αλλαγές, με μια μέση κατανάλωση 19,2 kWh/100 χλμ. και ένδειξη μέγιστης αυτονομίας που αγγίζουν τα 460-470 χλμ.! Οι αριθμοί ποικίλουν αναλόγως στυλ οδήγησης και συνθηκών, αλλά κατά μέσο όρο η EQA 250+ προσφέρει τουλάχιστον 70-80 χλμ. περισσότερη ανεξαρτησία από σημείο φόρτισης. Κι όλα αυτά, διατηρώντας αναλλοίωτες τις πολύ καλές -για αυτοκίνητο 1.965 κιλών- επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ., ηλεκτρονικά περιοριζόμενη η τελική στα 160 χλμ./ώρα).
Οι χρόνοι φόρτισης, αντίθετα, δεν εμφανίζουν αλλαγές. Σε παροχή με εναλλασσόμενο ρεύμα ή με τη χρήση του on board φορτιστή των 11 kW απαιτούνται 6,5 ώρες για το «φουλάρισμα» της συστοιχίας, ενώ με συνεχές ή ή ταχυφορτιστή 100 kW μπορεί να φτάσει στο 80% εντός 30 λεπτών.
Πολύ καλή συμπεριφορά, εξαιρετική ανάκτηση ενέργειας
Οδηγικά, η συνταγή παραμένει στο πολύ επιτυχημένο μοτίβο της EQA 250. Η ελαφρώς πιο χαμηλωμένη ανάρτηση δεν κάνει κάποια διαφορά, με τις κλίσεις να μένουν σε ελάχιστα επίπεδα και την ποιότητα κύλισης να κινείται στο ακριβώς αντίθετο άκρο, ήτοι πολύ ψηλά. Σε καθημερινές διαδρομές, και ιδίως εντός των τειχών της πόλης, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω απορροφούν τα πάντα. Κυριότερα όμως, το κάνουν αθόρυβα. Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος πρακτικά σβήνονται από την ανάρτηση, η οποία διατηρεί σε υψηλή κλίμακα και την πρόσφυση, ακόμα και υπό συνθήκες έντονης πίεσης. Ο εμπρός άξονας είναι αυτός που θα υποκύψει πρώτος, όταν εν τέλει ξεπεραστεί το όριο των ελαστικών, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αναίσθητη η ουρά. Μια ελάχιστη μετατόπιση θα την πετύχεις, αλλά μόνο αν προσπαθήσεις επίμονα.
Αντίθετα, δεν πρέπει να προσπαθήσεις καθόλου για να απολαύσεις το ταξίδι με την EQA 250+. Η λειτουργία της ανάρτησης και η πολύ καλή ηχομόνωση αξιοποιούν στο μέγιστο την απουσία μηχανικών θορύβων, επιδεικνύοντας με μαεστρία τα κάλλη της ηλεκτροκίνησης. Το ίδιο κάνει η σεμιναριακή λειτουργία της ανάκτησης ενέργειας, που σε βοηθά να κινείσαι μόνο με το γκάζι ακόμα κι όταν δεν έχεις επιλέξει την ανάλογη λειτουργία! Το καλιμπράρισμα της μπαταρίας είναι τόσο καλό, ώστε προσαρμόζεσαι κατευθείαν στον τρόπο επιβράδυνσης του οχήματος με το άφημα του γκαζιού, γλιτώνοντας πολύτιμο υλικό τριβής από το σύστημα πέδησης και αποφεύγοντας αχρείαστα απότομα φρεναρίσματα.
(+) Αυτονομία, λειτουργία ανάρτησης, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής και κύλισης, άνεση, χώροι επιβατών, ηχομόνωση, λειτουργία ανάκτησης ενέργειας
(-) Χώρος αποσκευών