Δοκιμή Mercedes-Benz A 200 7G-DCT mild hybrid

H Mercedes-Benz απολαμβάνει την επιτυχία της A-Class χρόνια τώρα, η οποία στη σημερινή τέταρτη γενιά είχε φτάσει σε σημείο να κοντράρει εμπορικά ακόμα και τα mainstream μικρομεσαία. Προκειμένου να διατηρήσει τη φόρμα της, η A-Class ανανεώθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους αισθητικά, τεχνολογικά και κυρίως μηχανικά, με τους υβριδικούς κινητήρες να έρχονται στο προσκήνιο.

Σημαντικές αλλαγές έχουμε και στη γκάμα, όπου πλέον η A 160 σταμάτησε να διατίθεται και A 180 δεν προσφέρεται στη χώρα μας. Πρώτη έκδοση είναι πλέον η A 200 των 163 ίππων, οπότε αναμενόμενα έχει πάει προς τα πάνω και η τιμή εκκίνησης. Η πιο προσιτή νέα A-Class ξεκινά από τις 39.990 ευρώ, ενώ επόμενη είναι η A 220 των 190 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση 4Matic, εκκινώντας από τις 47.550 ευρώ. Μοναδική πετρελαιοκίνητη επιλογή είναι η A 220 d (επίσης με 190 ίππους) και τιμή 50.250 ευρώ.

Πετυχημένες οι νέες σχεδιαστικές πινελιές

Το δυναμικό παρουσιαστικό του μικρομεσαίου από τη Στουτγκάρδη παραμένει επίκαιρο, οπότε οι σχεδιαστές επέλεξαν να κινηθούν μετρημένα στο φρεσκάρισμά του. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω (με στάνταρ LED τα δεύτερα πια) και η ελαφρώς ανασχεδιασμένη μάσκα αποτελούν τα κυριότερα σημεία διαφοροποίησης, με τα τέσσερα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου να ολοκληρώνουν το facelift. Στην προκειμένη βέβαια έχουμε τις καλές και αγαπημένες μαύρες πολυάκτινες του πακέτου AMG Line, που μετρούν 19 ίντσες και αναδεικνύουν τόσο το ανθρακί χρώμα του αμαξώματος όσο και τους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες.

Ο δυναμισμός εντείνεται από το μακρύ καπό και τα διπλά του «νεύρα», που μαζί με το σφηνοειδές εμπρός μέρος αποτελούν σήμα-κατατεθέν της νέας A-Class. Συνολικά η παρέμβαση του σχεδιαστικού τμήματος κρίνεται απολύτως επιτυχημένη, καθώς οι βασικές γραμμές διατηρούνται αναλλοίωτες και παράλληλα προστίθενται στοιχεία φρεσκάδας.

Εντυπωσιακή σχεδίαση και ποιότητα, σταθερά καλοί οι χώροι

Εξίσου προσεκτικά κινήθηκε η Mercedes-Benz και στην καμπίνα, η οποία βρίθει ποιοτικών και premium αναφορών. Με το πακέτο AMG βέβαια αποκτάς ωραιότατα μπάκετ καθίσματα, κόκκινες ραφές και συνδυασμό suede-δερμάτινων επενδύσεων, αλλά τα μαλακά πλαστικά και η γεροδεμένη συναρμογή είναι στάνταρ. Το ίδιο ισχύει για το δίδυμο των οθονών 10,25 ιντσών, που είναι «όλα τα λεφτά» στην εικόνα του εσωτερικού και μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Η εργονομία επίσης εμφανίζεται βελτιωμένη, καθώς το σχετικά δύσχρηστο (και αρκετά αναίσθητο στο άγγιγμα) touchpad στην κεντρική κονσόλα έχει αντικατασταθεί από μια αντιολισθητική θήκη. Στο μάτι πάντως δεν είναι η καλύτερη αλλαγή, καθώς δημιουργεί ένα περίεργο κενό οπτικά. Αφού μιλάμε για εργονομία δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι, που κάνουν το χειρισμό κάθε λειτουργίας (ειδικά την αυξομείωση της έντασης στη φωνή) αχρείαστα περίπλοκο.

Οι χώροι, αντίθετα, παραμένουν σε πολύ καλά επίπεδα για 4 ενήλικες, αν και οι αποσκευές μπορεί από εδώ και στο εξής να εκφράσουν λίγα παράπονα. Η μπαταρία του mild hybrid συστήματος έχει κόψει 15 λίτρα από το πορτμπαγκάζ, κατεβάζοντας τη χωρητικότητα στα 355 λίτρα (από 370). To ευρύ άνοιγμα και το αναλογικά χαμηλό κατώφλι, αντίθετα, συνεχίζουν στο πλευρό των εύκολων φορτο-εκφορτώσεων.

Υβριδική καρδιά, πολύ καλές επιδόσεις και κατανάλωση

Όλες οι παραπάνω αλλαγές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως ορεκτικό. Το κυρίως πιάτο της ανανεωμένης A-Class βρίσκεται κάτω από το καπό, όπου πια απαντώνται μόνο υβριδικά (mild και plug-in) κινητήρια σύνολα. Ο τετρακύλινδρος 1.33 λτ. υπερτροφοδοτούμενος παράγει τα ίδια 163 άλογα και 270 Nm, όπως πριν, αλλά τώρα δέχεται τη συνδρομή ενός μικρού ηλεκτρικού μοτέρ με 14 ίππους και -κυρίως- 150 Nm. Η έξτρα ροπή κάνει όλη τη δουλειά στις χαμηλές στροφές, καλύπτοντας μια μικρή υστέρηση που εμφανίζει ο θερμικός κινητήρας και δίνοντας αυτό το boost (EQ Boost, για την ακρίβεια) που χρειάζεσαι, ώστε να μην πατάς παραπάνω το γκάζι.

Το 48βολτο σύστημα ενισχύει την ελαστικότητα του βενζινοκινητήρα, αποτελώντας σύμμαχο του οδηγού και της τσέπης. Με αρκετά πιεσμένη οδήγηση κατά τη διάρκεια της δοκιμής, αλλά και μπόλικη κίνηση στην πόλη, η τιμή της μέσης κατανάλωσης διαμορφώθηκε στα 7,8 λίτρα/100 χλμ. Λίγο να βγεις εθνική οδό ή να αντισταθείς στο γενναιόδωρο άνοιγμα του δεξιού πεντάλ, κατεβαίνεις από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Κι όλα αυτά, σε συνδυασμό με επιτάχυνση 8,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και μια τελική 225 χλμ./ώρα.

Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διακρίνεται για την ομαλότητα στις αλλαγές σχέσεων, ενώ με το πρόγραμμα Sport τις πραγματοποιεί και πολύ γρήγορα. Ο ηλεκτροκινητήρας το κάνει να φαίνεται ιδιαίτερα βελτιωμένο στην απόκριση των εκκινήσεων, που είναι τόσο χρήσιμες στο «σταμάτα-ξεκίνα» και τις μανούβρες παρκαρίσματος. Ενώ στην προ-mild hybrid A 200 έπρεπε να αντιμετωπίζεις τις και να προσαρμόζεσαι στις απότομες επιταχύνσεις χαμηλά, που προέκυπταν από το lag στη συνεννόηση μετάδοσης-κινητήρα, εδώ έχεις το ηλεκτρικό μοτέρ να κάνει το «μεσάζοντα» και να λειαίνει τις αντιδράσεις, εκπολιτίζοντας δραστικά την όλη εμπειρία.

Σφιχτό σετάρισμα, ανεξάντλητη πρόσφυση

H ανάρτηση από την πλευρά της ταιριάζει γάντι στο σπορ παρουσιαστικό. Σφιχτή και χαμηλή (θέλουν προσοχή τα τελειώματα στις κατηφόρες, οι λακκούβες και τα σαμάρια), ελαχιστοποιεί τις κλίσεις στις στροφές και μεγιστοποιεί την πρόσφυση, η οποία ούτως ή άλλως χαίρει των ελαστικών 225/40 και των 19άρηδων τροχών. Όλα αυτά, φυσικά, έχουν έναν άλφα αντίκτυπο σε άνεση και ποιότητα κύλισης, καθότι λίγοι κραδασμοί και αναπηδήσεις θα βρουν το δρόμο τους προς την καμπίνα, αν το οδόστρωμα είναι κακής ποιότητας (το 80% στην Ελλάδα, δηλαδή). Κουραστική πάντως δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, ας είναι καλά η εξαιρετική ηχομόνωση.

Το τιμόνι εκπλήσσει με την αίσθηση και την ακρίβεια που προσφέρει, ιδίως στο πρόγραμμα Sport. Γενικά, όποιο από τα default mode κι αν επιλέξεις (Eco, Comfort και Sport, συν το Individual με τις προσωπικές σου επιλογές) η ανταπόκριση από τιμόνι, γκάζι και κιβώτιο είναι ακριβώς αυτές που πρέπει να έχει κάθε πρόγραμμα, αποφεύγοντας τις υπερβολές (μειωμένο γκάζι στο Eco, για παράδειγμα). Στο ίδιο επίπεδο και τα φρένα, με πολύ καλή αίσθηση στο πεντάλ και ακόμα καλύτερη απόδοση. Αρωγός στη μακροζωία των υλικών τριβής η ανάκτηση ενέργειας, που σου επιτρέπει να μειώνεις σημαντικά τις επαφές του ποδιού με το φρένο.

(+) Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, εικόνα εσωτερικού
(-) Τιμή, σφιχτή ανάρτηση, ελαφρώς μειωμένο πορτμπαγκάζ

Καύσιμο
Βενζίνη + mild hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/2.000-3.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
14
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
150
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
225
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
133
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
85,12
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.419
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.452
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.375
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
355
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
92%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
39.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store