Δοκιμή Mazda2 e-Skyactiv G 1.5 90 hp

H Mazda γιορτάζοντας τα 20 χρόνια παραγωγής από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Mazda2 (Απρίλιος του 2003), παρουσίασε το ανανεωμένο μοντέλο τόσο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά με δύο νέα χρώματα αμαξώματος, διάφορες επιμέρους αναβαθμίσεις και δύο νέες ειδικές εκδόσεις. Τη Homura και τη Homura Aka, που είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής. Κατασκευασμένο στην Ιαπωνία με προσοχή μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια, συνδυάζει την σπορτίφ σχεδίαση με την κορυφαία εργονομία. Το Mazda2 μπορεί να μην ανήκει στα πλέον εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας, ωστόσο φροντίζει να ικανοποιεί τον υποψήφιο αγοραστή σε πολλούς βασικούς τομείς και να του αφήνει μια πολύ ευχάριστη αίσθηση ειδικά στην οδήγηση.

Το ανανεωμένο Mazda2 είναι διαθέσιμο σε 3 ιπποδυνάμεις με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα να αποδίδει 7590 και 115 ίππους αντίστοιχα και με πέντε επίπεδα εξοπλισμού. Στη βάση βρίσκεται η έκδοση Prime Line, κατόπιν η Centre Line, ακολουθούν η Homura, η Exclusive Line και τέλος η κορυφαία Homura Aka. Οι τιμές ξεκινούν από 17.140 ευρώ και φτάνουν έως τις 24.321 ευρώ για την έκδοση Homura Aka 90 PS με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Σπορτίφ εμφάνιση και φρεσκαρισμένο look

Η σχεδιαστική γλώσσα «Kodo» είναι η φιλοσοφία που εφαρμόζει η ιαπωνική εταιρία και αφορά τη διαρκή βελτίωση των μοντέλων της. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι σχεδιαστές χαρίζουν σε κάθε Mazda τη δική του προσωπικότητα και το νέο Mazda2 δεν αποτελεί εξαίρεση. Ο προσεκτικός παρατηρητής θα εντοπίσει τις μικρές αυτές αλλαγές που αφορούν στη μάσκα, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα φωτιστικά σώματα και τις ζάντες των 16 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Στα Homura και Homura Aka βρίσκουμε επιπλέον προβολείς και φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, αναδιπλούμενους καθρέφτες, επένδυση με μαύρο φιλμ στην οροφή του αμαξώματος και απόληξη εξάτμισης χρώματος ασημί.

Αν και δεν του φαίνεται, το νέο Mazda2 ξεπερνάει τα 4 μέτρα σε μήκος (4.085 χλστ.), ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.695 χλστ. και 1.524 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2.570 χλστ. Το μήκος και το ύψος είναι ελάχιστα αυξημένα σε σχέση με το μοντέλο προ facelift. Σχεδιαστικά το ανανεωμένο σχήμα αποπνέει αέρα ανανέωσης, ενώ οι 2 κορυφαίες εκδόσεις δείχνουν ιδιαίτερα νεανικές και σπορτίφ χωρίς περιττές φαμφάρες.

Μίνιμαλ και καλοφτιαγμένο εσωτερικό με πολύ καλή εργονομία

Το εσωτερικό του νέου Mazda2 κινείται πιστά στην ιαπωνική φιλοσοφία, με όλα τα απαραίτητα χειριστήρια να βρίσκονται στην ιδανική θέση, άμεσα προσβάσιμα από τον οδηγό. Ενώ σε  πολλά αυτοκίνητα του σήμερα, ψάχνει να βρει ο οδηγός τις απλές «καθημερινές» ρυθμίσεις μέσα από οθόνες και διακόπτες αφής, εδώ, τα φυσικά χειριστήρια κάνουν τη ζωή του πιο εύκολη και απλή. Η ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα είναι αρκετά καλή, με σκληρά μεν, αλλά στιβαρά υλικά και κυρίως με σωστή συναρμογή, αφού ακόμα και σε κακοτράχαλο οδόστρωμα δεν ακούγονται τριγμοί. Θετικά σχόλια κερδίζει το σπορ τιμόνι, καθώς επίσης κι ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων. Ικανοποιημένοι θα μείνετε κι από την οθόνη του infotainment, το οποίο είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Οι εντολές στο σύστημα δίνονται από το χειριστήριο πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων όταν είστε εν κινήσει (για λόγους ασφαλείας), ενώ όταν είστε σταματημένοι, η οθόνη των 8 ιντσών ανταποκρίνεται και στην αφή.

Στην συγκεκριμένη έκδοση την εικόνα του εσωτερικού αναβαθμίζουν σημαντικά οι μαύρες επενδύσεις από δερματίνη και σουέτ, συνδυασμένες με κόκκινα διακοσμητικά και ραφές, καθώς και πάνελ με όψη ανθρακονήματος. Από πλευράς χώρων τώρα, δεν έχουμε να κάνουμε και με το πλέον άνετο όχημα της κατηγορίας. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν, αλλά αν οι πίσω είναι άνω του μέσου όρου σε ύψος, τότε τα γόνατά τους θα ακουμπήσουν στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών, είναι και αυτός μικρός μιας και τα 255 λτ. που διαθέτει είναι λίγα και αντιστοιχούν με μίνι αυτοκινήτων.

Στιβαρό, ευχάριστο και με εξαιρετικά φρένα

Στο δρόμο, η συμπεριφορά του συνδυασμού πλαισίου – αναρτήσεων αποπνέει σιγουριά, με αίσθηση ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, διατηρώντας το δυναμικό χαρακτήρα που ξέραμε από παλιά. Μπορεί από χαμηλά να μην τραβάει όπως οι «τουρμπάτοι» ανταγωνιστές του, όμως ψηλά με 3η-4η ταχύτητα έχει ψυχή και μάλιστα μπόλικη, ανεβάζοντας πρόθυμα το δείκτη του ταχυμέτρου. Η εθνική οδός δεν θα το προβληματίσει ιδιαίτερα, αν και σε ανηφορικά τμήματα θα χρειαστεί κατεβάσματα ταχυτήτων για να διατηρήσει το ρυθμό του, γιατί ειδικά η έκτη σχέση είναι πολύ μακριά και το μοτέρ δεν έχει τράβηγμα.

Η ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση κάνει αποτελεσματικά τη δουλειά της στο στρίψιμο, όμως από πλευράς άνεσης μπορεί κάποιους να ενοχλήσει. Εξασφαλίζει την πρέπουσα πρόσφυση, διατηρώντας τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά επίπεδα. Σε αυτό συντελεί και το σύστημα G-Vectoring Plus, που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη πρόσφυση, συμβάλλοντας στην περισσότερο ελεγχόμενη συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, φρενάροντας ελαφρώς τους εξωτερικούς τροχούς μετά από στροφή. Μιλώντας για φρένα, αν και πίσω υπάρχουν ταμπούρα, εντυπωσιαστήκαμε θετικά με τη συμπεριφορά τους ακόμα και σε έντονη επιβράδυνση με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Στα σημεία αναφοράς του Mazda2 ανήκει το πολύ καλό σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι. Τέλος, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως κι η ηχομόνωση.

Δίνοντας έμφαση στην οικονομία καυσίμου

Η γενικότερη νόρμα στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι να χρησιμοποιούν μικρά μηχανικά σύνολα με turbo. Η Mazda από την άλλη, επιλέγει την ατμοσφαιρική οδό και για τον κινητήρα του Mazda2, μαζί με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Συγκεκριμένα, στο μηχανοστάσιο υπάρχει ένας 1.500άρης με ισχύ 90 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 151 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,8 δλ. και η μέγιστη τελική ταχύτητα είναι 183 χλμ./ώρα. Το mild-hybrid σύστημα τεχνολογίας i-ELOOP, αποτελείται από μια γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια σε 10 δλ. και στον ίδιο χρόνο μπορεί να την αποδώσει πλήρως.

Η πολύ χαμηλή κατανάλωση είναι το αποτέλεσμα αυτού του συνδυασμού, με νούμερα που στην πραγματικότητα με νορμάλ χρήση, φτάνουν τα 6,1 λτ./100 χλμ. Σε αυτό, συμβάλει και το πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων με τις μακριές σχέσεις μετάδοσης. Το αρνητικό όμως είναι ότι η 6η ταχύτητα είναι overdrive, κάτι που σημαίνει ότι στην παραμικρή ανηφόρα χρειάζεται κατέβασμα σε 5η ή και 4η ταχύτητα, μιας και το μοτέρ κρεμάει, λόγω έλλειψης ροπής . Κάτι που δεν συμβαίνει με τα turbo downsized μηχανικά σύνολα του ανταγωνισμού.

(+)  Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα κατασκευής εσωτερικού, σχεδίαση, κατανάλωση, αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων, τιμή
(-) Χώροι επιβατών και αποσκευών, πολύ μακριά 6η ταχύτητα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.496
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
151/3500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
107
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.085
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.524
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.037
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
255
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.596 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store