Δοκιμή Kia XCeed 1.5T 160PS 48V 7DCT

Πέρασαν κιόλας 4 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του Kia XCeed, στη σχετικά νεοσύστατη τότε κατηγορία των CUV (κουπέ-SUV). Μια προσθήκη που το αγοραστικό κοινό αγκάλιασε, καθώς συνδύαζε ίσως το πιο δυναμικό παρουσιαστικό στα μικρομεσαία crossover με ένα πληρέστατο πακέτο χώρων, ποιότητας, εξοπλισμού, επιδόσεων και δυναμικών χαρακτηριστικών. Ο καιρός, όμως, περνάει και όλα τα αυτοκίνητα χρειάζονται το facelift τους.

Το XCeed πέρασε από το ιατρείο του πλαστικού στις αρχές του έτους, ωστόσο σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειονότητα του ανταγωνισμού (και γενικότερα όλων των καινούργιων) καταφέρνει να αντιστέκεται στις δραματικές αυξήσεις τιμών. Για να ακριβολογούμε, έχει ίσως την καλύτερη τιμή της κατηγορίας. Ο τιμοκατάλογος ανήκει στις 25.090 ευρώ για την έκδοση Premium και το 6άρι χειροκίνητο iMT κιβώτιο, συνοδεία υπερπλήρη εξοπλισμού. Όλα τα συστήματα ασφαλείας είναι στάνταρ, όπως επίσης τα προγράμματα οδήγησης, οι 18άρες ζάντες, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και η οθόνη αφής των 8 ιντσών για το infotainment, μεταξύ άλλων. Κοντολογίς, δίνεις ελάχιστα πάνω από 25.000 ευρώ και αγοράζεις μικρομεσαίο crossover 160 ίππων με τα όλα του. Οι τιμές είναι ίδιες και για τις εκδόσεις χωρίς το 48V Hybrid σύστημα, αλλά η μη υβριδική γκάμα έχει το πλεονέκτημα της παρουσίας του 1.6 τούρμπο των 204 ίππων, στις 31.290 (Platinum) και 33.790 (GT-Line) ευρώ

Αν ο αγοραστής αναζητά το 7άρι DCT διπλού συμπλέκτη θα πρέπει να υπολογίζει 1.600-2.000 ευρώ παραπάνω, αναλόγως έκδοσης, ενώ για το κορυφαίο GT-Line οι τιμές τοποθετούνται στις 28.990 ευρώ για το χειροκίνητο και τις 31.190 ευρώ για το αυτόματο. Οι φαν του ντίζελ έχουν την επιλογή του 1.6D των 136 ίππων, σε κόστη που ξεκινούν από τις 27.190 ευρώ και φτάνουν στις 33.290 ευρώ, ενώ εκείνοι των plug-in υβριδικών θα πρέπει να δαπανήσουν 37.990 ευρώ για το PHEV. Φυσικά τα 7 χρόνια εγγύησης και τα 5 χρόνια δωρεάν service είναι και εδώ, όπως σε κάθε Kia, παρόντα.

Διάνα οι αλλαγές σε ένα ήδη εξαιρετικό σχήμα

Όταν έχει μια τόσο στέρεα σχεδιαστική βάση, δεν χρειάζεται να κάνεις ριζικές αλλαγές. Τα design centers της Kia σε Σλοβακία και Φρανκφούρτη το γνωρίζουν πολύ καλά, διανθίζοντας τις ήδη εξόχως δυναμικές γραμμές του XCeed. Τα εμπρός φανάρια απέκτησαν τριπλά LED ημέρας, οι προφυλακτήρες έγιναν μια ιδέα πιο επιθετικοί, τα πίσω φωτιστικά σώματα χαρακτηρίζονται από το νέο κυψελοειδές μοτίβο των LED (σε σκούρο περίγραμμα, για το GT-Line), ενώ δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου (στάνταρ 18άρες, μην ξεχνάμε).

Συνολικά μιλάμε για ένα πολύ πετυχημένο πακέτο φρεσκαρίσματος, κρατώντας αναλλοίωτη τη γραμμή που έκανε επιτυχία το XCeed και εμπλουτίζοντάς τη με προσεγμένα στοιχεία. Ειδικότερα στο GT-Line, όπου οι νίκελ λεπτομέρειες στην ποδιά και τις πλευρικές εισαγωγές μπροστά, μαζί με τις μαύρες ενθέσεις σε ζάντες-πόρτες-θόλους-οροφή, συνθέτουν ένα σχήμα που τραβάει το μάτι δίχως καν να προσπαθεί. Αμετάβλητες οι διαστάσεις, με το μήκος να διατηρείται κάτω από τα 4,4 μέτρα (4.395 χλστ.).

Πολύ καλή ποιότητα, ακόμα καλύτεροι χώροι, αναβαθμισμένη τεχνολογία

Ανεπηρέαστα παραμένουν και τα θετικά γνωρίσματα της καμπίνας. Τα πλαστικά παραμένουν ποιοτικότατα και μαλακά στην πλειοψηφία τους, οι χώροι υπερ-επαρκούν για μια τετραμελή οικογένεια και πλέον, συνοδεύονται από έξτρα «φιλέτα» ψηφιακότητας. Η οθόνης αφής των 10,25 ιντσών (στάνταρ 8 ίντσες) και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών διαθέτουν νέα γραφικά, διατηρώντας το ευανάγνωστο και εύχρηστο του χαρακτήρα τους. Τα αφρώδη υλικά σε ολόκληρο το ταμπλό με τις ραφές, οι επενδύσεις στο άνω τμήμα των θυρών, τα νίκελ διακοσμητικά και οι επιφάνειες piano black δημιουργούν μια ατμόσφαιρα, που θα ζήλευαν ακόμα και εκπρόσωποι από το premium ράφι της κατηγορίας.

Αξιοζήλευτη και η ευρυχωρία, μα περισσότερο η θέση οδήγησης. «Το φοράς και οδηγάς» θα μπορούσαμε να πούμε, ιδίως στο GT-Line με τα τύπου μπάκετ καθίσματα. Κατά τα λοιπά, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με περίσσια άνεση, ένας πέμπτος δεν θα παραπονεθεί στη μέση του πίσω καθίσματος, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν μπόλικες, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 380 άκρως αξιοποιήσιμα λίτρα. Αν, δε, επιλέξετε XCeed χωρίς το 48βολτο υβριδικό σύστημα, άρα και χωρίς τη μπαταρία κάτω από το χώρο αποσκευών, η διαθέσιμη άπλα για τα μπαγκάζια αυξάνεται στα 426 λίτρα. Για περισσότερες ανάγκες μεταφοράς, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος παρέχει έως 1.332 λίτρα (1.378 στο μη υβριδικό).

Ό,τι πρέπει ο 1.5 τούρμπο, μαζί με το 7άρι αυτόματο

Άλλο λόγο από το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ πάντως, δεν έχεις για να μην επιλέξεις το 48V Hybrid. Συμπληρώνει ιδανικά τον υπετροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο των 1.482 κ.εκ, αν και ούτως ή άλλως το τράβηγμα είναι εξαιρετικό από τις 1.200-1.300 σ.α.λ. μόλις. Τα 253 Nm έρχονται στις 1.500 σ.α.λ., αλλά ακόμα και κάτω από αυτό το όριο η ροπή αρκεί για να «σπρώχνει» τα 1.430 κιλά του αμαξώματος, συνεπικουρούμενη από την σοφή κλιμάκωση του 7τάχυτου DCT. Όταν αρχίζεις να ψάχνεις το άνω άκρο του στροφόμετρου, θα διαπιστώσεις άφθονο σθένος και πολύ καλές επιδόσεις όπως εκφράζονται από τα 9,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, αλλά και τα 208 χλμ./ώρα τελικής. Το κυριότερο ατού του διπλού συμπλέκτη, όμως, κρύβεται αλλού.

Τα 9,2 δλ. είναι μια χαρά χρόνος για το 100άρι, αλλά δεν παύουν να είναι παραπάνω από τα 9,0 δλ. που θέλει το χειροκίνητο. Πού κάνει τη διαφορά το DCT; Εκεί που νοιάζει τον οδηγό στο 99% των καθημερινών του μετακινήσεων: στις ρεπρίζ. Με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη το XCeed θέλει 6,3 δλ. για το «γέμισμα» 80-100 χλμ./ώρα, την ώρα που με το χειροκίνητο απαιτούνται 3,4 ολόκληρα δευτερόλεπτα επιπλέον (9,7)!

Πολύ καλά τα πηγαίνει και στο θέμα της κατανάλωσης, όπου αρκούν 7,2-7,3 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο. Από εκεί και πέρα, όσο πιέζεις ανεβάζεις. Μπορεί να δεις και πάνω από 10 λίτρα/100 χλμ. μέση τιμή αν πηγαίνεις συχνά τέρμα γκάζι, ωστόσο με νορμάλ οδήγηση πέφτεις στην περιοχή των 7. Eco πρόγραμμα δεν υπάρχει λόγος να επιλέξεις, καθώς καταλήγεις να καις περισσότερο λόγω της πιο ήπιας απόκρισης του δεξιού πεντάλ. Παραφωνία στη λειτουργία του κιβωτίου το έντονο πατινάρισμα κάποιες φορές, που δυσκολεύει τις εκκινήσεις και όταν θες να κινείσαι σιγά, όπως λόγου χάρη την ώρα που βγαίνεις από στενό και θες να ελέγξεις την κυκλοφορία.

Πάτημα και άνεση σε ιδανική ισορροπία

Αντιθέτως, όσο και να ψάξεις στην οδική συμπεριφορά, ψεγάδι δεν θα βρεις. Οι τεχνικοί και οι δοκιμαστές της Kia έχουν πετύχει το ιδεατό, ταιριάζοντας αρμονικά το στιβαρό πάτημα με την άνεση. Τo XCeed στρίβει «με όσα», γέρνει ελάχιστα ακόμα και με τα στάνταρ των κανονικών χάτσμπακ (δεν το συζητάμε για crossover), κρατάει επαφή με το οδόστρωμα σε κάθε περίπτωση, πλην «χοντρής» ή εσκεμμένης υπερβολής, και ταυτόχρονα φιλτράρει τις πλείστες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Μόνο σε «τάφρο» θα περάσουν θόρυβοι και κραδασμοί στην καμπίνα, ή σε διαδοχικά σπασίματα.

Το τιμόνι στέκεται σε κάθε ενδεχόμενο επί του ύψους του, παρέχοντας ακριβή πληροφόρηση για το πού σημαδεύουν και πόσο κρατάνε οι εμπρός τροχοί. Το πίσω μέρος μένει πεισματικά σταθερό, επιτρέποντας μόνο ελάχιστες μοίρες στην ουρά εφόσον το ζητήσεις. Τα φρένα επίσης διακατέχονται από εξαιρετική αίσθηση και αμεσότητα, απολαμβάνοντας τη συνδρομή ενός πολύ αποτελεσματικού συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις

(-) Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου στις εκκινήσεις

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.482
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
253/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
208
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,7-8,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,1-5,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0-6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
137-142
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
87,68-99,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.395
Πλάτος (χλστ.)
1.826
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.430
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.690 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store