Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS

Η Kia είναι πλέον εδραιωμένη δύναμη στα crossover και τα SUV, δρέποντας τις δάφνες από την επιτυχία των XCeed, Sportage και Stonic στην Ευρώπη, ενώ στην Αμερική διαπρέπουν τα Sorento και Telluride. Το Niro, από το 2016 που παρουσιάστηκε η πρώτη του γενιά, αποτελεί την εναλλακτική επιλογή, όντας διαθέσιμο αποκλειστικά σε εξηλεκτρισμένη μορφή.

Στις plug-in υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του προηγούμενου, το καινούργιο έρχεται να προσθέσει τη full hybrid επιλογή. Ένα σύνολο εγνωσμένης αξίας, που γνωρίζουμε από το Hyundai Kona Hybrid, σε ένα πακέτο που συνδυάζει ξεχωριστή σχεδίαση και ιδιαίτερο χαρακτήρα, με τις πρακτικές αρετές ενός μικρομεσαίου SUV. H αρχική τιμή στη χώρα μας ορίζεται στις 33.490 ευρώ, για την έκδοση Dynamic, που προσφέρει 8 αερόσακους, πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, 16άρες ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα και κάμερα οπισθοπορείας, μεταξύ άλλων. Η ενιαία διάταξη ψηφιακού καντράν – οθόνης αφής (10,25 ιντσών έκαστο), το σύστημα πλοήγησης, η τηλεματική Kia Connect και οι 18άρες ζάντες αποτελούν προνόμια της επόμενης έκδοσης Titanium, που εκκινεί από τις 36.490 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση Special Edition τέλος, ξεκινά από τις 39.490 ευρώ.

Για τους ακόμα πιο «ηλεκτρικούς» αγοραστές υπάρχει τόσο το plug-in υβριδικό, που ξεκινά από τις 41.290 ευρώ, όσο και το αμιγώς ηλεκτρικό από 45.790 ευρώ (37.790 ευρώ με την επιδότηση).

Τολμηρή σχεδίαση που μιλάει στην καρδιά

Το νέο Niro δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχο, αλλά ούτε και με τα περισσότερα SUV που κυκλοφορούν. Μπορεί το σχήμα των δύο όγκων να είναι γνώριμο, όμως ο τρόπος με τον οποίο το έχουν καλλωπίσει το καθιστά μοναδικό. Στο εμπρός μέρος μαγνητίζουν τα βλέμματα η «Tiger Face» μάσκα και το περίτεχνο μοτίβο των LED ημέρας, που η Kia επικοινωνεί ως «Heartbeat». Γράφημα καρδιακού παλμού, σε απλή μετάφραση, που υποδηλώνει το σκίρτισμα όποιου αντικρίζει το αυτοκίνητο. Παράλληλα, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη γυρνάει το κεφάλι στη θέα του Niro.

Η διχρωμία του αμαξώματος με τις μαύρες επενδύσεις απαντώνται τόσο μπροστά, όσο περισσότερο στο προφίλ. Η περίμετρος των θόλων συνεχίζει στα προστατευτικά των θυρών, κι από εκεί στις πίσω κολώνες όπου συναντάμε διαμόρφωση «μπούμερανγκ», την οποία ακολουθούν τα πίσω φανάρια. Μαζί με αυτά υπάρχουν ενσωματωμένοι αεραγωγοί, που συμβάλλουν σε έναν πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,29, αποδεικνύοντας την προσοχή των σχεδιαστών μέχρι στην παραμικρή λεπτομέρεια. Όλα τα Niro προσφέρονται σε πολλούς χρωματικούς συνδυασμούς (συνολικά έως 32) και με επιλογή διαφορετικού χρώματος της τρίτης κολόνας.

Αναφορικά με τις τις διαστάσεις, το νέο μοντέλο εμφανίζεται μεγαλύτερο σε όλες, πλην ύψους: μήκος 4.420 χλστ. (+65 χλστ. από το Niro του 2019), πλάτος 1.825 χλστ. (+25 χλστ.), ύψος 1.535 χλστ. (χωρίς μεταβολή) και μεταξόνιο 2.720 χλστ. (+20 χλστ.). Μόνο το Niro EV είναι λίγο ψηλότερο στα 1.560 χλστ.

High tech, ποιοτικό και ευρύχωρο

Προχωρώντας στα ενδότερα του νέου Kia, παρατηρείς μονομιάς τρία βασικά στοιχεία: η high tech προσέγγιση, ποιότητα και χώρους. Πριν καν καθίσεις στη θέση του οδηγού ή κάποια άλλη, αντιλαμβάνεσαι πως οι τεχνικοί της κορεατικής φίρμας έχουν κάνει πολύ σοβαρή δουλειά με την καμπίνα του Niro.

Το ενιαίο πάνελ πίνακα οργάνων και infotainment είναι προαιρετικό (από την έκδοση Titanium και πάνω), αλλά πρακτικά απαραίτητο για να αποτυπώσει την ψηφιακότητα του νέου Niro. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών έχει ακριβώς δίπλα του το infotainment, επίσης με 10,25 ίντσες, προσφέροντας πλούσια πληροφόρηση και καλοσχεδιασμένα γραφικά. Η πολυπλοκότητα θα μπορούσε να εμφανίζεται σε μικρότερο βαθμό, καθώς απαιτείται μπόλικη περιήγηση στο μενού μέχρι να βρεις το δρόμο σου και, πρακτικά, σε αναγκάζει να ψάχνεις ό,τι θες όποτε το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο.

Στην κεντρική κονσόλα συναντάται το διαισθητικό χειριστήριο δύο λειτουργιών, που έχουμε δει στο EV6 και στο νέο Sportage. Ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα βρίσκεται το γνωστό επίσης πάνελ που ενσωματώνει και το περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή της μετάδοσης (R, N, D), δεδομένου ότι δεν υπάρχει Niro με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι ψηφιακές δυνατότητες επίσης εντυπωσιάζουν, καθώς πέρα από την εύρεση σημείων ενδιαφέροντος στο σύστημα πλοήγησης (βενζινάδικα, σταθμοί μετρό, πάρκινγκ κλπ), η εφαρμογή Kia Connect προσφέρει μέχρι απομακρυσμένο έλεγχο λειτουργιών από το κινητό τηλέφωνο!

Στα πρακτικά ζητήματα, η χορταστική παρουσία αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, που επίσης ενστερνίζεται το μοτίβο «μπούμερανγκ», σε κερδίζει με την πρώτη επαφή. Το ίδιο και οι χώροι, οι οποίοι υποδέχονται στη θαλπωρή τους 5 επιβάτες χωρίς παράπονο, συν 451 λίτρα για τα μπαγκάζια τους. Χώρος που θα μπορούσε να ήταν ακόμα μεγαλύτερος, αν δεν «εισέβαλλαν» τόσο έντονα οι θόλοι.

Η υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της

Αν κάποιος έχει ενστάσεις για τη χρησιμότητα ή αποτελεσματικότητα των υβριδικών αυτοκινήτων, ας ζήσει ή έστω οδηγήσει λίγες μέρες το Niro HEV. Ο συνδυασμός χαμηλής κατανάλωσης, επιδόσεων και χρηστικότητας που παρέχει το full hybrid σύνολο ταιριάζει γάντι στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, διαμορφώνοντας τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.

Ο 1.600άρης ατμοσφαιρικός GDI των 105 και 147 Nm ροπής συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, που συνεισφέρει 43,5 άλογα και 170 Nm. Η συνδυαστική ισχύς των 141 ίππων μπορεί να μην εντυπωσιάζει κάποιους, ωστόσο ο τρόπος που ηλεκτρικό και θερμικό μοτέρ συνεργάζονται σού δίνουν μόνιμη πρόσβαση στο 70-80% της -αρκούντως πλούσιας- ροπής των 265 Nm. Μέχρι τα 60-70 χλμ./ώρα, και αναλόγως φορτίου γκαζιού/ενέργειας μπαταρίας, μπορείς να κινείσαι μόνο με το ρεύμα, εμπλέκοντας το βενζινοκινητήρα κατά βούληση. Όταν αυτό γίνεται, εξυμνείς τους Κορεάτες για την τοποθέτηση 6τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη, αντί της πεπατημένης που θέλει CVT σε ανάλογες εφαρμογές.

Μονότονα βουητά, δισταγμοί ή γενικότερα παράταιρα ερεθίσματα κατά το πάτημα του δεξιού πεντάλ, λάμπουν δια της απουσίας τους. Τα προγράμματα Eco και Sport κάνουν εξαιρετικά ό,τι αναφέρουν, με το πρώτο να μεγιστοποιεί τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα -αλλά χωρίς να αναισθητοποιεί την απόκριση- και το δεύτερο να δίνει ένταση στη συνέργεια των δυο κινητήρων, δίχως να το παρακάνει με τη διατήρηση της επιλεγμένης σχέσης.

Όταν έχεις μια τόσο δουλεμένη συνεργασία κινητήριου συνόλου-μετάδοσης, τα ευεργετικά αποτελέσματα έρχονται ως φυσικό επακόλουθο. Το Niro HEV επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 10,4 δλ., κρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλές τιμές. Σε μεικτή διαδρομή και νορμάλ οδήγηση, η ζήτηση σε καύσιμο διαμορφώνεται άκοπα στα 5,3 λίτρα/100 χλμ.!

Ολιστικά δυναμικά χαρακτηριστικά

Το νέο Niro αξιοποιεί στο έπακρο τις αρετές της τρίτης γενιάς πλατφόρμας «K», όπου παντρεύονται υψηλότερη ακαμψία (+22%) με χαμηλότερο βάρος στο πλαίσιο (303,6 κιλά αντί 323,9). Μαζί με την ευφυή υποκατάσταση της όπισθεν από τον ηλεκτροκινητήρα (δεν υπάρχει γρανάζι, το μοτέρ κινεί αποκλειστικά το αυτοκίνητο προς τα πίσω), η Kia καταφέρνει να παρουσιάσει ένα ολικό βάρος 1.399 κιλών, σε φουλ υβριδικό SUV 4,4 μέτρων.

Συνθήκη που προικίζει το Niro με αξιοσημείωτη ζωντάνια όταν το πιέζεις, παρότι οι μηχανικοί της Kia δηλώνουν πως προτεραιότητα είναι η άνεση. Το εμπρός μέρος «ακούει» στις εντολές του τιμονιού δίχως να υποκύπτει σε αιτιάσεις υποστροφής, ενώ και το πίσω παραμένει προσηλωμένο στην επαφή του με το οδόστρωμα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο μεν, αλλά και «ολιγομίλητο» σε ό,τι έχει να κάνει με τα δρώμενα στους εμπρός τροχούς. Η ανάρτηση, με τη σειρά της, καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά την πλειονότητα των ανωμαλιών, εκδηλώνοντας ηχητικά τη δυσαρέσκειά της (και κυρίως πίσω) μόνο σε μεγάλα κενά ή καρούμπαλα ασφάλτου. Υπό πίεση θα αφήσει το αμάξωμα να πάρει ελαφρά κλίση, δίχως όμως να προκαλέσει την παραμικρή ανησυχία στον οδηγό. Τα φρένα, τέλος, είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας γενικά, όχι απλά σε υβριδικό μοντέλο. Εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ, άμεση απόκριση, σεμιναριακή συνεργασία με την ανάκτηση ενέργειας.

(+) Σχεδίαση μέσα-έξω, ποιότητα, χώροι, εξοπλισμός, λειτουργία υβριδικού συστήματος, κατανάλωση, φρένα, οδική συμπεριφορά

(-) Πολυπλοκότητα συστήματος πολυμέσων, σχήμα χώρου αποσκευών 

Καύσιμο
Βενζίνη + ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.580
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/5.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
147/4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
44
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
170
Συνδυαστική ισχύς (PS)
141
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,8-4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1-4,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4-4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
100-107
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.420
Πλάτος (χλστ.)
1.825
Ύψος (χλστ.)
1.545
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.720
Βάρος (κιλά)
1.399
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
451
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.490 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store