Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS

H Kia με το EV6 δεν παρουσίασε απλά το κορυφαίο της ηλεκτρικό μοντέλο. Λάνσαρε ένα αυτοκίνητο που σημείωσε ιστορικά ρεκόρ για εκείνη (το ισχυρότερο κορεατικό παραγωγής, με τα 585 άλογα του GT), σαρώνει τα βραβεία και κατάφερε να αναδειχτεί «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2022, χαρίζοντας τον πρώτο σχετικό τίτλο τόσο στη φίρμα από τη Σεούλ όσο και σε αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας!

O συλλέκτης βραβείων και διακρίσεων της Kia βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στη χώρα μας, εκκινώντας από τις 43.990 ευρώ (κατόπιν κρατικής επιδότησης και έκπτωσης 2.000 ευρώ) για την έκδοση Standard Range των 170 ίππων. Το EV6 Long Range των 229 ίππων που είχαμε για δοκιμή ξεκινά από τις 47.990 ευρώ και φτάνει μέχρι τις 52.990 ευρώ για το GT-Line, ενώ από εκεί ξεκινά το δικινητήριο των 325 ίππων. Το κορυφαίο GT των 585 ίππων και 740 Nm, τέλος, απαιτεί τουλάχιστον 65.990 ευρώ για την αγορά του – τιμή που βάσει επιδόσεων και ανταγωνισμού, τη λες και ευκαιρία!

Μαγνήτης βλεμμάτων και επίκεντρο της προσοχής

Βλέποντας το EV6, καταλαβαίνεις με τη μία πως μπροστά σου έχεις ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Η σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» ενσωματώνει αεροδυναμικές γραμμές, φουτουριστικές εκφάνσεις, «γυμνασμένες» αναλογίες και εντυπωσιακά στοιχεία, όπως τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω. Προφανώς δεν τίθεται θέμα για το δείκτη «κεφαλογυρίσματος», καθώς ακόμα και με το χαμηλών τόνων ανθρακί χρώμα δεν υπάρχει βλέμμα που να μην διατρέχει το αμάξωμα.

Το EV6 δεν είναι απλά ένα σχήμα που οι περισσότεροι δεν πιστεύουν πως προέρχεται από την Kia, αλλά μια από τις πιο εντυπωσιακές παρουσίες των δρόμων. Το χαμηλό και φαρδύ εμπρός μέρος με τα αιχμηρά φανάρια, οι επίσης φαρδείς ώμοι πίσω και η ενιαία διαρρύθμιση των φωτιστικών σωμάτων, η σμιλευμένη γραμμή της οροφής και οι 20άρες ζάντες δημιουργούν ένα σύνολο που αιχμαλωτίζει την προσοχή.

Οι γραμμές του αμαξώματος το κάνουν να φαντάζει μεγαλύτερο από ό,τι ήδη είναι, με το μήκος να ανέρχεται σε 4.695 χλστ., το πλάτος να αγγίζει τα 1,9 μέτρα (1.890 χλστ.), το ύψος να φτάνει τα 1.550 χλστ. και το μεταξόνιο να εκτείνεται σε 2.900 χορταστικά για τους επιβάτες χιλιοστά!

Υψηλή τεχνολογία και εντυπωσιακοί χώροι

Με τόσο «αέρα» -σχεδόν 3 μέτρων- για την καμπίνα των επιβατών, οι χώροι είναι απλά εντυπωσιακοί. Πέντε επιβάτες θα χωρέσουν με άνεση λιμουζίνας, ακόμα κι αν έχουμε να κάνουμε με άτομα ύψους 1,9 μέτρων. Η κλίση της οροφής είναι αυτή που θέτει τα όρια στο ύψος των πίσω επιβατών, καθώς από πλευράς χώρου για τα πόδια «κολυμπάνε». Εξίσου εξαιρετική είναι η ευρυχωρία για τις αποσκευές. Από 490 έως 520 λίτρα (ανάλογα την κλίση της πλάτης), 1.300 λίτρα αν αναδιπλωθεί το κάθισμα και άλλα 52 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.

Η ρηξικέλευθη σχεδιαστική προσέγγιση του αμαξώματος  αντανακλάται εσωτερικά στις διπλές οθόνες των 12,3 ιντσών, που προσφέρουν εξαιρετικά γραφικά και μεγάλη γκάμα επιλογών στον έλεγχο των λειτουργιών, αλλά παρουσιάζονται αρκετά πολύπλοκες στο χειρισμό τους. Οι δερμάτινες επενδύσεις προέρχονται από ανακυκλωμένα και vegan υλικά, όπως εξάλλου και το μεγαλύτερο μέρος των ποιοτικών και πολύ καλομονταρισμένων πλαστικών στο ταμπλό, αλλά και τις πόρτες. Την πρακτικότητα ενισχύει το μεγάλο υποβραχιόνιο και οι δυο ποτηροθήκες μπροστά από αυτό να σκεπάζουν μια ακόμα μεγαλύτερη θήκη, στη βάση του ταμπλό.

Μεγάλο ρόλο σε όλα αυτά παίζει η τοποθέτηση της μπαταρίας ομοιόμορφα στο δάπεδο, εξασφαλίζοντας επίπεδη διαρρύθμιση για την καμπίνα και βέλτιστη κατανομή βάρους, όπως διαπιστώνεις μόλις αρχίσεις να οδηγείς το EV6.

Εξαιρετική οδική συμπεριφορά και άνεση στο ταξίδι

Το πόσο καλοστημένο είναι το σασί, το καταλαβαίνεις από την πρώτη στροφή. Οι μηχανικοί της Kia έφεραν το ζύγισμα στο 43-57 εμπρός-πίσω και το συνδύασαν με αρκετά σφιχτό setup στη ανάρτηση, αφήνοντας παράλληλα αρκετό περιθώριο ενδοτικότητας σε ελατήρια-αμορτισέρ. Κατ’ αυτό τον τρόπο κατάφεραν να αξιοποιήσουν τα φαρδιά μετατρόχια και την κατανομή βάρους, δίχως να κάνουν την απόσβεση «κούτσουρο».

Το EV6 μπαίνει στις στροφές με θαυμαστή αμεσότητα για κατασκευή σχεδόν 2 τόνων (1.985 κιλά), απολαμβάνοντας περισσή πρόσφυση από το 255άρι πέλμα των ελαστικών και τη ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία παρέχει και δυνατότητες παιχνιδίσματος. Μη φανταστείτε παντιλίκια και καμένο λάστιχο, αυτό είναι υπόθεση του EV6 GT. Παρόλα αυτά, την ουρά του θα την κουνήσει και το Long Range, αλλά δίχως υπερβολές. Ακόμα κι αν παρασυρθείς σε τέτοιες, όμως, δεν θα προβληματιστεί στο ελάχιστο. Το ίδιο ισχύει για τα φρένα, που εκτός των τεσσάρων ακούραστων αεριζόμενων δισκόφρενων (345 χλστ. εμπρός-πίσω), χαίρουν της συνδρομής από την ανάκτηση ενέργειας, με τα 6 προγράμματα έντασης. Τα paddles πίσω από το τιμόνι, δε, σε διευκολύνουν τα μάλα όταν θες να αλλάζεις εν μέσω γρήγορης οδήγησης, κάνοντάς σε παράλληλα να αισθάνεσαι και λίγο «πιλότος».

Η προσεγμένη αεροδυναμική (Cd 0,28) και η μελετημένη ηχομόνωση κρατούν το μεγαλύτερο ποσοστό των θορύβων εκτός καμπίνας στο ταξίδι, αφήνοντας να ακουστούν λίγο παραπάνω οι απορροφήσεις των κραδασμών από την ανάρτηση. Ενοχλήσεις δεν υπάρχουν δηλαδή, απλά είναι σε τόσο χαμηλά επίπεδα ο αεροδυναμικός θόρυβος και εκείνος από την κύλιση των ελαστικών, που περνάει πιο εύκολα στο αυτί η δράση της ανάρτησης.

Πολύ καλές επιδόσεις και κατανάλωση

Εκείνη του κινητήρα, αντίθετα, γίνεται αντιληπτή μόνο από την επιτάχυνση που προσδίδει. Το ηλεκτρικό μοτέρ, που βρίσκεται στον πίσω άξονα, τροφοδοτεί τους αντίστοιχους τροχούς με 229 ίππους και 350 Nm, δίνοντας στον οδηγό δύναμη όπου και όποτε τη χρειαστεί. Αρκεί να μην είναι ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Eco, που αδρανοποιεί τόσο πολύ το πεντάλ του γκαζιού που θυμίζει turbo lag.

Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 7,3 δλ. και η ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,5 δλ., δείγμα του πόσο καλά τα πηγαίνει το EV6 Long Range με την επιτάχυνση, ενώ η τελική που περιορίζεται στα 185 χλμ./ώρα είναι υψηλότερη από των περισσότερων ανταγωνιστών. Η κατανάλωση μάλιστα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, με τη μέση τιμή της να διαμορφώνεται στα 17,3 kWh/100 χλμ. και να εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 528 χλμ.! Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η δυνατότητα φόρτισης, καθώς η αρχιτεκτονική είναι των 800V δίνει μέγιστη δυνατότητα 350 kW. Με άλλα λόγια, η χρήση ταχυφορτιστή αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας της μπαταρίας των 77,4 kWh από το 10 στο 80% εντός μόλις 18 λεπτών, δίνοντας 100 χλμ. αυτονομίας μέσα σε ούτε 5 λεπτά (4,5 λεπτά).

(+) Σχεδίαση, χώροι, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, χώροι, επιδόσεις, φρένα, κατανάλωση

(-) Απόκριση γκαζιού στο πρόγραμμα Eco, πολυπλοκότητα συστήματος πολυμέσων

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
229
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
350
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
16,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.695
Πλάτος (χλστ.)
1.890
Ύψος (χλστ.)
1.550
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.900
Βάρος (κιλά)
1.985
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
490 + 52
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
87%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
43,990 ευρώ (με επιδότηση και έκπτωση 2.000 ευρώ)
Get it on Google Play Download on the App Store