Από την πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε το Cee’d το 2006, η Kia έδειξε ότι άλλαξε πορεία και στόχευε στην κορυφή της κατηγορίας, κάτι που το κατάφερε με το ολοκαίνουργιο, 3ης γενιάς Ceed. Ένα αυτοκίνητο, το οποίο εμφανίζει πληρότητα σε κάθε επίπεδο, ενώ πωλείται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Kia
Το νέο Ceed κοστίζει από 15.190 ευρώ με τον κινητήρα 1.4 λτ. 100 PS και με φουλ στάνταρ εξοπλισμό από την αρχική έκδοση Inmotion. Το τούρμπο βενζίνης 1.0 T-GDi 120 PS πωλείται από 16.890 ευρώ (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), ενώ το 1.4 T-GDI 140 PS της δοκιμής διατίθεται από 19.290 ευρώ. Επίσης, υπάρχουν και τα ντίζελ 1.6 CRDi με 115 και 136 ίππους (από 19.990 ευρώ και 21.390 ευρώ αντίστοιχα). Να υπενθυμίσουμε ότι το νέο Ceed καλύπτεται με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση (όπως όλα τα Kia) και παράγεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο Ζίλινα της Σλοβακίας.
Μοντέρνο και δυναμικό
Τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει το νέο Kia Ceed με τον κομψό και δυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματός του, το οποίο διαφοροποιήθηκε πλήρως συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Το μήκος του διατηρήθηκε στα 4.310 χλστ., όμως είναι πιο πλατύ, χαμηλό, ενώ διαθέτει πιο κοντό πρόβολο εμπρός και μακρύτερο πίσω. Την σπορτίφ εμφάνισή του τονίζουν τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας LED «ice cube», τα εξίσου γουστόζικα πίσω λεπτά παραλληλόγραμμα φανάρια που δίνουν την αίσθηση αυξημένου πλάτους και τα πλαϊνά παράθυρα που σχηματίζουν ένα μισοφέγγαρο να προσδίδουν ένα ιδιαίτερο προφίλ στο κορεατικό best seller.
Εντυπωσιακή ποιότητα και προσοχή στην λεπτομέρεια
Από την στιγμή που ακούς την πόρτα να κλείνει με το χαρακτηριστικό και βαρύ «γκουπ», καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με ποιοτικό εσωτερικό. Όταν δε αρχίσεις να το περιεργάζεσαι, συνειδητοποιείς πως ενδεχομένως να ψηλαφίζεις την κορυφή της κατηγορίας. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό είναι μαλακά και εξαιρετικά σε υφή, οι ραφές στο ταμπλό δίνουν μια πολυτελή νότα, ενώ η συναρμογή βρίσκεται επίσης σε τρομερό επίπεδο, με τα διάκενα να παρουσιάζονται τα μικρότερα δυνατά και όλες τις ενώσεις να είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες. Στην κορυφή του ταμπλό και ανάμεσα στους αεραγωγούς κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών, μέσα από την οποία ο οδηγός ελέγχει το σύστημα πολυμέσων, το navigation, τις λειτουργίες του αυτοκινήτου κλπ.
Δείτε ακόμα: Οι τιμές του Kia Stinger στην Ελλάδα (+εξοπλισμός)
Η εργονομία είναι ιδανική, με κάθε διακόπτη να βρίσκεται ακριβώς εκεί που τον περιμένεις και να εκτελεί την ανάλογη λειτουργία. Από πλευράς χώρων, μέχρι 5 ενήλικες θα βρουν τη βολή τους, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 395 λίτρα.
Εξαιρετικό τράβηγμα, ικανοποιητική κατανάλωση
Το νέο δυνατό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.4 λίτρων της σειράς Kappa αποδίδει 140 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 242 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 3.200 σ.α.λ., όμως είναι η αξιοζήλευτη ελαστικότητα αυτή που κερδίζει τις εντυπώσεις. Πρακτικά δε μένεις ποτέ από δύναμη, καθότι μόλις από τις 1.000 σ.α.λ. ο κινητήρας αποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού ακόμα και με 3η ταχύτητα στο πολύ καλά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο. Από εκεί μέχρι τα κόκκινα του στροφόμετρου το Ceed επιταχύνει γραμμικά και ακούραστα, «γράφοντας» 8,9 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και φτάνοντας στα 210 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. Παράλληλα, η μέση τιμή της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ.
Σίγουρο πάτημα, ζωηρά δυναμικά χαρακτηριστικά
Βασισμένο εξ ολοκλήρου στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Κ2, κάνει τη διαφορά στην κατηγορία και σε αντίθεση με αντίπαλα μοντέλα, προσφέρει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση από τη βασική έκδοση (και όχι ημιάκαμπτο άξονα). Μπροστά κατοικοεδρεύουν τα καθιερωμένα γόνατα ΜακΦέρσον, με αναθεωρημένη γεωμετρία και διαφορετικό λόγο σκληρότητας/απόσβεσης στα αμορτισέρ.
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το κατά 30% πιο άκαμπτο πλαίσιο σε σχέση με πριν, οδηγούν τον… οδηγό σε ένα ιδιαίτερα ευχάριστο περιβάλλον όταν αποφασίσει να τα αξιοποιήσει. Το τιμόνι είναι όσο πρέπει βαρύ και ακριβές υπό γωνία, βοηθώντας σε να κατευθύνεις το εμπρός μέρος κατά βούληση – αν και τόσο βάρος στην θέση της ευθείας δεν χρειάζεται. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξαργυρώνουν την επιλογή της Kia για μόνιμη λύση, αποσβένοντας την πλειονότητα των ανωμαλιών και διατηρώντας ακλόνητο το πλαίσιο υπό πίεση. Τάσεις αυτονόμησης από το πίσω μέρος θα εμφανιστούν μόνο κατόπιν εντολής του οδηγού (με τιμονιά ή φρενάρισμα βαθιά εντός στροφής), όμως και πάλι δεν πρόκειται να εξελιχθούν σε κάτι παραπάνω από «μισό» γλίστρημα, ελέω του ESP.
Τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά το πεντάλ θα μπορούσε να έχει λίγο πιο προοδευτική απόκριση. Μικρές παραφωνίες, ωστόσο, που δεν αρκούν για να υπερκαλύψουν την ολιστική λειτουργία της ανάρτησης, η οποία απομονώνει τις περισσότερες των ανωμαλιών.
+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, χώροι, ποιότητα εσωτερικού, εξοπλισμός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ανεξαρτήτως έκδοσης, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
– Θόρυβος κύλισης