Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 PS

Η Hyundai προΐσταται του κινήματος εξηλεκτρισμού, προσφέροντας μια γκάμα γεμάτη υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι ηλεκτροκινητήρες δεν λείπουν από σχεδόν κανένα μοντέλο, είτε μιλάμε για mild, είτε για full hybrid ή ηλεκτρικό, με το Kona να κατέχει κεντρικό ρόλο στο ρεύμα ηλεκτροποίησης των Κορεατών. Το πρώτο τους μοντέλο, εξάλλου, με υβριδική και ηλεκτρική έκδοση, το οποίο συνεχίζει ανανεωμένο και ακάθεκτο την επιτυχημένη εμπορική του πορεία.

Το φρεσκαρισμένο Kona Hybrid ξεκινά στη χώρα μας από τις 25.090 ευρώ και την έκδοση Premium, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η δεύτερη Premium Plus κοστίζει 26.690 ευρώ και εξοπλίζεται ακόμη με ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, keyless entry, σκούρα κρύσταλλα πίσω, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και 18άρες ζάντες. Η κορυφαία Distinctive της δοκιμής φτάνει στις 28.490 ευρώ διαθέτοντας έξυπνο ρυθμιστή ταχύτητας Stop & Go, οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, σύστημα πλοήγησης και premium ηχοσύστημα 8 ηχείων της Krell.

Ξεχωριστό εμφανισιακά και διακριτό από τα υπόλοιπα Kona

Η εξωτερική εμφάνιση διαθέτει όλα τα στοιχεία των υπολοίπων Kona (νέοι προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα, διαφορετική θέση για τα φλας), αλλά χάρις σε δυο στοχευμένες πινελιές καταφέρνει να ξεχωρίζει τόσο από εκείνα, όσο και από το σύνολο της μεταλλικής μάζας που βλέπουμε καθημερινά στους δρόμους.

Όλη τη δουλειά κάνει το ιδιαίτερα καλαίσθητο και περίτεχνο σχέδιο των 18άρων ζαντών, που είναι αποκλειστικές για το Kona Hybrid. Πίσω τους μάλιστα κρύβονται δισκόφρενα 16 ιντσών εμπρός και 15 πίσω, που -πέρα από την επιβραδυντική ικανότητα- γεμίζουν και οπτικά τις τέσσερις άκρες του κορεατικού B-SUV. Για ακόμα περισσότερες διευκρινήσεις, φροντίζει το ανάλογο σήμα στα δεξιά της 5ης πόρτας.

Χώροι και τεχνολογία εντός

Το άνοιγμα της πόρτας του οδηγού σε φέρνει ενώπιον ψηφιακού πίνακα οργάνων και οθόνης αφής. Αμφότερα στις 10,25 ίντσες για την έκδοση Distinctive, αναβαθμίζουν τον διάκοσμο του εσωτερικού κόσμου στο Kona και τον κάνουν ακόμα πιο ταιριαστό με την high tech τεχνοτροπία του Hybrid.

Σε επίπεδο κατασκευής, τα πλαστικά είναι σκληρά μα με εξαιρετική συναρμολόγηση που αποτρέπει εμφάνιση τριγμών και καλό φινίρισμα. Από πλευράς χώρων, τα πράγματα παραμένουν αναλλοίωτα. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ αν συμπτυχτούν λίγο θα χωρέσει και πέμπτος. Για τις αποσκευές οι τεχνικοί της Hyundai κατάφεραν να κερδίσουν 13 λίτρα σε σχέση με το προ facelift Kona Hybrid, φτάνοντας συνολικά στα 374 λίτρα. Ελέω μπαταρίας, βέβαια, το πάτωμα παρουσιάζεται αρκετά ρηχό. Αν απαιτηθεί περισσότερο πορτμπαγκάζ, υπάρχει και η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, που ανεβάζει τον χώρο για τα μπαγκάζια στα 1.156 λίτρα.

Πρακτικότητα και εργονομία κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αν και η αλήθεια είναι πως θα ήθελες λίγες θήκες παραπάνω για μικροαντικείμενα, μαζί με βαθύτερες «τσέπες» στις πόρτες. Επίσης, η θήκη στη βάση της κεντρικής κονσόλας και πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων, παρότι φέρει αντιολισθητική επένδυση μόνο τέτοια δεν είναι. Κάτι που πηγαίνει το κινητό (ή ό,τι άλλο τοποθετήσεις) από τη μια μεριά στην άλλη, ακόμα κι όταν κινείσαι με κανονικούς ρυθμούς.

Μεστή λειτουργία από το υβριδικό σύνολο και πολύ χαμηλή κατανάλωση

Κάτω από το αμάξωμα οι μηχανικοί της φίρμας από τη Σεούλ έκριναν πως δεν υπήρχε λόγος για «σκάλισμα». Το Hybrid βασίζει την ύπαρξή του στο συνδυασμό ενός ατμοσφαιρικού μοτέρ 1.6 λίτρων 105 ίππων στις 5.700 σ.α.λ. και 147 Nm στις 4.000 σ.α.λ., με ενός ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 43,5 PS (32 kW) και μέγιστη ροπή 170 Nm. Συνδυαστικά, φτάνουν στους εμπρός τροχούς 141 άλογα και 265 Nm μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Και μόνο το γεγονός πως η Hyundai έχει επιλέξει τη λύση του DCT αντί της CVT πεπατημένης στα υβριδικά, καταδεικνύει το πόση προσοχή δίνουν οι Κορεάτες στην ποιοτική λειτουργία του συστήματος. Ούτε μονότονα βουητά, ούτε δισταγμοί, ούτε γενικότερα κάποια παράταιρη αίσθηση. Ο υβριδικός συνδυασμός και το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζονται ιδεατά, με ομαλά ανεβάσματα, γρήγορα κατεβάσματα και εξαιρετικές εναλλαγές στη λειτουργία μεταξύ κινητήρα βενζίνης και ρεύματος. Ο 1.600άρης ακούγεται μόνο όταν πατάς τέρμα το γκάζι και στις χαμηλές ταχύτητες, όταν φορτίζει τη μπαταρία. Εκεί παραμένει στις 1.500-1.700 σ.α.λ. και περνάει λίγα ντεσιμπέλ στην καμπίνα, αλλά δεν γίνεται ενοχλητικός.

Πολύ λιγότερο ενοχλεί η ένδειξη της μέσης τιμής κατανάλωσης, που σταθεροποιείται με χαρακτηριστική άνεση στα 5,9 λίτρα/100 χλμ. Αν είσαι λίγο προσεκτικός με το γκάζι και δεν ενεργοποιείς συχνά τον βενζινοκινητήρα, μπορείς άκοπα να δεις τιμές 1 λίτρο/100 χλμ. χαμηλότερα (4,9-5,1)! Ακόμα κι αν πατήσεις τέρμα το γκάζι (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ., τελική 161 χλμ./ώρα), η όρεξη για καύσιμο παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

Ποιοτικό φινίρισμα στην οδική συμπεριφορά

Το Kona Hybrid δείχνει τα προσόντα του και μέσω πλαισίου-ανάρτησης. Εδώ δεν έχουμε ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όπως στα άλλα δικίνητα Kona, αλλά τους πολλαπλούς συνδέσμους των τετρακίνητων. Αυτομάτως η απόσβεση αλλάζει επίπεδο, τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και διαχείρισης ανωμαλιών βελτιστοποιούνται, ενώ το ίδιο συμβαίνει με τη συμπεριφορά του πίσω μέρους υπό πίεση. Το αυτοκίνητο παραμένει ατάραχο στις καμπές, ακόμα κι αν βυθιστεί κάποιο αμορτισέρ σε λακκούβα ή συμπιεστεί δραματικά από σαμάρι, λειαίνοντας ολόκληρη τη συμπεριφορά του σασί.

Παρά το 235άρι πέλμα και το 45άρι προφίλ των ελαστικών, θόρυβοι και κραδασμοί μένουν εκτός αυτιών επιβατών. Η κύλιση ακούγεται σε φυσιολογικό ρυθμό και κάποιες φορές απλά εντείνεται η ακουστική, λόγω απουσίας ήχων από τον κινητήρα (όταν λειτουργεί μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ, δηλαδή). Η ροή του αέρα διαχειρίζεται σωστά από τους καθρέπτες και τη διαμόρφωση του αμαξώματος, κρατώντας σε εξίσου χαμηλό επίπεδο τα αεροδυναμικά παραγόμενα db.

Το Hybrid είναι αρκετά σφιχτό, οπότε η παρουσία μικρών κλίσεων στα πλευρικά φορτία και οι άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του (σωστά ζυγισμένου, αλλά κομμάτι αναίσθητου) τιμονιού δεν προκαλούν έκπληξη. Ούτε ότι δεν μιλάμε για άνεση λιμουζίνας, καθώς το απαραίτητα (λόγω αυξημένου βάρους) σκληρούτσικο setup αλληλοεπιδρά περισσότερο με τις διακυμάνσεις της ασφάλτου. Σε γενικές γραμμές, πάντως, δεν προβληματίζεσαι ούτε ενοχλείσαι ποτέ.

(+) Σχεδίαση, κατανάλωση, λειτουργία υβριδικού συστήματος, οδική συμπεριφορά

(-) Αίσθηση τιμονιού, ρηχό πορτμπαγκάζ

Καύσιμο
Βενζίνη-υβριδικό
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.580
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/5.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
147/4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
43,5
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
170
Συνδυαστική ισχύς (PS)
141
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
161
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,0-6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1-4,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9-5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112-115
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.205
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.376-1.453
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
374
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.090 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store