To Hyundai Kona ανανεώθηκε μέσα-έξω, απέκτησε έκδοση N Line και βρίσκεται εν αναμονή της παρουσίασης καθαρόαιμου N, δείγμα του πόσο εστιάζει το κορεατικό κόμπακτ SUV στους ενθουσιώδεις οδηγούς.
Πέρα από τις N επιλογές, οι 198 ίπποι του 1.6 T-GDI προσφέρονται και στο απλό Kona. Αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ξεκινά από τις 23.390 ευρώ και φτάνει μέχρι τις 27.490 ευρώ για την κορυφαία έκδοση και το σύστημα τετρακίνησης. Από τον εξοπλισμό δεν λείπει απολύτως τίποτα, με τις διαφορές μεταξύ Premium και Distinctive να αφορούν λεπτομέρειες, όπως ζάντες 18 αντί 17 ιντσών κλπ.
Πιο ώριμο εξωτερικά…
Η σχεδίαση του Kona ήταν ούτως ή άλλως από τις πιο ξεχωριστές και φρέσκιες στην κατηγορία, πριν το facelift. Οι Κορεάτες περιορίστηκαν σε λίγες αλλαγές, κυρίως στο εμπρός μέρος, προκειμένου να «λειάνουν» τις γραμμές και να τονώσουν την ομοιογένεια. Ο νέος προφυλακτήρας διακρίνεται για την πιο διακριτική εισαγωγή στο κέντρο και τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα, ενώ νέα είναι και τα LED ημέρας. Επίσης, αυξάνει το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου κατά 40 χλστ. σε σχέση με πριν, φτάνοντας πλέον τα 4.205 χλστ.
Πίσω η διαφοροποίηση είναι μικρότερης έκτασης και περιορίζεται στα νέα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων, μαζί με τα LED των φλας που αντικαθιστούν τους πορτοκαλί λαμπτήρες.
…και high tech εσωτερικά
Η προσοχή της Hyundai στράφηκε στην καμπίνα των επιβατών. Η βασική γραμμή του ταμπλό παρέμεινε ως είχε, όπως και τα πλαστικά που είναι σκληρά μα με εξαιρετική συναρμολόγηση και καλό φινίρισμα. Εκεί που το Kona κάνει «raise» είναι στη high tech αύρα. Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών συνοδεύεται από μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών (από 7) στην κορυφή του ταμπλό, αναβαθμίζοντας σημαντικά την τεχνολογική απόχρωση του εσωτερικού. Στο ίδιο μήκος κύματος το σύστημα πολυμέσων, με τις λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay.
Από πλευράς διακόσμου δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει κάτι. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερα ενήλικα άτομα, αλλά πλέον έχουν στη διάθεσή τους περισσότερη «άπλα» για μεταφορά αποσκευών, καθώς το πορτμπαγκάζ αυξήθηκε στα 374 λίτρα (από 361 λτ.). Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνει στα 1.156 λτ.
Γεμάτος δύναμη ο κινητήρας
Πολύ περισσότερες βελτιώσεις έχουμε στο μηχανοστάσιο. Εκεί εξακολουθεί να φωλιάζει ένας τετρακύλινδρος 1.600άρης τούρμπο, όμως είναι ολοκαίνουργιος. Με ελαφρώς αυξημένη χωρητικότητα (1.598 αντί 1.591 κ.εκ.), το μοτέρ της σειράς Smartstream προσφέρει περισσότερη δύναμη και πιο γεμάτη απόδοση, σε συνδυασμό με ακόμα πιο πολιτισμένη λειτουργία.
Η απόδοση φτάνει τους 198 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τα 265 Nm στις 1.600-4.500 σ.α.λ. (+21 ίπποι και 1 Nm από το προηγούμενο), παραπέμποντας περισσότερο σε hot hatch παρά οικογενειακό μικρό SUV. Το ίδιο ισχύει για το προσφερόμενο γκάζι, που εξασφαλίζει επιτάχυνση 7,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 210 χλμ./ώρα. Επιδόσεις που οφείλονται και στο 7άρι DCT, με τη σφιχτή κλιμάκωση και τις γρήγορες αλλαγές. Σε μη «εμπόλεμες» καταστάσεις, σε κερδίζει η ελαστικότητα του T-GDI. Το τράβηγμα είναι άκοπο από τις 1.700 σ.α.λ., ενώ απουσιάζουν τυχόν «εκρήξεις» της τουρμπίνας. Κατ’ αυτό τον τρόπο, εξασφαλίζεται πολιτισμένη αίσθηση και ομαλό στροφάρισμα μέχρι τον κόφτη, ενώ μένει και η μέση τιμή της κατανάλωσης στα 7,9 λίτρα/100 χλμ. Το κιβώτιο από τη μεριά του, όταν πατάς τέρμα γκάζι, ασχέτως του προγράμματος λειτουργίας (Eco, Normal, Sport), κατεβάζει και αλλάζει γρήγορα (προφανώς ταχύτερα στο Sport και πιο νωχελικά στο Eco). Συνολικά διευκολύνει πολύ στην οδήγηση και την κάνει πιο ξεκούραστη, ανεξαρτήτως διαδρομής και συνθηκών.
Απροβλημάτιστη πρόσφυση, σφιχτή ανάρτηση
Μόλις αρχίσουν οι στροφές, η σφιχτή ανάρτηση αναλαμβάνει δράση. Οι κλίσεις παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο και το 235άρι πέλμα των 18άρηδων τροχών σε επαφή με το οδόστρωμα, παρέχοντας στον οδηγό του Kona εμπιστοσύνη και πληροφόρηση. Το τιμόνι βαραίνει λίγο παραπάνω από όσο θες στο Sport, αλλά δεν αλλοιώνεται η αίσθηση. Αφ’ ης στιγμής που δεν είναι τετρακίνητο, θέλει μια κάποια εγκράτεια το γκάζι στις κλειστές καμπές. Σχεδόν 200 άλογα στον εμπρός άξονα είναι αυτά, όμως επ’ ουδενί δεν σε προβληματίζουν.
Υποστροφή θα εκδηλωθεί δύσκολα, ενώ υπερστροφή είναι πρακτικά απίθανο να αντιμετωπίσεις. Με το που κάνει πως ελαφρώσει η ουρά, το ESP επεμβαίνει και της κόβει τον οίστρο (κάπως άτσαλα, είναι η αλήθεια). Κάποιες αναταράξεις θα περάσουν στο τιμόνι, αν οι εμπρός τροχοί συναντήσουν έντονη ανωμαλία μέσα στη στροφή. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω δηλώνει πιο συχνά την παρουσία του, αλλά και πάλι απαιτείται «χτυπημένο» οδόστρωμα για να το κάνει. Η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με τις περισσότερες σημειώσεις να αφορούν στον αεροδυναμικό θόρυβο και αυτόν από τα ελαστικά, παρά το φιλτράρισμα της ανάρτησης.
(+) Αλλαγές στην εμφάνιση, αναβάθμιση εσωτερικού, τιμή, εξοπλισμός, κινητήρας, επιδόσεις, κράτημα
(-) Θόρυβος κύλισης, σκληρά πλαστικά στην καμπίνα