Το Hyundai Kona δεν ήρθε στην Ελλάδα απλά για να συνεχίσει τη ζηλευτή εμπορική πορεία του προκατόχου. Τα θέλει όλα, και ξεκινάει ονειρικά την πορεία κυριαρχίας στην ελληνική αγορά, άρτι στεφθέν «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» για τη χώρα μας!
Με «το δεξί» στα μέρη μας, λοιπόν, η δεύτερη γενιά του κορεατικού SUV, αλλά και με πληρέστατη γκάμα σε πολύ καλές τιμές. Το βασικό Premium με τον τρικύλινδρο 1.000άρη τούρμπο και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο τιμάται στις 24.290 ευρώ (με την τρέχουσα προσφορά), με το Distinctive της δοκιμής να τοποθετείται στις 25.990 ευρώ και το κορυφαίο N Line στις 27.790 ευρώ. Το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη κοστίζει από 26.990 ευρώ, ενώ ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 1.6 λίτρων και 198 ίππων εκκινεί από τις 30.290 ευρώ. Από εκεί και πέρα έχουμε τετρακίνητες εκδόσεις (αποκλειστικά με τον 1.6 T-GDI) και το Kona Full Hybrid 141 PS, το οποίο ξεκινά από τις 31.890 ευρώ. Ενδεικτικά, ακόμα και το ακριβότερο Kona της γκάμας (το 1.6T 198PS 7DCT 4×4 N Line ) δεν υπερβαίνει τις 38.490 ευρώ. Για το νέο Kona Electric ισχύει έκπτωση 5.000 ευρώ για όλες τις εκδόσεις, ενώ μαζί με την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ εκκινεί από 33.990 ευρώ.
Βλέμματα και εκατοστά πάνω του
Για την πρώτη ματιά, τι να πούμε; Λες σε όποιον σε ρωτάει ότι αυτό είναι Kona, και δυσκολεύεται να σε πιστέψει. Οι σχεδιαστές της Hyundai πήραν το ήδη ξεχωριστό σχήμα της πρώτης γενιάς και το ανέβασαν πολλαπλά επίπεδα, χαρίζοντας στους δρόμους ένα από τα πιο ανατρεπτικά αισθητικά τετράτροχα που κυκλοφορούν! Το νέο Kona εμφανίζεται αγνώριστο, με το εμπρός μέρος να κυριαρχείται από τον συνδυασμό μάσκας-προφυλακτήρα και την ενιαία μπάρα LED (Seamless Horizon Lamp), που ενώνει τα φώτα ημέρας. Οι προβολείς, όπως στο απερχόμενο μοντέλο, ακροβολίζονται στον προφυλακτήρα, την ώρα που τα φτερά γίνονται ακόμα πιο μυώδη και γωνιώδη. Στο προφίλ δεσπόζουν οι 18άρες ζάντες και οι αιχμηρές γραμμές, που καθοδηγούν το μάτι σε ένα εξίσου ριζικά διαφοροποιημένο πίσω μέρος. Και εδώ όλη η προσοχή πέφτει στο Seamless Horizon Lamp, που πέρα από το φουτουρισμό στη σχεδίαση εντείνει τον όγκο του αμαξώματος, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει φαρδύτερο από όσο είναι. Κι από όγκο το νέο Kona, άλλο τίποτα.
Το μήκος έχει πάρει 15 ολόκληρα εκατοστά, φτάνοντας αισίως τα 4.355 χλστ. και καθιστώντας το Kona MK2 ως το μεγαλύτερο B-SUV της αγοράς! Άλλα 60 χλστ. έχουν πάει στο μεταξόνιο (2,66 μέτρα πλέον), ενώ πλάτος και ύψος είναι οι δυο διαστάσεις με τη μικρότερη αύξηση σε μπόι (+25 και +10 χλστ. αντίστοιχα). Είναι εμφανέστατο πάντως, ακόμα και χωρίς να βάλεις τα δυο Kona σιμά, ότι το καινούργιο είναι σαν μικρομεσαίο SUV σε σχέση με το προηγούμενο.
Φουλ χώροι, ποιότητα και οθόνες
Με τέτοια αύξηση διαστάσεων δεν προκαλεί εντύπωση πως οι χώροι όχι απλά είναι οι καλύτεροι της κατηγορίας, αλλά συγκρίνονται εύκολα με C-SUV. Μόνο να ανοίξεις την πίσω πόρτα, όχι να κάτσεις στο κάθισμα, είναι αρκετό για να καταλάβεις πως η άπλα για τα πόδια «δεν υπάρχει». Ακόμα και μπασκετμπολίστα να βάλεις στο νέο Kona, δεν πρόκειται να ακούσεις παράπονο. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν με απίστευτη άνεση, ενώ εξίσου περιττά είναι τα σχόλια για την ευρυχωρία του πορτμπαγκάζ. Με 466 λίτρα ψάχνει αντίπαλο στα B-SUV, κάνει πολλά C-SUV να ψάχνονται και κερδίζει 105 λίτρα συγκριτικά με το απερχόμενο 48V Hybrid! Κατά τα λοιπά διάκοσμος, συναρμογή και ποιότητα βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως και η ψηφιακότητα. Ας είναι καλά οι διπλές οθόνες (12,3 ίντσες έκαστη) σε ενιαία διάταξη, μαζί με τα προσεγμένα πλαστικά που χρησιμοποιούνται. Το χέρι θα ήθελε αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά οπτικά και εργονομικά δεν σου αφήνει περιθώριο για παράπονα. Το ίδιο ισχύει για την εξαιρετική θέση οδήγησης, όπως και για την μελετημένη θέση του επιλογέα, που έρχεται «κουτί» στην παλάμη σου.
Καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση
Όλη αυτή η αύξηση στις διαστάσεις απολύτως αναμενόμενα έχει φέρει άνοδο στην ένδειξη της ζυγαριάς. Το 1.0 T-GDI 48V ζυγίζει 130 κιλά παραπάνω από το αντίστοιχο που αντικαθιστά, ακουμπώντας τους 1,4 τόνους (1.395 κιλά). Η ισχύς παραμένει αμετάβλητη στα 120 άλογα και η ροπή αυξήθηκε στα 200 Nm (από 172 Nm), οπότε λογική η μικρή επιβάρυνση στο χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα. Η Hyundai ανακοινώνει 11,8 δλ. (+0,3 δλ.) και τελική 180 χλμ./ώρα (-2 χλμ./ώρα), με την αίσθηση που αποκομίζεις να επιβεβαιώνει τους αριθμούς. Ο τρικύλινδρος τούρμπο των 998 κ.εκ. μοιάζει ελαφρώς «φιμωμένος», απαιτώντας μίνιμουμ 2.100-2.300 σ.α.λ. για να δώσει νεύρο, παρότι τα 200 Nm είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Το καλύτερο φάσμα είναι στις 2.500-2.600 σ.α.λ., δίχως αυτό να σημαίνει πως χαμηλότερα υστερεί σε τράβηγμα από πλευράς χαρακτήρα απόδοσης. Απλά, καλείται πλέον να κουμαντάρει επιπρόσθετο βάρος.
Γενικά ο οδηγός χρειάζεται να δουλεύει αρκετά με το λεβιέ του κιβωτίου, αλλά καθόλου δεν θα τον «χαλάσει». Αίσθηση, ακρίβεια και κούμπωμα κάλλιστα θα μπορούσαν να ανήκουν σε Hyundai N, καθιστώντας απόλαυση τα ανεβοκατεβάσματα σχέσεων. Διαδικασία που γίνεται ακόμα πιο απολαυστική στο πρόγραμμα Sport, καθότι η συμπεριφορά του λεβιέ έρχεται να ταιριάξει ιδανικά με την καλύτερη απόκριση του δεξιού πεντάλ και το βαρύτερο τιμόνι. Κι αυτό, δίχως να επιφέρει άσχημα μαντάτα για την τσέπη.
Οι μηχανικοί της Hyundai βελτιστοποίησαν την κλιμάκωση και τους χάρτες ανάφλεξης, ούτως ώστε ο παραπανίσιος φόρτος του κινητήρα να μην μεταφέρεται στο βενζινάδικο. Η μέση τιμή της κατανάλωσης περιορίστηκε στα 8,1 λίτρα/100 χλμ., κατόπιν αρκετών χιλιομέτρων σε βουνό και πόλη. Υπό νορμάλ συνθήκες εύκολα μπορείς να κατέβεις στα 7,6 λίτρα/100 χλμ., αλλά εξίσου εύκολα μπορεί να βρεθείς και στα 9,6 λίτρα/100 χλμ. (βλέπε «πατημένη» οδήγηση σε ανηφόρα). Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, αν φροντίσεις το δεξί πεντάλ θα σε φροντίσει.
Άλλη κατηγορία ποιότητας κύλισης και άνεσης
Οι βλέψεις του νέου Kona για την από πάνω κατηγορία ενσαρκώνονται και στα δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία παραπέμπουν σε άλλο αυτοκίνητο. Όχι ότι το προηγούμενο Kona υστερούσε, αλλά το καινούργιο φτάνει σε σημείο να συναγωνίζεται premium προτάσεις του segment! Καταρχάς, η ησυχία. Ένα αποτέλεσμα που πηγάζει από το συνδυασμό αεροδυναμικής (Cd 0,27), ηχομόνωσης, σασί, έλλειψης κραδασμών μοτέρ και απορροφητικότητα ανάρτησης. Ο κινητήρας θα ακουστεί μόνο στις 4.000-4.500 σ.α.λ., αφήνοντας μόνο ένα θρόισμα από τα ελαστικά και τους καθρέπτες να περνά στην καμπίνα.
Η τραχύτητα του οδοστρώματος αφήνει αδιάφορο το Kona, κρατώντας σχεδόν τα πάντα εκτός εσωτερικού. Μόνο σε γερό «σπάσιμο» θα ακούσεις ένα «γκουπ» από μακριά, αλλά ούτε που θα σε ενοχλήσει. Το αυτό ισχύει και για το πού θα βρεις τέτοια ανωμαλία. Ακόμα και σε στροφή με το αυτοκίνητο πιεσμένο, οι δυνάμεις απορροφώνται ιδεατά από πλαίσιο-ανάρτηση, διατηρώντας την πορεία ατάραχη. Οι κλίσεις μένουν σε λογικά επίπεδα, δείγμα του πόσο καλά έχουν ταιριάξει οι δοκιμαστές της Hyundai κράτημα με άνεση, συνοδεία αυξημένης πιστότητας από την αίσθηση και το βάρος του τιμονιού. Αν θα αναζητήσεις κάτι, αυτό αφορά τη συμμετοχή της ουράς. Το νέο Kona αντάλλαξε τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα για μια πιο στιλιζαρισμένη συμπεριφορά, που του προσδίδει αμέτρητους πόντους ωριμότητας και αναβαθμισμένου στάτους. Το πολύ «ζουμερό» στοιχείο; Ό,τι διαβάσατε δεν αφορά κάποια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά πατροπαράδοτο ημιάκαμπτο! Φανταστείτε πώς θα είναι το Kona Hybrid, που όντως εξοπλίζεται με multi-link ανάρτηση στα μετόπισθεν.