Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 48V DCT

Το Hyundai i20 δεν πέρασε απλά στην 3η γενιά του, αλλά έγινε κυριολεκτικά αγνώριστο! Άλλαξε εντελώς μέσα-έξω, αναβαθμίστηκε σε κάθε επίπεδο, εξηλεκτρίστηκε και συγκαταλέγεται στις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας.

Στη χώρα μας ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στα τέλη του προηγουμένου έτους, με τις τιμές να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Το ατμοσφαιρικό 1.2 MPI ξεκινά από τις 12.990 ευρώ, ενώ το 1.000άρι τούρμπο με τα 100 άλογα από τις 14.190 ευρώ. Το ήπια υβριδικό 48V με το 6άρι iMT κοστίζει από 15.990 ευρώ, ενώ για το συνδυασμό υβριδικού- 7τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη απαιτούνται τουλάχιστον 17.090 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας μέχρι αυτόματο κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων και όλα τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας.

Άλλη κλάση εμφανισιακά…

Η πρώτη ματιά φανερώνει και όλη τη δουλειά που έριξε η Hyundai στο νέο i20. Το αυτοκίνητο αποπνέει δυναμισμό και ποιότητα, εκπροσωπώντας επάξια τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» που ευαγγελίζονται οι Κορεάτες. Τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα εντυπωσιακά LED ημέρας, που οδηγούν το βλέμμα στην εξάγωνη μάσκα, τραβάνε σαν μαγνήτης τα βλέμματα ενώ και ο γεμάτος ακμές προφυλακτήρας, βάζει το λιθαράκι του στη δημιουργία του -ίσως- επιθετικότερου «προσώπου» μεταξύ των σουπερμίνι.

Οι έντονες γραμμές συνεχίζονται και στο προφίλ, όπου δεσπόζει το «σκίσιμο» στην πίσω πόρτα, που κατευθύνει το μάτι στα πίσω φωτιστικά σώματα. Αυτά εκφράζουν τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, τοποθετημένα χαμηλά -σχεδόν στο μέσο της πόρτας- και όντας ενιαίας τεχνοτροπίας, με μια λωρίδα ανάμεσά τους.

και ποιοτικά

Όσο αναβαθμισμένο είναι εξωτερικά το i20 MK3, άλλο τόσο και περισσότερο εμφανίζεται σε κάθε τομέα στο εσωτερικό. Ουδεμία ομοιότης με το προγενέστερο μοντέλο ή κάποιο άλλο της κατηγορίας, πολλές ευθείες γραμμές, απαλές καμπύλες επιφάνειες, νέο τετράκτινο τιμόνι και η διακοσμητική επιφάνεια που μιμείται σε σχεδίαση και ενώνει τους αεραγωγούς, σε πρώτο πλάνο.

Η ψηφιακότητα δεν θα μπορούσε να λείπει, με δυο οθόνες στην υπηρεσία του οδηγού: μια 10,25 ιντσών ακριβώς μπροστά του, για το ψηφιακό καντράν, κι άλλη μία 8 ιντσών (προαιρετικά επίσης 10,25 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων. Η ποιότητα είναι επίσης ολικά αναβαθμισμένη, με τη Hyundai να χρησιμοποιεί εκτενώς σκληρά πλαστικά μεν, καλοβαλμένα και γεροδομένα δε. Κάτι που διαπιστώνεις σε περάσματα από «σπασμένα» κομμάτια ασφάλτου, με τους τριγμούς και τα «κρακ κρουκ» από την καμπίνα να απουσιάζουν.

Η πολύ καλή θέση οδήγησης, η απροβλημάτιστη εργονομία και η απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, συγκαταλέγονται στα ατού του i20. Καίριας σημασίας για την ορατότητα η προσθήκη  τρίτων πλευρικών παραθύρων. Το μεγαλύτερο προσόν του εσωτερικού, ωστόσο, είναι οι χώροι. Τέσσερις επιβάτες κάθονται αρχοντικά, έχοντας μπόλικο αέρα για πόδια, ώμους και κεφάλι. Στα υπόλοιπα i20 θα συνεχίζαμε, λέγοντας για το πορτμπαγκάζ των 352 λίτρων. Στο 48V όμως, η μπαταρία «κλέβει» 90 λίτρα και μειώνει τη χωρητικότητα στα 262 λίτρα. Το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, παραμένει.

«Ηλεκτρισμένο» μοτέρ

Για πρώτη φορά, διατίθεται στην γκάμα του i20 υβριδικό σύνολο. Το ήπιο σύστημα των 48 Volt με τη μίζα / γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), υποστηρίζει τον κινητήρα κατά την επανεκκίνηση και στην επιτάχυνση με επιπλέον ισχύ 4 – 10 kW ανάλογα με την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας και την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Η μπαταρία φορτίζει κατά τη διάρκεια της οδήγησης και μέσω της ανάκτησης ενέργειας. Επίσης, όταν το όχημα ρολάρει με χαμηλή ταχύτητα, η λειτουργία start-stop ενεργοποιείται στα 30 χλμ./ώρα.

Επί του πρακτέου, ο τρικύλινδρος τούρμπο των 998 κ.εκ. διακρίνεται πρωτίστως για την ομαλή και μεστή λειτουργία του. Οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι και το επίπεδο θορύβου ανέλπιστα χαμηλό για τρεις κυλίνδρους, ενώ το τράβηγμα επίσης συγκαταλέγεται στα θετικά. Η ροπή των 172 Nm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. και μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., με τα 100 άλογα να αναλαμβάνουν από τις 4.500 έως τις 6.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας δεν αρέσκεται ιδιαίτερα σε υψηλό ρυθμό περιστροφής, με το καλύτερο φάσμα να διαμορφώνεται στις 1.700-5.000 σ.α.λ. Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,4 δλ. και η τελική φτάνει τα 185 χλμ./ώρα, ενώ η μέση τιμή της κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες ορίζεται στα 6,9 λίτρα/100 χλμ.

Η λειτουργία του 7τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη, οριοθετείται εν πολλοίς από το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας. Eco, Comfort και Sport έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, με το πρώτο να είναι αξιοποιήσιμο πρακτικά μόνο σε εθνικό δίκτυο. Οπουδήποτε αλλού, η πρεμούρα για πέρασμα στη μεγαλύτερη δυνατή σχέση «κρεμάει» το μοτέρ, αναγκάζει το κιβώτιο να ανεβοκατεβάζει σχέσεις, εσένα να πατάς περισσότερο το γκάζι αναζητώντας απόκριση και, στο φινάλε, αυξάνει την κατανάλωση.

Στο Sport κρατάει υπερβολικά την επιλεγμένη σχέση, φτάνοντας να κινείται με 4.000 σ.α.λ. σε αρκετές περιπτώσεις δίχως λόγο και ανεβάζοντας θόρυβο-κατανάλωση. Το Comfort είναι η χρυσή τομή, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται ομαλά και συγχρονισμένα στις ανάγκες του δεξιού πεντάλ, το οποίο προσφέρει την απαραίτητη απόκριση στο πάτημα.

Μια κατηγορία πάνω στο δρόμο

Εμφάνιση μέσα-έξω, ποιότητα, τεχνολογία, υβριδικό σύστημα. Υπήρχε περίπτωση το i20 να μην είναι σε άλλη κλάση οδηγικά;

Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει τις κλίσεις και αξιοποιεί στο έπακρο το 215άρι πέλμα των ελαστικών, στην έκδοση της δοκιμής (215/45/17). Το μπροστινό «ακούει» με χαρακτηριστική προθυμία, περνώντας πληροφόρηση και σωστό βάρος στα χέρια του οδηγού. Υποστροφή θα εκδηλωθεί εξαιρετικά σπάνια και, σε γρήγορο ρυθμό, θα την εξαλείψει αυτόματα το σετάρισμα του πίσω άξονα. Η ουρά γλιστρά όσο ακριβώς πρέπει για να «σβήσει» τυχόν μούτρα, συνδυάζοντας το τερπνόν μετά του ωφελίμου: θέαμα και ουσία, σε ένα –κορεατικό- πακέτο.

Η ποιότητα κύλισης δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως θυμίζει i30, με την απόσβεση να κρατά την καμπίνα άγγιχτη από ανωμαλίες και λακκούβες. Φυσικά, το αίμα νερό δεν γίνεται. Ο ημιάκαμπτος πίσω θα ακουστεί σε πολύ κακό οδόστρωμα, ενώ και τα λάστιχα περνούν λίγο θόρυβο. Σε γενικές γραμμές, όμως, το i20 θυμίζει αυτοκίνητο της από πάνω κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει για τα φρένα, που κυριολεκτικά το «κοκκαλώνουν», με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω.

(+) Εμφάνιση, χώροι, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, φρένα, πλούσιος εξοπλισμός

(-) Λειτουργία κιβωτίου και απόκριση γκαζιού στο Eco

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
117
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.040
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.450
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.115
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
262
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.090 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store