H Hyundai έχει μακρόχρονη, ισχυρή και πετυχημένη παρουσία στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, στην οποία εισήλθε το 1997 με το δημοφιλές Atos και πλέον έχει φτάσει στη νέα, τρίτη γενιά του i10. Ένα μοντέλο αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη, άκρως ανταγωνιστικό και πληρέστατο σε κάθε επίπεδο, που πλησίασε ή και μπορεί να συγκριθεί σε κάποιους τομείς με μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.
Δείτε ακόμα: Τέρατα αξιοπιστίας τα μικρά Hyundai
Επειδή τον περισσότερο καιρό θα τον περάσει στην πόλη, πέραν του κλασικού χειροκίνητου κιβωτίου προσφέρεται ένα ημιαυτόματο 5 σχέσεων, που ξεκινά για το 1.200άρι (συνδυάζεται και με το i10 1.0 67 PS) από τις 12.590 ευρώ (έκδοση Fresh) και φτάνει μέχρι τις 15.190 στην κορυφαία Distinctive (τιμές με την έκπτωση των 800 ευρώ). Ο εξοπλισμός δεν αφήνει παράπονα, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηχοσύστημα. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων συγκαταλέγονται από την Style και πάνω.
Δυναμικός σχεδιασμός σε πρώτο πλάνο
Το i10 MK3 είναι με διαφορά ό,τι δυναμικότερο έχουν παρουσιάσει οι Κορεάτες στην κατηγορία. Τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, η μεγάλη κυματοειδής μάσκα με τα ενσωματωμένα στρογγυλά φώτα LED ημέρας και οι αεραγωγοί συνθέτουν ένα εμπρός μέρος, που μπορεί να χαρακτηριστεί μέχρι «απειλητικό»! Τα έντονα νεύρα στο καπό και στα πλαϊνά ενισχύουν την ανάγλυφη εικόνα του, μαζί με το τοξοειδές σχήμα της οροφής και την ξεχωριστή πινελιά του «i10» στις πίσω κολώνες.
Η διχρωμία του αμαξώματος με την μαύρη οροφή και οι 16άρες ζάντες αλουμινίου, απλά επικυρώνουν πως το i10 είναι μια από τις πιο ξεχωριστές παρουσίες στα μικρά αυτοκίνητα.
Ευχάριστο και πρακτικό εσωτερικό
Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται στην καμπίνα των επιβατών. Η κυψελοειδής επένδυση στην πλευρά του συνοδηγού είναι το δεύτερο που τραβάει το βλέμμα σου, μετά την οθόνη αφής 8 ιντσών που ενσωματώνεται με τον πίνακα οργάνων. Τα ποιοτικά σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς, ενώ η διχρωμία ενισχύει τον ευχάριστο διάκοσμο. Μεταλλικά μέρη δεν φαίνονται πουθενά (στις πόρτες για παράδειγμα), εντείνοντας την προσλαμβάνουσα αίσθηση ποιότητας.
Οι χώροι είναι παραπάνω από αρκετοί για τέσσερις ενήλικες, δείγμα ότι το νέο i10 εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα +40 χλστ. μεταξονίου (2.425 στο σύνολο, 3.670 χλστ. το μήκος). Ο αέρας για το κεφάλι είναι επίσης υπεραρκετός, ενώ και τα 252 λίτρα του πορτμπαγκάζ συγκαταλέγονται στις κορυφαίες της κατηγορίας.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Hyundai i10 1.0 67 hp
Εύχρηστο το κιβώτιο, μέτριες επιδόσεις
Η ουσία του i10 Auto επικεντρώνεται στην ευκολία οδήγησης μέσα στην κίνηση. Κοινώς, η αποφυγή του «1η-νεκρά-1η» και η επιβάρυνση του αριστερού ποδιού με τον συμπλέκτη. Η φιλοσοφία κατασκευής του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου εστιάζει στο χαμηλό κόστος, οπότε σύγκριση με παραδοσιακά αυτόματα, διπλούς συμπλέκτες, ακόμα και CVT, δεν τίθεται.
Το 5άρι ημιαυτόματο της Hyundai έχει όλα τα χαρακτηριστικά των ρομποτικών χειροκίνητων, αλλά δεν γίνεται ενοχλητικό. Τα ανεβάσματα είναι κατά τι απότομα και αργοπορημένα, αλλά στα κατεβάσματα η κατάσταση εξομαλύνεται. Η καλύτερη επιλογή είναι να τοποθετήσεις τον λεβιέ στην χειροκίνητη λειτουργία και να ανεβάζεις μόνος σου, αφήνοντας το γκάζι πριν την αλλαγή. Παραδοσιακή κίνηση στα ημιαυτόματα, που τους επιτρέπει να «πάρουν» την ταχύτητα ευκολότερα.
Οι επιδόσεις από την άλλη, είναι αισθητά υποδεέστερες του χειροκίνητου. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 15,8 δλ., που καθιστούν το Auto πάνω από 3 δλ. αργότερο (12,6 δλ. το χειροκίνητο i10 1.2). Η τελική είναι μεν κοινή, στα 171 χλμ./ώρα, όμως εδώ ο κινητήρας δουλεύει ψηλότερα και αναγκαστικά παράγει αρκετό θόρυβο (χαρακτηριστικές οι σχεδόν 4.000 σ.α.λ. στα 130 χλμ./ώρα). Σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό ότι το λογισμικό αργεί να περάσει στην επόμενη σχέση, η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 7,8 λίτρα/100 χλμ. – κι αυτή μετά από αρκετή οδήγηση στην χειροκίνητη λειτουργία, που λειτουργεί ευεργετικά στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Ο τετρακύλινδρος των 1.197 κ.εκ. αποδίδει 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ., όμως η αλήθεια είναι πως χάνει αρκετά σε νεύρο συγκριτικά με το χειροκίνητο.
Ποιοτικό και ασφαλές πάτημα στο δρόμο
Πέραν του θορύβου από το μοτέρ και της αυξημένης κατανάλωσης, τα υπόλοιπα οδηγικά στοιχεία του i10 παραμένουν αναλλοίωτα – και σε πολύ καλό επίπεδο. Η απορρόφηση των ανωμαλιών από την ανάρτηση θυμίζει το προηγούμενο i20, ακόμα και με τις 16άρες ζάντες, ενώ το σετάρισμα της ανάρτησης δημιουργεί ένα ομοιογενές σύνολο. Το μικρό Hyundai στρίβει απροβλημάτιστα, χάνει ελάχιστες φορές πρόσφυση (είτε εμπρός, είτε πίσω) και προσφέρει αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, μέσα από το άμεσο τιμόνι.
Δείτε ακόμα: «Φυσέκι» το Hyundai i10 στον τάρανδο! (+video)
Οι κλίσεις είναι μικρότερες από αυτές που περιμένεις και δεν σου δημιουργούν το παραμικρό πρόβλημα, ενώ τις θετικότερες των εντυπώσεων αποσπά η σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία, ακόμα κι όταν δέχεται έντονες πλαϊνές ριπές. Το ίδιο ισχύει για την παρουσία δισκόφρενων στον πίσω άξονα, στις εκδόσεις Premium και Distinctive, επιλογή που δεν συναντάς ούτε σε μερικά compact crossover.