Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line

Πέρασαν 17 χρόνια, συγκεκριμένα το 2007, όταν η Hyundai, έκανε τη μεγάλη αλλαγή και παρουσίασε την πρώτη γενιά i10, ένα πετυχημένο μοντέλο στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων. Η σημερινή του εκδοχή ανήκει στην τρίτη ανανεωμένη γενιά με ένα μοντέλο αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη, τεχνολογικά άρτιο, ανταγωνιστικό και πλήρες σε κάθε επίπεδο, που θα μπορούσε να συγκριθεί σε κάποιους τομείς με μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η Hyundai προσφέρει το i10 σε πιο απλές εκδόσεις και σε μία πιο «άγρια», που φέρει το διακριτικό Ν Line. To κορυφαίo, πιο δυνατό και σπορτίφ στην γκάμα i10 1.0 T-GDI N Line 100 PS ξεχωρίζει για την άκρως δυναμική σχεδίαση, το γεμάτο γκάζι αλλά και τον υπερ-πληρέστατο εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό και infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών. Η τιμή του είναι στις 19.590 ευρώ, ενώ διατίθεται και στην έκδοση των 1.2 λτ. με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων, στις 18.890 ευρώ.

Tο «Ν» είναι που τραβάει τα βλέμματα

Η εξωτερική εμφάνιση δεν είναι το παν όπως λένε, στην προκειμένη όμως, είναι το στοιχείο που το ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα και «φωνάζει» ότι είναι διαφορετικό. Αυτό προσυπογράφουν και τα διακριτικά «N» σε μάσκα και πλαϊνά σε συνδυασμό με τις διάσπαρτες κόκκινες πινελιές. Η ανασχεδιασμένη επιθετική μάσκα, το splitter του εμπρός προφυλακτήρα και γενικά το αγριεμένο παρουσιαστικό, εγείρει ερωτηματικά στους περαστικούς, που προσπαθούν έκπληκτοι να καταλάβουν το ποιόν του μικρού Hyundai. Οι πιο εξοικειωμένοι αναγνωρίζοντας τα χαρακτηριστικά του N Division από το γράμμα « μας ρωτούσαν λεπτομέρειες για το αδελφάκι του i20 N και i30 N. Σίγουρα δεν πρόκειται για καθαρόαιμο Ν, δεν παύει όμως να σαγηνεύει με το «αγωνιστικό» παρουσιαστικό του, κάνοντας το ένα ιδιαίτερο μικρό αυτοκίνητο πόλης. Το όμορφο οπτικό σύνολο συμπληρώνεται από τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής, τα μαύρα καλύμματα των καθρεπτών, την αεροτομή, το κατακόκκινο «i10» στο πλαίσιο των πίσω θυρών (σε φόντο απομίμησης carbon) και τον πίσω προφυλακτήρα με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Ανανεωμένο, φρέσκο και σπορτίφ εσωτερικό

Εσωτερικά η αίσθηση ανανέωσης είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Καινούργιες επενδύσεις στα καθίσματα, ψηφιακός πίνακας οργάνων 4,2 ιντσών, infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών -τοποθετημένη ψηλά στο κέντρο του ταμπλό-, κόκκινες ραφές σε τιμόνι, φούσκα λεβιέ και καθίσματα αλλά και λεπτομέρειες ίδιου χρώματος στα δαχτυλίδια των αεραγωγών και τα αλουμινένια πεντάλ, προδίδουν το σπορτίφ χαρακτήρα της έκδοσης. Το πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας Hyundai Smart Sense ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό με το σύστημα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) για «City», «Interurban» και «Pedestrian» να έχει επεκταθεί για να συμπεριλάβει και το «Cyclist». Ένα υπερπλήρες δηλαδή σύστημα ασφάλειας οδηγού, σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης! Ασύρματη είναι η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto και Over The Air – (OTA) η ενημέρωση των χαρτών του συστήματος πλοήγησης. Τέλος, υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματος φορτιστής smartphone και θύρες USB type-C εμπρός και πίσω.

Η θέση οδήγησης αγκαλιάζει το σώμα, με τη χορταστική στεφάνη του δερμάτινου τιμονιού (δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά) και τον σπορ λεβιέ ταχυτήτων -με το λογότυπο N- να σε ξεσηκώνουν για γρήγορες διαδρομές στο βουνό. Στα θετικά γνωρίσματα ανήκει και η ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα, που τοποθετούν το i10 στην κορυφή των μίνι μοντέλων. Από πλευράς χώρων, η εικόνα δεν διαφοροποιείται από την ήδη πολύ καλή των υπολοίπων i10. Με μήκος 3.675 χλστ., πλάτος 1.680 χλστ., ύψος 1.483 χλστ. και μεταξόνιο 2.425 χλστ., τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με το παραπάνω, με το χώρο για τα κεφάλια τους να είναι υπερεπαρκής. Κορυφαίος για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 252 λίτρα ή 1.050 λίτρα με τις πίσω θέσεις αναδιπλωμένες.

Όπλο μικρού διαμετρήματος

Το μικρό i10 εφοδιάζεται με ένα 12βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο απόδοσης 100 ίππων στις 4.500 σ.α.λ., με 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Το τουρμπάτο μοτέρ προσδίδει στο αμάξωμα των 1.045 κιλών πολύ καλές επιδόσεις που σε «τσιγλάνε» να γεμίζεις το στροφόμετρο μέχρι την τελική των 185 χλμ./ώρα! Το τράβηγμα είναι εξαιρετικό από τις 1.500 σ.α.λ., αφήνοντας σε να κινείσαι ακόμα και με 3η σε δύσκολες ανηφόρες. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,5 δλ. βάση της τιμής που ανακοινώνει η εταιρία. Σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο σασμάν (θα θέλαμε και 6άρι) με τις σφιχτές διαδρομές και τη κοντή κλιμάκωση, μπορεί ο οδηγός να ευχαριστηθεί ανεβοκατεβάσματα, απροβλημάτιστα και ευχάριστα. Ίσως να δυσαρεστηθεί λίγο με τον σχετικά αυξημένο θόρυβο του κινητήρα στην εθνική και την τσιμπημένη κατανάλωση στο βαθύ πάτημα του πεντάλ. Κατανάλωση, που υπό πίεση βγάζει νούμερα πάνω από 9 λίτρα/100 χλμ., ειδικά σε ρυθμούς ανάβασης. Πάντως σε νορμάλ συνθήκες και με λίγη «προσπάθεια» μπορεί να δεις στο trip περί τα 6-6,5 λίτρα/100 χλμ. Από πλευράς φρένων, το μεσαίο πεντάλ προσφέρει αίσθηση καθαρού σπορ αυτοκινήτου, επιτρέποντάς σου να ρυθμίζεις την επιβράδυνση με εξαιρετική ακρίβεια. Αναλόγου επιπέδου και η δύναμη των τεσσάρων δισκόφρενων, που ακινητοποιούν το μικρό Ν με μεγάλη άνεση.

Απολαυστικό στις στροφές με γερό πάτημα

Το φυσικό περιβάλλον του μικρού i10 N Line όπου ξεδιπλώνει το ταλέντο του είναι οι στροφές, αλλά και η πίστα. Ναι, μπήκαμε στον πειρασμό να κάνουμε μερικούς γύρους στην πίστα τιμώντας το γράμμα Ν. Χωρίς να το αντιληφθείς, κινείσαι εύκολα σε ένα γρήγορο τέμπο, που σε κρατά σε εγρήγορση και επικεντρώνεσαι μόνο στο να «χτυπάς» σωστά τα apex των στροφών για να γράψεις χρόνους. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με τα εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω αποδεικνύονται πολύτιμοι σύμμαχοι στην τοποθέτηση του πλαισίου πριν και μέσα στη στροφή, με την ουρά να είναι πλήρως ελεγχόμενη από τον οδηγό στο πάτα άσε του φρένου, προκειμένου να διαγράψει την επιθυμητή τροχιά. Το τιμόνι είναι άμεσο, περνώντας όλη την απαραίτητη πληροφορία του μπροστινού μέρους. Σε στροφιλίκια αστικού περιβάλλοντος είναι εξίσου ευχάριστο αφού πατάει με ασφάλεια, εμπνέοντας σου εμπιστοσύνη για ελεγχόμενα παιχνίδια. Υποστροφή δεν θα εμφανιστεί ούτε σε «τσεκούρωμα» του γκαζιού εντός της στροφής, ούτε σε απότομη τιμονιά. Η επίδραση του ESP είναι τόση-όση, αφήνοντας σε να χαρείς το στήσιμο του N Line. Στην πόλη βέβαια με τις αμέτρητες λακκούβες και κακοτεχνίες θα ενοχληθείς, καθώς για καθημερινή χρήση δεν είναι ότι πιο άνετο.

(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, φρένα, διάκοσμος εσωτερικού, χώροι
(-) Άνεση ανάρτησης, κατανάλωση με μοτέρ υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
124
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
79,36
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρένα
Δισκόφρενα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.675
Πλάτος (χλστ.)
1.680
Ύψος (χλστ.)
1.483
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.425
Βάρος (κιλά)
1.045
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
252
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
69%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
52%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.590 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store