Δοκιμή Geely EX5 218 PS 60 kWh

  • Geely EX5 (1)
  • Geely EX5 (33)
  • Geely EX5 (28)
  • Geely EX5 (32)
  • Geely EX5 (31)
  • Geely EX5 (29)
  • Geely EX5 (27)
  • Geely EX5 (30)
  • Geely EX5 (26)
  • Geely EX5 (25)
  • Geely EX5 (23)
  • Geely EX5 (24)
  • Geely EX5 (8)
  • Geely EX5 (14)
  • Geely EX5 (9)
  • Geely EX5 (16)
  • Geely EX5 (22)
  • Geely EX5 (21)
  • Geely EX5 (20)
  • Geely EX5 (19)
  • Geely EX5 (18)
  • Geely EX5 (17)
  • Geely EX5 (10)
  • Geely EX5 (7)
  • Geely EX5 (5)
  • Geely EX5 (6)
  • Geely EX5 (11)
  • Geely EX5 (12)
  • Geely EX5 (13)
  • Geely EX5 (4)
  • Geely EX5 (2)
  • Geely EX5 (3)
  • Geely EX5 (15)
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-33.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-28.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-32.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-31.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-29.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-27.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-30.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-26.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-25.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-23.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-24.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-8.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-14.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-9.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-16.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-22.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-21.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-20.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-19.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-18.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-17.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-10.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-7.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-5.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-6.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-11.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-12.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-13.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-4.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-2.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-3.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Geely-EX5-15.jpg

Η εγχώρια αγορά καινούριων αυτοκινήτων συνεχώς διευρύνεται με την είσοδο νέων μαρκών που προέρχονται από την Κίνα. Από τις πιο πρόσφατες εισόδους αφορά την Geely, η οποία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με το νέο μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV EX5. Εν συντομία να αναφέρουμε ότι η Geely ιδρύθηκε το 1997 και διαθέτει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο διεθνών μαρκών, συμπεριλαμβανομένων των Volvo Cars, Geely Auto, Lynk & Co, Polestar, Zeekr, Lotus, Proton, smart, Farizon και άλλων, απασχολεί περισσότερα από 190.000 άτομα παγκοσμίως και λειτουργεί πάνω από 30 εργοστάσια και κέντρα έρευνας και ανάπτυξης. Το 2024, η Geely πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων με 2,17 εκατομμύρια οχήματα.

Σε χαμηλή τιμή, από 29.990 ευρώ

Μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV με στοιχεία πολυτελείας, μήκος 4,6 μέτρων και τιμή από 29.990 ευρώ, αποτελεί σίγουρα μια ευχάριστη έκπληξη, αφού σε αυτά τα λεφτά πωλούνται C-SUV βενζίνης με λιγότερο εξοπλισμό. Η τιμή αυτή περιλαμβάνει το άμεσο οικονομικό όφελος των 2.000 ευρώ του προγράμματος Freedom Bonus και τη βασική κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Παράλληλα διατίθενται και με άλλα προγράμματα, όπως είναι το Freedom Value με 6 χρόνια δωρεάν service και εγγύηση μπαταρίας για 200.000 χλμ. (αντί 150.000 χλμ. της βασικής) και το Freedom Finance με 0% επιτόκιο και δόση από 254 ευρώ το μήνα. Από την αρχική έκδοση Pro περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- 16 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, επενδύσεις καθισμάτων microfiber/δέρματος, θερμαινόμενα κι αεριζόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, infotainment με οθόνη αφής 15,4 ιντσών, πανοραμική εικόνα 360 μοιρών Topview, ασύρματη φόρτιση smartphone, και τεχνολογίες V2L/V2V κ.λπ. Η GEO Mobility Hellas είναι ο επίσημος εισαγωγέας και το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο προς το παρόν στην Αθήνα στο Golden Hall.

Με κομψό εξωτερικό σχεδιασμό

Το νέο Geely EX5 διακρίνεται αμέσως για τον κομψό του σχεδιασμό εξωτερικά, ο οποίος καταφέρνει και τραβάει τα βλέμματα, δίχως να προκαλεί με σχεδιαστικές εξάρσεις ή περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Το αμάξωμα των 4.615 χλστ. μήκους, 1.910 χλστ. πλάτους και 1.670 χλστ. ύψους με τις απαλές καμπύλες που το διατρέχουν από άκρη σε άκρη, τα λεπτά εμπρός φωτιστικά σώματα, η μάσκα κλειστού τύπου και οι αναδυόμενες χειρολαβές, συνθέτουν ένα μοντέρνο και καλαίσθητο σύνολο. Παρά τον συνολικά αυξημένο του όγκο έχει χαμηλό -για SUV- αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,269, γεγονός που μόνο ευεργετικά αποτελέσματα έχει. Πρόσφατα το Geely EX5 τιμήθηκε με το φημισμένο Βραβείο Red Dot στην κατηγορία Σχεδιασμός Προϊόντος, ενώ έχει λάβει και άλλες διακρίσεις. Σίγουρα εκ πρώτης όψεως δεν μπορεί να αναγνωρίσει κανείς περί τίνος μάρκας και μοντέλου πρόκειται καθότι άγνωστο στους ελληνικούς δρόμους, παρά μόνο κοιτώντας το από πίσω όπου αναγράφεται το λογότυπο «GEELY EX5».

Μοντέρνο και ευρύχωρο εσωτερικό με πολυτέλεια

Η έκπληξη είναι μεγάλη όσων μπαίνουν στο εσωτερικό του Geely EX5, αφού εκτός από το μοντέρνο του σχεδιασμό και την ψηφιακότητά του, διακρίνεται και για την πολυτέλεια που εκπέμπει. Ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής (έκδοση Tech) με τις λευκές επενδύσεις από οικολογικό δέρμα και τη διχρωμία (υπάρχει και η επιλογή σκούρου μπλε – στάνταρ στο EX5 Pro), φαίνεται ακόμα πιο premium. Η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή προσφέρει έξτρα φως στο εσωτερικό και διαθέτει κάλυμμα (πολλά άλλα δεν έχουν) προστατεύοντας από τις καυτές ακτίνες του ήλιου. Τα μαλακά σε υφή υλικά στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κονσόλα κυριαρχούν, ενισχύοντας την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Επίσης, και τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά σε όψη και υφή, ενώ όλες μαζί οι επιφάνειες είναι πολύ στιβαρά συναρμολογημένες.

Από πλευράς σχεδιασμού το ταμπλό ακολουθεί τη γνώριμη πλέον «πεπατημένη», δηλαδή ευθείες γραμμές, απαλές καμπύλες, ελάχιστα φυσικά χειριστήρια και δύο οθόνες που έχουμε δει και σε άλλα κινεζικά αυτοκίνητα: Μία 10,2 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων και την κεντρική των 15,4 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Αναμφίβολα απαιτείται εξοικείωση (και με τα χειριστήρια του τιμονιού) για να μάθει ο οδηγός πού είναι οι βασικές λειτουργίες, αφού το κύριο μενού βρίσκεται κάθετα αριστερά της οθόνης και στο κάτω μέρος είναι οι επιλογές του κλιματισμού. Τελικά το μενού με τα σύγχρονα γραφικά αποδεικνύεται εύχρηστο μετά από κάποιες ώρες χρήσης, χάρη και στη γρήγορη απόκριση των εντολών. Τα μόνα φυσικά χειριστήρια αφορούν το περιστροφικό για τη ρύθμιση του ήχου και πιο δίπλα τα μπουτόν για το έλεγχο του κλιματισμού. Σε αντι-εργονομική θέση είναι τοποθετημένος ο διακόπτης των alarm στην πλαφονιέρα της οροφής, πολύ κοντά με το κουμπί SOS. Στην έκδοση Tech (από 33.900 ευρώ με την κρατική επιδότηση) μαζί με την ηλιοροφή προστίθενται head up display 13,8 ιντσών, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα πορτμπαγκάζ, ηχοσύστημα 1.000 Watt με 16 ηχεία, ατμοσφαιρικός φωτισμός 256 χρωμάτων, ζάντες 19 ιντσών και λειτουργία μασάζ στα εμπρός καθίσματα.

Οδηγός και συνεπιβάτης κάθονται πολύ άνετα και έχουν στη διάθεσή τους αρκετούς χώρους (33 συνολικά) για μικροαντικείμενα στην αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο θέσεις για ασύρματη φόρτιση smartphones. Ευρύχωρο είναι και το πίσω τμήμα της καμπίνας, όπου τρία ψηλά άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς καμία παραχώρηση, αφού έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, μπόλικο πλάτος, επίπεδο δάπεδο και δύο ρυθμίσεις για την πλάτη του πίσω καθίσματος. Το πορτ μπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 410 λίτρων είναι μεν αρκετό, εντούτοις δεν εντυπωσιάζει για SUV μήκους 4,6 μέτρων. Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται ένας ακόμα αποθηκευτικός χώρος 51 λίτρων όπου μπορούν να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης και διάφορα άλλα αντικείμενα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.877 λίτρα.

Υψηλή άνεση στο δρόμο

Το Geely EX5 βασίζεται στην πλατφόρμα GEA (Global Intelligent New Energy Architecture), η οποία αναπτύχθηκε πρόσφατα με αρχιτεκτονική 400V και χρησιμοποιείται μόνο από τη Geely. Πατάει σε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και διαθέτει συνολικά μια στιβαρή κατασκευή. Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει στην οδήγηση είναι η κορυφαία άνεση που απολαμβάνουν οδηγός και επιβάτες, τόσο από τον τρόπο που πατάει το αυτοκίνητο, όσο και από την πολύ καλή ηχομόνωση και την υψηλή ποιότητα κύλισης. Στοιχεία που ενισχύουν με τη σειρά τους τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αφού τέτοια άνεση τη βρίσκει κανείς σε πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα και όχι σε ένα SUV των σχεδόν 30.000 ευρώ. Παρά τις 19άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 235/50, το Geely EX φιλτράρει με μαεστρία τις διάφορες κακοτεχνίες των δρόμων, σε σημείο που θα το… ζήλευαν κατασκευαστές με παράδοση στην άνεση.

Βέβαια, με τόσο πολύ άνεση και ξεκούραστες μετακινήσεις που παρέχει και στην πόλη το Geely EX5, δεν μπορεί να περιμένει κανείς «θαύματα» για όσους θέλουν έστω και μια εσάνς σπορτίφ οδηγικών γνωρισμάτων. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων ταξιδεύει με σιγουριά και ευθύβολα, πολύ πιο άνετα από πάρα πολλά αυτοκίνητα. Όμως σε διαδρομές με στροφές και ειδικά σε πιο κλειστά κομμάτια, δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέσει ο οδηγός για να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος των 218 ίππων και 320 Nm του ηλεκτροκινητήρα. Σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ οι εμπρός κινητήριοι τροχοί έχουν την τάση να σπινάρουν, που σημαίνει πρόκληση υποστροφής. Παράλληλα, το τιμόνι είναι ελαφρύ σε βάρος και μέτριο σε αίσθηση και απόκριση, ακόμα και στην επιλογή sport (έχει Eco και Comfort) που βαραίνει ελάχιστα. Σε κάθε περίπτωση επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας και κόβουν το άνοιγμα της τροχιάς, ενώ τα φρένα με τις ρυθμίσεις Comfort και Sport είναι αποτελεσματικά στην εκτεταμένη χρήση. Οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές και δεν ξαφνιάζουν τον οδηγό, ο οποίος θα προτιμήσει πιο στρωτούς ρυθμούς. Επίσης, υπάρχουν και τέσσερις επιλογές ανάκτησης ενέργειας (Auto, Low, Medium και High), αλλά χωρίς λειτουργία one pedal.

Γρήγορες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση

Ο κινητήρας απόδοσης 218 ίππων και 320 Nm ροπής επαρκεί και με το παραπάνω για το -αναλογικά όχι και τόσο πολύ βαρύ- αμάξωμα των 1.715 κιλών. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 6,9 δευτερόλεπτα και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις γίνονται πολύ γρήγορα. Η δύναμη περνά με ομαλό και γραμμικό τρόπο και με το πρόγραμμα Sport, χωρίς ξεσπάσματα ή απότομο τράβηγμα, θυμίζοντας για παράδειγμα 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα. Βέβαια απουσιάζει κάθε θόρυβος από κινητήρα ή μετάδοση, αλλά ούτε υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων (μονής σχέσης) όπως σε όλα τα ηλεκτρικά. Από πλευράς κατανάλωσης, στην πόλη βρίσκεται κοντά στις 16 kWh/100 χλμ. και σε πιο ανοιχτούς δρόμους με κανονικές ταχύτητες «καίει» 20 kWh/100 χλμ., επιτυγχάνοντας ένα μέσο όρο 17,5-18 kWh/100 χλμ. Για την παροχή ρεύματος φροντίζει η μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) τεχνολογίας «Short Blade» με την ενεργειακή χωρητικότητα των 60,22 kWh. Η Geely υπόσχεται 3.500 κύκλους φόρτισης, που ισοδυναμούν με φόρτιση και οδήγηση για 1.000.000 χιλιόμετρα, με ελάχιστη επίδραση στην αυτονομία της μπαταρίας. Η εργοστασιακή μεικτή αυτονομία ανακοινώνεται 430 χιλιόμετρα, όμως σε πραγματικές συνθήκες και με τον κλιματισμό σε αδιάκοπη λειτουργία, κυμαίνεται στα 370 χιλιόμετρα, ή πάνω από 400 χιλιόμετρα με πιο πολύ κίνηση στην πόλη. Η μέγιστη ισχύς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα DC (kW) είναι σχετικά χαμηλή στα έως 100 kW, που σημαίνει ότι για φόρτιση από 10%-80% απαιτούνται 28 λεπτά, ενώ σε wallbox 11 kW μια φόρτιση 0-100% διαρκεί κάτι λιγότερο από 6 ώρες.

+ Τιμή, εξοπλισμός, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, χώροι επιβατών, χαμηλά επίπεδα θορύβου, επιδόσεις, κατανάλωση
– Ελαφρύ τιμόνι, οδηγική αίσθηση, δίκτυο

Καύσιμο
Ρεύμα
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
218
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
320
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
15,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.615
Πλάτος (χλστ.)
1.901
Ύψος (χλστ.)
1.670
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.750
Βάρος (κιλά)
1.715
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
461
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
83%
Επικουρικά συστήματα
83%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
29.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store