H Mustang Mach-E έχει εξελιχθεί σε μεγάλη εμπορική επιτυχία, αποδεικνύοντας πως η διορατικότητα των Αμερικανών στο marketing δεν έχει αντίπαλο. Η Ford ήθελε ένα ηλεκτρικό SUV, αλλά όχι από το πουθενά, ούτε να αποτελέσει διαφορετική έκδοση ενός οποιοδήποτε μοντέλου. Παράλληλα, σκοπός της ήταν να προετοιμάσει το έδαφος για τον εξηλεκτρισμό της Mustang. Τι έκανε;
Συνδύασε όλες τις ανάγκες της σε μία, δημιουργώντας τη Mach-E. Ένα μοντέλο που να μεν φέρει το όνομα «Mustang», αλλά σε crossover αμάξωμα και με ηλεκτρική φύση. Το κλασικό pony car συνεχίζει βενζινοκίνητα, αλλά πλέον η ιδέας μιας EV ‘Stang δεν ξενίζει το κοινό. Ακόμα κι όταν πρόκειται για έκδοση κορυφαίων επιδόσεων, όπως η GT. Ένα αυτοκίνητο που δεν αποτελεί απλά την ταχύτερη και ισχυρότερη βερσιόν της Mach-E, αλλά ένα από τα πιο γρήγορα Ford παραγωγής όλων των εποχών! Στη χώρα μας ξεκινά από τις 84.692 ευρώ και, βάσει επιδόσεων, αποτελεί ένα από τα πιο προσιτά supercars της ελληνικής αγοράς.
Performance εμφάνιση με μοναδική απόχρωση
Ακόμα και κάποιος που δεν έχει την παραμικρή ενασχόληση με τα αυτοκίνητα, καταλαβαίνει πως το αυτοκίνητο δεν αστειεύεται. H GT ξεχωρίζει άμεσα από τις υπόλοιπες Mach-E χάρις στις νέες ζάντες των 20 ιντσών, που κρύβουν δισκόφρενα της Brembo 385 χλστ. μπροστά και 316 χλστ. πίσω (με δαγκάνες σε Colorado Red απόχρωση),το μαύρο χρώμα των αεροδυναμικών προσθηκών (στις «εισαγωγές» του προφυλακτήρα, στο splitter, τις ποδιές και τον διαχύτη), τη μαύρη Dark Matter Grey μάσκα και το Cyber Orange χρώμα (τριπλή στρώση βαφής, 1.860 ευρώ κόστος) του αμαξώματος, που χαρίζει μια λαμπερή παρουσία στην κορυφαία ηλεκτρική Mustang.
Αν, παρόλα αυτά, οι παριστάμενοι δεν έχουν μπει στο νόημα, η ονομασία του μοντέλου αναγράφεται με δυναμικό τρόπο χαμηλά στις πόρτες. Βέβαια δεν γίνεται να μην υποψιαστεί κάποιος για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, βλέποντας τα «ταψιά» που έχει για φρένα και το γενικότερο παράστημα, που μοιάζει να είναι διαρκώς έτοιμο για επίθεση.
Λίγες αλλαγές εντός, σε πρώτο πλάνο η οθόνη αφής
Στο εσωτερικό οι μόνες διαφορές εντοπίζονται στις γκρίζες επενδύσεις ActiveX, ραφές στο χρώμα του σιδήρου με μικροανακλαστήρες και τις ενθέσεις αλουμινίου στον πίνακα οργάνων. Η οθόνη αφής full HD των 15,5 ιντσών υποστηρίζει την επόμενη γενιά του συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC της Ford, που μαθαίνει τις συνήθειες του οδηγού, και παρέχει αφειδώς ψηφιακότητα στην καμπίνα των επιβατών. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα μπάκετ καθίσματα της Ford Performance, με την εξαιρετική πλευρική στήριξη και την πολύ ξεκούραστη υποστήριξη της μέσης, που τα καθιστούν ιδανικά τόσο για στροφές όσο και ταξίδια.
Ένα premium ηχοσύστημα της Bang & Olufsen φροντίζει για την ηχητική απόλαυση των επιβατών, όντας ένα εκ των καλύτερων που έχουμε δοκιμάσει, ενώ η προαιρετική γυάλινη πανοραμική οροφή είναι «must» (1.240 ευρώ) και δεν θα πρέπει να λείπει από καμία Mach-E GT . Κατά τα λοιπά, οι χώροι παραμένουν απαράλλαχτα πολύ καλοί για 5 επιβάτες κάθε σωματότυπου, απολαμβάνοντας αρκετό χώρο για το κεφάλι, αλλά και τα πόδια τους. Παραπονεμένες δεν μένουν ούτε οι αποσκευές, καθώς έχουν στη διάθεσή τους συνολικά 502 λίτρα (402 το κανονικό πορτμπαγκάζ και 100 το μπροστινό «Frunk», που εμπνέεται από το Megabox του Puma) και αρκετά εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Επιτάχυνση επιπέδου Shelby GT500, ιστορικά υψηλά ροπής!
Το θέμα είναι πως όσους και ό,τι μεταφέρεις, θα πρέπει να το ασφαλίσεις καλά πριν πατήσεις τέρμα το δεξί πεντάλ. Εδώ δεν μιλάμε απλά για ακαριαία επιτάχυνση ηλεκτρικού, ούτε καν για γκάζι επιπέδου Mustang GT. Η Mach-E GT πρόκειται για το πιο γρήγορο σε επιτάχυνση ευρωπαϊκό πενταθέσιο μοντέλο στην ιστορία της Ford, αλλά και το μοντέλο με την υψηλότερη ροπή στα παγκόσμια χρονικά των «Μπλε Οβάλ» παραγωγής!
Οι δυο ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνδυαστικά 487 ίππους και 860 ολόκληρα Nm ροπής, ρίχνοντας 114 Nm στο supercar GT και ξεπερνώντας ακόμα και το ισχυρότερο Ford παραγωγής όλων των εποχών: τη Shelby GT500, των 760 ίππων και 844 Nm! Όσο «ψιλιασμένος» και να είσαι με όλα αυτά κατά νου, όσο κι αν έχεις μελετήσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν γίνεται να περιμένεις το σοκαριστικό κόλλημα που υφίσταται η πλάτη σου στο κάθισμα, όταν πατήσεις πρώτη φορά τέρμα το δεξί πεντάλ.
Δεν έχει σημασία αν είσαι στάσιμος ή εν κινήσει. Με το που βυθίσεις το γκάζι, κυριολεκτικά σου κόβεται στιγμιαία η ανάσα από τον τρόπο που φεύγει μπροστά η Mach-E GT. Τόσο δυνατή είναι η επιτάχυνση, που κάνει τα 3,7 δλ. της Ford για το 0-100 χλμ./ώρα να φαντάζουν μετριοπαθή. Ένα νούμερο στα 3,5 δλ., ου μη λιγότερο, αντιπροσωπεύει περισσότερο τον καταιγισμό της Mustang, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα για την προστασία της μπαταρίας. Δίχως κόφτη, 250-270 χλμ./ώρα θα έρχονταν «στο νερό», δίχως αμφιβολία. Πληροφοριακά, η Shelby GT500 έχει μετρηθεί στα 3,3 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση…
H μπαταρία των 98 kWh (88 kWh ωφέλιμες) προσφέρει αυτονομία 500 χλμ. βάσει εργοστασίου, αλλά στην πραγματικότητα κινείσαι στα 420 – 440 χλμ. Φυσικά, μεγάλο ρόλο παίζει το στυλ οδήγησης. Αν επιλέξεις το πρόγραμμα Untamed και επιδίδεσαι συνεχώς σε προσομοιώσεις dragster, θα φτάσεις να βλέπεις νούμερα μέσης κατανάλωσης 35-40 kWh/100 χλμ.! Με ηρεμία στο δεξί πόδι και νορμάλ συνθήκες, μπορείς να σταθεροποιήσεις άνετα τη μέση τιμή της στις 24,1 kWh/100 χλμ. Η φόρτιση σε παροχή με ισχύ 150 kW μπορεί να προσθέσει κατά μέσο όρο αυτονομία 99 χλμ. μέσα σε περίπου 10 λεπτά, ενώ η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει το 80% της φόρτισής της από 10% σε 45 λεπτά.
Αδάμαστα απολαυστική στις στροφές
Ένας εκπρόσωπος του «Μπλε Οβάλ», ιδίως όταν φέρει την υπογραφή της Ford Performance, βέβαια θα πρέπει και να στρίβει. Η Mach-E GT έχει όλα τα εχέγγυα, απολαμβάνοντας στάνταρ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, που μάλιστα είναι ειδικά ρυθμισμένα για τις ανάγκες των ευρωπαϊκών δρόμων. Παρότι οι δικοί μας απέχουν παρασάγγας από αυτό τον χαρακτηρισμό, δεν καταφέρνουν να προβληματίσουν την πανίσχυρη Mustang.
Τα -επίσης ειδικά εξελιγμένα για τη Mach-E GT- Pirelli, διάστασης 245/45/R20, φροντίζουν για την αδιάλειπτη παροχή πρόσφυσης, αλλά όχι σε αποπνικτικό βαθμό. Η κατανομή της ροπής διατηρεί δραστήρια την ουρά, βοηθώντας σε να βγαίνεις «ίσιος» από τις στροφές ή απλά να προσφέρεις θέαμα. Υποστροφή θα εμφανιστεί στιγμιαία και μόνο σε κλειστές στροφές, μέχρι να αλλάξει το «ματσάρισμα» της ισχύος εμπρός-πίσω. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3+1 προγράμματα λειτουργίας (Whisper, Active, Untamed και Untamed Plus), που αλλάζουν το ποσοστό παροχής συνολικά και μεταξύ των δυο αξόνων. Στο Whisper, ας πούμε, η Mustang είναι κατά βάση μπροστοκίνητη, την ώρα που με το Untamed («αδάμαστο») ξεκλειδώνει το 90% της δυναμικής.
Για το 100% χρειάζεται το Untamed Plus, αλλά αποκλειστικά σε πίστα. Το σύστημα χρησιμοποιεί τα δεδομένα του GPS και ελέγχει αν βρίσκεσαι όντως σε κάποιο αυτοκινητοδρόμιο, συνεπώς δεν μπορείς να το ξεκλειδώσεις σε δημόσιο δρόμο. Με αυτό το πρόγραμμα καθίσταται δυνατή η χρήση του Drift Mode, αν και η GT προσφέρει γενναίες δόσεις απόλαυσης και χωρίς αυτό. Ακόμα και με το Untamed, το πίσω μέρος γυρνάει προοδευτικά και χαρίζει μπόλικες γωνίες κατά βούληση, έχοντας ένα γρήγορο και (αλλά και αρκετά βαρύ) ακριβές τιμόνι να σε βοηθάει στον έλεγχο των αντιδράσεων.
Το ίδιο ισχύει για την εξαιρετικά ρυθμισμένη ανάρτηση, που είναι όσο σφιχτή πρέπει δίχως ποτέ να γίνεται κουραστική ή «πέτρα». Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι εντυπωσιακά μικρές, δεδομένων των 2,2+ τόνων βάρους, με πολύ καλό επίπεδο κύλισης και απουσία κραδασμών ή ξερών αντιδράσεων. Η GT ταξιδεύει όσο αποτελεσματικά διαχειρίζεται τις καμπές, ενώ όταν χρειαστεί επιβράδυνση έχει μια τετράδα φοβερών φρένων από τη Brembo να ακουμπάει, συν την πολύ καλή λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.
(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, λειτουργία ανάρτησης, ψηφιακότητα εσωτερικού, χώροι
(-) Βαρύ τιμόνι, κατανάλωση υπό πίεση