Στην πλημμυρίδα SUV και crossover που κατακλύζουν την αγορά, το Dacia Sandero Stepway συγκαταλέγεται στους πρωταγωνιστές. Το Sandero είναι το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Ευρώπης, με το Stepway να αποτελεί έναν από τους κυριότερους λόγους αυτής της τεράστιας εμπορικής απήχησης. Εξαιρετικά τα πηγαίνει και στη χώρα μας, όπου εκκινεί από τις 18.540 ευρώ στην έκδοση Essential και τον 1.0 TCe στα 90 άλογα. Η έκδοση των 100 ίππων συνδυάζεται με LPG και ξεκινά από τις 19.270 ευρώ, ενώ για την κορυφαία Extreme της δοκιμής απαιτούνται 21.500 ευρώ. Στο ενδιάμεσο υπάρχει η έκδοση Expression, που κοστολογείται στις 19.950 ευρώ. Επιστροφή στην Extreme, όπου τα πάντα -από σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και όλα τα συστήματα ασφαλείας, μέχρι το σύστημα εκτός δρόμου κίνησης Extended Grip– περιλαμβάνονται στο στάνταρ εξοπλισμό.
«Crossoverίσια» εμφάνιση με μοναδικές λεπτομέρειες
Το Stepway Extreme είναι ό,τι πρέπει και για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο με εμφάνιση γεμάτη λεπτομέρειες. Το μπρονζέ χρώμα (Copper Brown η επίσημη ονομασία) στους καθρέπτες, τους αφαλούς των ζαντών, το «DC» στα φτερά και το πλαστικό πάνω από τους προβολείς ομίχλης φτιάχνουν ακόμα περισσότερο το ομοιογενές παρουσιαστικό του περιπετειώδους Sandero, ενώ το ίδιο ισχύει για το «Dacia» στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Το μαύρο χρώμα στις 16άρες επίσης αποτελεί προνόμιο της έκδοσης Extreme, ωστόσο το πιο «ψαγμένο» συστατικό του look εντοπίζεται στα πλαϊνά προστατευτικά. Πέρα από ότι ταιριάζουν ιδανικά με το χρώμα των τροχών, αν ρίξεις μια πιο προσεκτική ματιά θα παρατηρήσεις πως καλύπτονται από κάποια σχέδια. Οι γραμμές αυτές δεν είναι τυχαίες, αλλά αναπαριστούν τα γεωμορφολογικά μοτίβα που συναντάμε στους τοπογραφικούς χάρτες! Δείγμα της όρεξης για εκτός δρόμου αναζητήσεις που διέπει το Stepway, όπως εκφράζεται και από την αξιοσημείωτη απόσταση των 201 χλστ. από το έδαφος.
Προσεγμένη και ευρύχωρη καμπίνα
Ανάλογες λεπτομέρειες σε υποδέχονται και στο εσωτερικό. Τα λαστιχένια ταπέτα, ας πούμε, επίσης διαθέτουν ανάγλυφα τοπογραφικά σχέδια, όντας παράλληλα ειδικά σχεδιασμένα για ό,τι επιφυλάσσει (βλέπε λάσπες) μια βόλτα στα βουνά. Η παρατήρησή μας έχει να κάνει με το πόσο έντονα είναι τα σχέδια, τα οποία αν φοράς παπούτσι με χοντρή σόλα τείνουν να «βρίσκουν» στην αριστερή φτέρνα, όταν πατάς το συμπλέκτη. Οι αποχρώσεις του σκούρου χαλκού απαντώνται σε διάφορα σημεία (αεραγωγούς, χειρολαβές θυρών, κεντρική κονσόλα), ωστόσο αυτό που κεντρίζει το βλέμμα είναι η τσόχα στο ταμπλό και τα καθίσματα. Άλλως η επένδυση MicroCloud, που εξελίχθηκε με γνώμονα την ευχρηστία σε off roading, εξασφαλίζοντας αντοχή στο χρόνο, ευκολία στον καθαρισμό, ενώ παράλληλα είναι ιδιαίτερα ευχάριστη στην υφή. Κατά τα λοιπά, οι χάρες του απλού Sandero Stepway συνεχίζουν να σε κερδίζουν και στο Extreme.
Η οθόνη αφής των 8 ιντσών είναι πανεύκολη στη χρήση, τα κλασικά χειριστήρια του κλιματισμού απογειώνουν την εργονομία, τα σκληρά πλαστικά είναι γεροδεμένα (κάτι που εκτιμάς επιπλέον, όταν κινείσαι πέρα από την άσφαλτο) και οι χώροι παραδίδουν σεμινάριο. Τo Sandero μπορεί να τοποθετείται στα σουπερμίνι (ή στα compact crossover το Stepway), αλλά η ευρυχωρία κάνει ακόμα και μικρομεσαία να κοιτάνε αλλού. Τέσσερις ενήλικες θα απολαύσουν «αέρα» για κεφάλι και πόδια , ακόμα και αν μιλάμε για αναστήματα 1,90 μ., την ώρα που το πορτμπαγκάζ αγνοεί τη δεξαμενή των 40 λίτρων για το LPG (μαεστρικά τοποθετημένη κάτω από το ύψος του δαπέδου) και φτάνει στην κορυφαία τιμή των 410 λίτρων.
Εγγύηση ο 1.000άρης τούρμπο και το LPG
Ένας από τους βασικότερους λόγους για να επιλέξει κανείς το Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG, είναι ο κινητήρας του. Αποδίδει πολύ καλά, εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις και πολύ χαμηλό κόστος σε καύσιμο με τη χρήση του υγραερίου. Με το LPG η απόδοση φτάνει τα 100 άλογα και 170 Nm, ενώ αν τελειώσει ή γυρίσει ο οδηγός στη βενζίνη μέσω του διακόπτη, το δεξί πεντάλ έχει στην προσταγή του 91 ίππους και 160 Nm. Πρακτικά δεν νιώθεις καμία διαφορά (άντε, ελάχιστα σε ανηφόρα με 3η ή 4η σχέση), απολαμβάνοντας γεμάτο τράβηγμα από χαμηλά, ευστροφία και πολιτισμένη λειτουργία.
Το 6άρι κιβώτιο παρουσιάζεται άψογα κλιμακωμένο, κρατώντας πάντα τον τρικύλινδρο των 999 κ.εκ. στο ωφέλιμο φάσμα και εξασφαλίζοντας χαμηλό φόρτο στην εθνική (130 χλμ./ώρα στις 2.800 σ.α.λ.), που με τη σειρά του κρατάει σε αντίστοιχα επίπεδα τους θορύβους στο εσωτερικό. Μπόνους τα «τσαφ-τσουφ» της σκάστρας, συνοδεία των 11,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και των 177 χλμ./ώρα τελικής (173 με τη βενζίνη). Εκεί που πραγματικά διαπρέπει ο συνδυασμός αμόλυβδης-υγραερίου βέβαια, είναι το «ταμείο».
Με το 1.0 TCe LPG έχεις στη διάθεσή σου 90 λίτρα καυσίμου (50 βενζίνη + 40 LPG), με μια συνδυαστική μέση κατανάλωση γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Με το LPG το trip έγραψε 8,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ με τη βενζίνη έπεσε στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. Αριθμοί που απολύτως ρεαλιστικά, μπορούν να δώσουν μια μέγιστη αυτονομία πάνω από 1.100 χλμ.! Δίχως, μάλιστα, να κοστίζει, καθώς γεμίζεις το LPG με 35,6 ευρώ (0,89 ευρώ/λίτρο μέση πανελλαδική τιμή) και μπορείς να βγάλεις μέχρι 500 χλμ., πριν να δώσεις άλλα 93 ευρώ για να φουλάρεις με αμόλυβδη (1,862 ευρώ/λίτρο μέση πανελλαδική τιμή), προσθέτοντας ακόμα 650+ χλμ. στο σακούλι της αυτονομίας.
Άνετο και χαλαρωτικό στο δρόμο
Η προσοχή που δίνει το Sandero Stepway στον οδηγό του συνεχίζει και επί των δυναμικών χαρακτηριστικών. Η ανάρτηση μοιάζει σαν να περνάει με τον πλάστη τις ανωμαλίες των «σκοροφαγωμένων» ελληνικών δρόμων, εξασφαλίζοντας άνεση και ποιότητα κύλισης που σε κάνει να γέρνεις το κεφάλι σου στο προσκέφαλο, να αφήνεις τις έγνοιες και απλά, να πηγαίνεις. Βοηθά σε αυτό και η χαμηλή παρουσία κραδασμών ή κροταλισμάτων από το τρικύλινδρο μοτέρ, με την πολύ καλή ηχομόνωση να παίζει το ρόλο της. Μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα αναπηδήσει ο ημιάκαμπτος πίσω και στο βαθύ πάτημα του γκαζιού θα ακουστεί ο 1.0 TCe, αλλά και πάλι όχι σε ενοχλητικό βαθμό.
Δίχως άγχος θα αντιμετωπίσεις και τις στροφές, όπου οι κλίσεις μένουν σε απολύτως λογικά και η πρόσφυση σε υψηλά επίπεδα. Το ελαφρύ τιμόνι στερείται αίσθησης, αλλά δεν σε προβληματίζει. Για την ακρίβεια «ξεχρεώνει» εκτός δρόμου, κρατώντας μακριά από τα χέρια σου κοπανήματα και περιττές δονήσεις. Το σύστημα Extended Grip κάνει εξαιρετική δουλειά στη διαχείριση της ισχύος, επιτρέποντας στους εμπρός τροχούς να κινούνται πιο ελευθέρα και με περισσότερα περιθώρια ολίσθησης, εξασφαλίζοντας καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρά εδάφη. Κατ’ αυτό τον τρόπο δεν «κόβει» τη δύναμη το ESP με το παραμικρό, άρα δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο σε μια λασπωμένη ανηφόρα.