Η BMW Σειρά 1 πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε πριν από 21 χρόνια στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και συγκεκριμένα το μακρινό 2004. Σήμερα η τέταρτη γενιά του βαυαρικού μοντέλου εμφανίζεται αλλαγμένη σε πολλά σημεία που αφορούν τις τεχνολογίες, τα συστήματα ασφαλείας, τους κινητήρες και τη γενικότερη τάση ψηφιοποίησης. Το ευτυχές γεγονός είναι ότι ο «Άσσος» της BMW διατηρεί ακέραιο τον οδηγοκεντρικό και σπορτίφ χαρακτήρα του παρά το γεγονός ότι η μετάδοση κίνησης μεταφέρθηκε στους εμπρός τροχούς από τους πίσω του προγενέστερου μοντέλου της Σειράς 1. Η επιτυχημένη συνταγή ως προς τη συνολική ποιότητα και την οδηγική απόλαυση παραμένει η ίδια και απαράλλαχτη με σκοπό να έχει σαφές προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών αλλά και των πιστών πελατών της. Διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με την τιμή της δημοφιλούς 120 (χωρίς πλέον το συνοδευτικό «i») των 170 ίππων να εκκινεί από τα 29.410 ευρώ, ενώ υπάρχει και η πιο βασική 116 1.5 λτ. 122 PS με τιμή από 27.700 ευρώ.
Δυναμικό και ανανεωμένο παρουσιαστικό

Είθισται να λένε ότι η εξωτερική εμφάνιση δεν είναι το παν, όμως σίγουρα παίζει σημαντικό ρόλο στη συνολική εικόνα και κυρίως σε προδιαθέτει θετικά ή αρνητικά για το τι ακολουθεί. Η νέα BMW Σειρά 1 είναι πλήρως ανανεωμένη εξωτερικά (και εσωτερικά), με τις αλλαγές να γίνονται άμεσα αντιληπτές. Πρωταγωνιστές σε αυτό, κοιτώντας την από εμπρός, είναι τα νέα φωτιστικά σώματα που διαθέτουν εντυπωσιακά κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας, πλαισιωμένα από ένα πιο «άγριο» προφυλακτήρα και μια φαρδιά μάσκα, με μια πρωτοποριακή αρχιτεκτονική με κάθετες και διαγώνιες μπάρες. Στο πίσω μέρος, τα επίσης νέα φώτα με αναβαθμισμένα LED και ο διακοσμητικός διαχύτης τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα περαιτέρω. Στο πλάι, τα επιμέρους τμήματα του αμαξώματος έχουν σφηνοειδές σχήμα ενώ ένα γραφικό με τον αριθμό 1 στο σημείο της κολόνας C, στη λεγόμενη BMW Individual High-Gloss Shadow Line, δεσπόζει ευδιάκριτα και είναι γνωστό στα μοντέλα της BMW ως Hofmeister kink. Η εμφάνιση διαφοροποιείται σημαντικά ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και τα προαιρετικά πακέτα που επιλεχθούν.
Το μήκος της νέας BMW Σειρά 1 σε σχέση με τον προκάτοχο της έχει αυξηθεί κατά 42 χλστ. φτάνοντας στα 4.361 χλστ. Το ίδιο συμβαίνει και με το ύψος που έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ., φτάνοντας τα 1.459 χλστ. Αμετάβλητα παραμένουν το μεταξόνιο και το ύψος με 2.670 χλστ. και 1.800 χλστ. αντίστοιχα. Από πλευράς αεροδυναμικής, οι βελτιώσεις των σχεδιαστών στο γενικότερο design επιφέρουν έναν χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,27. Ξεκάθαρα κατά τη γνώμη μας, η νέα «μικρή» BMW, ειδικά στις εκδόσεις Premium και M Design της δοκιμής, είναι η πιο όμορφη που έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής, καθώς το σουλούπι της περικλείει όλα αυτά που θα ήθελε ο ενθουσιώδης οπαδός της μάρκας.
Νέα σχεδιαστικά πρότυπα και τεχνολογίες εντός

Εισχωρώντας στο εσωτερικό της BMW 120 δεν αντικρίζεις τίποτα που να θυμίζει το προηγούμενο μοντέλο. Νέα σχεδιαστικά πρότυπα και τεχνολογίες έχουν υιοθετεί στο έπακρο από τη γερμανική φίρμα συνδυάζοντας πολυτέλεια, εργονομία, ποιότητα, παρά το γεγονός ότι είναι το εισαγωγικό μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας. Την παράσταση κλέβει η… συνήθης πλέον δίδυμη αλλά ενιαία κυρτή οθόνη BMW Curved Display που αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 10,25 ιντσών (πίνακας οργάνων) και το infotainment 10,7 ιντσών. Το σαφές, εύχρηστο και γρήγορο λειτουργικό σύστημα εφοδιάζεται με την τελευταία έκδοση του BMW OS 9 επιτρέποντας στο χρήστη να διαμορφώσει το δικό του προφίλ με προσωπικές προτιμήσεις (συντομεύσεις και widgets), ενώ μέσω του ConnectedDrive Store μπορεί να κατεβάσει ψηφιακές υπηρεσίες με συνδρομή. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ότι οι γνωστές και πλέον απαραίτητες ευκολίες συνδεσιμότητας με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto είναι παρούσες και φυσικά ασύρματα. Ο διακόπτης του επιλογέα ταχυτήτων, όπως και το πάνελ στη βάση της κονσόλας είναι επανασχεδιασμένα με ενσωματωμένα τα haptic κουμπιά για διάφορες λειτουργίες όπως τα προφίλ οδήγησης, τις κάμερες, τις συντομεύσεις κτλ.
Στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, αυτή δεν θα μπορούσε παρά να βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, τόσο μέσω της χρήσης μαλακών σε υφή υλικών, όσο και με τη στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια φινίρισμα. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια πλαστικά που ξενίζουν με την όψη και υφή τους, όπως αυτά στο πάνελ των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Επίσης, ο λεπτός κεντρικός αεραγωγός με το ασημί διακοσμητικό δεν είναι ό,τι πιο καλαίσθητο, όπως και η μεγάλη επιφάνεια στο δεξί τμήμα στο ταμπλό. Από πλευράς χώρων επιβατών είναι σε καλά επίπεδα για οδηγό/συνοδηγό, με τους πίσω να βολεύονται -ακόμα και οι πιο ψηλοί- καθώς υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μόνο αν χρειαστεί να κάτσει κάποιος στη μέση θα δυσκολευτεί λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ. Ο χώρος των αποσκευών έχει μικρή χωρητικότητα 300 λίτρων που φτάνει τα 1.135 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το τετραγωνισμένο του σχήμα τον καθιστά πλήρως αξιοποιήσιμο στις καθημερινές ανάγκες φόρτωσης.
Άψογος συνδυασμός του κινητήρα με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

Το μηχανικό σύνολο της νέας BMW 120 αποτελείται από έναν ήπια υβριδικό 3κύλιδρο turbo κινητήρα 1.499 κ.εκ. συνδυαστικής ισχύος 170 ίππων και 280 Nm που λειτουργεί σε κύκλο Miller και ενσωματώνει όλες τις γνωστές τεχνολογίες της BMW (Valvetronic, Double Vanos). Διαθέτει διπλή τροφοδοσία βενζίνης με άμεσο ψεκασμό στους θαλάμους καύσης, αλλά και έμμεσο ψεκασμό, στην εισαγωγή. Ο βενζινοκινητήρας είναι αρκετά ελαστικός, τραβάει από χαμηλά, αποδίδει 156 hp/4.700-6.500 σ.α.λ. και 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ. και η ηλεκτρογεννήτρια έχει ισχύ 20 hp και 55 Nm. To 48V Hybrid ενισχύει τόσο την αποδοτικότητα όσο και την άμεση παροχή δύναμης, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω του εκπληκτικού και στάνταρ, 7τάχυτου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Το κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ, έχει βελούδινη λειτουργία, παρέχει δύναμη ανά πάσα στιγμή -ειδικά με το M Σπορ Πακέτο του «δικού» μας-, ενώ με τη χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι, οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι άμεσες.
Η κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει η εταιρία είναι 5,3 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 121 γρ./χλμ. (με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Στη διάρκεια της δοκιμής μας κινηθήκαμε σε όλου του είδους τις διαδρομές (πόλη, αυτοκινητόδρομος, επαρχιακός, βουνό), με συνεχή χρήση του κλιματισμού και αρκετή πίεση στα «στριφτερά» κομμάτια, με το trip να κυμαίνεται περί τα 7,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτή χρήση. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 226 χλμ./ώρα με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 7,8 δλ.
Σπορτίφ, στιβαρή και άκρως απολαυστική σε κάθε διαδρομή

Είτε πρόκειται για αστικές μετακινήσεις, είτε για ανοιχτό δρόμο και πόσο μάλλον για επαρχιακό με πολλαπλές στροφές, η νέα BMW 120 εκπλήσσει ευχάριστα. Το πολύ στιβαρό και άψογα ζυγισμένο πλαίσιο, το σωστά σφιχτό σετάρισμα των ανεξάρτητων αναρτήσεων, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και το κράτημα στις στροφές τονίζουν περαιτέρω το δυναμικό χαρακτήρα της 120. Το τιμόνι με την «χωρίς λόγο» τόσο παχιά στεφάνη, προσφέρει στον οδηγό άμεση και σωστή πληροφόρηση για τη θέση των εμπρός τροχών. Το κράτημα στις στροφές ενισχύεται χάρη στην αυξημένη ακαμψία της δομής του αμαξώματος και της σύνδεσης του πλαισίου που περιλαμβάνει βελτιστοποιημένη κινηματική, βάσεις στήριξης για τις αντιστρεπτικές δοκούς με υψηλή προφόρτιση και νέας τεχνολογίας αμορτισέρ. Οι μπροστινοί τροχοί έχουν τώρα αυξημένη γωνία κάστερ κατά 20%, κάτι που ενισχύει σημαντικά την κατευθυντική ευστάθεια, ενώ έχει προστεθεί και μπάρα θόλων στο μηχανοστάσιο. Σε λακκούβες με βάθος και στα «κατσαρά» σημεία του οδοστρώματος παρατηρείται ωστόσο μια κάπως ξερή αντίδραση της ανάρτησης -γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω-, κάτι όμως απόλυτα αναμενόμενο σε ένα σπορτίφ σύνολο.
Με το πρόγραμμα Sport (μέσα από το My Modes) να αλλάζει τη χαρτογράφηση/απόκριση στο γκάζι και στο κιβώτιο Steptronic και με τη χρήση των paddles για χειροκίνητη λειτουργία, ο ψαγμένος οδηγός θα απολαύσει πραγματικά τη σφιχτή διαδρομή καθώς η περίσσια πρόσφυση του αυτοκινήτου δεν εγείρει καμία ανησυχία. Το όχημα παραμένει ακλόνητο στην πορεία του με την υποστροφή να εμφανίζεται σπάνια και μόνο ηθελημένα. Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους παντού είναι πολύ αποδοτικά και χωρίς σημάδια κόπωσης ακόμα και στη σκληρή χρήση με το μεσαίο πεντάλ να έχει γραμμική διαδρομή. Το DSC, –έλεγχος δυναμικής ευστάθειας- μπορεί να απενεργοποιηθεί σε δύο στάδια, αφήνοντας περισσότερα περιθώρια ελευθερίας στις στροφές. Τέλος, υπάρχει και η λειτουργία boost όπου κρατώντας παρατεταμένα το αριστερό paddle, δίνει επιπλέον μια μικρή στιγμιαία ηλεκτρική ώθηση για 10 δευτερόλεπτα που θα διευκολύνουν για παράδειγμα σε μια δύσκολη προσπέραση.










































































